• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Saksøke rederi og kaptein?????

Started by Per Hilmar, November 08, 2006, 10:27:39 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

2rB

Det kommer jo ann på alvorligheten av det som ble gjort som medførte at kapteinen bestemte at vi skulle bli sperra inne på eit lukka dekk på ei ferge. I dårleg vêr.

Dersom det hadde skjedd noko kunne dette gått katastrofalt gale.
Bataljonen som organisasjon har vel ansvaret for sikkerheten til sine medlemmer på ein slik tur?
Dersom ledelsen meiner at dette ikkje var forsvarlig m.t.p. medlemmenes sikkerhet (MIN sikkerhet) så tar eg det som ein selvfølge at dei gjer det dei kan for å vise at dette ikkje tolereres.
Uansett kva gale me gjor, så rettferdiggjerer det ikkje kapteinen å gamble med sikkerheten vår.

Går sjølvsagt også ut frå at dei tar oppgjer med dei ansvarlige for at situasjonen oppsto, dersom dei finner ut kven det er.

Eg ser ikkje negativ oppmerksomhet i media som eit argument i om saken skal forfølges eller ikkje...
Det er jo uansett her eit spørsmål om kva som var verst...
Hærverket, eller tiltakene gjort på tilbaketuren.


Ellers skal politiet ha ein stor takk for at dei vart med oss på fergeturen.
Var veldig hyggelig gjort. Hadde vert kjedelig å ikkje komme oss heimover med ferga, men måtte finne andre reisemåter/ruter.

Per Hilmar

Men alle er enig at det er galt å låse noe inne på en buss.
Hvor graverende kommer selvsagt an på mange ting. Hvilken reell fare det forårsaket er det sikkert mange meninger om.

Jeg forstår godt at en kaptein som opplever hærverk på turen ned vil ta sine forholdsregler med enda fullere og enda sintere (etter tapet) supportere på vei tilbake. Han fikk med seg politiet. Bra. Han låste folk inne på bussen i en kort periode. Ikke bra. Og når været ble for dårlig og det kunne være et sikkerhetsproblem ble folk vitterlig sluppet ut.

Poenget mitt er tredelt.
1) Enkelte Brann-supportere var bakgrunnen for at problemstillingen i det hele tatt oppsto, og det var berettighet med forsikringer fra rederiets / kapteinens side
2) Kapteinen gikk utvilsomt for langt

og ikke minst
3) Hva ønsker en å oppnå med søksmål?? Alt gikk bra, fokus er satt på saken og det kommer aldri til å skje igjen.....

fettnok

etter det jeg har hørt så var en del av hærverket uhell pga høye bølger. jeg var ikke med på turen så jeg skal vel egentlig ikke uttale meg, men klare brudd på loven er ikke noe vi bare kan glemme med tanke på den katastrofen som kunne skjedd hvis noe hadde gått gale.
ette går aaaaaldri bra!

Per Hilmar

Uhell pga høye bølger?
Vel - det var nytt for meg. Og høres noe tvilsomt ut. :) Spesielt siden Bataljonen, Politiet og rederiet bekrefter at det var hærverk som førte til knust inventar og annet skadeverk; heldigvis i mindre omfang enn en først trodde, men like fullt. ..... Og slossing!

Og når det gjelder sikkerheten, husk at i tillegg til fergens mannskap var det 11 ekstra politifolk ombord......

2rB

Så vidt meg bekjent var det ein buss-sjåfør som tok avgjørelsen om at han ikkje turte ha oss i bussene lengre... Kapteinen hadde nett gått strekninga, og visste kva vêr det var på sjøen. Kva vurderinger han la til grunn for at dette var trygt begriper eg ikkje. Eg forstår heller ikkje at han ville hatt oss innesperra på dekk uansett om det hadde vert «flatt hav».

Da me skulle opp i salongen så ble 100(?) brannsupportere sendt ut mellom biler i dårlig vêr (busser / lastebiler som gynger mot kvarandre).

