• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Resterende kamper i gullkampen

Started by KenFeltZ, October 16, 2006, 23:13:42 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

KenFeltZ

Ikke overraskende så fikk Brann en hjelpende hånd bokstavelig talt fra Ivar Rønningen og Ham Kam da de klarte 1-1 mot Rosenborg. Bare så synd at ikke Ringberg klarte å få ballen i kassa i det 92.min.

Uansett så er håpet tent. Rosenborg er favoritt til å ta gullet og jeg vil si at det er 60-65% sjanse for gull favør Rosenborg kontra Brann slik situasjonen er pr.idag. Med andre ord skal Brann ha en fair sjanse til å knipe gullet.

Ser vi på de resterende kampene så har Rosenborg ett tøffere program enn Brann.

Jeg har sett på de resterende kampene for Brann og Rosenborg.

Brann - Rosenborg
Til helgen er det mer eller mindre være eller ikke være for Brann. Med 3 poeng så lever håpet i aller høyeste grad. Mange som fokuserer på at Rosenborg må gruses men her er det først og fremst 3 poeng som teller så får man evt. tenke på evt. målforskjell når hovedjobben er gjort. Brann mot RBK blir en triller men disse kampene lever sitt eget liv så her kan vi nesten vinne 4-1 som det å tape med de samme sifrene. Brann må ha roen her og ikke stresse og det må heller ikke vi supportere fordi om det skulle gå litt trått i starten. Støtte fra tribunen blir utrolig viktig her og jeg skal gjøre mitt for å løfte Brann laget de ekstra prosentene. Brann må stoppe RBK sine farlige overganger og det betyr at vi trenger pasnings sikre midtbane spillere. Andresen gjorde endel feil sist mot Lyn og mens Bakke er ute så vil nok den andre sentrale midtbane plassen stå mellom Gashi og Haugen. Begge spillerene er løpssterke men ikke like passnings sikker. En spiller som Miller kan være ett alternativ sentralt men det vil bli farlig med tanke på hans manglende defensive kvaliteter iforhold til RBKs esktremt gode overganger og løpskapasit. Jeg holder en liten knapp på Gashi her. De to viktigste suksess faktorene for Brann her er egen entusiasme samt demme opp for RBK sine svært gode overganger.

Nest siste runden:

Brann - Ham KamRosenborg - Viking
Dette er kampen som Rosenborg skal vinne i utgangspunktet men ett hardtkjempende Viking lag i desperat poengjakt vil ikke gi noe gratis her. Viking skal opp mot "Brann dødaren" i oslo laget Lyn i samme runden som Brann - RBK spilles. Ett drømme resultat mellom Viking og Lyn for oss vil være uavgjort eller tap for Viking slik at Viking vil holde full fokus på denne kampen mot RBK. Får Viking 1 poeng mot Lyn så vil 3 poeng mot RBK her være nok til å sikre kontrakten før den siste kampen mot Brann. Samtidig som selvsagt Rosenborg taper 3 poeng her. Tom Nordlie har vist seg som en strålende motivator og en dyktig taktiker så har Viking dagen så ser jeg ikke bort fra en liten skrell her. Likevel er det ingen tvil om at Rosenborg er forholdsvis stor favoritt her og skal vinne denne kampen 6-7 av 10 ganger. La oss håpe på at vi gir RBK en skikkelig nesestyver på stadion til helgen slik at Rosenborg selvtilliten blir like porøs som Nidar Stratos til denne kampen mot Viking.

Konklusjonen etter nest siste runden blir at dette blir runden der Brann kan forbedre målforskjellen betraktelig. Hjemme mot RBK og borte mot Viking kan bli jevne affærer. Både Brann og Rosenborg vil være store favoritter i sine kamper mot henholdsvis Ham Kam og Viking. La oss bare håpe at "vårt" bunnlag, Ham Kam, har mer eller mindre sikret plassen sin før oppgjøret mot Brann mens Viking vil kunne sikre plassen sin mot Rosenborg med seier der.

Siste runden:

Viking - Brann
I verste fall for Brann så kan Viking måtte vinne denne kampen for å holde seg. La oss håpe at de berger plassen allerede i kampen mot Rosenborg slik at de faller litt nedpå her. Vinner Brann mot Rosenborg 22.okt. så tror jeg at det står likt i poengprotokollen før siste runden og der Rosenborg har litt bedre målforskjell. Dermed er Brann avhengig av minst 1 poeng her avhengig av hva Rosenborg finner på mot Fredrikstad. Lett blir det uansett ikke for Brann men banen er fin og stor og Viking er ikke bedre lag enn at seier er fullt mulig. Mot ett evt. umotivert Vikinglag så skal Brann ha 55-60% sjanse for seier her. Skulle derimot Viking spille for tilværelsen her så kan dette bli mye jevnere enn vi Brann supportere ønsker oss og vi vil ikke fortjene å være mer enn forholdsvis knepne favoritter.

