• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

UT MED PAKKET, dommere, RBK og NFF

Started by Nille, September 28, 2006, 20:01:34 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Marek

Quote from: "jako"Hva preiker du om. Jeg er bare like pist som deg og balltreet var definitivt ikke myntet for deg:)

Du fatter ikke hvor tøft det er å være bergenser i denne byen akkurat nå.


Hehe, ok det er da enda godt.
Vi føler med deg.
ons Ivar skal hem...

Marek

Quote from: "rbk1985"
Quote from: "stig"Ifølge vg live ble det foretatt 2 bytter før 2. omgang. Altså før klokken ble startet. Itillegg kom det ett bytte til hvert av lagene. Tromsø sitt rett før slutt. Sånn som kan regnes som et typisk "prøve å få tiden til å gå" bytte. Der har vi ett mnutt.

Til opplysning ble foretatt tre bytter ut i andreomgang. Stensaas inn for Dorsin, Kone inn for Storflor og Yttergaard Jensen inn for Strand.


jammen DA stiller jo alt seg anderledes...
ons Ivar skal hem...

BL

Hjelper ikke å hisse seg over dette! Helt enig i at 6 min var ALT for mye, men det er historie. Brann kan forsatte avgjøre dette selv, og det gjør de:)

Alle mann til pumpene, Brann-skuten skal tilbake til toppen!!!
Hansa-
Felt Z

Chrisstah

Quote from: "Petter Puddefjord"


fortell meg korti brann har vært gode i utfordrerposisjon i serien!!
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

chris_henrik

Jeg så hele andre omgang og det var ingen ekstraordinære hendelser bortsett fra at RBK så ut til å gå på et poengtap. Ingen åpenbar uthaling av tid, stopp i spillet for skade var marginalt, hvordan dette kan bli 6 minutter er helt ubegripelig. SKANDALE DKFM

edit:
- En komplett skandale
http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article65713.ece
<BRANN> ..... DKFM

tovatle

Nå har det seg sånn at kampen endte 2-1. Eg e sjøl oppgitt over dommeren i denne kampen, "en komplett skandale" som Steinar Nilsen sier. Men det er nå BRANN må vise at de faktisk takler denne situasjonen, MIM motiverer spillerene til å gi det lille ekstra som skal til for å ta gullet hjem til Bergen der det hører hjemme! Martin e tilbake som den lederen han er, Eirik Bakke bidar med det lille ekstra som trengs og våre skotske dynamitter fyres av!

Alt ligger i "våre" hender!

Slår vi RBK er gullet vårt og det blir tidenes folkefest i Bergen!......håper eg

Endre


Pil

lt for LFK & KLL

Xminator

Quote from: "krøvel vellevold"Hva i helvete gjør en hel skokk med RBK-fans inne på Bataljonens forum en time eller to etter at RBK har tatt serieledelsen fra Brann - 6 minutter på overtid. Det er selvsagt kun for å godte seg over hvor sure vi er - og for å slenge dritt.

Moderatorer: Steng disse provokatørene ute!

anders_flanderz

Quote from: "Endre"Gjett hvem som dømmer Odd-kampen :D

http://www.n3sport.no/06/result.aspx?WCI=wiResults&WCU=2869070



Dæven kor artig det vil bli!
rite Drite Drite Drite på Oslo By

Vi e di beste

Quote from: "anders_flanderz"
Quote from: "Endre"Gjett hvem som dømmer Odd-kampen :D

http://www.n3sport.no/06/result.aspx?WCI=wiResults&WCU=2869070



Dæven kor artig det vil bli!


Nei nei, vi må da for all del oppføre oss pent, ellers vil vel Doddo hevde vi er Norges dårligste publikum.

Nille

I would not be bothered if we lost every game as long as we won the league.' - Mark Viduka

krøvel vellevold

Lurer på hva som hadde skjedd om dette var Brann - RBK, Brann ledet 1-0 og lå for øyeblikket foran RBK på tabellen, og så hadde dommeren lagt til seks minutter og RBK hadde scoret etter fem av dem...
Legg ned hele klubben!

hocey

tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

nummer9

Aner vi konturene av kospirasjonen?

Ola By Rise, en av de gamle traverne på «brakka», og samme dag som RBK vinner mot TIL 5 min på overtid:
http://pub.tv2.no/nettavisen/fxt/article753837.ece

Se siste avsnitt, der kommer han med kritikk over e-cup innsatsen til årets deltagere fra norsk serie.

Ser vi spor etter konspirasjonen?

