• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Politi, blod og fullstendig klikkings på felt Z

Started by tolind, October 23, 2006, 09:23:14 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

steinbygger

Quote from: "Pondan"Skal bli liv når purken skal begynne og blande seg inn på nedre del av hansa til neste år...


Er det noen grunn for at du skal gjøre det da? Er det slik at enkelte går bevist inn for å provosere frem bråk?

naitsirk

lurer på om folk hadde synst det var greit at huset/leiligheten deira vart ramponert under ein fest. og i tillegg måtte betale for skadane sjølv.

OmOssSjølOgHansaøl

Skremmende lesning, dette ...

Det e altså sånn at opptil flere "Brann-supportere"
 a) ikkje skjønner, eller
 b) driter i
at de gir Brann og Bergensere et jævlig dårlig rykte ved å oppføre seg som neandertalere og kaste ting inn på banen. No har det skjedd i to kamper på rad, og vi må bare innse at en del "Brann-supportere" har lavere IQ/EQ enn selv de mest stupide VIF- og RBK-fans. Dessverre. Og det e ikkje noe å være stolt av - for noen av oss som prøver å støtte Brann.

Men det som e mye verre, e at opptil flere "Brann-supportere" tydeligvis synes det e helt okei å prøve å hindre politiet i å utføre arbeidet sitt. Normalt e det bare kriminelle som fysisk prøver å stoppe politiet. E det dét nivået enkelte på felt Z no har sunket ned på?

Det ble nettopp (HR-2006-01550-A, sak nr. 2006/303)  avsagt en høyesterettsdom på at en persom ble skadet ved ikkje å følge pålegg fra en polititjenestemann, selv var å laste for skaden. Så vidt eg kan forstå ut fra beskrivelsene over, har folk på felt Z ikkje bare latt være å følge pålegg fra politiet, men aktivt forsøkt å hindre politiet i å utføre en tjenestehandling.

Politiet har en jobb å gjøre. Og politiet har - og må ha - spesielle privilegier i forhold til maktbruk. Det går an å mislike det, men det går ikkje an å gå i klinsj med politiet om man misliker de valg politiet tar. Hvis noen e uenig med måten politiet utfører arbeidet sitt på, får de ta opp saken via de riktige kanalene - så som rettsvesenet.

Eg vet ikkje nøyaktig ka som skjedde på felt Z; eg var ikkje der. Men det e skremmende at noen her mer eller mindre direkte forsvarer Brannsupporteres "rett" til å sette seg over politi og lovverk.

Noen her mangler helt klart normalt folkevett og normalt gangsyn. In My Humble Opinion.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

steinbygger

Har enkelte her inne så til de grader teflon hukommelse at de har glemt hvordan vi kom oss med i europacupen i år? En av de viktigste kriteriene på fair play er hva som skjer på tribunen og for meg er det helt utrolig at 20-30 stykker er interessert i å ødelegge for de mange 1000 som setter Brann over alt (til og med få litt dritt fra Onkel) og som gjør sitt ytterste hver helg for at Brann skal toppe alle statestikker også fair play som faktisk kan føre oss ut i europa

job76

Ein interessant debatt dette her (ja eg har plass på Z-feltet).

Eg klare ikkje i min villaste fantasi skjønne korleis folk kan forsvare det å kaste ting? At det var egg denne gangene so what? Har sett folk kaste stolsete nedover, kvite diplom-is bosspann, mynter, osv. At det ikkje har truffet totalt uskyldige folk er eit mirakel. Sett at det var ein av "dine" som fekk ein stolsete i nakken - korleis ville de som akseptere dette ha takla det? Eller ein liten unge på 4 år som springer fram og tilbake ved rad 1???  Og røykbombene??? Talentløst.........

At polititet dreit seg ut er heilt greit. Eg fulgte med på måten dei handterte dette på, og det var amatørmessig. Men å påstå at det er ok å slå etter politi??? Eh hallo????

Pyroeffektene var artig innslag - synd ein ikkje kan ha eit organisert opplegg på dette inne på banen. F.eks rundt midtsirkel rett før avspark...