Fredrikstad - Rosenborg
Så fremt at Brann slår Rosenborg 22.okt. så tror jeg dette blir nøkkelkampen i gullstriden. Fredrikstad i desperat poengnød hjemme blir knalltøft for RBK. Fredrikstad er betydelig bedre hjemme og ville vært ett topplag i medalje striden om de hadde vært tilnærmet like bra borte. Har ett entusiastisk publikum og har veldig bra trøkk i spillet sitt hjemme. Til tider rundspilte RBK hjemme ifjor om jeg ikke husker feil. Nøkkelspillere som må holde seg skadefrie til denne kampen for Fredrikstad er Kvisvik, Shaaban, Brenne og super talentet Eloyonussi. Med disse 4 spillerene på banen for Fredrikstad og ett Fredrikstad som må vinne så skal Rosenborg få en minst like vrien kamp som de fikk borte mot Ham Kam. Det vi Brann supportere må håpe på er at Fredrikstad forblir i bunnstriden slik at dette blir en være eller ikke være kamp for dem.

Nå kan jeg bruke floskelen om at alle kamper er cupfinaler etc og det er det så absolutt en sannhet i men det som er nøkkelkampene her for Brann er selvsagt seriefinalen der alt annet enn Brann seier vil nærmest gruse håpet om seriegull for Brann og ikke minst det uhyre vriene kampen Rosenborg skal opp i mot ett muligens desperat Fredrikstad lag. Med andre ord så blir dette neppe avgjort før i siste serie runde og siden vi neppe kan konkurrere med Rosenborg på målforskjellen så må vi ta dem på poeng. Dermed må vi mest sannsynlig vinne våre 3 resterende kamper og håpe på at RBK snubler mot Viking eller mer realistisk mot ett Fredrikstad lag. Vår andre mulighet er at vi vinner greit mot RBK for så å grisebanke Ham Kam i Bergen og da kan vi klare oss med like mange eller like få poeng som RBK i siste kampen for sesongen.

Men nå er det Rosenborg som teller. La oss samle troppene, rense strupene og gi absolutt ALT vi har på tribunen så vil ihvertfall ikke Brann spillerene kunne skylde på dårlig støtte. Og måten publikum støttet Brann på etter at Sandefjord hadde utlignet til 3-3 på stadion var fantastisk. Istedet for missytringer og piping ble taket løftet til himmels og Brann fikk nye krefter til å vinne kampen 5-3. Dette kan faktisk gå om alle mann presterer maks. Jeg klarer knapt å vente til søndag men jeg har ikke noe valg :-)

Red Rabitt

Føler meg ganske sikker på at brann tar gullet visst vi slår rosenborg, men da på poeng, jeg tror nemlig ikke rosenborg kommer til å vinne flere kamper denne sessongen.
Tror også spillerne vet at de ikke trenger å vinne kampen med mange mål, de ser nok at det vil holde med seier mot rbk og kamma + en u i stavanger.
Jeg tror nemlig rosenborg vil tape mot brann, maks klare u mot viking og maks u mot fredrikstad og da holder det med seier for brann mot rbk og ham kam så er vi seriemester 2006.
Kunne det da skje på en bedre måte?
Nei! Fo en deilig overraskelse det ville blitt på hele trollelag og resten av norge, at rosenborg snubler på målstreken og kanskje super ray scorer det avgjørende målet!
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

ChrisBGG

scorer kvisvik et avgjørende mål mot rosenborg slik at brann tar gull, skal jeg betale flybilleten hans, så han kan komme over og feire gull i bergen!

nei dette blir spennende!
 R A N N

Luke Skywalker

Quote from: "ChrisBGG"scorer kvisvik et avgjørende mål mot rosenborg slik at brann tar gull, skal jeg betale flybilleten hans, så han kan komme over og feire gull i bergen!

nei dette blir spennende!

Kvisvik kommer til aa spille sin livs beste kamp har han lovet! Fredrikstad vinner denne kampen.
Mot RBK bor Brann stille dette laget:

Oppdal

Dahl      Bjarnason    Sigurdsson       Hanstveit

Miller     Gashi          Andresen          Moen

Helstad        Winters

Helstad bor faa begynne, han kjenner rbk og vet hva som maa til. Gashi er bedre enn Haugen, og er bedre i midten enn paa kanten...

(Engelsk tastatur, beklager feil.)
et skjedde!! Gull 07
Brann ville det, og fikk det til.

Christian

Viking har bare tapt på Lerkendal én gang i seriesammenheng siden 2001. Kan være verdt å ta med seg, selv om Viking ala 2006 ikkje akkurat har holdt gammel standard.

Men det er Brann - RBK som er det viktigste kampen, selvfølgelig. Med seier er sjansen for gull god, uten er det nok kjørt.

Nixon

Vil ha Haugen med Andresen.
Det har fungert bra tidligere i sesongen. Og vi kan trenge noe trygt nå.
Rød makt på Hansa!

Snublefot

Quote from: "Nixon"Vil ha Haugen med Andresen.
Det har fungert bra tidligere i sesongen. Og vi kan trenge noe trygt nå.

Er enig med deg her. Med Haugen og Andresen sammen på midtbanen har Brann vært stabilt gode.  Dette er ikke tiden for å teste om gashi klarer det vi allerde vet fungerer med Haugen.  Med PVM, Miller og Andresen har vi nok offensiv kraft i midtbanefireren til at vi kan tåle en Haugen som kun er ryddegutt..

Go Up