PS: synes å huske at dette utspillet kom noen dager før kampen i går, men fant ikke tilbake til artikkelen.

fettgeiser

Leser her inne at en sier dere opplevde det samme mot Start, at de lå nede mye og halte ut tiden, men at dere ikke fikk mer tillegg i tiden?
Vel, ble dere skuffet da? Ville dere ha mer overtid? At dere opplevde det som surt skjønner jeg, men at RBK fikk 6 min tillegg er ikke feil av den grunn, men dommerne bør nok bli mer konsekvente når det hjelder overtid. Det skal ikke lønne seg å hale ut tiden og ligge nede og få behandling i flere minutter inne på banen.
Uansett hvem som vinner i år er det en verdig vinner. Om det da ikke blir Lillestrøm, for der har vi virkelig et lag som hadde dommerne med seg i begynnelsen av sesongen, og fikk masser av poeng på direkte avgjørende, feil dommeravgjørelser.
Om man tok tiden de faktisk spilte fotball i 2omgang pÃ¥ Lerkendal igÃ¥r, er jeg ikke i den minste tvil om at de IKKE spilte  for lenge.
Men at dommerne må bli mer konsekvente med tanke på overtid?Absolutt!
quot;Are you gonna bark all day, little doggie, or are you gonna bite?"

fettgeiser

Quote from: "nummer9"Aner vi konturene av kospirasjonen?

Ola By Rise, en av de gamle traverne på «brakka», og samme dag som RBK vinner mot TIL 5 min på overtid:
http://pub.tv2.no/nettavisen/fxt/article753837.ece

Se siste avsnitt, der kommer han med kritikk over e-cup innsatsen til årets deltagere fra norsk serie.

Ser vi spor etter konspirasjonen?

PS: synes å huske at dette utspillet kom noen dager før kampen i går, men fant ikke tilbake til artikkelen.




Ja, her røper jo Ola By Rise bortimot hele den pågående konspirasjonen for å få Rosenborg som seriemester, og det gjør han ved å si at norske lag må ta europacupene på alvor? Seriøst, Bergen, skal dere ikke ta disse konspirasjonsteoriene enda lenger? Hvor høyt opp går dette? Snakker vi Regjering, Storting og Konge? Trøndersk næringsliv og lukkede møter med kulturminister Trond Giske fra Trondheim og dommerstanden, store, brune konvolutter som skifter eier og klamme håndtrykk?
quot;Are you gonna bark all day, little doggie, or are you gonna bite?"

tormi

Problemet ditt Fettgeiser?

Hva er det du vil - kom gjerne med noe saklig. At RBK har hatt dommerne med seg tidligere sesonger er jo hevet over enhver tvil, at det nå ser ut som det blusser opp igjen gir vel ingen grunn for å bli sjokkert over at det kommer reaksjoner på det vel?

Vel, vel. RBK vant isÃ¥fall kampen fortjent denne gangen i motsetning til  mange andre kamper i Ã¥r.

Ser ut som RBKs styrke er tilbake - kjipt for alle oss andre - kjekt for dere.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Vi e di beste

Quote from: "fettgeiser"Leser her inne at en sier dere opplevde det samme mot Start, at de lå nede mye og halte ut tiden, men at dere ikke fikk mer tillegg i tiden?
Vel, ble dere skuffet da? Ville dere ha mer overtid? At dere opplevde det som surt skjønner jeg, men at RBK fikk 6 min tillegg er ikke feil av den grunn.


Kanskje du bare skal lese tråden en gang til, evt. henge på stabæk-forumet.

hocey

Rosenborg - Stabekk: Stabekk snytt for et av de klareste straffene så langt i år.
Rosenborg - Tromsø: 6 min tilegg: greit i seg selv men det er ingen andre steder det hadde blitt lagt til 6 min.

Brann - Lillestrøm: Brann snytt for det klareste straffe sparket.
Brann - Start: Lagt til 3 eller 4 min selv om det minst skulle vært lagt til like mye som i går.

Konspirasjon: NEI. Men det er litt for tilfeldig at marginene alltid går trøndernes vei.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

tormi

Quote from: "Marek"
Quote from: "jako"Dere kaller oss kjøpelag. Men det er for faen bedre å kjøpe spillere enn dommere.


De kjøper ikke noe som helst, de
NFF har funnet ut at flaggskipet sitt sliter og må komme seg ut i CL og profilere Norge der, da må de vinne serien.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

fettgeiser

Quote from: "tormi"Problemet ditt Fettgeiser?

Hva er det du vil - kom gjerne med noe saklig. At RBK har hatt dommerne med seg tidligere sesonger er jo hevet over enhver tvil, at det nå ser ut som det blusser opp igjen gir vel ingen grunn for å bli sjokkert over at det kommer reaksjoner på det vel?

Vel, vel. RBK vant isÃ¥fall kampen fortjent denne gangen i motsetning til  mange andre kamper i Ã¥r.

Ser ut som RBKs styrke er tilbake - kjipt for alle oss andre - kjekt for dere.


