• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Ny sang for laget ???????

Started by Brodtkorb, September 19, 2006, 12:38:18 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Brodtkorb

Melodi: oh my darling
http://www.seniordans-i-norge.no/GetMedia.asp?kursid=&page=6



Vi skal vinne,Vi skal seire
Vi skal knuse vært ett lag
Vi e BRANN Vi e fra BERGEN
å vi heier frem vårt lag

Når vi vinner,når vi seirer
spiller guttene det de kan
De har Store Stå i ryggen derfor vinner altid BRANN

Vi har Mjelde,vi har Hanstveit
Vi har Martin Andresen og hele co
Vi skal vise hele Norge henne fotballen skal gro

bernu

En flott sang og hadde vært knall å få sunget den på stadion, MEN jeg tror det blir veldig vanskelig å få innført denne.
Det er altfor mye tekst til at det går bra.
Erfaringsmessig er det som oftest rop og korte sanger som blir tatt opp av publikum.
HANSA - Z

atlascopo

som sagt. Legge ved link til melodi, til alle sang forslag.

mr-bolstad

kanonsang! kjør print!
del ut et par lapper med teksten på fotballpub-bussen, det er en idiotsikker måte å få innført nye sanger på spør du meg.
mye folk og synging! hehe
get land, Eget Landslag.
Brann!!

bernu

Quote from: "mr-bolstad"kanonsang! kjør print!
del ut et par lapper med teksten på fotballpub-bussen, det er en idiotsikker måte å få innført nye sanger på spør du meg.
mye folk og synging! hehe

mye drita fulle folk og forferdelig mye dårlig synging tenker jeg vi sier ;)
HANSA - Z

paf

Oioi. God gammel årgang. Fra 96 så vidt jeg husker. Men greie omskrivninger...
Quote from: "Brodtkorb"Vi skal vinne,Vi skal seire
Vi skal knuse vært ett lag
Vi e BRANN Vi e fra BERGEN
å vi heier frem vårt lag

Brodtkorb

Quote from: "paf"Oioi. God gammel årgang. Fra 96 så vidt jeg husker. Men greie omskrivninger...
Quote from: "Brodtkorb"Vi skal vinne,Vi skal seire
Vi skal knuse vært ett lag
Vi e BRANN Vi e fra BERGEN
å vi heier frem vårt lag


Stemmer det ...... forsøkte den gang å få den i sving å   ..... dette kan bli en kjempesang ....

mr-bolstad

Quote from: "bernu"
Quote from: "mr-bolstad"kanonsang! kjør print!
del ut et par lapper med teksten på fotballpub-bussen, det er en idiotsikker måte å få innført nye sanger på spør du meg.
mye folk og synging! hehe

mye drita fulle folk og forferdelig mye dårlig synging tenker jeg vi sier ;)


sant nok, men du lærer deg sanger selvom du e litt på brisen...det gjør ihvertfall jeg!
get land, Eget Landslag.
Brann!!

Brodtkorb

Quote from: "Brodtkorb"Melodi: oh my darling



Vi skal vinne,Vi skal seire
Vi skal knuse vært ett lag
Vi e BRANN Vi e fra BERGEN
å vi heier frem vårt lag

Når vi vinner,når vi seirer
spiller guttene det de kanDe har Store Stå i ryggen derfor vinner altid BRANN
Vi har Mjelde,vi har Hanstveit
Vi har Martin Andresen og hele co
Vi skal vise hele Norge henne fotballen skal gro


Her er en liten ommskrivning som andre tror vil passe bedre inn og jeg er enig .... neste år er jo SS degradert til ett annet sted.
Vers 2 , kan få denne omskrivningen:

Når vi vinner,når vi seirer
spiller guttene det de kan
De har Staddaen i ryggen,derfor vinner alltid BRANN


Ser på dette som en klassisk Hjemmesang  .... som vill få ett uhyggelig trøkk ..... Greit den er litt lang,men det er ikke noe problem og lære den ..... Kem e det som ikke kan:
Oh my darling Oh my darling Oh my darling clementin?
Det er jo en sang som er/var en klassiker i musikk undervisningen på skolen....
Tror den eldre (les yngre :) folkemassen av gammle travere som er 40 og oppover ikke hadde hatt noe problem med å hive seg på melodien kunne kanskje få lyst til å lære barna sine den å .... her skal vi tenke litt språkbruk.... foreldre vil ikke lære barna sine banneord ....

Kanskje Vi skulle få laget ett sanghefte for Hjemme kamper  og ett for bortekamper  ?? ...... Noen sanger passer best på Stadda ..... for det må være trøkk i sangene .....



