• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Mikrofon foran bortefansen på Brann Stadion

Started by Stoffi, October 24, 2006, 19:28:14 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Stoffi

Overalt hvor jeg snur meg, får jeg tilbakemeldinger på at RBK fansen dominerte Stadion fra avspark på Søndag. Vi som var der, vet at det er tull. Man hørte ikke noe til Kjernen utenom da de ledet, og selv da var vi best, utenom på slutten.

Men at TV2 driver på slik, ødelegger MYE for ryktet vårt når de mikker opp lyden på Kjernen til uante volumhøyder.

Er dette noe dere kan ta opp med TV2 eller Brann?
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Falkman

eg satt på felt E, og hørte den der helvetes lallingen te Kjernen store deler av kampen.. at tv2 velger å plage tv-seerne med  den der jævla korsangen  og, e seff en skandale.

kapteinen

Er ikke det vanlig praksis å skru opp volumet på bortefansen da?
Z

Ikognoti

Jo, men jeg hørte bare SS skikkelig en gang i kampen. Det er MANGE andre som har reagert sterkt på dette.

Hvor sannsynlig er det at 1000 trøndere synger 18 000 bergensere ut etter alle kunstens regler?

Speedy

Utrolig lett å høre at det var mixing med lyden. Midt i evighetssangene til RBK, begynte ss og hansa og synge, hørte Kjernen veldig godt før man ganske brått hørte "heia brann" "byen e bergen osv" samt klapping mye bedre. Hjelper ikke akkurat at tv2 har studio i hjørnet hvor kjernen står.
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

Stoffi

Quote from: "Falkman"eg satt på felt E, og hørte den der helvetes lallingen te Kjernen store deler av kampen.. at tv2 velger å plage tv-seerne med  den der jævla korsangen  og, e seff en skandale.

Selv når det var rimelig stille på Stadion og Felt Z, så hørte vi ikke kjernen borte på felt z. Vi så klappingen og hopping, men lyden var så godt som uhørbar.
Men Kjernen hadde sine perioder da vi sluknet.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Red Rabitt

Det er selvfølgelig trist at det eneste positive med kampen blir tatt fra oss.
Får håpe tv 2 retter opp i dette til neste kamp fra stadion.
Men en ting som spiller inn er at de står under ett langt tak, blir vel gjerne bedre til neste år når de fleste står under hansa.
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

jkippers

Quote from: "Red Rabitt"Det er selvfølgelig trist at det eneste positive med kampen blir tatt fra oss.
Men en ting som spiller inn er at de står under ett langt tak, blir vel gjerne bedre til neste år når de fleste står under hansa.

Jeg satt bak cornerflagget på BT-tribunen. Etter 3-1 var riktignok Kjernen svært hørbare. Før dette var det svært lite å høre fra de. Jeg ble sjokkert når jeg kom hjem og så på video. Lydbildet ga et utrolig skjevt bilde av den reelle stemningen. F.eks etter 1-1 skåringen var lyden fra Brann-publikummet ikke imponerende i det hele tatt på TV, mens i virkeligheten var det jo ekstatisk. Har gått på stadion siden 1990, dessverre sjelden siden 1998 pga. flytting. Men den eneste kampen som kan være i nærheten stemningsmessig var vel semifinalen mot LSK i 95. Selv den blekner fullstendig.

Det sier vel også sitt når til og med Riseth sier at han aldri har opplevd maken til stemning på noen norsk arena. Og da siktet han nok ikke til RBK-supporterne. Også Semb uttalte under kampen at "slik stemning har han aldri opplevd før".

TV2 har et forbedringspotensiale når det gjelder lydformidling fra Brann Stadion!
Gull 09

Brodtkorb

Quote from: "jkippers"
Quote from: "Red Rabitt"Det er selvfølgelig trist at det eneste positive med kampen blir tatt fra oss.

Jeg satt bak cornerflagget på BT-tribunen. Etter 3-1 var riktignok Kjernen svært hørbare. Før dette var det svært lite å høre fra de. Jeg ble sjokkert når jeg kom hjem og så på video. Lydbildet ga et utrolig skjevt bilde av den reelle stemningen. F.eks etter 1-1 skåringen var lyden fra Brann-publikummet ikke imponerende i det hele tatt på TV, mens i virkeligheten var det jo ekstatisk. Har gått på stadion siden 1990, dessverre sjelden siden 1998 pga. flytting. Men den eneste kampen som kan være i nærheten stemningsmessig var vel semifinalen mot LSK i 95. Selv den blekner fullstendig.

Det sier vel også sitt når til og med Riseth sier at han aldri har opplevd maken til stemning på noen norsk arena. Og da siktet han nok ikke til RBK-supporterne. Også Semb uttalte under kampen at "slik stemning har han aldri opplevd før".

