• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Hansatribunen

Started by S. Smith, August 01, 2006, 13:12:56 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

S. Smith

Etter min første kamp på stadion i år må jeg si at folket på Hansa lagde meget god stemning.   Særlig etter målene, eller når Brann spiller god fotball, blir hele tribunen med og stemningen er magisk.

La også merke til at  gjengen på Felt-Z stod hele kampen.   Veldig bra!

Seier ble det også, må ikke glemme det..

_______________
Kjør over pakket!

brann:)

heilt eni men kan du tenke deg kor stor stemning det blir neste sesong når bataljonen ska stå der :D
"Fotball er ikkje bare ett spill, fotball e livet!!"

PåTideNo

Ja, er bra stemning på Hansa.. når de synger.

Og når bataljonen kommer også opp der, blir det enda bedre. Problemet per dags dato er jo det store antallet jenter og yngre folk som ikke synger på SS. Er bare 20 maks som holder dampen, mens resten synger etter Brann har scort f eks. Og det holder ikke.
Samtidig må det sies at SS synger oftere enn Hansa, og synger flere sanger om enkeltpersoner osv. Så vil si at selvom SS synger for svakt generelt, gjør de en grei jobb.

Det blir spennende til neste år ihvertfall!

brann:)

ja vi får se. Men ta tak i de som ikkje synger på ss så det blir skikkelig stemning.
"Fotball er ikkje bare ett spill, fotball e livet!!"

monzilla


brann:)

"Fotball er ikkje bare ett spill, fotball e livet!!"

DJ_ADG

Quote from: "monzilla"


Det merket eg også. mot FFK, eg og to rundt meg startet en sang når vi tok en pause mellom to linjer hørte vi at de andre lå lengre framme i sangen enn oss.

Det størte problemet é når folk kalper i sanger, mot Gelntoran sang vi "Vi vinner serien i år" meget bra tempo og andre gnag igjenom startet mange folk å klappe og få merket man raskt en tempo økinig
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Lurkin

Angående neste år på Hansa. Burde vært mulig å få en tjuagutt med kraftig mannestemme til å 'lede' syngingen. Så får man litt struktur, og ikke minst, symmetri når det kommer til stemningen. Det mest pinlig i år er når SS og Hansa synger to forskjellige sanger.
Berømte Brann fra Bergen

monzilla

Nettopp, derfor BBB må sette igang holdningskampanjer for å få ned tempoet ;)

Oppreist

Enig - særlig kommer dette frem når samme sang synges to ganger.  Andre gang synges det ofte dobbelt så fort som første gang.  Trykket blir langt bedre når man synger sakte.
Stein på stein blir Steinar.

Romani3

På SS blir det liksom bare den lille gjengen på midten som synger.. Må få det te å spre seg utover, få flere med.. Men det e visst ikkje så lett, for det e alltid nåkken innimellom som ikkje gidder. Både gutter og jenter, små og store. Det har eg lagt merke te..

Gleder meg te å se kordan det blir neste sesong!
color=red]Vi e Brann, seriemester![/color]

Candyman

Men det er den helvettes klappingen inni sangene som gjør at alle synger fortere.
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Romani3

Quote from: "Candyman"Men det er den helvettes klappingen inni sangene som gjør at alle synger fortere.


F.eks på Vi e berømte Brann fra Bergen... Det irriterer litt. Men når nåkken først begynner å klappe, så klapper jo resten òg. Av og te kan det være bra hvis hele Stadion begynner å klappe, men det ødelegger jo egentlig sangen..
color=red]Vi e Brann, seriemester![/color]

Northside

Eg har jo sagt min mening angående hastigheten i sangene og hvordan man kan løse det, men kan skrive det en gang til.

For å få hastigheten ned så trengs det 1 eller 2 synlige personer som ved hjelp av armbevegelser eller rett og slett kraftig stemme (må då stå helt bak eller helt foran og se oppover) viser resten av gjengen hvilket tempo det skal synges i. Slik det er no på ss så blir de få som synger sakte nok overdøvet av alle de andre...