Vi skal vinne,Vi skal seire
Vi skal knuse vært ett lag
Vi e BRANN Vi e fra BERGEN
å vi heier frem vårt lag

Når vi vinner,når vi seirer
spiller guttene det de kan
De har Staddaen i ryggen,derfor vinner alltid BRANN


Vi har Mjelde,vi har Hanstveit
Vi har Martin Andresen og hele co
Vi skal vise hele Norge henne fotballen skal gro



:):):):)

GIr meg ikke på att denne er for vanskelig eller for lang ;)
Kom igjen folkens .... la oss få med alle på stadda.

sangen bør synges 2 ganger ......

Vi e Berømte Brann fra Bergen, bør synges 4 ganger, ikke 2 som tidligere er blitt innført..... se kordan den funket mot sandefjord .... beste eg noen gang har hørt ...... så fortsett å syng denne 4 ganger ... tar litt tid å få alle inn i rytmen :)

oddewo

Synes teksten e knall bra, fåan inni bt og ba, her må alle lære teksten så det ikke bare blir gulp!

vi e`brann bergens stolthet
ddewo Mitt hjerte står i BRANN
Hvor står ditt???

Brodtkorb

Quote from: "oddewo"Synes teksten e knall bra, fåan inni bt og ba, her må alle lære teksten så det ikke bare blir gulp!

vi e`brann bergens stolthet


Takker .....
Tok deg på ordet og ringte til Tore på summetonen, han sa jeg kunne maile den til han og det er gjort ..... så får vi se om han trykker den

ctine

Quote from: "Brodtkorb"
Quote from: "Brodtkorb"Melodi: oh my darling



Vi skal vinne,Vi skal seire
Vi skal knuse vært ett lag
Vi e BRANN Vi e fra BERGEN
å vi heier frem vårt lag

Når vi vinner,når vi seirer
spiller guttene det de kanDe har Store Stå i ryggen derfor vinner altid BRANN
Vi har Mjelde,vi har Hanstveit
Vi har Martin Andresen og hele co
Vi skal vise hele Norge henne fotballen skal gro


Her er en liten ommskrivning som andre tror vil passe bedre inn og jeg er enig .... neste år er jo SS degradert til ett annet sted.
Vers 2 , kan få denne omskrivningen:

Når vi vinner,når vi seirer
spiller guttene det de kan
De har Staddaen i ryggen,derfor vinner alltid BRANN


Ser på dette som en klassisk Hjemmesang  .... som vill få ett uhyggelig trøkk ..... Greit den er litt lang,men det er ikke noe problem og lære den ..... Kem e det som ikke kan:
Oh my darling Oh my darling Oh my darling clementin?
Det er jo en sang som er/var en klassiker i musikk undervisningen på skolen....
Tror den eldre (les yngre :) folkemassen av gammle travere som er 40 og oppover ikke hadde hatt noe problem med å hive seg på melodien kunne kanskje få lyst til å lære barna sine den å .... her skal vi tenke litt språkbruk.... foreldre vil ikke lære barna sine banneord ....

Kanskje Vi skulle få laget ett sanghefte for Hjemme kamper  og ett for bortekamper  ?? ...... Noen sanger passer best på Stadda ..... for det må være trøkk i sangene .....



Vi skal vinne,Vi skal seire
Vi skal knuse vært ett lag
Vi e BRANN Vi e fra BERGEN
å vi heier frem vårt lag

Når vi vinner,når vi seirer
spiller guttene det de kan
De har Staddaen i ryggen,derfor vinner alltid BRANN


Vi har Mjelde,vi har Hanstveit
Vi har Martin Andresen og hele co
Vi skal vise hele Norge henne fotballen skal gro



:):):):)

GIr meg ikke på att denne er for vanskelig eller for lang ;)
Kom igjen folkens .... la oss få med alle på stadda.

sangen bør synges 2 ganger ......

Vi e Berømte Brann fra Bergen, bør synges 4 ganger, ikke 2 som tidligere er blitt innført..... se kordan den funket mot sandefjord .... beste eg noen gang har hørt ...... så fortsett å syng denne 4 ganger ... tar litt tid å få alle inn i rytmen :)
kte lidenskap har et navn...Brann...og Christine;)

Brodtkorb

Quote from: "ctine"
Quote from: "Brodtkorb"
Quote from: "Brodtkorb"Melodi: oh my darling



Vi skal vinne,Vi skal seire
Vi skal knuse vært ett lag
Vi e BRANN Vi e fra BERGEN
å vi heier frem vårt lag

Når vi vinner,når vi seirer
spiller guttene det de kanDe har Store Stå i ryggen derfor vinner altid BRANN
Vi har Mjelde,vi har Hanstveit
Vi har Martin Andresen og hele co
Vi skal vise hele Norge henne fotballen skal gro


