• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Kan ikke vi ta denne sangen?!!

Started by Morriss, September 19, 2006, 22:23:28 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Morriss

Jeg blåser egentlig i at andre bruker denne allerede. Dette hadde blitt en perfekt sang for oss om vi ville brukt den.

http://www.youtube.com/watch?v=u0rMe2Vyb9E&mode=related&search=

Synes at folk burde komme med forslag til tekst, så får vi innfør denne!

PS: er den noen som vet hvordan vi får redigert en slik video slik at vi får lagt en tekst over den mens videoen går? hadde vært enklere å fått frem hvordan den skulle blitt sunget da...


Morriss

Sakte parti:
åååååå Kooooooom igjeeeeen Braaaaaan/ vi må bløøøøø for drakten alle maaaan/ syng foooor braaaan...(noen som finner på noe bedre?)

Første raske parti med klapping(etter ca 20-21 sek på videoen):


Ja, vi e Brann (svarer: vi e Brann)/ og vi e best (svarer: vi e best)/ og vi hater alle bønder i vårt land/ (svarer: i vårt land)/ rep en gang til. så til bake til toppen her igjen.

Så går det om igjen et par ganger...

Elsker den melodien, den må vi få innført. Sett dere litt inn i hvordan teksten går i forhol til melodien. Alt skal stemme bra bortsett fra det sakte partien i begynnelsen som kan bli mye bedre.


Chrisstah

Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

BL

Quote from: "Morriss"Sakte parti:
åååååå Kooooooom igjeeeeen Braaaaaan/ vi må bløøøøø for drakten alle maaaan/ syng foooor braaaan...(noen som finner på noe bedre?)

Første raske parti med klapping(etter ca 20-21 sek på videoen):


Ja, vi e Brann (svarer: vi e Brann)/ og vi e best (svarer: vi e best)/ og vi hater alle bønder i vårt land/ (svarer: i vårt land)/ rep en gang til. så til bake til toppen her igjen.

Så går det om igjen et par ganger...

Elsker den melodien, den må vi få innført. Sett dere litt inn i hvordan teksten går i forhol til melodien. Alt skal stemme bra bortsett fra det sakte partien i begynnelsen som kan bli mye bedre.


Syns denne var veldig bra!! Men det mangler noe etter "syng for brann" helt til å begynne med. Sikkert noen kreative sjeler her som kan finne på noe bra der;)
Hansa-
Felt Z

Chrisstah

Quote from: "Morriss"Sakte parti:
åååååå Kooooooom igjeeeeen Braaaaaan/ vi må bløøøøø for drakten alle maaaan/ syng foooor braaaan...(noen som finner på noe bedre?)

Første raske parti med klapping(etter ca 20-21 sek på videoen):


Ja, vi e Brann (svarer: vi e Brann)/ og vi e best (svarer: vi e best)/ og vi hater alle bønder i vårt land/ (svarer: i vårt land)/ rep en gang til. så til bake til toppen her igjen.

Så går det om igjen et par ganger...

Elsker den melodien, den må vi få innført. Sett dere litt inn i hvordan teksten går i forhol til melodien. Alt skal stemme bra bortsett fra det sakte partien i begynnelsen som kan bli mye bedre.


syns denne var helt konge! burde blitt innført!
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Helginho

Quote from: "Mr_Soma"


Enig..Halve Norge har jo hevet seg på denne sangen etter at Hammarby stjal den fra PAO..

Alastor

Har strengt tatt ikke hørt denne noe sted i år?

Chrisstah

Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Speedy

Quote from: "Alastor"Har strengt tatt ikke hørt denne noe sted i år?


Vålerengen har nettopp innført denne mener jeg. De sang den iallefall mot lillestrøm på mandag.
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

Morriss

Er vi flink til å få denne innført så kan vi gjøre denne til "vår" sang. Ingen av de lagene som er nevnt over har etablert denne sangen, eller klart å lage trøkk med den. Vi tar å innfører den sikkelig nå, så slutter sikkert de andre å bruke den. Lei at vi "oppdager" sanger men aldri gjør noe med dem, så snapper andre dem opp og bruker de.

Noen som er litt mer sentrale sjeler på SS, eller som skal på bortekamp til Tromsø som ønsker å pøve å få denne innført?

Kirk

Kunne blitt et vannvittig trøkk med denne sangen.

Hadde vært konge og fått den innført, men det blir vel med drømmen som vanlig. Har ikke blitt mange nye sanger i det siste.