At Brann får bøter for dette blir for dumt. Dei har håndtert dette greit i ettertid, og dei som står bak dritten bør/skal straffes der etter.

Morriss

Quote from: "job76"

Pyroeffektene var artig innslag - synd ein ikkje kan ha eit organisert opplegg på dette inne på banen. F.eks rundt midtsirkel rett før avspark


Er ikke enig i det. Pyro på tribunen ser bra ut. Organisert nede på banen er ikke i nærheten, selv om det kan se bra ut det også.

kapteinen

Quote from: "Morriss"
Quote from: "job76"

Pyroeffektene var artig innslag - synd ein ikkje kan ha eit organisert opplegg på dette inne på banen. F.eks rundt midtsirkel rett før avspark


Er ikke enig i det. Pyro på tribunen ser bra ut. Organisert nede på banen er ikke i nærheten, selv om det kan se bra ut det også.


Kunne jo og hatt det i trappeoppgangene + over storestå i midtgangen.
Da blir det blant flagg og puplikum.Hadde sett likt tøft ut(nesten)+ at det kunne skjedd i kontrollerte former.
Er vel noe bataljonen kunne tenkt på?
Z

Northside

Er kun lov å blusse organisert på banen. Skal være så og så mange meter fra publikum. ganske strenge regler på dette, desverre.

hansagutt1

På Brann sine sider stod det at idrettslag i Hordaland kunne komme og forsyne seg med seter på Umbro tribunen etter sesongslutt før den rives. Regner derfor med Brann også beholder endel av disse slik at kostnadene ved å sette opp nye seter ikke er så stor. Jeg forsvarer ikke ødeleggelsen av stoler men skjønner at frustrasjonen kan bli stor når man blir skuffet år etter år for at gullet glipper og derfor gi stolsetet et spark eller to.

naitsirk

men gjer du dette heime.knuser tven når brann taper?

Ricky

med vilje er vel i utgangspunktet ikke det smarteste man gjør. Det er jo absolutt intet å oppnå, annet enn problemer for seg selv. Og i dette tilfellet også for Brann.

Ricky

Quote from: "hansagutt1"På Brann sine sider stod det at idrettslag i Hordaland kunne komme og forsyne seg med seter på Umbro tribunen etter sesongslutt før den rives. Regner derfor med Brann også beholder endel av disse slik at kostnadene ved å sette opp nye seter ikke er så stor.


Siden dette ikke var siste hjemmekamp, så må nok Brann gå til anskaffelse av nye seter. Kan jo ikke ta seter fra Umbro før sesongen er over.

Alastor

Han var slem mot meg, da kan vi være slemme mot han tilbake...

Hmm...nei?

Om politiet driter seg ut så bør du da faen ikke drite deg ut selv?

Alle som slår, er unødvendig agressive, kaster ting på banen eller ødelegger seter i "raseri" er en gjeng patetiske idioter.

Det må da være mulig å få det inn i hodet at på fotballkamp så tar man av så mye det går - MEN, hold deg på den riktige siden da?

Forøvrig er politivold noe drit - og om de gikk over streken så er det kjipt som f...men da erre viktig å vise at vi er BEDRE enn de!

JhonnyBeGood

Eg hadde faen ikke vent det andre skinnet til om eg hadde fått en betong i hodet. Kjør over snuten!
ow do you spell Pele three letters G.U.D!
Hvordan staver man Geirmund Brendesæter, fem bokstaver, G.E.D.D.I

YadaYada

Quote from: "JhonnyBeGood"Eg hadde faen ikke vent det andre skinnet til om eg hadde fått en betong i hodet. Kjør over snuten!

