• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Hansatribunen

Started by S. Smith, August 01, 2006, 13:12:56 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Candyman

Quote from: "Morriss"Og hvorfor nevner alle LSK i denne sammenghengen? Få opp øynene og ørene folkens, det er mange supporterklubber som bruker tromme. F.eks samtlige i Sverige og sikkert det samme i Danmark. Ellers kan jeg nevne Tyakland, Spania, Italia, Tyrkia, Hellas, hele syd-europa, Polen, Nederland, Belgia og så videre, og så videre.....

For at det er fugla som holder på med det her hjemme. Hva de gjør i Tyrkia og Belgia driter jeg i. Hvordan skulle det blitt om vi OG lsk hadde spillt mot hverandre og begge hadde hatt disse trommene. Tror du ville blitt sprø i knollen. Mye flottere med rungende sang! Ikke trommelommelomm....
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Northside

Quote from: "ole3000"
Quote from: "Morriss"Og hvorfor nevner alle LSK i denne sammenghengen? Få opp øynene og ørene folkens, det er mange supporterklubber som bruker tromme. F.eks samtlige i Sverige og sikkert det samme i Danmark. Ellers kan jeg nevne Tyakland, Spania, Italia, Tyrkia, Hellas, hele syd-europa, Polen, Nederland, Belgia og så videre, og så videre.....


Men ikke England, og det er der den deilige stemningen er!


Ikke i England nei, kanskje pga det ikke er lov overalt?

QuoteEr planen å begynne å synge de samme idiotsangene som Kanaris/Klanen/Kjernen?


Kan godt hende disse lagene har en god del idiot sanger (spesielt Kanari), men hvorfor skal vi synge de då? Dersom vi mener de er idiotisk så vil de aldri bli innført her heller! Folk begynner ikke å synge idiotiske sanger bare pga vi skulle hatt en tromme, hallo!?
Men så skal det sies at Enga, RBK og ja, til og med Kanaris har noen gode sanger som fenger bra!

QuoteForøvrig ikke sant at alle svenske supportere har tromme. Djurgården har ikke


Gratulerer, du fant et lag uten tromme...


QuoteFor at det er fugla som holder på med det her hjemme. Hva de gjør i Tyrkia og Belgia driter jeg i. Hvordan skulle det blitt om vi OG lsk hadde spillt mot hverandre og begge hadde hatt disse trommene. Tror du ville blitt sprø i knollen. Mye flottere med rungende sang! Ikke trommelommelomm....


Der ligger feilen! Folk driter i hvordan det fungerer i andre land, dere ser KUN på kanari, og då blir det helt feil! Kan ikke folk heller åpne øynene, se seg rundt om på andre lag hvor tromme fungerer og heller drite i Kanari?
Og hvorfor i alle dager skulle vi spilt tromme mot tromme når vi møter LSK? Eg gir no blanke faen i hvor mye tromme de spiller så lenge vi kunne brukt trommen "når det passer"

no må folk slutte å komme med alle disse latterlige argumentene for ikke å bruke tromme! Tydlig at en del er redd for å fornye seg nettopp pga de har sett Kanari, noe som er forståelig. Men ta deg heller en surfe-tur på nettet å finn filmer fra lag hvor trommen brukes med vett.

Brannfrelst

Hva så om tromme brukes med vett? Trommer hører hjemme på håndballkamper o.l. Ikke på Brann Stadion. Vi har jo per dags dato ingen sanger som vi kan trommelomme til?? Og jeg ser ikke at det er lett å innføre nye sanger på Stadion heller. Og trommesanger betyr vel hoppesanger som dere kaller det,er kun ungdommene på store stå som har kondis/vilje til å stå å hoppe. Mener eg. La det vere slik det er nå! Ikke noe galt med det!
2.10.07-Gullet kom hem!

Northside

Tromme brukes ikke alltid til å hoppe, den kan heller brukes til å holde tempoet og rytmen riktig.

Eksempel er "klapp klapp klappklappklapp osv. Brann!" Er nok en del undommer på ss med kondis til hopping hele tiden, men eg er ikke en av de, selv om de fleste av oss nok ville hatt godt av det....