Eg har eit avslappa forhold til slikt, og lar meg ikkje stressa.
Eg har ingen formeining om det skal anmeldes, eller ikkje.
Men - eg har ein formeining om kor sikkert det var å ha oss der nede...
Kanskje ikkje farleg i seg sjølv - men kva om noko hadde gått galt på turen?

slang

Per Hilmar!! Du har virkelig ingen PEILING om hvordan denne turen var! Herverk er alvorlig! Ingen tvil om det! Det som skjedde på turen var:

En takplate falt halvveis ned. Mange personer sto å sang på overfarten og når det kom bølger så støttet folk seg i taket for å ikke falle. Det var slik dette skjedde. Platen ble dyttet opp og falt ut.

Noen stoler ble ødelagt. Dette vet jeg ingentig om, og så det ikke. Dette er selvfølgelig ikke bra, men kan det forsvare å sperre 150 personer nede på bildekket i 4 meter høy sjø?

Slossing. Selvfølgelig helt uakseptabelt, men etter deg eg har hørt ble denne personen nektet å bli med turen hjem! Skal ikke si dette 100% men har det fra ganske sikre kilder. Noen som vet mer om dette?

Var utrolig ubehagelig å sitte nede i bussen. Meg og en venn fikk lov å gå opp i kiosken for å sjekke priser på brus og sjokolade for å ta bestillinger på bussen, og da vi kom ned igjen på bildekket slo det vann inn, folk med panikk gikk mellom biler, busser og trailere som så ut som om de kunne falle over når som helst. Politiet skjønte at folk var i livsfare, og sendte alle opp. Dette var IKKE kapteinen sin avgjørelse!
ansa 08

monzilla

Er bra store forskjeller mellom "rettslige skritt" og søksmål.


Per Hilmar

Slang!

Som jeg selv sa, jeg har ikke peiling på hva som skjedde på turen. Ikke utover - for å gjenta meg selv - det som fremkommer på bataljonen.no og i media (som jeg ikke tar for god fisk).

Imidlertid er det på det rene at det forekom hærverk utover skader som skyldes dårlig vær. Det bekrefter politiet, rederiet og også bataljonen.

Men som jeg tidligere ha skrevet så forsvarer jeg ikke kapteinens handlinger. Jeg kan forstå det, men det er så klart ikke akseptablet ift sikkerhetsmessige aspekter.

Jeg synes likevel det er pinlig at en vurderer "rettslige skritt" (jo - vet det er forskjell mellom det og søksmål, monzilla)  så lenge ingen ble skadet og en ikke har noe konkret å oppnå - sett i lys av at det var brann-supportere selv som skapte en vanskelig situasjon for kapteinen.

Ikke glem at kapteinen hadde vært i sin fulle rett til å nekte bussene i det hele tatt en retur. Ikke glem at politiet stiller med 11 mann for at dere skulle komme dere hjem.

Sett i lys av dette synes jeg det er pinlig hvis ikke bataljonen legger denne saken død. Tankegangen "vi begynte men det de gjorde var verre - og det skal vi forfølge" er avlegs og fører ikke til noe godt.

2rB

Har du tenkt at det var 5 busser som reiste...
Det som blei gjort på heimturen var kollektiv avstraffing av 250-300(?) uskyldige og kanskje 1-5-10(?) skyldige?
Ser ikkje at dette kan forsvares når det ikkje blei gjort forskriftsmessig / på ein sikker måte.

EDIT: Faktisk ser er på det som uakseptabelt!

Nå hører det med til historien at det bare var på 2 av bussene eg VEIT at folk blei holdt innesperret. Politiet kommuniserte med dei på land og sa at det var dårleg vêr, så går ut frå at dette ikkje var problem på den andre ferja.

slang

Quote from: Per HilmarSlang!


Ikke glem at kapteinen hadde vært i sin fulle rett til å nekte bussene i det hele tatt en retur. Ikke glem at politiet stiller med 11 mann for at dere skulle komme dere hjem.
quote]

Det har han FULL rett til, MEN når han tar oss med på fergen, har han IKKE lov til å holde oss på bildekket!
ansa 08

Per Hilmar

QuoteDet har han FULL rett til, MEN når han tar oss med på fergen, har han IKKE lov til å holde oss på bildekket!