Nei, de fleste hadde nok reagert agressivt hvis de ble angrepet med betong.
Selv forbinder jeg Hansa med barnebesøk og positiv virksomhet."
-Harry Herstad, under Hansa/alkohol-debatten.

blahblah

Herregud...... det ser jo nesten ut som dere prøver og sette brannsupporterene i dårlig lys.... ingen av brann supporterene på z feltet brukte knytteneven og slo, eneste var at de stod sammen og det var litt dytting.
¨
natisirk eller hva du heter, du kan ikke sammenligne tven med et sete, heller en dør eller sofa/stol, og ja det har røke mange dører her hjemme når brann spiller..

folk ser ikke ut som og skjønne poenget her i det hele tatt. her skal folk kritisere politiets attferd og ikke supporterenes attferd. det har vi 10 andre topicer dere kan gjøre i. visst vi ikke har noen unnskyldning for unødvendig vold og slikt så burde no faen ikke de det heller. og ja jeg reagerer med forsvar(ikke nødvendigvis slå) hvis politiet skal slå vilt rundt seg med batonger.

Nei dere høres alle ut som redde små barn, "vi må få vekk store stygge felt z der er det eldre og farligere folk enn oss, hjelp" nei lavmål.

blahblah

Skjønner helt ærlig ingen her at politivold(veldig unødvendig) er verre enn et jævla egg?

Laxevaag

Quote from: "steinbygger"Har enkelte her inne så til de grader teflon hukommelse at de har glemt hvordan vi kom oss med i europacupen i år? ...


Og hvordan gikk det med Brann i europacupen...?

Nixon

Leser i BA i dag at Bjørn Dahl har fått truende e-poster etter at han blant annet sa dette etter kampen:


Kanskje han traff et ømt punkt?
Rød makt på Hansa!

Xminator

Det er vel slik med ungen menn på rundt 20. Evnen til å tenke konsekvens er ikke tilstede. Nå får dette konsekvenser. Hva venter de seg egentlig? Sympati? Hadde du kjørt meningsmåling på Stadion hadde flertallet ment de burde hatt mer pryl. En god gammel omgang på blanke messingen.

Spørst likevel ikke om manglende sesongkort vil svi en god del mer...

Stoffi

Quote from: "bernu"
Quote from: "BL"
Quote from: "Stoffi"Dette er talentløst av både Politi og folkene som klikket på purken. Purken kan ikke regne med å ta seg inn på Felt Z og taue ut folk midt under kampen når de vet det er en risikosone. Det er en oppfordring til bråk fra purken sin side. Og spesielt når det er straffe. Det var en politimann som skulle inn for å ta han som blusset da vi fikk straffe. Makan til IDIOTISK oppførsel av purken. De kan vente ihvertfall til straffen og feiringen av målet er ferdig. Ble fortalt at en stor kar stilte seg i veien for purken som prøvde å ta blusseren, og at det ble litt håndgemeng, noe som førte til at tilskueren ble tauet.

De kunne tatt de skyldige i pausen hvis de absolutt skulle hentet ut noen.
Meget kritikkverdig av politi og vakter!


Helt feil. Det ble kastet en røykbombe fra feltet ved avspark 2. omgang, det var derfor politiet ville plukke ut en person. Dette skjedde før straffen! Mens politiet stod og kranglet på feltet ble det straffe og mål, og kaos...


Helt korrekt BL. Politiet var på tur ut med han personen da det ble straffe.
Det var da endel brukte anledningen til å angripe politiet.


Niks. Dette var en annen situasjon jeg sikter til. Det skjedde noen rekker bak meg, og purken skulle ta en som blusset, men måtte pent vente til etter straffen. Jeg snudde meg og så, og så en kar som blusset og en politimann som sto og ventet.
Men det virker som om det var mange situasjoner.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Stoffi

Quote from: "Nixon"Leser i BA i dag at Bjørn Dahl har fått truende e-poster etter at han blant annet sa dette etter kampen:


Kanskje han traff et ømt punkt?


Jeg skal skrive en SAKLIG email til ham, for han er helt på jordet. Det er straff nok å ha en udugelig ledelse som ikke greier å vinner serien for oss, med nesten ubegrensede midler.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Utmedsnolken

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "Nixon"Leser i BA i dag at Bjørn Dahl har fått truende e-poster etter at han blant annet sa dette etter kampen:
– Noen av disse guttene på felt Z ligger tynt an. Jeg setter et spørsmålstegn ved om de i det hele tatt er supportere.