Nå mener jeg bestemt at mine to innlegg her har hatt en fin, saklig tone da, men mulig jeg tar feil, kreves kanskje et mer avansert språk ogflottere virkemidler, akademisk argumentering og meningspresentasjon her inne?

Er det hevet over enhver tvil at RBK har vunnet serien kun pga dommerne? Selv de gangene de har vunnet med mer enn ti poeng, nærmere 20 poeng? Selve laget har altså ikke vært medvirkende til at de vant serien 13 år på rad sammenhengende?
Reaksjoner og frustrasjon er en ting, tormi, men om du selv ikke ser det usaklige i slike påstander om at dommere er kjøpt og betalt av Rosenborg, da har du selv et problem hva saklighet angår.
Om Rosenborg vinner i år, er det fullt fortjent, og det samme gjelder om Brann vinner serien. Dommere kan riktignok feilaktig avgjøre fotballkamper, enkeltkamper, men i en 26-kampers serie mener jeg bestemt at vinneren er den riktige, og at dommerfeil stort sett utjevner hverandre.
Om noen er usaklige her, er det de som sier RBK vant serien kun pga dommerne, og at dommerstanden nå, igjen er i lomma på RBK.
quot;Are you gonna bark all day, little doggie, or are you gonna bite?"

fettgeiser

Quote from: "tormi"
Quote from: "Marek"
Quote from: "jako"Dere kaller oss kjøpelag. Men det er for faen bedre å kjøpe spillere enn dommere.


De kjøper ikke noe som helst, de
NFF har funnet ut at flaggskipet sitt sliter og må komme seg ut i CL og profilere Norge der, da må de vinne serien.


Vel, nå ble det ikke lagt til 6 min på grunn av kun bytter, dommeren sier vel det faktum at to TIL-spillere lå nede og fikk behandling på banen, var medvirkende. Jeg mener seriøst at 6minutter tillegg var hundre prosent riktig her, men mener selvsagt at det må bli mer konsekvent. Da hadde ikke vi Rosenborgsupportere måttet tåle all denne sutringa om dommere som er kjøpt og betalt osv....
quot;Are you gonna bark all day, little doggie, or are you gonna bite?"

Haugen2

Quote from: "tormi"At RBK har hatt dommerne med seg tidligere sesonger er jo hevet over enhver tvil, at det nå ser ut som det blusser opp igjen gir vel ingen grunn for å bli sjokkert over at det kommer reaksjoner på det vel?


Har du noen dokumentasjon på denne påstanden?

Tror ikke at noen av oss RBK-supportere her inne er sjokkerte over at dere reagerer, de fleste av oss forventa det.

fettgeiser

Quote from: "hocey"Rosenborg - Stabekk: Stabekk snytt for et av de klareste straffene så langt i år.
Rosenborg - Tromsø: 6 min tilegg: greit i seg selv men det er ingen andre steder det hadde blitt lagt til 6 min.

Brann - Lillestrøm: Brann snytt for det klareste straffe sparket.
Brann - Start: Lagt til 3 eller 4 min selv om det minst skulle vært lagt til like mye som i går.

Konspirasjon: NEI. Men det er litt for tilfeldig at marginene alltid går trøndernes vei.


Enda godt du ikke tror det er noen konspirasjon da:-)

Tror du ikke endel av problemet her er at hver gang en avgjørelse går mot rbk, så blir det aldri gjort noen sak av det, unntatt av rbk selv da, selvsagt?
Dersom Lillestrøm feilaktig får straffespark, betyr det at dommerne er i lomma på LSK også da, eller? Om du ser hvor mye feilaktig dømming som gav LSK trepoengere i begynnelsen av sesongen, skulle det ikke være tvil om at de iallefall hadde spyttet mer penger inn i dommerlomma enn det RBK påstås å ha gjort.
At Stabæk skulle hatt straffe er en sak, men er ikke alle lag heldige og slipper unna straffe iblant? Sier du at Brann aldri er heldige på den måten? Men vi Rosenborgere går da ikke rundt og beskylder dommere for å være korrupte av den grunn? Sjøl om det selvsagt er frustrerende å se et motstanderlag og konkurrent om seriegullet av og til ha dommeren med seg i enkeltsituasjoner?
Fuck det der konspirasjons- og korrupsjonstøvet!
Vi ses i Bergen 22 oktober, gleder med som en unge, blir min første tur til Brann Stadion!
quot;Are you gonna bark all day, little doggie, or are you gonna bite?"

Henki

Quote from: "rbk1985"
Quote from: "stig"Ifølge vg live ble det foretatt 2 bytter før 2. omgang. Altså før klokken ble startet. Itillegg kom det ett bytte til hvert av lagene. Tromsø sitt rett før slutt. Sånn som kan regnes som et typisk "prøve å få tiden til å gå" bytte. Der har vi ett mnutt.

