• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Kosovo-Albansk flagg på Felt Z -rørende

Started by SK Fire, September 21, 2006, 19:10:35 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

SK Fire

Vil bare si at det var nesten litt rørende å se mannen som holdt
opp det Kosovoalbanske flagget på Felt Z, Hansa.
Dette for Ardian Gashi, under hjemmekampen mot Sandefjord forleden.

Gashi fortalte nylig sin historie i BT, hvor det framkom at han og hans familie flyktet for livet fra Kosovo, da Serbiske styrker var etter dem.

I dette lys er det herlig at noen tar seg bryet med å holde opp flagget for ham. Mitt eneste ankepunkt er at flagget var lite og langt borte fra gressmatten. Noen som kan følge opp dette?

-Skottene har jo sitt eget, store flagg.

:)

godt arbeid!

Mr_Soma

Var vel BA som hadde det intervjuet? Og jeg har sett Albania-flagget før Gashi kom, og var vel da myntet på Migen.

Uansett bra å sette farge på tribunen med flagg og det som er.

Stoffi

Quote from: "Mr_Soma"Var vel BA som hadde det intervjuet? Og jeg har sett Albania-flagget før Gashi kom, og var vel da myntet på Migen.

Uansett bra å sette farge på tribunen med flagg og det som er.

Albania og Kosovo Albania er vel 2 forskjellige land med 2 forskjellige flagg.  :)

Kanskje vi skal få tak i FN flagget for å dekke over alle. ;)  Flagg er bra :)
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Chrisstah

men heter ikke folkeslaget kosovoALBANERE? de fra kosovo som jeg kjenner bruker hvertfall det albanske flagget!
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Marek

Quote from: "Chrisstah"men heter ikke folkeslaget kosovoALBANERE? de fra kosovo som jeg kjenner bruker hvertfall det albanske flagget!

Tviler sterkt på at om du kjenner noen Serbere fra kosovo så bruker de det albanske flagget. Men Gashi er vel en kosovoalbaner og albanerne i kosovo kjemper for en uavhengig stat og løsrivelse fra serbia.
I dette tilfellet så synes jeg ikke vi skal drive å flagge.
Nå er det jo NATO og FN som styrer i Kosovo og en beslutning ang landets selvstendighet skal avgjøres senere i år.
ons Ivar skal hem...

Chrisstah

Quote from: "Marek"
Quote from: "Chrisstah"men heter ikke folkeslaget kosovoALBANERE? de fra kosovo som jeg kjenner bruker hvertfall det albanske flagget!

Tviler sterkt på at om du kjenner noen Serbere fra kosovo så bruker de det albanske flagget. Men Gashi er vel en kosovoalbaner og albanerne i kosovo kjemper for en uavhengig stat og løsrivelse fra serbia.
I dette tilfellet så synes jeg ikke vi skal drive å flagge.
Nå er det jo NATO og FN som styrer i Kosovo og en beslutning ang landets selvstendighet skal avgjøres senere i år.

har ikke nevnt serbere engang! de er hatet av kosovo albanere! men de bruker det albanske foreløpig!

Marek

Inntil vi vet at Gashi identifiserer seg med det Albanske flagget, så synes jeg vi skal drite å vifte med noe som helst.
Aner ikke hva et kosovoalbansk flagg er for noe,  men det skal vi ihvertfall holde oss unna.
Dessuten så er jo Gashi norsk statsborger.
ons Ivar skal hem...

Chrisstah

kan vifte med det albanske flagget! vi har jo memelli!!

Marek

Quote from: "Chrisstah"kan vifte med det albanske flagget! vi har jo memelli!!

Jada, det kan du. Jeg savner også det Kamerunske flagget!
ons Ivar skal hem...

enavgutta

Herlig Marek. Vi è jo alle rørt. Ruller ut sjørøverflagget neste gang på feltet ! Oppfordrer alle å gjøre det samme.

DJ_ADG

Quote from: "Marek"Aner ikke hva et kosovoalbansk flagg er for noe,  men det skal vi ihvertfall holde oss unna.
Dessuten så er jo Gashi norsk statsborger.

Kosovo;
http://img158.imageshack.us/img158/2729/kosovoflagho6.gif

Albania;
[url]http://img158.imageshack.us/img158/1503/kosovoflagxr4.jpg[/img]

Quote from: "Marek"Inntil vi vet at Gashi identifiserer seg med det Albanske flagget, så synes jeg vi skal drite å vifte med noe som helst.

På oppvarmingen før Stabæk-Brann vinket Gahsi til noensom sto med albansk flagg og albanske skjerf
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Ajax

Kosovo er fortsatt offisielt en del av Serbia og har således ikke et annet offisielt flagg enn det Serbiske.  Da provinsen for tiden styres av FN p.g.a. den bitre striden mellom serbere og albanere (kosovoalbanere) som kuliminerte i 1999.  De fleste albanere drømmer om å bli en del av Albania på sikt og derfor benytter mange det albanske flagget.  Dette er et politisk mineområde.  Uhyrlige krigsforbrytelser ble begått av begge sider i konflikten.  Brann supporterne bår holde seg langt unna denne konflikten og være varsomme med bruken av dette flagget.  Husk det kommer mange flere dyktige fotballspillere fra Serbia enn både Kosovo og Albania, så dere bør ikke stenge noen dører. Se dette som et vennlig tips fra en nederlender, hjemstedet for den internasjonale domstolen som har tiltalt både serbere og albanere.

Go Up