Kanskje han traff et ømt punkt?


Jeg skal skrive en SAKLIG email til ham, for han er helt på jordet. Det er straff nok å ha en udugelig ledelse som ikke greier å vinner serien for oss, med nesten ubegrensede midler.


Utifra dagens BT, så er det jo helt klart at det har utviklet seg en ukultur på felt Z som man må ta tak i. Når de driver og motarbeider Brann, så er det ikke ulogisk å stille spørsmål om hva som egentlig motiverer disse få som står i fare for å ikke få nytt sesongkort.
"og der snubler Sæternes igjen"

naitsirk

QuoteJeg skal skrive en SAKLIG email til ham, for han er helt på jordet. Det er straff nok å ha en udugelig ledelse som ikke greier å vinner serien for oss, med nesten ubegrensede midler.


og kva har dette med saken å gjera?
kva om brann hadde vunne kampen då?bråket skjedde jo før rbk scora 1-2.


krøvel vellevold

Quote from: "Stoffi"[ Jeg skal skrive en SAKLIG email til ham, for han er helt på jordet. Det er straff nok å ha en udugelig ledelse som ikke greier å vinner serien for oss, med nesten ubegrensede midler.


Vittig at du sier du skal skrive en saklig e-mail til Dahl, og så kommer du med en usaklighet allerede i neste setning.
Legg ned hele klubben!

steinbygger

Quote from: "Laxevaag"
Quote from: "steinbygger"Har enkelte her inne så til de grader teflon hukommelse at de har glemt hvordan vi kom oss med i europacupen i år? ...


Og hvordan gikk det med Brann i europacupen...?


Så du forsvarer at vi ikke skal spille i europa fremover med at vi gjorde det dårlig i år? Var du i Nederland når vi spillte mot PSV eller i England når vi spillte mot Liverpool? Noen av oss har fått oppleve Brann i Europa og det er en utrolig opplevelse. Hvis det er 20 stk som ønsker å ødelegge for resten av byens befolkning så er de skikkelig ute å kjøre

LandåsKongen

er det rart folk klikker gal?? Politiet fremprovoserer bråk og brann spiller som noen klovner. Og i etterkant blir forsyne meg alle brann supportere, hvertfall en hel tribune, stemplet som bråkmakere.

Jeg har alltid hatt en mistanke om at politiet i norge er amatører.

Superjack

Ut med pakket sier Bjørn Dahl

Jeg er enig med at folk som ødelegger stolseter i sinne, eller som kaster egg på motspillere bør ut. Skaffer bare Brannsupporterne ett dårlig rykte og store regninger fra NFF til Brann.

La de som bråker få betale regningen fra NFF selv!
i taper ALDRI!

SittingOleBull

Quote from: "Nixon"Leser i BA i dag at Bjørn Dahl har fått truende e-poster etter at han blant annet sa dette etter kampen:


Kanskje han traff et ømt punkt?


Det trenger dere (med dere mener jeg seriøst fotballinteresserte som ønsker klubben det beste) vel ikke stille spørsmål ved en gang? Eller er det så at så lenge selv den verste møkkamann utgir seg for å være Brann-supporter, så er han en av "oss"; blod er tykkere enn vann? Sjelden har vel uttrykket "kreftsvulst" vært mer dekkende for hva som er i ferd med å skje. Dette må det slås steinhardt ned på før det sprer seg og forgifter omgivelsene videre - ikke bare Brannsupporter-miljøet, men hele det norske fotballmiljøet. Det disse tøff-i-flokk-drittungene driver med er som å pisse i brønnen alle Brann-supportere drikker av. Smaker vannet litt mindre ille siden brønnpisserne har ikledd seg Brann-trøye?

Tom C

Quote from: "LandåsKongen"er det rart folk klikker gal?? Politiet fremprovoserer bråk og brann spiller som noen klovner. Og i etterkant blir forsyne meg alle brann supportere, hvertfall en hel tribune, stemplet som bråkmakere.