Til opplysning ble foretatt tre bytter ut i andreomgang. Stensaas inn for Dorsin, Kone inn for Storflor og Yttergaard Jensen inn for Strand.


Det driter vi langt faens til helvete i!
Ballen skal fremover!

Haugen2

Etter den Stabæk kampen du nevner der Fettgeiser, så skrev SS et jævli bra referat fra kampen. Selvsagt mente de at de skulle ha hatt straffe, men de mente også at de hadde vært ran fra deres side vist det hadde blitt uavgjort i den kampen De ble totalt overkjørt, og kun udyktighet forran fra kassa fra vår side gjorde at vi vant kun 1-0.

Haugen2

Quote from: "Henki"
Quote from: "rbk1985"
Quote from: "stig"Ifølge vg live ble det foretatt 2 bytter før 2. omgang. Altså før klokken ble startet. Itillegg kom det ett bytte til hvert av lagene. Tromsø sitt rett før slutt. Sånn som kan regnes som et typisk "prøve å få tiden til å gå" bytte. Der har vi ett mnutt.

Til opplysning ble foretatt tre bytter ut i andreomgang. Stensaas inn for Dorsin, Kone inn for Storflor og Yttergaard Jensen inn for Strand.


Det driter vi langt faens til helvete i!


Ja, selvfølgelig. Hadde det vært 6 bytter i andre omgang og en haug med skader og drøying av tid, så skulle ikke dommeren i følge dere ikke lagt til mer en maks 3 min.

Hadde det blitt lagt til 3 min, og RBK skåra etter 2, hadde vi diskutert dette da? Tror det du. da skulle det ha vært lagt til maks 2.

C@Bøe_79

Quote from: "Haugen2"
Quote from: "tormi"At RBK har hatt dommerne med seg tidligere sesonger er jo hevet over enhver tvil, at det nå ser ut som det blusser opp igjen gir vel ingen grunn for å bli sjokkert over at det kommer reaksjoner på det vel?


Har du noen dokumentasjon på denne påstanden?

Tror ikke at noen av oss RBK-supportere her inne er sjokkerte over at dere reagerer, de fleste av oss forventa det.


En Arild Stavrum på direkte tv?
Han tok ordene rett ut av munnen på ca.4millioner ikke-trøndere.
Arild Stavrum:" Dommerene har gitt Rbk 7 av 13 gull"..

DEt hjelper ikke at en av de mest trofaste landslagsprofilene i Norge`s historie sitter som sportslig-leder, han var jo prototypen på norske den fotballspilleren NFF ville ha, ifølge NFF. Han drakk ikke, røykte ikke og var fair.. Kanskje han no høster noe av dette????
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

fettgeiser

Quote from: "Henki"
Quote from: "rbk1985"
Quote from: "stig"Ifølge vg live ble det foretatt 2 bytter før 2. omgang. Altså før klokken ble startet. Itillegg kom det ett bytte til hvert av lagene. Tromsø sitt rett før slutt. Sånn som kan regnes som et typisk "prøve å få tiden til å gå" bytte. Der har vi ett mnutt.

Til opplysning ble foretatt tre bytter ut i andreomgang. Stensaas inn for Dorsin, Kone inn for Storflor og Yttergaard Jensen inn for Strand.


Det driter vi langt faens til helvete i!
quot;Are you gonna bark all day, little doggie, or are you gonna bite?"

tormi

Quote from: "fettgeiser"
Quote from: "tormi"Problemet ditt Fettgeiser?

Hva er det du vil - kom gjerne med noe saklig. At RBK har hatt dommerne med seg tidligere sesonger er jo hevet over enhver tvil, at det nå ser ut som det blusser opp igjen gir vel ingen grunn for å bli sjokkert over at det kommer reaksjoner på det vel?

Vel, vel. RBK vant isÃ¥fall kampen fortjent denne gangen i motsetning til  mange andre kamper i Ã¥r.

Ser ut som RBKs styrke er tilbake - kjipt for alle oss andre - kjekt for dere.


Nå mener jeg bestemt at mine to innlegg her har hatt en fin, saklig tone da, men mulig jeg tar feil, kreves kanskje et mer avansert språk ogflottere virkemidler, akademisk argumentering og meningspresentasjon her inne?