TV2 har et forbedringspotensiale når det gjelder lydformidling fra Brann Stadion!
Satt på D feltet på BT ... må bare si at jeg føler Vi ble lallet ut av trønderene ..... Sammenligningen din med lsk kampen er en skam for supporterene,vi var 18000 mot rbk og kan ikke si att det var noe trollsk stemmning,men lsk kampen der det var 9000,knapt 10000 er en kamp for publikum  som er gått inn i historiebøkene ... kommer aldri kampen mot rbk å gjøre,den vill bli husket for bråket fra enkelte uromomenter,som aldri skulle få  satt sine bein på Stadda....

feriejan

Satt på BT og var ikke fornøyd........

Alt startet bra det var en elektrisk og bra stemning....håpet og troen var der.

Men at laget fra første spark ikke hadde det inne var tydelig....at RBK suporterene bare sang og sang helt til kampen var ferdig bare irritert mer og mer..... ka de sang var ikke lett å få med men at de markerte seg var bare fakta og de hadde jo god grunn til det (tenk på det mottsatte)

MEN det som kommer opp i etterkant at folk som kommer der oppfører seg som noen idioter med bluss og provosering mot vakter ol fra egne rekker hører ingen sted hjemme. Dette er ikke noe Brann kan bygge videre på "Få ut pakket"

Ikognoti

Syns forøvrig også at TV2 kan filme litt under innmarsjen sånn som CANAL+ alltid gjorde. Alsaker og Semb maser jo alltid om rammen rundt kampen når de er her i Bergen. Så la de som ikke fikk billett få se, høre og føle det også da!

Candyman

Har ikke sett på tv, men om de ikke klarte og fange opp den elektriske stemningen som tok fullstendig av før kampen, endel i første og etter målet, så må TV2 ta kritikk. Kjempesvakt av produsentene!!!
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Mr_Soma

Har sett/hørt igjennom kampen igjen - å er ikke imponert av TV2. Men det er jo et kjent fenomen med at bortesupporterne får en mic forran seg, mens de plasserer en langhåret en ved benkene.

Man kunne høre oss godt de første 10 min, og rett etter scoringen når Semb i ellevill begeistrelse sa "Jeg kan ikke huske å ha opplevd makan til stemning på en norsk arena før".

Nå satt jeg på Felt E på BT - rett ved trønderpakket, å hørte naturligvis de 90% av tiden.

SKBMiller

et MEGET godt bevis på at lyden var kraftig skrudd opp var at man til tider kunne høre enkelt stemmer fra kjernen. da er noe galt...

Chrisstah

så kampen på tv! hørte med engang at mikkene var suttet bort til kjernen! når kommentatoren så at det var skikkelig stemning blant brann supporterene så var det ingenting i forhold det til det eg har på tv før! eks kampen mot sandefjord!
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

C@Bøe_79

Står mikker rundt hele Stadion, men bortefansen mikkes opp til ca samme antall som hjemmepublikum..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

DonCorlione

E vel for faen på tide at hele stadion begynner å synge da,
istede for å klage på at ss og felt z ikkje synger bra nok.
Da kommer staddern bli et fyktet sted
rann + Hansa = Ekte Bergenser

kapteinen

At tv2 micker opp bortesupporterene til vanlig er helt greit med tanke på stemning hvis man ser kampen på tv.

Men jeg mener at det var gjort til det ekstreme denne kampen!
Hvis man tar å hører på mr_soma sin lydfil fra tv(er postet i en annen tråd) hører man en voldsom buing fra rbk fansen rett før straffen til Martin.
Men hvis man ser det klippet som ligger ute på youtube(søkeord: brann) som er filmet fra hovedtribunen/t-feltet hører man ikke dette i det hele tatt selv om det er relativt stille fra Brannfansen.

Litt synd når det blir micket så voldsomt opp!
Z

TrulsVikane

Har  merket dette jeg å, å folk som ikkje var på staddaren kommer bort til meg: Fy faen bartene eide dokkar på stadion på tribunen då. Ka skal man si til sånt? Etter min mening var Brann fansen MYE bedre en kjernen! At tv2 velger å høre kor mens de ser fotball sjønner jeg meg ikke på!
kte lidenskap har et navn: BRANN

krøvel vellevold

Quote from: "TrulsVikane"Har  merket dette jeg å, å folk som ikkje var på staddaren kommer bort til meg: Fy faen bartene eide dokkar på stadion på tribunen då. Ka skal man si til sånt? Etter min mening var Brann fansen MYE bedre en kjernen! At tv2 velger å høre kor mens de ser fotball sjønner jeg meg ikke på!

Ja, jeg hører disse påstandene stort sett fra folk som har sett kampen på tv eller sittet veldig nærmt Kjernen. For ikke å snakke om skrytet fra Kjernen selv. Jeg hørte dem ikke før helt på slutten av kampen.
Legg ned hele klubben!

Go Up