Jeg har alltid hatt en mistanke om at politiet i norge er amatører.


Er det politiets feil at folk kaster egg og bluss? Og synes du at Brann ikke leverer varene rettferdiggjør loko oppførsel på tribunene?

Kom deg hem te Loddefjord og lag helvete på Vadmyra-kamper isteden...
Aldri mer Obos....

Breiflabben

Når folk begynner å snakke om at det er Politiet som er problemet her, ja da er det vi som har et problem.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of sigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses. HIT IT!.

Morriss

Det ble kanskje gjort en del dumme ting på søndag, men blusserne må ikke angis osv. Regner med at de har bilder og alt det der, men det er viktig at vi står sammen og beskytter alle så godt som mulig. Når det gjelder ramponering av seter og drapstrusler så er det bare idiotisk!

PS_84

Holdningsmessig er det seteherpingen jeg synes er værst.. å ødelegge eiendom til SIN EGEN klubb?? i mine øyne viser det en enorm mangel på respekt, uansett hvor skuffet/forbanna man er!!!

Snublefot

Quote from: "PS_84"Holdningsmessig er det seteherpingen jeg synes er værst.. å ødelegge eiendom til SIN EGEN klubb?? i mine øyne viser det en enorm mangel på respekt, uansett hvor skuffet/forbanna man er!!!


den diskusjonen er blitt tatt noen ganger før her.. og tror de felste er enige..


uansett.. når det gjelder blussing, så støtter jeg dette.. utrolig nok kanskje, siden brann får bøter etc pga det.. men jeg mener det hører hjemme på en fotball-stadion..

alt det andre trenger jeg ikke utdype mine meninger om da dette er blitt sagt så mange ganger før.

DeeDee

90% av setene som er blitt ødelagt er nok i ren glede over Brannscoringer ila sesongen og ikke i frustrasjon. At de har byttet ut seter for tusener i år er jo bare tull, mitt og naboen sitt har vært ødelagt siden mai.

Ellers må man jo gi honnør til kastearmen på denne eggkasteren, godt gjort å treffe akkurat hajn ivers. Brann er ikke blitt en klubb "med eggkastere og pøbler" som noen skriver, pga at noen koker litt over når gullet ryker hjemme mot RBK nok en gang. Skulle vel bare mangle at ikke det rabler litt. Ellers ut med pakk som lager bråk inne på stadion.

Xminator

Quote from: "Morriss"Det ble kanskje gjort en del dumme ting på søndag, men blusserne må ikke angis osv. Regner med at de har bilder og alt det der, men det er viktig at vi står sammen og beskytter alle så godt som mulig. Når det gjelder ramponering av seter og drapstrusler så er det bare idiotisk!


Mulig jeg misforstår nå, men prøver du å oppfordre bataljonens medlemer til å slå ring rundt de som blusset, kastet egg(++) og ramponerte Branns eiendom?

Laxevaag

Quote from: Brann_ruler
Lurer på hvor tøff de synes det hadde vært om en uskyldig part hadde fått alvorlige forbrenninger eller vi hadde fått svidd av endel av tribunen. quote]

Herregudogjemini. For 12-13 år siden sto vi sild i tønne på Store Stå, og en gang telte jeg 24 bluss, oppe på feltet, noen hadde ett i hver hånd. Hørte aldri noe om forbrenninger. Hva er det med folk...
Den gang ramlet man og falt om hverandre bare på corner, når folk kjempet om innsyn på banen, blussene i hånden. Etterpå var det vanlig å kaste blusset inn på banen, hvor banemannskapene hadde egne bøtter å putte dem i. Hvor var de gigantiske reaksjonene da?

Xminator

Nå var det en kvinne som fikk brannskader på hendene og svidd håret på Hansa søndag, så ikke bagateliser blussene.

DeeDee

Hvordan klarer de å bli svidd av bluss? Bruker du hodet er det nå ikke noe problem å trekke litt unna når noen fyrer opp. Er du derimot drita full og/ eller opptatt av alt annet enn kampen og det som skjer på tribunen så skjer nok sånt. VIP tribunen neste på henne.