Tifo-gruppen

Hold dere til temaet ellers stenges tråden.
Mvh Morten
Vær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631

Tifo sitter farge på tribunen og skaper liv:)

klysa

Hadde vært meget triveligt om feks bataljonen hadde kunne fått morromannen Hanøy til å opplyse sationfolket att klapping under sanger bør ikke forekomme. Pluss att det hadde vært vel så festligt om dere kunne fått han til å vente eit par minutter etter kampslutt med å skru anlegget på full guffe, slik vi får "hylle" spillerene på riktig måte.

Stemningen på Hansa er forøvrig bedre i år (tenker da på trykket i sangene),  og vil såklart bli enda bedre når det kommer flere bort som tørr å løsne tunga fra ganen. Bataljonen kommer til å holde til på nedre del og er fornøyde med det, og de som ikke vil stå der kan feks komme opp på øvre del.

Og til GKH, mente jeg las att du holder til på Z. Det noe også jeg gjør og vedder en fin slant på att det går knapt 3 min før folk står i kø for å tre den tromma over hodet på deg.

Skumling

Quote from: "klysa"Pluss att det hadde vært vel så festligt om dere kunne fått han til å vente eit par minutter etter kampslutt med å skru anlegget på full guffe, slik vi får "hylle" spillerene på riktig måte.



Dette er noe jeg er veldig enig i og som har irritert meg ganske lenge. Sånn som det er nå vet alle hva som skjer etter kampslutt. Det blir en regissert stemning uten anledning til spontane utbrudd eller ekte stadionstemning.

Brann&Bergen<3

Quote from: "Morriss"Og hvorfor nevner alle LSK i denne sammenghengen? Få opp øynene og ørene folkens, det er mange supporterklubber som bruker tromme. F.eks samtlige i Sverige og sikkert det samme i Danmark. Ellers kan jeg nevne Tyakland, Spania, Italia, Tyrkia, Hellas, hele syd-europa, Polen, Nederland, Belgia og så videre, og så videre.....

rødesk

Quote from: "Brann&Bergen<3"


Rbk bruker fortsatt tromme.
Trommer høres håpløst ut, og er et desperat forsøk på å lage god stemning.
oen må gå...!

Northside

Trommen bruker ikke som et desperat forsøk på å lage stemning, den brukes for å holde takt og farten riktig. I tillegg høres det bedre ut i enkelte sanger.

Du har vel selv bass på når du hører musikk?

Anyway, mod ba oss holde oss til tema, selv om jeg mener vi kan fortsette å diskutere dette her ettersom tema ble hoppet av fra begynnelsen av og fordi dette er, så langt, en saklig diskusjon.

rødesk

Quote from: "NorthsideFCDH"Trommen bruker ikke som et desperat forsøk på å lage stemning, den brukes for å holde takt og farten riktig. I tillegg høres det bedre ut i enkelte sanger.


Hva er det trommen skal brukes til da?
Syting og klaging over dårlig stemning har først til utallige forslag om trommer og ropert. Trommen vil aldri høres bra ut på stadion. Hvilke sanger skal den brukes til? Byen er Bergen?
Gi dere.. La trommen bli i 17.mai toget.
Vi klarer fint og lage god stemning uten. Jeg er for en forsanger eller to. Tror det kunne gjort susen.
oen må gå...!

Northside

Quote from: "rødesk"

Hva er det trommen skal brukes til da?
Syting og klaging over dårlig stemning har først til utallige forslag om trommer og ropert. Trommen vil aldri høres bra ut på stadion. Hvilke sanger skal den brukes til? Byen er Bergen?
Gi dere.. La trommen bli i 17.mai toget.
Vi klarer fint og lage god stemning uten. Jeg er for en forsanger eller to. Tror det kunne gjort susen.


du tok quote på 2 av mine setninger, i den ene skrev jeg hva trommen skal brukes til, alikavel klarte ikke du å få det med deg??
Og ja, tromme skal brukes i Byen e Bergen og nystemten mens vi alle hopper og skrur opp tempoet 10 hakk!

vi har ikke per dags dato mange sanger en tromme kan brukes i, alikavel tror folk den skal brukes hele tiden!! Som jeg kommer på i farten har vi bare 2 sanger en tromme passer til, og det er ikke de to jeg nevnte over, slik at andre patetiske folk ikke tror det.

Go Up