• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Royal League

Started by S. Smith, November 04, 2006, 19:31:34 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Marek

Når Start og Midjylland møttes så var det 63- sekstitre tilskuere.
ons Ivar skal hem...

S. Smith

Quote from: "Marek"Når Start og Midjylland møttes så var det 63- sekstitre tilskuere.

- Ja.  Det er klart, men det gjelder å se positivt på det.  Vi får også noe ordentlige storoppgjør.   Men om vi i sammerbeid med media klarer å gjøre noe stort ut av turneringen vil ikke slikt skje.

Som jeg nevnte i åpningsinnlegget hva er egentlig alternativet?

klysa

Quote from: "S. Smith"
Quote from: "Marek"Når Start og Midjylland møttes så var det 63- sekstitre tilskuere.

- Ja.  Det er klart, men det gjelder å se positivt på det.  Vi får også noe ordentlige storoppgjør.   Men om vi i sammerbeid med media klarer å gjøre noe stort ut av turneringen vil ikke slikt skje.

Som jeg nevnte i åpningsinnlegget hva er egentlig alternativet?

Når prestisjen er så liten som den er når det gjelder å vinne turneringa, så blir det forsåvidt ingen "storoppgjør" heller. Eneste som teller er kamptrening  samt økonomi visst laget ligger ann til å avansere.

Personlig synest eg det ikke frister så spesielt å se feks Brann-Midjylland i en kald vintermåned( selv om jeg kommer til å gjøre det)

Corran

Mye tilskuere er vel heller unntaket i RL Men men det er artige treningskamper på vinteren
Og at det ble fiasko i fjor har vel med at rbk og Brann ikke var med :-) Tross alt de to klubbene som dro opp snittet  første året
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Haugen2

Den kampen gikk vel i Skien.

Ricky

Det hjalp nok godt på at kampen ble avviklet i ingenmannsland med et Start-lag som hadde tapt alle RL-kampene sine.. Alle de fire norske lagene måtte vel ut i geografien for å få avviklet kampene utendørs forrige vinter.

Denne prinsippgalskapen er jo også Royal Leagues store problem.. At de heller vil ha 50 tilskuere rundt en kommunal ballbinge i Stryn fremfor 3800 i Vestlandshallen.

arntf

Quote from: "Corran"Mye tilskuere er vel heller unntaket i RL Men men det er artige treningskamper på vinteren
Og at det ble fiasko i fjor har vel med at rbk og Brann ikke var med :-) Tross alt de to klubbene som dro opp snittet  første året

Nettopp,  og når vi er tilbake i år, sammen med VIF og LSK, så tror jeg tilskuer snittet kan dra seg opp ganske bra. Ihvertfall TV-tallene, om ikke annet...
quot;Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"

Falkman

.. dermed e gruppen vår klar.. Rosenborg, Odense.. og Helsingborg.. ingen Stockholms-tur med andre ord.. kjipt for de som hadde planer om/anledning te å reise. Helsingborg har vel ikkje stort annet enn Henke å by på.

Morriss

Chrisstah

Quote from: "Morriss"Hvem er Henke?!

henrik larsson
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Morriss

Aldri hørt om han...

Chrisstah

Quote from: "Morriss"Aldri hørt om han...

ironi eller? han som spilte i celtic og barca!
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Morriss

Nix, har ikke hørt om han, er han god eller?

Pruzik

Er det noen som tror på noe annet resultat en stortap i kampen mot Rosenborg førstkommende torsdag? Dersom vi blir rævkjørt like bra i Trondheim som vi ble i dag, så er troen på suksess i RL knust før vi får spillt første kamp på stadion. Kommer knapt til å komme en sjel på stadion.

Det er nå jeg virkelig kunne trengt en ordentlig pause fra alt som heter Brann. Akkurat nå er jeg så vanvittig lei! Hvorfor måtte Brann kvalifisere seg til dette Royal League greiene? Gi meg litt lett avslappende og ubetydelig skisport på TVen nå! Jeg vil ha vinterferie! Dersom vi hadde hatt en faste fra alt som heter Brann i noen måneder, for så å begynne igjen med noen enkle forsiktige treningskamper i vestlandshallen utpå våren, så kunne jeg kanskje klart å tyne frem litt engasjament til neste sesong.

arntf

Quote from: "Morriss"Nix, har ikke hørt om han, er han god eller?

Spør noen fra East End Glasgow. Kanskje noen der vet.

BL

Royal League blir bare lidelse denne vinteren. Beste hadde vært om Brann kunne tatt en lang pause og ordnet opp, istedet for å jage rundt i norden for å spille denne liksom-ligaen...
Hansa-
Felt Z

Morriss

Quote from: "arntf"
Quote from: "Morriss"Nix, har ikke hørt om han, er han god eller?