Er det hevet over enhver tvil at RBK har vunnet serien kun pga dommerne? Selv de gangene de har vunnet med mer enn ti poeng, nærmere 20 poeng? Selve laget har altså ikke vært medvirkende til at de vant serien 13 år på rad sammenhengende?
Reaksjoner og frustrasjon er en ting, tormi, men om du selv ikke ser det usaklige i slike påstander om at dommere er kjøpt og betalt av Rosenborg, da har du selv et problem hva saklighet angår.
Om Rosenborg vinner i år, er det fullt fortjent, og det samme gjelder om Brann vinner serien. Dommere kan riktignok feilaktig avgjøre fotballkamper, enkeltkamper, men i en 26-kampers serie mener jeg bestemt at vinneren er den riktige, og at dommerfeil stort sett utjevner hverandre.
Om noen er usaklige her, er det de som sier RBK vant serien kun pga dommerne, og at dommerstanden nå, igjen er i lomma på RBK.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Corran

Ka i helvete gjør alle disse bartene her.
Og Fettgisser: Du sier at LSK ikke fortjener gullet pga at de fikk poeng av dommeren i starten av sesongen? Ka med rbk då? De har jo fått gratis poeng mot stabæk og mot lyn (soleklart frispark til lyn i forkant av rbk mål)
På tv2 hin dagen viste de soleklare situasjoner hvor rbk og lsk hadde "fått2 gratis poeng av dommerne. Og ikke et eksempel finnes det hvor Brann soleklart har fått gratis poeng men det finnes eksempel på at de er snytt for poeng
Så med din logikk om hvorfor lsk ikke fortjener gull så sier du jo at ikke rbk fortjener det heller
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

tormi

Quote from: "Corran"Ka i helvete gjør alle disse bartene her.
Og Fettgisser: Du sier at LSK ikke fortjener gullet pga at de fikk poeng av dommeren i starten av sesongen? Ka med rbk då? De har jo fått gratis poeng mot stabæk og mot lyn (soleklart frispark til lyn i forkant av rbk mål)
På tv2 hin dagen viste de soleklare situasjoner hvor rbk og lsk hadde "fått2 gratis poeng av dommerne. Og ikke et eksempel finnes det hvor Brann soleklart har fått gratis poeng men det finnes eksempel på at de er snytt for poeng
Så med din logikk om hvorfor lsk ikke fortjener gull så sier du jo at ikke rbk fortjener det heller
`

Dette hadde jeg ikke fått med meg - men det overrasker meg ikke denne sesongen...
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

fettgeiser

Quote from: "tormi"
Quote from: "fettgeiser"
Quote from: "tormi"Problemet ditt Fettgeiser?

Hva er det du vil - kom gjerne med noe saklig. At RBK har hatt dommerne med seg tidligere sesonger er jo hevet over enhver tvil, at det nå ser ut som det blusser opp igjen gir vel ingen grunn for å bli sjokkert over at det kommer reaksjoner på det vel?

Vel, vel. RBK vant isÃ¥fall kampen fortjent denne gangen i motsetning til  mange andre kamper i Ã¥r.

Ser ut som RBKs styrke er tilbake - kjipt for alle oss andre - kjekt for dere.


Nå mener jeg bestemt at mine to innlegg her har hatt en fin, saklig tone da, men mulig jeg tar feil, kreves kanskje et mer avansert språk ogflottere virkemidler, akademisk argumentering og meningspresentasjon her inne?

Er det hevet over enhver tvil at RBK har vunnet serien kun pga dommerne? Selv de gangene de har vunnet med mer enn ti poeng, nærmere 20 poeng? Selve laget har altså ikke vært medvirkende til at de vant serien 13 år på rad sammenhengende?
Reaksjoner og frustrasjon er en ting, tormi, men om du selv ikke ser det usaklige i slike påstander om at dommere er kjøpt og betalt av Rosenborg, da har du selv et problem hva saklighet angår.
Om Rosenborg vinner i år, er det fullt fortjent, og det samme gjelder om Brann vinner serien. Dommere kan riktignok feilaktig avgjøre fotballkamper, enkeltkamper, men i en 26-kampers serie mener jeg bestemt at vinneren er den riktige, og at dommerfeil stort sett utjevner hverandre.
Om noen er usaklige her, er det de som sier RBK vant serien kun pga dommerne, og at dommerstanden nå, igjen er i lomma på RBK.


Det var i alle fall det mest konstruktive bidraget i denne tråden, skrevet av en brann-supporter, til nå. Mye fornuft der, men når du ikke ser at 6 minutter faktisk kan forsvares, da er jeg uenig.
Videre sier du dere ikke fikk det da dere sleit med Start? Er det ikke da mer riktig å klage over at dere ikke fikk nok tilleggstid, i stedet for å sutre over at RBK "feilaktig" får nok tillegg i tiden?
Jeg kan godt skjønne frustrasjonen fra deres side, Tromsø var jo i ferd med å gi Brann ei hjelpende hånd i kampen om gullet, og i sin egen kamp for fornyet tippeligakontrakt, så selvsagt er det greit at folk blir litt hissige. Men det er bare denne evinnelige påstanden om at dommere generelt favoriserer RBK man begynner å bli litt lei av.
Dommere gjør feil som RBK tjener på, men de gjør også feil vi taper poeng på, og sånn vil det være for alle lag, alltid, om vi da ikke får videodømming:-)
quot;Are you gonna bark all day, little doggie, or are you gonna bite?"