Det har du selvsagt rett i, men når så den feilen er gjort (og rettet opp) må en ta en totalvurdering utifra hva som kunne vært alternativet deres (at dere kunne risikert å IKKE komme med fergen), hvem som ivaretok sikkerheten (11 politifolk i tillegg til kaptein og hans mannskap), at feilen ble rettet opp (dere ble sluppet ut av bussen), at det tidligere forekom hærverk og slossing og at ingen av dere kom til skade på noen som helst måte.

Gitt alle de faktorene - og beklager at jeg gjentar meg selv - er det smålig av bataljonen dersom de vurderer det de kaller "rettslige skritt".

Alle er tjent med å legge denne saken død, og alle har lært noe av turen. Hvem som hadde "mest skyld" i det totale hendelsesforløp er ganske irrellevant. At aggresjonen var stor på båten kan jeg forstå, men når en ser det hele i retroperspektiv er det kanskje på  tide å gi slipp......? :)

Tifo-gruppen

Styret i Bataljonen har de siste dagen samlet løse tråder fra turen og nøstet opp i hva som egentlig har skjedd. Vi skal i ettermiddag ha et møte om dette for å finne ut hva vi vil gjøre videre i saken og bli ferdig med hele greien. Så får vi se hva utfallet av dagens møte blir.
Mvh Morten
Vær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631

Tifo sitter farge på tribunen og skaper liv:)

2rB

Quote from: "Per Hilmar"
QuoteDet har han FULL rett til, MEN når han tar oss med på fergen, har han IKKE lov til å holde oss på bildekket!


Det har du selvsagt rett i, men når så den feilen er gjort (og rettet opp) må en ta en totalvurdering utifra hva som kunne vært alternativet deres (at dere kunne risikert å IKKE komme med fergen), hvem som ivaretok sikkerheten (11 politifolk i tillegg til kaptein og hans mannskap), at feilen ble rettet opp (dere ble sluppet ut av bussen), at det tidligere forekom hærverk og slossing og at ingen av dere kom til skade på noen som helst måte.

Gitt alle de faktorene - og beklager at jeg gjentar meg selv - er det smålig av bataljonen dersom de vurderer det de kaller "rettslige skritt".

Alle er tjent med å legge denne saken død, og alle har lært noe av turen. Hvem som hadde "mest skyld" i det totale hendelsesforløp er ganske irrellevant. At aggresjonen var stor på båten kan jeg forstå, men når en ser det hele i retroperspektiv er det kanskje på  tide å gi slipp......? :)


Eg syns det er ganske vesentlig HVA herværk som ble begått...

Dersom det kun (ja - KUN) ei takplate som datt litt ned fra taket, og ein stol eller to som var bøyd/knekt/... så var reaksjonen frå kapteinen svært overdrevet.

Derimot, om det er vesentleg meir - noko eg ikkje la merke til - så kan ein kanskje forstå kapteinen litt bedre...

Per Hilmar

Helt enig med deg i det. Men uansett om en forstår kapteinen så er jeg likevel enig i at innesperring på buss under dekk er uakseptabelt.

Poenget mitt har dog ikke vært å prosentfordele skyld, men prøve å få frem hvor meningsløst det er med "rettslige skritt".....

Northside


DJ_ADG

http://www.stavangerske.no/index.cfm?id=2189
Quote5. Det er i enkelte ferjesamband ikke tillatt at passasjerer sitter i bilene under om bord-og ilandkjøring, eller under overfarten. Opphold på bildekk under overfarten er ikke tillatt.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Romani3

Det vi ønsker å oppnå e vel at kapteinen forstår kor alvorlig det var og at det ikkje kommer te å gjenta seg.
color=red]Vi e Brann, seriemester![/color]

Bataljonen

Det er nå lagt ut info om sakens gang på forsiden. Vi ønsker å ta saken videre til Sjøfartsdirektoratet og har allerede sendt brev til direktoratet om hendelsen.
Vi mener helt klart kapteinen har opptrådt uaktsomt og satt våre medlemmers liv i fare med de handlinger og beslutninger kapteinen fattet.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

fettnok

bra at bataljonen tar tak i dette, om ikke for sin egen skyld, så kan dette hindre at sånt skjer igjen.
ette går aaaaaldri bra!