Snublefot

Quote from: "Xminator"Nå var det en kvinne som fikk brannskader på hendene og svidd håret på Hansa søndag, så ikke bagateliser blussene.


hva gjør en kvinne på fotball kamp??



"det var en spøk..slapp av.."


trist når folk tar skade av det ja... det er jeg enig i..

Xminator

Quote from: "DeeDee"Hvordan klarer de å bli svidd av bluss? Bruker du hodet er det nå ikke noe problem å trekke litt unna når noen fyrer opp. Er du derimot drita full og/ eller opptatt av alt annet enn kampen og det som skjer på tribunen så skjer nok sånt. VIP tribunen neste på henne.


Nei, det blir ikke VIP-tribune på henne. Det blir derimot null Stadion for de som tente på blussene. Og spikeren i kisten satt strengt tatt de som trodde en litt truende e-post til Bjørn Dahl skulle fikse saken.

Nei, navn og bilde av snylterene på forsiden av Brann.no Bjørn Dahl!

Langhår

Det som bekymrer meg litt er hva som kommer til å skje på FeltZ fremover. Da tenker jeg først og fremst på hva politi/Brann kommer til å gjøre. Det er faktisk i ferd med å vokse frem et fantastisk liv på feltZ som vi for all del må ta vare på.

Null-toleranse er jo et populært begrep i slike sammenhenger. Jeg frykter at dette blir tatt i bruk nå også, slik at man kan bli pælmet ut for ingenting. Dersom politiet tar i bruk den makten de rår over risikerer vi at folk blir arrestert for å rope "ut med pakket". Noe politiet faktisk kan gjøre med loven i hånd og kalle det for "oppvigleri".

Synes jeg så tegn til mye nervøsitet hos politi/vektere mot RBK, noe som er et dårlig tegn. Får bare håpe at man er såpass fornuftig at man ikke skyter spurv med kanoner og skyller ut ungen med badevannet. Engasjementet er unikt, det må vi ta vare på.

Etter mitt syn er denne saken blåst ut av alle mulige proposjoner. Doddo og hans likemenn skriver som om det var brostein som ble kastet ut på banen, mens realiteten er noen pappbeger og et egg. Det er nå blitt politisk korrekt å omtale FeltZ publikummet for pakk og pøbler, noe som er milevis fra det som er virkeligheten.

Jeg savner edruelighet i debatten.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Laxevaag

Quote from: "Xminator"Nå var det en kvinne som fikk brannskader på hendene og svidd håret på Hansa søndag, så ikke bagateliser blussene.


Hallo?! Bagatelliser? Leste du posten min? Var du på Store Stå på nittitallet, eller?

Laxevaag

Quote from: "Xminator"Nå var det en kvinne som fikk brannskader på hendene og svidd håret på Hansa søndag, så ikke bagateliser blussene.


På hendene? Tok hun etter blusset, eller? Det var smart.

Xminator

Quoteer synd så mange supportere er imot Bluss, hadde faktisk aldri trodd det!


Det er ikke blussene folk er imot. Det er holdningen til de som fyrer opp blussene.

Det kan i 2006 ikke være en sjel på felt-z som IKKE vet at Brann blir bøtelagt for blussingen. De som gjør dette ødelegger for klubben. De gjør det helt bevist. Det overrasker meg at såpass oppegående mennesker overhode ikke tar koblingen. For helvete heller, de er jo tatt på fersk gjerning med buksene nede.

Brann kommer til å få rekordstore bøter etter søndagens stunt. Vi bør for klubbens del håpe det var anførerene som holdt blussene og ikke bare rævdilterene. Blir jo spennende å se om samholdet er stort nok på felt-z til at det blir kronerulling til de som nå får regningen fra Brann...

Morriss

Quote from: "Xminator"
Quote from: "Morriss"Det ble kanskje gjort en del dumme ting på søndag, men blusserne må ikke angis osv. Regner med at de har bilder og alt det der, men det er viktig at vi står sammen og beskytter alle så godt som mulig. Når det gjelder ramponering av seter og drapstrusler så er det bare idiotisk!