Haugen2

Quote from: "C@Bøe_79"
Quote from: "Haugen2"
Quote from: "tormi"At RBK har hatt dommerne med seg tidligere sesonger er jo hevet over enhver tvil, at det nå ser ut som det blusser opp igjen gir vel ingen grunn for å bli sjokkert over at det kommer reaksjoner på det vel?


Har du noen dokumentasjon på denne påstanden?

Tror ikke at noen av oss RBK-supportere her inne er sjokkerte over at dere reagerer, de fleste av oss forventa det.


En Arild Stavrum på direkte tv?
Han tok ordene rett ut av munnen på ca.4millioner ikke-trøndere.
Arild Stavrum:" Dommerene har gitt Rbk 7 av 13 gull"..

DEt hjelper ikke at en av de mest trofaste landslagsprofilene i Norge`s historie sitter som sportslig-leder, han var jo prototypen på norske den fotballspilleren NFF ville ha, ifølge NFF. Han drakk ikke, røykte ikke og var fair.. Kanskje han no høster noe av dette????


Folks personlige meninger er ikke dokumneterte bevis på at dommerne favoriserer RBK.

C@Bøe_79

Quote from: "Haugen2"
Quote from: "C@Bøe_79"
Quote from: "Haugen2"
Quote from: "tormi"At RBK har hatt dommerne med seg tidligere sesonger er jo hevet over enhver tvil, at det nå ser ut som det blusser opp igjen gir vel ingen grunn for å bli sjokkert over at det kommer reaksjoner på det vel?


Har du noen dokumentasjon på denne påstanden?

Tror ikke at noen av oss RBK-supportere her inne er sjokkerte over at dere reagerer, de fleste av oss forventa det.


En Arild Stavrum på direkte tv?
Han tok ordene rett ut av munnen på ca.4millioner ikke-trøndere.
Arild Stavrum:" Dommerene har gitt Rbk 7 av 13 gull"..

DEt hjelper ikke at en av de mest trofaste landslagsprofilene i Norge`s historie sitter som sportslig-leder, han var jo prototypen på norske den fotballspilleren NFF ville ha, ifølge NFF. Han drakk ikke, røykte ikke og var fair.. Kanskje han no høster noe av dette????


Folks personlige meninger er ikke dokumneterte bevis på at dommerne favoriserer RBK.


Med mange nok meninger kommer det snev av sannhet til slutt...
3mill mennesker Sør for Trøndelag kan ikke ta feil, de har talt og Rbk har BETALT..... - 100 mann i NFF..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

tormi

Quote from: "fettgeiser"Mye fornuft der, men når du ikke ser at 6 minutter faktisk kan forsvares, da er jeg uenig.
Videre sier du dere ikke fikk det da dere sleit med Start? Er det ikke da mer riktig å klage over at dere ikke fikk nok tilleggstid, i stedet for å sutre over at RBK "feilaktig" får nok tillegg i tiden?


Det er jo nettopp dette som er poenget mitt selv om jeg personlig mener det var for mye tid i forhold til min opplevelse av det som nesten vanlig tv titter.

Ingen hadde reagert på 6 minutt i denne kampen om det var slik de fleste kamper ble bedømt. Men dette er noe som skjer kanskje 1 av 100 kamper. DA reageres det. At det blir så høylytt er jo pga, betydningen kampen har både for RBK/Brann og Tromsø...

Edit:
Ikke ta munnen for full heller, da langt fra alt RBK folket kommer med er særlig fornuftig.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

tormi

Quote from: "Haugen2"
Folks personlige meninger er ikke dokumneterte bevis på at dommerne favoriserer RBK.


Idiot innlegg.

Kan du motbevise det da??? Få se dine bevis. Seff kan ingen bevise slikt for da må vi se inni hjernen på mennesker. Men at dommere lar seg påvirke er jo bevist i forhold til lab undersøkelser hvor dommere har sett kamp på tv, og hørt publikums lyd.

Disse undersøkelsene viser helt klart at dommerne lar seg påvirke av publikums lyd.

Så er det da urealistisk at et lag som er kjent for å være "best" også får dommerne med seg? Rent psykoligisk er det jo da lettere å dømme for det laget man vet er best fordi seier til dette laget vil være det "normale".

Ikke dermed sagt at dommeren gjør det bevisst og med vilje - men hjernene våre er langt fra nøytrale - vi blir påvirket av omgivelser og slik er det bare. Men å bevise det i en enkelt kamp er umulig og det vet jo du selvfølgelig.

Men kan du motbevise det? Hvor er dine beviser på at dommere ikke blir påvirket av omgivelsene???
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Haugen2

Quote from: "C@Bøe_79"
Quote from: "Haugen2"
Quote from: "C@Bøe_79"
Quote from: "Haugen2"
Quote from: "tormi"At RBK har hatt dommerne med seg tidligere sesonger er jo hevet over enhver tvil, at det nå ser ut som det blusser opp igjen gir vel ingen grunn for å bli sjokkert over at det kommer reaksjoner på det vel?