Morriss

synes at noen burde ta tak i det og få den innført. liker denne veldig godt :)

Chrisstah

Quote from: "Kirk"Kunne blitt et vannvittig trøkk med denne sangen.

Hadde vært konge og fått den innført, men det blir vel med drømmen som vanlig. Har ikke blitt mange nye sanger i det siste.


det er ikke så rat! vær gang man prøver synge en ny sang så får et blikk og latter!
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Mr_Soma

Så har også trønderpakket kastet seg på denne sangen.
Enda en grunn til at vi IKKE skal innføre den.

Northside

er ikke noe poeng å komme med disse sangene lenge etter at de ble populær på nette. Alle andre klubber kommer oss i forkjøpet då slik at vi bare virker teit når vi, lenge etter, henger oss på sangen(e).

Kanskje vi bør reagere litt raskere neste gang? River sangen, Fener sangen, Den sangen her og en Ascoli sang har blitt postet her før andre klubber har komt med det...

BL

Jaja... Vi får synge "Byen è Bergen..." då
Hansa-
Felt Z

Super Ã?rjan

Quote from: "Helginho"
Quote from: "Mr_Soma"


Enig..Halve Norge har jo hevet seg på denne sangen etter at Hammarby stjal den fra PAO..

BRANN - FOR ALLTID

Quote from:
Quote from: "Helginho"
Quote from: "Mr_Soma"


Enig..Halve Norge har jo hevet seg på denne sangen etter at Hammarby stjal den fra PAO..


Fullstendig, helt klinkende klart enig Super. Ka e dette med at en ikke kan bruke samme melodi som andre?? Sløkket....nesten hver jævla supportersang er en eller annen form for plagiat. Den foreslåtte sangen er genial, problemet er at Bataljonen (og for såvidt publikum for øvrig) aldri ville klart å organisere dette - i hvert fall ikke med trøkk.
RANN - FOR ALLTID

Morriss

Noen som har tatt denne enda? om ikke så er denne vår. Bruker noen andre den nå så har de kopiert den av oss. For jeg var nede på Brann-trening og sang denne i dag fortår dere, sammen med 2 andre. Har dokumentert det på film også som jeg kan ligge ut her ;).

http://www.youtube.com/watch?v=TiDZucArIa0

Noen som kan lage tekst?

oddewo

Quote from: MorrissNoen som har tatt denne enda? om ikke så er denne vår. Bruker noen andre den nå så har de kopiert den av oss. For jeg var nede på Brann-trening og sang denne i dag fortår dere, sammen med 2 andre. Har dokumentert det på film også som jeg kan ligge ut her ;).

Kom ann få filmen ut då.
ddewo Mitt hjerte står i BRANN
Hvor står ditt???

tippetuppen

Quote from: oddewo
Quote from: "Morriss"Noen som har tatt denne enda? om ikke så er denne vår. Bruker noen andre den nå så har de kopiert den av oss. For jeg var nede på Brann-trening og sang denne i dag fortår dere, sammen med 2 andre. Har dokumentert det på film også som jeg kan ligge ut her ;).

Kom ann få filmen ut då.


kanari har nok denne for lengesiden
E det så nøye då

TrulsVikane

Quote from: "Alastor"


Utroligt at ikke tribunene knekker sammen=D
kte lidenskap har et navn: BRANN

Candyman

Quote from: "Morriss"Jeg blåser egentlig i at andre bruker denne allerede. Dette hadde blitt en perfekt sang for oss om vi ville brukt den.

http://www.youtube.com/watch?v=u0rMe2Vyb9E&mode=related&search=

Synes at folk burde komme med forslag til tekst, så får vi innfør denne!

PS: er den noen som vet hvordan vi får redigert en slik video slik at vi får lagt en tekst over den mens videoen går? hadde vært enklere å fått frem hvordan den skulle blitt sunget da...

Fy faen, helt forbanna rått sånn som de holder på. Tror denne kunne blitt kanon med den teksten du lagde. Men hvem skal svare hvem når alle er på Hansa...? Oppe og nedre halvdel? Nordre og søndre? Hansa og resten av stadion. Det hadde vært tøft om folk kunne vært med på på resten av tribunene... Eller?
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

TrulsVikane

Dette hadde rett og slett blitt dritt tøft på stadion...
kte lidenskap har et navn: BRANN

Red Rabitt

Dette mÃ¥ koordineres av folk som  er hovedansvarlig i bataljonen, dette er deres ansvar!