Spør noen fra East End Glasgow. Kanskje noen der vet.

jau, det skal eg gjøre du.

Candyman

Quote from: "Pruzik"Det er nå jeg virkelig kunne trengt en ordentlig pause fra alt som heter Brann. Akkurat nå er jeg så vanvittig lei! Hvorfor måtte Brann kvalifisere seg til dette Royal League greiene? Gi meg litt lett avslappende og ubetydelig skisport på TVen nå! Jeg vil ha vinterferie! Dersom vi hadde hatt en faste fra alt som heter Brann i noen måneder, for så å begynne igjen med noen enkle forsiktige treningskamper i vestlandshallen utpå våren, så kunne jeg kanskje klart å tyne frem litt engasjament til neste sesong.
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

S. Smith

Vi vant første kamp borte mot Rosenborg.  Brann spilte i store deler av kampen glitrende god fotball, mot et sterkt (på papiret i alle fall) Rosenborg.   Tilskuertallet var noe skuffende, i underkant av 6000, men akseptabelt.  I en tilsvarende treningskamp ville det kanskje vært 100-200.

Jeg tror at Brann kan klare et snitt i RL på rundt 8000, kanskje vi klarer 12000 mot Rosenborg?    Mulig jeg overvurderer oss selv nå, men men.

Jeg må også berømme de Brannsupporterene i Trondheim i går, dere var ganske mange og ga god lyd fra dere.  (herlig med "rosenborg rykker ned", da lo jeg godt)

RL vil bli en suksess med tiden!

Stoffi

Jeg må også berømme de Brannsupporterene i Trondheim i går, dere var ganske mange og ga god lyd fra dere.  (herlig med "rosenborg rykker ned", da lo jeg godt)

Husk mikrofoner......
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

skinkerytter

Quote from: "Stoffi"

Husk mikrofoner......

det stod en mic rett nedenfor oss ja.. men jeg har fra sikkert hold(trønder midt på langsiden) at vi hørtes like godt som kjernen

jako

Quote from: "Pruzik"Er det noen som tror på noe annet resultat en stortap i kampen mot Rosenborg førstkommende torsdag? Dersom vi blir rævkjørt like bra i Trondheim som vi ble i dag, så er troen på suksess i RL knust før vi får spillt første kamp på stadion. Kommer knapt til å komme en sjel på stadion.

Det er nå jeg virkelig kunne trengt en ordentlig pause fra alt som heter Brann. Akkurat nå er jeg så vanvittig lei! Hvorfor måtte Brann kvalifisere seg til dette Royal League greiene? Gi meg litt lett avslappende og ubetydelig skisport på TVen nå! Jeg vil ha vinterferie! Dersom vi hadde hatt en faste fra alt som heter Brann i noen måneder, for så å begynne igjen med noen enkle forsiktige treningskamper i vestlandshallen utpå våren, så kunne jeg kanskje klart å tyne frem litt engasjament til neste sesong.

Hva skulle vi gjort uten slike fantastiske supportere!
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

jako

Quote from: "skinkerytter"

Husk mikrofoner......

det stod en mic rett nedenfor oss ja.. men jeg har fra sikkert hold(trønder midt på langsiden) at vi hørtes like godt som kjernen

Vi slet mer med ungene ved siden av oss enn med Kjernen hehe.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

skinkerytter

Quote from: "jako"

Husk mikrofoner......

hehe.. ja. de var jævli plagsomme

Red Rabitt

Noen som vet når bill til helsingborg kampen blir lagt ut for salg?
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

krøvel vellevold

Quote from: "jako"

Husk mikrofoner......

De var mer opptatt av oss enn av kampen. Og det er det jeg alltid har sagt: Alle disse "idrettspris"-ungene de fyller Lerkendal opp med, er der for å leke og kaste popcorn på hverandre (noe de faktisk gjorde) - ikke for å se kamp.
Legg ned hele klubben!

evenskb

kofor i h....... kune ikke tvn vise de siste 1-3minutene.ble forbana hade tippet og ville se hvert sekund. men tvn kan ikke fotball.  eg hadde foresten 200 kr på brann og ajax 1000 sjapp :D e

enavgutta

Seriøst Krøvel ? Satt du deg i en buss 14 timer hver vei for å se den kampen i barteland?

Northside

Quote from: "enavgutta"Seriøst Krøvel ? Satt du deg i en buss 14 timer hver vei for å se den kampen i barteland?

Sikkert buss med vinger :wink:

Den med stemningen. Brann fansen gav sikkert grei lyd fra seg, men når du kan høre at en person starter en sang, då er lyden rimelig bra fikset, dersom han ikke stod å sang inn i mikrofonen...