Mulig jeg misforstår nå, men prøver du å oppfordre bataljonens medlemer til å slå ring rundt de som blusset, kastet egg(++) og ramponerte Branns eiendom?


Nei, bare de som blusser. men det er jo bare meg. Synes ihvertfall ikke at det er på sin plass meg utskvising. Supporterne bør holde sammen.

Snublefot

Quote from: "Morriss"
Quote from: "Xminator"
Quote from: "Morriss"Det ble kanskje gjort en del dumme ting på søndag, men blusserne må ikke angis osv. Regner med at de har bilder og alt det der, men det er viktig at vi står sammen og beskytter alle så godt som mulig. Når det gjelder ramponering av seter og drapstrusler så er det bare idiotisk!


Mulig jeg misforstår nå, men prøver du å oppfordre bataljonens medlemer til å slå ring rundt de som blusset, kastet egg(++) og ramponerte Branns eiendom?


Nei, bare de som blusser. men det er jo bare meg. Synes ihvertfall ikke at det er på sin plass meg utskvising. Supporterne bør holde sammen.


jeg og er enig i at supportere skal holde sammen.. men hva er definisjonen på en supporter? og er det visse ting man gjør/sier som betyr at man ikke er en supporter?  

bare et spørsmål altså..  ikke noen påstand..

klysa

Fortjente ikke en kamp som denne litt skikkelig ramme kanskje? Blussing liker vi. Brann bruker mye penger på allt mulig annet fjas, så horfor ikke en bot i året for litt skikkelig tribuneliv?

Ang stolsetene på stadion så brekker de sammen bare en slipper en sur en, sikkert kjøpt på europris.

Eggkasteren får 10 poeng.

steinbygger

Quote from: "Snublefot"
Quote from: "Morriss"
Quote from: "Xminator"
Quote from: "Morriss"Det ble kanskje gjort en del dumme ting på søndag, men blusserne må ikke angis osv. Regner med at de har bilder og alt det der, men det er viktig at vi står sammen og beskytter alle så godt som mulig. Når det gjelder ramponering av seter og drapstrusler så er det bare idiotisk!


Mulig jeg misforstår nå, men prøver du å oppfordre bataljonens medlemer til å slå ring rundt de som blusset, kastet egg(++) og ramponerte Branns eiendom?


Nei, bare de som blusser. men det er jo bare meg. Synes ihvertfall ikke at det er på sin plass meg utskvising. Supporterne bør holde sammen.


jeg og er enig i at supportere skal holde sammen.. men hva er definisjonen på en supporter? og er det visse ting man gjør/sier som betyr at man ikke er en supporter?  

bare et spørsmål altså..  ikke noen påstand..


Min definisjon på en supporter er en som støtter laget i tykt og tynt, og du støtter ikke laget ved å påføre de førsteside oppslag om bråk, slåssing og kastning av gjenstander. Du støtter heller ikke laget ved å påføre de bøter som gjør at det blir mindre penger til spillerkjøp eller ved at sponsorer trekker seg unna. Jeg er enig i at bluss er tøfft, men det er nå engang slik at det er ulovlig og da må man heller jobbe for å få blusse i ordnete former eller jobbe for å gjøre det lovlig. (i tillegg synes jeg at bluss skal brukes når det er store anledninger derfor syntes jeg det var helt håpløst å bruke de under kampen når Brann lå under) Jeg synes det er blitt gjort vannvittig mye bra fra felt z i år og hadde planer om å flytte meg fra d feltet og over til z, men de siste kampene og den holdningen som enkelte har her inne gjør at jeg kommer til å holde meg unna til det er rensket opp slik at jeg tør å ta sønnen min med meg på kamp uten fare for at han skal komme opp i slagsmål eller bli truffet av andre gjenstander. Jeg vil at han skal få vokse opp med den fantastiske atmosfæren som jeg vokste opp med de 10 årene jeg var på ss.

Go Up