Per Hilmar

Nei,  nei, nei....

Nå kommer vi med en overreaksjon som ikke står i forhold til hva som skjedde i det hele tatt - et reaksjonsmønster vi ofte beskylder andre for (som NFF eller i dette tilfelle kapteinen).

get over it.

Romani3

Quote from: "Per Hilmar"Nei,  nei, nei....

Nå kommer vi med en overreaksjon som ikke står i forhold til hva som skjedde i det hele tatt - et reaksjonsmønster vi ofte beskylder andre for (som NFF eller i dette tilfelle kapteinen).

get over it.


Du var ikkje med, så du har ingenting du sku sagt...
color=red]Vi e Brann, seriemester![/color]

Per Hilmar

Og jeg som trodde (kanskje naivt) at èn tråd kunne være fri for lite konstruktive innlegg.....

Romani3

Quote from: "Per Hilmar"Og jeg som trodde (kanskje naivt) at èn tråd kunne være fri for lite konstruktive innlegg.....


Sorry då.. Men du var jo ikkje der, så du vet jo ikkje akkurat kordan det var. Og du skriver jo om det som om det ikkje skulle vært nåkke særlig.. At det bare var en liten bagatell å sette rundt 150 liv i fare.
color=red]Vi e Brann, seriemester![/color]

Per Hilmar

QuoteSorry då.. Men du var jo ikkje der, så du vet jo ikkje akkurat kordan det var. Og du skriver jo om det som om det ikkje skulle vært nåkke særlig.. At det bare var en liten bagatell å sette rundt 150 liv i fare.


Tvert om. Jeg har gjentatte ganger poengtert (til det kjedsommelige) at jeg mener kapteinens handlinger var uakseptable.

Men bildet er ikke sort/hvitt. Brann-supportere var årsaken til at problemstillingen i det hele tatt kom opp. Han tok dere med - noe han ikke hadde trengt å gjøre. Og folk som var der beskriver faresituasjonen forskjellig. Og ikke glem det faktum at når politiet fant det uakseptabelt ble dere tross alt sluppet ut av bussen. Ingen skade, heldigvis, skjedd.

Uavhengig av alt dette, ingen tjener noe på å forfølge saken. Jeg synes det er barnslig å ikke kunne legge en slik sak bak seg. Spesielt når rødkledde var de som snøballen til å rulle.

Men, nå har nå bataljonen sendt brev - så får vi se hva som kommer ut av det. Pent lite spør du meg.

Romani3

Quote from: "Per Hilmar"
QuoteSorry då.. Men du var jo ikkje der, så du vet jo ikkje akkurat kordan det var. Og du skriver jo om det som om det ikkje skulle vært nåkke særlig.. At det bare var en liten bagatell å sette rundt 150 liv i fare.


Tvert om. Jeg har gjentatte ganger poengtert (til det kjedsommelige) at jeg mener kapteinens handlinger var uakseptable.

Men bildet er ikke sort/hvitt. Brann-supportere var årsaken til at problemstillingen i det hele tatt kom opp. Han tok dere med - noe han ikke hadde trengt å gjøre. Og folk som var der beskriver faresituasjonen forskjellig. Og ikke glem det faktum at når politiet fant det uakseptabelt ble dere tross alt sluppet ut av bussen. Ingen skade, heldigvis, skjedd.

Uavhengig av alt dette, ingen tjener noe på å forfølge saken. Jeg synes det er barnslig å ikke kunne legge en slik sak bak seg. Spesielt når rødkledde var de som snøballen til å rulle.