Her er en liten ommskrivning som andre tror vil passe bedre inn og jeg er enig .... neste år er jo SS degradert til ett annet sted.
Vers 2 , kan få denne omskrivningen:

Når vi vinner,når vi seirer
spiller guttene det de kan
De har Staddaen i ryggen,derfor vinner alltid BRANN


Ser på dette som en klassisk Hjemmesang  .... som vill få ett uhyggelig trøkk ..... Greit den er litt lang,men det er ikke noe problem og lære den ..... Kem e det som ikke kan:
Oh my darling Oh my darling Oh my darling clementin?
Det er jo en sang som er/var en klassiker i musikk undervisningen på skolen....
Tror den eldre (les yngre :) folkemassen av gammle travere som er 40 og oppover ikke hadde hatt noe problem med å hive seg på melodien kunne kanskje få lyst til å lære barna sine den å .... her skal vi tenke litt språkbruk.... foreldre vil ikke lære barna sine banneord ....

Kanskje Vi skulle få laget ett sanghefte for Hjemme kamper  og ett for bortekamper  ?? ...... Noen sanger passer best på Stadda ..... for det må være trøkk i sangene .....



Vi skal vinne,Vi skal seire
Vi skal knuse vært ett lag
Vi e BRANN Vi e fra BERGEN
å vi heier frem vårt lag

Når vi vinner,når vi seirer
spiller guttene det de kan
De har Staddaen i ryggen,derfor vinner alltid BRANN


Vi har Mjelde,vi har Hanstveit
Vi har Martin Andresen og hele co
Vi skal vise hele Norge henne fotballen skal gro



:):):):)

GIr meg ikke på att denne er for vanskelig eller for lang ;)
Kom igjen folkens .... la oss få med alle på stadda.

sangen bør synges 2 ganger ......

Vi e Berømte Brann fra Bergen, bør synges 4 ganger, ikke 2 som tidligere er blitt innført..... se kordan den funket mot sandefjord .... beste eg noen gang har hørt ...... så fortsett å syng denne 4 ganger ... tar litt tid å få alle inn i rytmen :)


Gjør eg å ;)  kom igjen seriemester 2007

tippetuppen

nei.. må være negativ. syns ikkje den sangen/melodien hører hjemme på stadion.. blir bare som alle andre en sang som kanskje litt høyt i begynnelsen så dabber den mer og mer av.. finn på noe med trøkk i... noe som gir gåsehud..
E det så nøye då

Brodtkorb

Quote from: "tippetuppen"nei.. må være negativ. syns ikkje den sangen/melodien hører hjemme på stadion.. blir bare som alle andre en sang som kanskje litt høyt i begynnelsen så dabber den mer og mer av.. finn på noe med trøkk i... noe som gir gåsehud..




Alle sanger må læres, først da kan en få trøkk ...... Ta MIM sangen,Vi E` Berømte Brann fra Bergen,IA IA IA oh,Hasund sangen og ikke minst   Nystemten.
Oh my Darling .... er vell ikke så mange sanger Vi har akkurat de orden i,men eg vet om denne ene og Brann er for meg kjærlighet. Så skulle tro att melodi og sang er riktig ;)


Takk for innspillet

Flere .....  2007 er rett rundt hjørnet

Pondan

Vi skal vinne,Vi skal seire
Vi skal knuse vært ett lag
Vi e BRANN Vi e fra BERGEN
å vi heier frem vårt lag

Syns bare det er nok.. Får litt trykk på den.. synges 2 ganger feks..

Brodtkorb

Kanskje den kan deles opp .... viss noen mener den er for lang.
Kunne kanskje brukt 1st verset i kamfasen og det 2dre når Vi leder

Noen flere innspill Takk .... kjør på ...

pleb

Et av de beste forslagene jeg har sett her.


Siggen

Quote from: "psv-hasund"


Er du ofte inne på seniordans-i-norge.no? :lol:

Brodtkorb

Quote from: "Siggen"
Quote from: "psv-hasund"


Er du ofte inne på seniordans-i-norge.no? :lol:


Nei .... men eg er senior Brann supporter og trenger verken mann eller dame.
Eg har BRANN

Brodtkorb

Quote from: "psv-hasund"



Takker og bukker  ... satt pris på att det var noen som fant em grei link til begynnelsen på melodien ... kanskje den kan få livets rett

HEIA BRANN

Brodtkorb

Quote from: "pleb"Et av de beste forslagene jeg har sett her.