Har du noen dokumentasjon på denne påstanden?

Tror ikke at noen av oss RBK-supportere her inne er sjokkerte over at dere reagerer, de fleste av oss forventa det.


En Arild Stavrum på direkte tv?
Han tok ordene rett ut av munnen på ca.4millioner ikke-trøndere.
Arild Stavrum:" Dommerene har gitt Rbk 7 av 13 gull"..

DEt hjelper ikke at en av de mest trofaste landslagsprofilene i Norge`s historie sitter som sportslig-leder, han var jo prototypen på norske den fotballspilleren NFF ville ha, ifølge NFF. Han drakk ikke, røykte ikke og var fair.. Kanskje han no høster noe av dette????


Folks personlige meninger er ikke dokumneterte bevis på at dommerne favoriserer RBK.


Med mange nok meninger kommer det snev av sannhet til slutt...
3mill mennesker Sør for Trøndelag kan ikke ta feil, de har talt og Rbk har BETALT..... - 100 mann i NFF..


Så vist alle sier at Kongen er homo, så ER han det? Er jo det du sier her - at en påstand blir sann, så lenge majoriteten er enig.

Kom med dokumentasjon du.

fettgeiser

Quote from: "tormi"
Quote from: "Haugen2"
Folks personlige meninger er ikke dokumneterte bevis på at dommerne favoriserer RBK.


Idiot innlegg.

Kan du motbevise det da??? Få se dine bevis. Seff kan ingen bevise slikt for da må vi se inni hjernen på mennesker. Men at dommere lar seg påvirke er jo bevist i forhold til lab undersøkelser hvor dommere har sett kamp på tv, og hørt publikums lyd.

Disse undersøkelsene viser helt klart at dommerne lar seg påvirke av publikums lyd.

Så er det da urealistisk at et lag som er kjent for å være "best" også får dommerne med seg? Rent psykoligisk er det jo da lettere å dømme for det laget man vet er best fordi seier til dette laget vil være det "normale".

Ikke dermed sagt at dommeren gjør det bevisst og med vilje - men hjernene våre er langt fra nøytrale - vi blir påvirket av omgivelser og slik er det bare. Men å bevise det i en enkelt kamp er umulig og det vet jo du selvfølgelig.

Men kan du motbevise det? Hvor er dine beviser på at dommere ikke blir påvirket av omgivelsene???
quot;Are you gonna bark all day, little doggie, or are you gonna bite?"


Vi e di beste


Haugen2

Quote from: "tormi"
Quote from: "Haugen2"
Folks personlige meninger er ikke dokumneterte bevis på at dommerne favoriserer RBK.


Idiot innlegg.

Kan du motbevise det da??? Få se dine bevis. Seff kan ingen bevise slikt for da må vi se inni hjernen på mennesker. Men at dommere lar seg påvirke er jo bevist i forhold til lab undersøkelser hvor dommere har sett kamp på tv, og hørt publikums lyd.

Disse undersøkelsene viser helt klart at dommerne lar seg påvirke av publikums lyd.

Så er det da urealistisk at et lag som er kjent for å være "best" også får dommerne med seg? Rent psykoligisk er det jo da lettere å dømme for det laget man vet er best fordi seier til dette laget vil være det "normale".

Ikke dermed sagt at dommeren gjør det bevisst og med vilje - men hjernene våre er langt fra nøytrale - vi blir påvirket av omgivelser og slik er det bare. Men å bevise det i en enkelt kamp er umulig og det vet jo du selvfølgelig.

Men kan du motbevise det? Hvor er dine beviser på at dommere ikke blir påvirket av omgivelsene???


Når enkelte her inne påstår at det faktum at dommerne favoriserer RBK er hevet over en hver tvil, ja da må det finnes dokumenatsjon på dette noe sted.

Nei jeg kan ikke motbevise dette. Min PERSONLIGE mening er at dommerne ikke favoriserer RBK mer enn andre lag.

tormi

SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

tormi

Quote from: "fettgeiser"
Quote from: "tormi"
Quote from: "Haugen2"
Folks personlige meninger er ikke dokumneterte bevis på at dommerne favoriserer RBK.


Idiot innlegg.

Kan du motbevise det da??? Få se dine bevis. Seff kan ingen bevise slikt for da må vi se inni hjernen på mennesker. Men at dommere lar seg påvirke er jo bevist i forhold til lab undersøkelser hvor dommere har sett kamp på tv, og hørt publikums lyd.

Disse undersøkelsene viser helt klart at dommerne lar seg påvirke av publikums lyd.