Helt alvorlig, det har kommet en haug med gode forslag , men det fornyes nesten aldri!

Dette mener jeg soleklart er den viktigste jobben dere i styret har, dette handler faktisk om en gruppe fotball supp, ikke en haug med munker.

Supp grupper er i hovedsak til for å lage liv og dere kan jo spørre dere selv , hva dere har gjort for å gjøre oss bedre på det området de siste 2 årene.
Det er mange som er møkka lei av at ingen gjør noe med dette, visst ikke dere klarer å produsere innenfor dette område kan dere like gjerne gjøre på noe annet!

Denne sangen er rå! og den bør gjøres noe med!
Og for all del: TÃ¥l kritikk!
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

jako

Er lut lei denne fasinasjonen for dette latinovrøvlet. Bergensere er ikke grekere og ferdig med det. La disse andre patetiske supportrgruppene hoppe opp og ned og synge innholdsløse supportersanger. Så kan vi synge sanger som faller oss naturlig. Bergen har alltid vært kulturelt påvirket av britisk og irsk folkemusikk. Skjønner ikke hvorfor vi skal gi fra oss det. Vi har overhodet ikke noen tilknytning til disse strøkene dere henter disse sangene fra.

Hva med å lage noen sanger med litt humor i. Begynner å bli en del år siden det kom noe kreativt fra SS.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Corran

Personlig savner eg "Kem e denne karen med dommerdrakten på"
Den var en slager og litt mer kreativ en "dommeren skal dø" og "skandale"
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

lusken

Husker når hele stadion sang "ut med dommeren" for noen år siden.
Kanskje på tide og innføre den igjen?

TrulsVikane

Quote from: "jako"Bergen har alltid vært kulturelt påvirket av britisk og irsk folkemusikk. Skjønner ikke hvorfor vi skal gi fra oss det. Vi har overhodet ikke noen tilknytning til disse strøkene dere henter disse sangene fra.

Kan ikke akkurat si at Bergen har noe serlig større tilknytnig til Str.Britania en Hellas Med untak av Charlie Miller og Robbie Winters...
kte lidenskap har et navn: BRANN

Brannesen

Uansett om vi velger Ã¥ synge denne sangen eller ikke sÃ¥ hadde det vært kult om vi hadde en sang der vi hoppet eller gjorde noe med armene. Slik som i Fenerbache-videoen som ble linket til her. Det var kult! Tenk Ã¥ se hele Hansatribunen hoppe til neste Ã¥r...rÃ¥tt! Men ikke begynn med hoppingen før neste Ã¥r...den tribunen store stÃ¥ er pÃ¥ nÃ¥ tÃ¥ler det ikke  :D
Bjørn Dahl...respektløst! Se på dette! Nydelig til Huseklepp...Brann har mye folk inne foran måååål åååhåhåå...ja det er 2-1. Det er 2-1...det er Eirik Bakke! Alsaker kommenterer Brann mot Zagreb

jako

Quote from: "TrulsVikane"
Quote from: "jako"Bergen har alltid vært kulturelt påvirket av britisk og irsk folkemusikk. Skjønner ikke hvorfor vi skal gi fra oss det. Vi har overhodet ikke noen tilknytning til disse strøkene dere henter disse sangene fra.

Kan ikke akkurat si at Bergen har noe serlig større tilknytnig til Str.Britania en Hellas Med untak av Charlie Miller og Robbie Winters...


Snakk om uviten tulling. Bergensk folkemusikk er sterkt inspirert av irsk og britsik folkemusikk. Detter er noe vi har igjen fra tiden da Bergen var en viktig havneby og mange sjømen kom tilreisende fra bÃ¥de Sorbritannia og Nord-Europa. Bergen har opp gjennom Ã¥rene hatt en meget stor innvandring fra disse omrÃ¥dene. Faktisk var det for ca trehundre Ã¥r siden en prosentandel pÃ¥ hele 80  som var av utenlandsk opprinnelse i Bergen. SÃ¥ ikke drit deg ut med tÃ¥pelige innlegg.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

jako

Quote from: "Corran"Personlig savner eg "Kem e denne karen med dommerdrakten på"
Den var en slager og litt mer kreativ en "dommeren skal dø" og "skandale"


Hehe savfner også disse litt mer humoristiske dommerhets sangene.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Go Up