Men, nå har nå bataljonen sendt brev - så får vi se hva som kommer ut av det. Pent lite spør du meg.


Det som bør komme ut av det e at kapteinen forstår ka han gjorde feil.
color=red]Vi e Brann, seriemester![/color]

Per Hilmar

QuoteDet som bør komme ut av det e at kapteinen forstår ka han gjorde feil.


Siden du er så opptatt av å kjøre saken for prinsippets skyld og for å konstatere ovenfor kapteinen at han gjorde feil, så er du vel like opptatt av at det riktige skal forekomme andre veien. Det at bataljonen blir holdt ansvarlig for skadene (evt blir nektet å være med neste gang) - evt at politiet sender regning for de 11 politifolkene som var med på overfarten for å sørge for at mer hærverk og mer slossing ikke ville forekomme....

erikdale

Jeg tror mange her må forsto hvor dårlig vær det faktisk var på denne turen..

På vei nedover lå fergen fra side til side, og kupeen var fylt til randen av mennesker. I kafeen kunne man knapt bevege seg. Jeg så en av stolene bli ødelagt, og det var fordi en person ramlet over en annen om igjen landet på stolen. Altså var ihvertfall årsaken til dette hærverket utelukkende dårlig vær.

Takplaten har jeg ingen egne erfaringer med, men etter det man sier her kan det virke som dette også skyldtes dårlig vær.

Man må berømme bataljonen, og IKKE kapteinen for at politistyrkene ble med oss over. Slik jeg forsto det var det Morten og de andre reiselederne som gjorde en glimrende jobb med å komme til enighet med selskapet og skaffe oss de nødvendige styrkene fra politiet.

På fergen over tilbake var været ytterligere forverret, og vannet slo inn over dekket. Dette er ganske illustrerende, ettersom dekket er høyt over vannoverflaten. Bussene, som er utstyret med sterke fjæringen, hoppet regelrett fra side til side med passasjerer ombord. Folk ble kastet rundt på innsiden av bussene, og selv reiselederne som hadde fått lov å komme ut av bussen måtte stå og støtte seg for å ikke ramle overende. Jeg var rett og slett vettskremt, og har aldri opplevd maken til uaktsom oppførsel fra noen, verken rederier eller andre.

At vi etter ca halve overfarten fikk slippe ut av bussen var heller ikke kapteinen eller politiets ære. Dette var fordi en snarrådig reiseleder, sammen med en bussjåfør, overbeviste politiet om at dette var fullstendig uforsvarlig. Dermed fikk vi etter mye om og men slippe ut, noe mannskapet om bord på båte var tydelig overrasket over!

All ære til bataljonen, reiselederne, bussjåførene og politiet som til slutt forsto alvoret.
INGEN ære eller forståelse til rederiet eller kapteinen, som er fullstendig klar over sikkerhetsreglementet. De vet at de heller burde nektet oss overfart enn å holde oss innelåst i bussene. Om vi hadde måttet sitte i bussene resten av overfarten ville jeg faktisk FORETRUKKET å kjøre over Haukeli!

Hadde noen av bataljonens medlemmer utvist den samme uaktsomheten i de stillinger de måtte besitte, ville de mistet stillingen sin med øyeblikkelig virkning. Hvorvidt kapteinen burde miste stillingen på grunn av dette er selvsagt en vurderingsak, og helt opp til sjøfartsdirektoratet. Men vi kan ikke under noen omstendigheter la dette gå upåaktet hen!
f you're in the penalty area and don't know what to do with the ball, put it in the net and we'll discuss the options later

Bataljonen

Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

SK Fire

Per Hilmar




Og når det gjelder sikkerheten, husk at i tillegg til fergens mannskap var det 11 ekstra politifolk ombord......



    PolitiFOLK???

    Det heter PolitiMENN!

Er du feminist, eller!?

hmfff

Nixon

http://fotball.bt.no/eliteserien/article69073.ece

BBB har rapportert fergerederiet til Sjøfartsdirektoratet.