Så er det da urealistisk at et lag som er kjent for å være "best" også får dommerne med seg? Rent psykoligisk er det jo da lettere å dømme for det laget man vet er best fordi seier til dette laget vil være det "normale".

Ikke dermed sagt at dommeren gjør det bevisst og med vilje - men hjernene våre er langt fra nøytrale - vi blir påvirket av omgivelser og slik er det bare. Men å bevise det i en enkelt kamp er umulig og det vet jo du selvfølgelig.

Men kan du motbevise det? Hvor er dine beviser på at dommere ikke blir påvirket av omgivelsene???


Poenget mitt var bare at dommere var mennesker og blir påvirket. Jeg pekte på at i dette tilfellet var det bevist at de lot seg påvirke. Ikke at det beviste at RBK var favorisert - men at man da ikke lett kunne motbevise det heller.

Jeg bare stilte spm. tegn ved at det kan hende at også andre faktorer enn hjemmepublikum som påvirker en dommer. Eksempelet mitt var da RBK's dominans og at dette kanskje også kunne påvirke dommerne.

Prøv å les innlggene en ekstra gang før dere bare maler ut nytt møl. Kan ikke forstå at jeg var så uklar.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Totti21

Quote from: "steinbygger"


hehe.. er helt latterlig hvor lite konsekvente dommere er i Norge, og når ikke engang samme dommer klarer å ha sin egen rutine er det noe galt. Er kanskje greit at �verbø kan forsvare 6 min tillegg, men poenget er at det ALDRI praktiseres med unntak av når RBK jager mål i sluttminuttet. Aldri i verden om det hadde blitt 6 min hvis RBK hadde fått målet 10 min før slutt.

Jeg håper virkelig ikke RBK får dette gullet, og håper mye mer på Brann hvis ikke mitt kjære Lillestrøm skal komme sterkt tilbake på slutten.

Lykke til i serieavslutninga, og håper bare inderlig man kan overvinne mafian i NFF.

mvh Kanarifan

Corran

Dommerene favoriserer rbk Det er et faktum.
Se kampene og se hvem som har fått poeng på bakgrunn av soleklare feile/fordelaktige dommeravgjørelser. Både rbk og lsk har fått minst 6 poeng (rbk-stabæk, rbk-lyn, rbk tromsø, lsk-hamkam, lsk-fredrikstad) kontra Brann pga slike avgjørelser (jeg har ikke tatt med tvilsome avgjørelser som kan diskuteres eller at Brann ble snytt for straffespark mot lsk). Brann har ikke hatt noen slike avgjørelser som har vippet kamper i Branns favør.
Dette er vel dokumentasjon godt nok er det ikke?

Mao skulle Brann i dag lagt 4 poeng forran rbk.

Ja og dere rbk supportere sier dette jevner seg ut i løpet av en sesong. Når mistet dere poeng pga helt klare dommerfeil?

Motbevis meg gjerne, men kom da med konkrete eksempler ikke bare at det har skjedd
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

tormi

Quote from: "Totti21"
Quote from: "steinbygger"


hehe.. er helt latterlig hvor lite konsekvente dommere er i Norge, og når ikke engang samme dommer klarer å ha sin egen rutine er det noe galt. Er kanskje greit at �verbø kan forsvare 6 min tillegg, men poenget er at det ALDRI praktiseres med unntak av når RBK jager mål i sluttminuttet. Aldri i verden om det hadde blitt 6 min hvis RBK hadde fått målet 10 min før slutt.

Jeg håper virkelig ikke RBK får dette gullet, og håper mye mer på Brann hvis ikke mitt kjære Lillestrøm skal komme sterkt tilbake på slutten.

Lykke til i serieavslutninga, og håper bare inderlig man kan overvinne mafian i NFF.

mvh Kanarifan


Alltid godt med folk som gidder å dykke litt under overflaten. Dette er isåfall det eneste "beviset" som er lagt frem og foreløpig støtter det oppom de fleste personer i norges syn på saken..

SÃ¥ fÃ¥r RBK folket ha sine personlige meninger for seg selv   :)

tiiihiii...

Uansett så er det ihvertfall funnet "bevis" for at dommerne er lite konsekvent, både fra dommer til dommer og fra kamp til kamp (med samme dommer).

PS: Synes det er latterlig å be om bevis i denne saken for om det hadde vært bevis for bevisst dømming for RBK så hadde jo de blitt tvangsflyttet ned i divisjonene + at de hadde tapt x-antall gullmedaljer slik som vi har sett i Italia.

Jeg tror da ikke vi har med slik mafiavirksomhet i Norge.  :)
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

C@Bøe_79

http://fotball.bt.no/dommerhjornet/article65743.ece

De har tydeligvis ikke skjønt poeng...
Det er jo at det er RBK som får dette og ikke de andre klubbene...
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Haugen2


Go Up