S. Smith

Noen som har en fomening om hvor mange billetter vi klarer å selge til Helsingborg-kampen?

6-7000 hadde absolutt vært akseptabelt.   Det er vel ikke helt urealistisk heller vil jeg tro.

Nixon

Quote from: "NorthsideFCDH"
Quote from: "enavgutta"Seriøst Krøvel ? Satt du deg i en buss 14 timer hver vei for å se den kampen i barteland?

Til orientering siden dette ser ut til å engasjere folk:)
Fly Bergen - Trondheim
Nattbuss Trondheim - Gardermoen
Fly Gardermoen - Bergen
Rød makt på Hansa!

krøvel vellevold

Quote from: "Nixon"

Fly Bergen - Trondheim
Fly Gardermoen - Bergen

Høres helt vilt ut, spør du meg! Ville nå heller tatt tog enn buss fra Trondheim til Gardermoen!
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Nixon"

Fly Bergen - Trondheim
Fly Gardermoen - Bergen

Høres helt vilt ut, spør du meg! Ville nå heller tatt tog enn buss fra Trondheim til Gardermoen!

Sorry! Stemmer det at det var tog.
Og enig. Buss hadde vært helt vilt. Galskap vil kanskje noen si...:)
Rød makt på Hansa!

Morriss

Det kan vel ikke være tvil om at RL er en liten juvel for TVNorge om de klarer å gjøre produksjonen bedre. 305 000 så RBK - Brann i snitt, og dette er den 4.beste målingen deres i år, og den beste torsdagen de har hatt i hele år. Kall det hva dere vil, men RL skal taes på alvor synes.

http://www.kampanje.com/medier/article50955.ece

Corran

Men hvis de ikke skjerper seg kommer nok ikke så mange til å se de neste kampene. Men kanskje det fører til høyere snitt på hjemme kampene. Folk sier den gå på tv men det er så dårlige kommentatorer så de går på stadda i stenden :-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Morriss

Tja, vil nok se kampene uansett. Men at de avbryter sendingene er ikke akseptabelt i det heletatt. Går nok på Stadda uansett om de går på TV. Men bortekampene er grei å få med seg på skjermen.

Corran

Ja enig der Men mente bare at dårlig tv produksjon kan føre til at flere går på hjemmekampene

Morriss

Jo, det er godt mulig. Men det kan jo også gi en slags dårlig effekt fordi folk synes at det er "amatørmessig" opplegg i forbindelse med kampene.

SK Fire

Enig....Var en veldig dårlig tv-produksjon. Skuffende, dog ikke overraskende.....

Den eneste jeg synes gjorde en anstendig jobb i fjor, var Thorstvedt.

Håper vi slipper denne analytiker-kjerringen i år.My god!

Men: Koste meg med kampen og liker Royal League.

En liten ting....så kampen på Scotsman, og hele gjengen i underetg. falt på gulvet av en morsom kommentar fra Mjelde.

Memelli skulle byttes inn, og Mjelde -som befant seg rett ved siden av en mikrofon, øyensynlig- ropte

"Migen"

et par minutter senere...

Bestemt stemme:      "migen, kom 'an!".

Vanskelig å gjengi skikkelig med ord, men var utrolig morsomt!

:D

Morriss

Jeg la merke til at det bare var rundt 3000 tilskuere på den svenske cup-finalen her i går. Helsingborg og andre lag trekker altså ikke noe særlig med supporter på en cupfinale, og vi kan vel trøste oss litt med at RL faktisk er enda mer populær enn cupen der borte.

arntf

Quote from: "Morriss"Jeg la merke til at det bare var rundt 3000 tilskuere på den svenske cup-finalen her i går. Helsingborg og andre lag trekker altså ikke noe særlig med supporter på en cupfinale, og vi kan vel trøste oss litt med at RL faktisk er enda mer populær enn cupen der borte.

Den norske cupfinalen fremsto jo som reneste vm-finalen i forhold.

EDIT: Ca 3.300 så den svenske cupfinalen for herrene mot 25.100 for den norske. Dessuten kom ca 8.800 til damenes finale på Bislett.

lurkie

Angående seertall på RL, ser foreløpig ut som om det er "umulig" å slå den første sesongen. Men tror TVNorge kan takke seg selv, i 2004 så hypet de opp RL, med artige TV reklamer slik som den med vikingene, avis reklame osv.

I år har jeg ikke sett en eneste reklame for RL, så det er ikke rart at seertallene er lavere. Skulle likt å se hva PR budsjettet iår kontra 2004 er på.

--

Morriss

Det var jo 305 000 som så RBK - Brann. Det er visst det 4.beste seertallet TVNorge har hatt i hele år, og den beste torsdagen i år. Ikke så ille det!

Go Up