• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Junior-/Ungdomsarbeid

Started by hanioslo, November 06, 2006, 22:46:41 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

hanioslo

Folk snakker varmt og kaldt om å kjøpe den ene etter den andre og stort sett alt som kryper og går av fotballspillere både i Norge og resten av verden.

Hva med å satse på yngre spillere? Egne produkter? Utvikle noe selv? Da ser jeg bort ifra å hente unge afrikanske talenter, noe som jeg forsåvidt sammeligner med å kjøpe seg dame fra Russland eller Thailand...

Finnes det noen talenter i klubbens yngre avdeling som er verdt å satse på? Finnes det talenter i ellers i Bergen og egentlig hele vestlandet som Brann burde kikke på?

Jeg registrerer at vi har rimelig mange tidligere Brann-juniorer spillende rundt om kring i både Tippeligaen og Adeccoligaen for tiden. Hvorfor ble de ikke Tippeligaspillere i Brann?
trandlien ut av Bergen!

monzilla

Vi er nok ledende på ungdomsarbeidet i løpet av en ti-femten år. Hvorfor? Veldig kort svar ; Trond Mohn. Men du stiller noen interessante spørsmål, er veldig interessert i å finne ut om det satses, og i så tilfelle, hvordan

Belfort

Jeg tror det blir jobbet dårlig i Hordaland fotballkrets. Pr i dag finnes det ingen supertalenter fra 15 år og oppover. Vi har ingen som dominerer på ungdomslandslag og ingen det går store ord om. Jeg håper at i løpet av en 10 års tid så vil det være endret.

Radney

pr idag har ikke Brann jr.lag, mens de såkalte "talentene" i Brann får spille litt for laget i 3.divisjon. For noen år tilbake så hadde Brann landets beste jr.lag. De må opprette et jr.lag og satse på yngre/lokale spillere. Rosenborg og Vålerenga er flinke på den siden med yngre/lokale spillere så nå må vi prøve å bli ledene på det feltet!
aja då flytter vi til Drammen og blir bønder alle sammen!

slang

Brann har et jr lag, men det e dårlig! Havnet vel midt på tabellen i junior 1. div. Når det gjelder disse "talentene" på Brann 2, så vet jeg selv om flere middelmådige spillere som har fått endel spilletid der.

Tror Brann hadde hatt godt av å ha en topp juniorlag og et litt over middels godt 2. div lag. Da vil de yngste spillerne få god matching fra de e 14-15 og det vil også bli mer atraktivt å gå til Brann for unge talenter. E ingen fotballtalenter i 14 års alderen som går til Brann junior no! Koffor skulle de det? De får jo minst like god, hvis ikkje bedre matching i sin egen klubb!

Vet at det er kun Dan Riisnes av de som styrer med det sportslige som ønsker en slik satsing. I allefall har det vært slik tidligere. Så får vi håpe at han får med seg arvtakeren til POL.
ansa 08


monzilla

Kanskje Brann burde ha hjulpet Løv-Ham økonomisk, og fått en slags farmer-avtale tilbake. Tror dette kunne ha hatt mye å si for talensatsingen. Brann blir vel mye mer attraktiv for talenter, dersom de har muligheten for en sesong i adecco for å få utviklet seg på et høyere nivå enn 2. divisjon og nedover.

Radney

Då var denne sesongen den første på mange år de har hatt eget jr.lag.. Ha et jr.lag i eliten og andre lag i 2.div det bør brann kunne klare, men ellers har de selvsagt "kontroll" over spiller som spiller rundt for forskjellige klubber i hordaland..
aja då flytter vi til Drammen og blir bønder alle sammen!

slang

Quote from: "Radney"Då var denne sesongen den første på mange år de har hatt eget jr.lag..


Niks. Brann har hatt junior lag sålenge eg kan huske. De siste årene har de spilt i Junior Elite, men i fjor rykket de ned.
ansa 08

Radney

Det har de ikke. Ifjor el året før så hadde de jr.lag sammen med Baune samt de har vært sesonger uten eget jr.lag..
aja då flytter vi til Drammen og blir bønder alle sammen!

slang

ansa 08

Corran

Quote from: "monzilla"Kanskje Brann burde ha hjulpet Løv-Ham økonomisk, og fått en slags farmer-avtale tilbake. Tror dette kunne ha hatt mye å si for talensatsingen. Brann blir vel mye mer attraktiv for talenter, dersom de har muligheten for en sesong i adecco for å få utviklet seg på et høyere nivå enn 2. divisjon og nedover.


Tja eg synes ikkje de skal gi de penger men hva med å betal lønn for 2-4 spillere på løv-ham. feks gi Monkam et år i løv-ham hvor han kan spille og utvikle seg. Koster ingenting for løv-ham men Brann kan hente ham tilbake om de skulle trenge ham eller han plutselig ble super god. Monkam var bare et eksempel. Kan være de beste jr spillerene eller en spiller som de kjøper og som ikke går rett inn på laget Som feks kanelønninge (eller ka han het) og han andre de fikk i fjor som ingen siden har hørt om. Dette er jo en vinn vinn situasjon
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

paf

Quote from: "Corran"Kan være de beste jr spillerene eller en spiller som de kjøper og som ikke går rett inn på laget Som feks kanelønninge (eller ka han het) og han andre de fikk i fjor som ingen siden har hørt om. Dette er jo en vinn vinn situasjon

Jeg er enig i at Brann bør prøve å hjelpe Løvene så godt det lar seg gjøre. En ting å ha i bakhodet er overgangsreglene. Noen som vet om vi feks kan leie ut en spiller på vårparten og hente ham tilbake igjen i sommer-overgangsvinduet?  Eller omvendt? Hente en før sesongen og leie ut i sommervinduet?

viks

I skrivende stund lar ikke dette seg gjøre, menr jeg å mene.

Men slik jeg har forstått det så er NFF på glid i denne saken og en endring kan komme på neste fotballting. Da til en modell mer lik den engelske..
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Corran

Jo en kan vel leie ut og så hente tilbake. Mener regelen er 2 klubber pr år/sesong.
Men om en kan kjøpe leie ut og så hente tilbake er jeg usikker på.
så å leie ut noen i januar som er i klubben og hente de tilbake i sommer mener jeg går
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

hanioslo

Så lenge det kun er snakk om to klubber så er det greit. Man kan kun spille for maks 2 klubber i løpet av 12 mnd. Derfor burde det ikke være noe problem å leie ut til en klubb, for så å hente han tilbake samme året...

RBK valgte Ranheim som lokal samarbeidsklubb. De har som målsetting å gjøre det til en 1. divisjonsklubb som skal brukes som utviklingsarena for klubbens nest beste...

I Løv-Ham har vi allerede en 1. divisjonsklubb. Det burde være klart at Brann må inngå et samarbeid med de...
trandlien ut av Bergen!

Go Up