Rederiet på sin side mener at supporterne kan være glade for at de i det hele tatt fikk bli med. OG at, i motsetning til hva mange har trodd, det ikke er ulovlig å oppholde seg på dekk på denne fergen.
Rød makt på Hansa!

slang

Hvis det er slik som rederiet sier, at det ikke var forbudt å oppholde seg på bildekket, har bataljonen desverre en tynn sak
ansa 08

Romani3

Quote from: "slang"Hvis det er slik som rederiet sier, at det ikke var forbudt å oppholde seg på bildekket, har bataljonen desverre en tynn sak


Men det e no i såfall sykt at det e lov! Det burde det ikkje være. Var jo passe jævlig..
color=red]Vi e Brann, seriemester![/color]

BlackJack


Corran

Uten å vite en dritt om hvordan det var bortsett fra det jeg har lest her så kan jeg jo si at selv om det er lov å oppholde seg på dekk så er ikke det lov om det er for mye sjø
Mao er det en vurderingssak av kapteinen og om dette bevislig er en feil vurdering så kan det bli refs/bøter eller lignende
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Hoppetuss

Ikke forskjell på å oppholde seg på dekk og på dekk inni buss...?

Romani3

Quote from: "Hoppetuss"Ikke forskjell på å oppholde seg på dekk og på dekk inni buss...?


Forskjell jo.. Sitter du i bussen, blir du slengt rundt der. Står du ute på dekket, så blir du slengt rundt der og sjansen for å bli klemt mellom to biler e no der.. Husker eg såg en bil som rullet litt fram og tebake.. Var passe skremt då.
color=red]Vi e Brann, seriemester![/color]

Hoppetuss

QuoteForskjell jo.. Sitter du i bussen, blir du slengt rundt der. Står du ute på dekket, så blir du slengt rundt der og sjansen for å bli klemt mellom to biler e no der.. Husker eg såg en bil som rullet litt fram og tebake.. Var passe skremt då.



Det er jo ille, men i forhold til et eventuelt forlis? Mener å ha lest noe om at det er ulovlig å holde folk inni kjøretøy på overfarten.

krøvel vellevold

Må si jeg reagerer på uttalelsene fra rederiet om at folk bare hadde seg selv å takke. Hva faen er dette for noe? Kanskje 3-4-5 stykker oppførte seg dårlig av flere hundre Brann-fans. Det var jo fem fulle busser nedover og sikkert privatbiler med Brann-fans i tillegg. (De som gjorde herverk kan jo ha kjørt privatbil, for hva vi vet). Snakk om å skjære alle over med en kam og avstraffe kollektivt! Hadde det vært 400 somaliere som tok buss og 4 av disse lagde helvete, ville det blitt storbråk om alle 400 ble utestengt pga noe 4 stykker hadde gjort. DA hadde vi fått høre om "stigmatisering" og å "skjære alle over med en kam" da!!!
Legg ned hele klubben!

Romani3

Quote from: "Hoppetuss"
QuoteForskjell jo.. Sitter du i bussen, blir du slengt rundt der. Står du ute på dekket, så blir du slengt rundt der og sjansen for å bli klemt mellom to biler e no der.. Husker eg såg en bil som rullet litt fram og tebake.. Var passe skremt då.



Det er jo ille, men i forhold til et eventuelt forlis? Mener å ha lest noe om at det er ulovlig å holde folk inni kjøretøy på overfarten.


Tror ikkje vi hadde komt oss te livbåtene og redningsvestene uansett, så det hadde nok ikkje gått spesielt bra.. Men om vi hadde vært i bussene og fergen forliste, så hadde det jo blitt full panikk og alle ville ut på en gang. Tanken på det e grusom... Skremmende...

