• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Heldige Bakke

Started by thomasf, September 12, 2006, 08:04:53 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Chrisstah

Quote from: "C@Bøe_79"
Quote from: "Chrisstah"ikke eg heller han viste ikke en denn dritt anger på tven i går!! skandale at han ikke får straff!!

Hva hvis Bataljonen anmelder Persson?

mener du det seriøst eller?
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Snublefot

Quote from: "Chrisstah"
Quote from: "C@Bøe_79"
Quote from: "Chrisstah"ikke eg heller han viste ikke en denn dritt anger på tven i går!! skandale at han ikke får straff!!

Hva hvis Bataljonen anmelder Persson?

mener du det seriøst eller?

Bataljonen eller en enkelt person har muligheten til å anmelde en person for hva han har gjort på banen vil jeg tro.

Bare å se til sverige, der Henke Larsson slå til en kar.   En privat person anmeldte Larsson for handlingen.

Hvis Christian anmelder Pärsson for f.eks vold eller noe slikt. forsøk på legemsbeskadelse eller hva det heter..vet ikke om det er noe som kunne hjulpet, men hadde sikkert vært en mulighet.

OM det derimot hadde ført noen vei tviler jeg på.

Snublefot

1 spørsmål.

Jeg synes NFF bør ta litt etter england i saker som denne med Bakke.

I england ble nettopp Ben Thatcher ilagt 8 kampers karantene for albuen mot Mendez. I tillegg fikk han 15 kamper som "henger" over han vist han gjør noe alvorlig galt på en fotball-bane de neste 2 årene.

Thatcher ble på lik linje med Pärsson idelt Gult kort av dommeren. Og england følger samme internasjonale regler som Norge.  

Men, der tok de en avgjørelse om at her har ikke dommeren sett alt, ettersom det helt tydelig kvalifiserte til mer en gult kort.  På lik linje med Parsson sin takling kvalifiserte til flere røde, ikke bare 1 gult.

NFF burde i denne saken gitt Pärsson flere kampers karantene, for taklingen hans kunne invalidisert en fotball spiller.. men Bakke hadde flaks, og det hadde Pärsson også. Hvis Bakke hadde blitt invalidisert, så tror jeg NFF ville gjort noe. men utfallet av taklingen skal ikke ha noe å si for om handlingen blir straffet i mine øyne.

Jeg vet at på opprop.no kan man starte underskriftskampanjer for ditt og datt.  Tror dere det hadde vært noe poeng i det hele tatt, og laget en underskriftskampanje som omhandler at NFF bør lære av det engelske fotball forbundet? og ikke være så paragrafryttere som de er i dag?
At man må kunne ta tak i taklinger som helt klart kun er for å ødelegge et annet menneske?  en ting er å komme for sent inn, en annen ting er å bevist prøve å skade motstanderen. Pärsson sa jo selv han trodde det var  Andresen han tok... og at taklinger kom i frustrasjon over å ikke selv få frispark.. noe som absolut ikke er formidlende.

Ved å lage en slik underskriftskampanje (om reaksjoner på slike taklinger  generelt, eventuelt albuebruk) og sende ut linken til forumet til alle supporterklubber for topplagene i norge. Tror dere vi ville fått inn nok underskrifter til at NFF faktisk i fremtiden vurderer sakene annerledes? eller tror dere det hadde blitt bare tull, og underskrifter hvor folk bare kødder etc.. hadde dette blitt tatt seriøst?

Nixon

Det får holde nå synes jeg.
Taklingen har fått et enormt stort fokus i hele Norge. Persson har fått negativ omtale nok for flere år. NFF kommer ikke minst ganske sikkert til å foreta en regelsendring slik at man kan straffe en spiller i etterkant selv om han har fått gult kort for en forseelse. Alt tyder på det.

Det blir bare tåpelig hvis vi nå skal begynne med anmeldelser og opprop. Bakke tar dette ganske rolig og ser fremover. Det bør vi også gjøre!
Rød makt på Hansa!

Snublefot

Quote from: "Nixon"Det får holde nå synes jeg.
Taklingen har fått et enormt stort fokus i hele Norge. Persson har fått negativ omtale nok for flere år. NFF kommer ikke minst ganske sikkert til å foreta en regelsendring slik at man kan straffe en spiller i etterkant selv om han har fått gult kort for en forseelse. Alt tyder på det.

Det blir bare tåpelig hvis vi nå skal begynne med anmeldelser og opprop. Bakke tar dette ganske rolig og ser fremover. Det bør vi også gjøre!

ok..  den er brun  (altså, den er grei)

Brannmus

http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=5010

Bakke testes søndag før kampen og alle er optimister ser det ut til. Gode nyheter, selv om jeg gjerne skulle sett han få mer tid til å spille seg inn med laget.

nummer9

Tja, spillerne har fri i dag uansett, så var vel bare resten av torsdagstreningen, og den forskjøvede treningen i går han gikk glipp av. Likevel viktig med så mye som mulig trening med resten av laget, men var ikke så mye han gikk glipp av ser det ut til (bank i bordet).

Go Up