• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Eliteserien i store bokstaver

Started by tormi, August 06, 2006, 17:49:20 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

tormi

Er det bare meg eller har årets Eliteserie vært utrolig mye mer tabloid enn tidligere?

Jeg synes at ihver kamp så får vi kommentarer som:

"Angrep i verdensklasse"

Brann blir skrytt opp i skyene når de vinner 3-1 mot FFK i en under pari kamp på stadion. Samtidig er det UTROLIG dårlig når de taper mot Start i cupen, det også 3-1.

Jeg føler at det er aldri noe midt i mellom.

Min mening er at Brann spilte helt OK kamper borte mot Ham-Kam og Start men tapte ufortjent mye i begge kampene. Sjansemessig var vi på høyde med dem begge, men tapte stort på å slippe inn "billige" mål tidlig samt å være lite effektive selv.

Er enig i at det er poengene som teller, men jeg synes måten resultatene og kampene blir fremstilt på en måte som ikke levner mulighet for lag å spille gode kamper dersom de ikke vinner?

Hva sier dere?

EDIT: I tillegg vil jeg si dette angående media her slik at jeg slipper å starte en ny tråd:

Hvorfor går alle rundt å sier at Brann/Bergen har tatt av. Jeg har ikke tatt av i det hele tatt selv om vi har ledet serien.

Jeg synes dette forumet her er bevis på at Bergenserne ikke har tatt av. Likevel klarer mediene å hause dette opp hele tiden. De eneste som ånser seg er BA og de laget store bokstaver av GULLKAMPEN mot LSK. Det er jo seff helt latterlig med tanke på at det var 14 kamper igjen av årets serie.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Bruiser

Vi har jo hatt angrep/mål i "verdensklasse", dvs europeisk toppklasse. So akkurat det vil eg ikkje gå med på at avisene har overdrevet det.

Ellers so vil eg ikkje seie eg har merka noke meir med tabloide overskrifter i år enn tidligere. Syns egentlig det er på det gjevne.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

tormi

Bruiser

Når det snakk om samhandling i angrep har Brann garantert gjort nokre i topp europeisk klasse slik eg ser det. Det at angrepa skjedde i Norge og ikkje i Spania betyr ikkje nødvendigvis at dei ikkje har samme klassa. Det skal jo noke til å rundspele norske lag slik vi til tider har gjort sjølv i europeisk målestokk, om vi tek Vålerenga si skamfulle oppvisning i CL-kvalikken til side.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

tormi

Og bare vent. Semb allerede igang og mener at det var fortjent Start seier. Nå skal innsatsen geni erklæres. De "ofret" seg jo så mye.

Og i denne kampen så det ut som vi manglet spisser. Helt utrolig å ikke ha noen spisser som tar ansvar.

Fakta er at jeg sjelden eller aldri har sett et lag bli så ufattelig utklasset som Start ble i 2. omgang.

Men bare vent, endel kommer nok til å påstå at Start vant fortjent.

Selv om fortjent og ufortjent betyr like mye som INGETING når det kommer til poeng i fotball.

--> Jeg er bare ute etter at man må kunne ha litt bakkekontakt.

Go Up