Mener at eg òg har lest det, eller hørt..
Og e nesten 100% sikker på at på fergen fra Halhjem te Sandvikvåg (Stord/Fitjar), så sier de på høytalerne at det IKKJE e lov te å oppholde seg på bildekket og i trappeoppgangene under overfarten! E ganske så sikker på det! Nåkken andre som mener de òg har hørt det? Eg tok den fergen ganske mange ganger i fjor...
Men e det virkelig lov te det då på fergen over Boknafjorden selvom det e myyye større bølger og farligere sjø der? Korfor e det lov der då i såfall? Bare fordi den turen e litt kortere? Turen fra Halhjem te Sandvikvåg e på rundt 55 minutter, men der e det jo sjelden fire meter bølger..
color=red]Vi e Brann, seriemester![/color]

Per Hilmar

Så kom det i avisen også, ja....

Dette er pinlig!

DJ_ADG

Quote from: "Per Hilmar"Så kom det i avisen også, ja....

Dette er pinlig!
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)


abe78

Jeg støtter Bataljonen 100 % i denne saken.

Det som har kommet frem i medier, i dette forumet og av venner er bekymringsverdig. De fleste oppfattet situasjonen som alvorlig og truende.

Jeg synes Siggen har mange gode poenger, men jeg er uenig på siste punkt. Jeg tror en eventuell sak her KAN få alvorlige konsekvenser for rederiet. For de som kjenner til de strenge reglene ved slik sjøtransport er dette ganske drøy kost.

Har Bataljonen fått noen dokumentasjon på hva som ble ødelagt på vei nedover?
.og husk!

Romani3

Sitat fra DJ_ADG på Bataljonen-emnet og Hendelser på Stavangerturen-tråden:

Quote from: "DJ_ADG"MF Boknafjord har et sikerhetsheye;
http://www.rogaland-trafikkselskap.no/doc/BOKNAFJORD.pdf

les;
Opphold på bildekk under overfarten er ikke tillatt.

Gå ikke mellom bilene under overfarten når ferjen legger til kai eller været er dårlig.Dersom en bil ikke skulle være
parkert etter forskriftene,
kan den flytte på seg og du
kan komme i klemme.
color=red]Vi e Brann, seriemester![/color]

TrulsVikane

Eg vasje med der, men det høres jo helt jævlig ut...

Per Hilmar: Vis dette e sant(har lest gjennom hele debatten her å funnet 4-5 linker av en regel som sier at det ikke er lov å oppholde seg på bildekk+at jeg senest i sommer hørte over høytallerene at det nettopp ikke var lov å oppholde seg på bildekket og i trappe oppgangen), Kordan i H******E kan du forsvare dette amatør selskapet? Bare spør!
kte lidenskap har et navn: BRANN

kabelmann

Quote from: "Romani3"Opphold på bildekk under overfarten er ikke tillatt.

Gå ikke mellom bilene under overfarten når ferjen legger til kai eller været er dårlig.Dersom en bil ikke skulle være parkert etter forskriftene,
kan den flytte på seg og du kan komme i klemme.

Dette er jo et passe vaklende regelverk. Altså, du skal ikke oppholde deg på dekk, sier de først. Men så er det lov å oppholde seg på dekk likevel, bare ikke når det er dårlig vær eller når båten skal legge til kai.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krøvel vellevold

Quote from: "kabelmann"
Quote from: "Romani3"Opphold på bildekk under overfarten er ikke tillatt.

Gå ikke mellom bilene under overfarten når ferjen legger til kai eller været er dårlig.Dersom en bil ikke skulle være parkert etter forskriftene,
kan den flytte på seg og du kan komme i klemme.

Dette er jo et passe vaklende regelverk. Altså, du skal ikke oppholde deg på dekk, sier de først. Men så er det lov å oppholde seg på dekk likevel, bare ikke når det er dårlig vær eller når båten skal legge til kai.


Fordi folk går jo ned til bilene rett før fergen går til land.
Legg ned hele klubben!

monzilla

Grunnen til at man ikke skal oppholde seg på dekk er feks hvis fergen kjører rett i kaien. Jeg ville ikke ha likt å stå mellom to biler da. Dette gjelder forsåvidt i 4 m høye bølger også.

Go Up