Takk

ctine

Og jeg kan jo denne melodien fra før av...visste bare ikke hva den het :P
kte lidenskap har et navn...Brann...og Christine;)

Brodtkorb

Quote from: "ctine"Og jeg kan jo denne melodien fra før av...visste bare ikke hva den het :P


De som ikkje kan den har vell ikkje vært med i  musikk undervisnig på skolen.Enten må de ha skulket eller så har de sovnet i timen.Eg sovnet i timen,men har fått den med meg :) hehe... Har kanskje nokke med kjærlighet å gjøre :D

Heia BRANN

lady

Eg kan den å ... hiver meg på og oppfordrer alle andre til det  ..... Kom igjen

HEIA BRANN

ctine

Quote from: "Brodtkorb"
Quote from: "ctine"Og jeg kan jo denne melodien fra før av...visste bare ikke hva den het :P


De som ikkje kan den har vell ikkje vært med i  musikk undervisnig på skolen.Enten må de ha skulket eller så har de sovnet i timen.Eg sovnet i timen,men har fått den med meg :) hehe... Har kanskje nokke med kjærlighet å gjøre :D

Heia BRANN


Har aldri hørt denne sangen/melodien i en musikktime, og jeg tror jeg var unormalt aktiv i de timene:P
Husker den fra en sang av Fred Ove Reksten jeg...."Eg e nordmann, født i Bergen..".
Men det spiller da ingen rolle... Melodien e jo grei å bruke te en god supportersang!!
kte lidenskap har et navn...Brann...og Christine;)

Baronen


skb!

Flott forslag. Tror det kan bli skikkelig trøkk på denne når folk får teksten inn. Regner med at den planlagte sanggruppen tar tak for å få den innført.

Bygdetulling

Quote from: "Brodtkorb"

Vi har Mjelde,vi har Hanstveit
Vi har Martin Andresen og hele co
Vi skal vise hele Norge henne fotballen skal gro



Er det bare jeg som ikke får andre linje til å stemme med melodien her? Alt for mange stavelser i forhold til takten i melodien.

Ellers synes jeg både valg av melodi og tekst forøverig er bra. Om vi nå bare kan få noe av dette ut i den virkelige verden...
ngående alle skrivefeil i innlegget du nettopp har lest, kan jeg intet annet gjøre enn å beklage.

Brodtkorb

Ligg Trykk på Martin Andresen   ...... så er vi vell i nærheten att den linjen funker ;)

Bygdetulling

Det dreier seg ikke om å legge trykk på, men om å stappe 5 stavelser inn i en takt. Dette blir svært urytmisk, og kommer ikke til å ta seg bra ut som sang. Derfor ville det være i sangens interesse å prøve å finne en bedre linje her. Ellers er sangen som sagt veldig bra. Låta egner seg veldig bra til allsang og 'trøkk', som de sier så fint.
ngående alle skrivefeil i innlegget du nettopp har lest, kan jeg intet annet gjøre enn å beklage.

Brodtkorb

Quote from: "ctine"
Quote from: "Brodtkorb"
Quote from: "ctine"Og jeg kan jo denne melodien fra før av...visste bare ikke hva den het :P


De som ikkje kan den har vell ikkje vært med i  musikk undervisnig på skolen.Enten må de ha skulket eller så har de sovnet i timen.Eg sovnet i timen,men har fått den med meg :) hehe... Har kanskje nokke med kjærlighet å gjøre :D

Heia BRANN


Har aldri hørt denne sangen/melodien i en musikktime, og jeg tror jeg var unormalt aktiv i de timene:P
Husker den fra en sang av Fred Ove Reksten jeg...."Eg e nordmann, født i Bergen..".
Men det spiller da ingen rolle... Melodien e jo grei å bruke te en god supportersang!!


Er kanskje "nokken" år eldre enn deg :(  ....kanskje kan vi regne det i tiår også,men blir aldri gammel,kaller meg heller en fjordhest fra "høylandet" ... Sålenge det er liv er det håp også lenge Vi støtter laget så gjør vi en god innsats... keep going :)
Ha en fin helg

Mobben

Sleit litt med den linjen eg og, men om man kutter ut Martin tror eg det blir bedre. Altså:

Vi har Andresen og hele co

evt

Vi har Andresen og compani

Veld ig bra sang forresten!!

Bygdetulling

Vi har andresen og compani, passet fint ja. Er også en bedre setning enn Andresen og hele co. Sett i gang. Skriv, tryk og syng! Av full hals!
ngående alle skrivefeil i innlegget du nettopp har lest, kan jeg intet annet gjøre enn å beklage.

Brodtkorb

Skriver det bare  for å  få den opp opp igjen.
Er det noen som vet om sangruppen har kommet noe videre i sine arangement?

Go Up