Og det med å spre folk ut på sidene på ss vil aldri fungere. Ta deg en tur på "sidene" og se hvilken type mennesker som sitter der! Kommer alt fra familier på søndagstur med matpakke, aviser, barnebarn, bestemødre og hele pakken. Og så har du alle foreldrene som finner ut at barna på 2-10 år fint kan stå i midten av ss, hvofor ikke liksom?
Om du skulle finne på å presse deg litt opp på tribunen for å få plass eller synge litt for høyt, bruke et flagg ved kampstart, holde hendene i været under en sang, då kommer fort "pappane" til ungene sine og ber deg oppføre deg slik at ungene ikke blir skremt.

Tror heller vi skal holde oss der vi er, så kan vi heller prøve å luke ut pakket som KUN står der pga det er kult. Du finner fort ut hvem det er, de står der hver kamp og deltar aldri på sang...

Romani3

Quote from: "NorthsideFCDH"Tror heller vi skal holde oss der vi er, så kan vi heller prøve å luke ut pakket som KUN står der pga det er kult. Du finner fort ut hvem det er, de står der hver kamp og deltar aldri på sang...


Så då bare sier vi te de at hvis de ska fortsette å stå der, så må de synge? Sikker på at det hjelper?

Eg føler at alle de som synger mest står i en klynge, tenker at kanskje flere hadde blitt med å synge hvis den klyngen på en måte ble spredt utover som en linje liksom... Eg e kanskje dårlig te å forklare.. Men sånn som eg tenker så hadde kanskje flere vært med då fordi då e det alltid en i nærheten av de som synger og det e lettere å bli med. Hvis ikkje får vi bare snakke te de..
color=red]Vi e Brann, seriemester![/color]

grei

Quote from: "Romani3"
Quote from: "Candyman"Men det er den helvettes klappingen inni sangene som gjør at alle synger fortere.


F.eks på Vi e berømte Brann fra Bergen... Det irriterer litt. Men når nåkken først begynner å klappe, så klapper jo resten òg. Av og te kan det være bra hvis hele Stadion begynner å klappe, men det ødelegger jo egentlig sangen..


"Heia Brann" er kanskje det verste eksempelet. For 10-15 år siden var dette en slags "Kjør over pakket", et dyrisk rop der det hørtes ut som alle var med. Nå renner ropet ut i klappsanger nesten før det har startet.

grei

Quote from: "Lurkin"Det mest pinlig i år er når SS og Hansa synger to forskjellige sanger.


Det er selvfølgelig ikke pinlig at det er synging og engasjement på flere tribunedeler. At det er ulike sanger på Hansa og SS er bare naturlig, dette er helt forskjellige grupperinger og folk. Så lenge resultatet er en kakafoni av leven kan alle synge hver sin sang for min del.

anders_flanderz

Kor e han blitt av da? på felt Z??

han har no den mest mørktaskte stemmen eg har hørt på stadion siden kniksen var dar!!!
rite Drite Drite Drite på Oslo By

Northside

Quote from: "Romani3"
Quote from: "NorthsideFCDH"Tror heller vi skal holde oss der vi er, så kan vi heller prøve å luke ut pakket som KUN står der pga det er kult. Du finner fort ut hvem det er, de står der hver kamp og deltar aldri på sang...


Så då bare sier vi te de at hvis de ska fortsette å stå der, så må de synge? Sikker på at det hjelper?

Eg føler at alle de som synger mest står i en klynge, tenker at kanskje flere hadde blitt med å synge hvis den klyngen på en måte ble spredt utover som en linje liksom... Eg e kanskje dårlig te å forklare.. Men sånn som eg tenker så hadde kanskje flere vært med då fordi då e det alltid en i nærheten av de som synger og det e lettere å bli med. Hvis ikkje får vi bare snakke te de..


Ja, du ber de enkelt og greit pelle seg vekk fra midten dersom de ikke synger. Midten av ss SKAL være en sangtribune, ikke et oppholdssted for familiegjenforeninger, søndagsturer eller en "kult" plass for unge jenter og barn.
(skal selvsagt ikke synge hele kampen, selv om det ville vært det beste)

Men er med på det du mener om å spre folk, noe som ble diskutert på "stemningsmøtet" til Bataljonen. Desverre så er det slik at det rett og slett ikke vil fungere på ss...

chucki

hvorfor skal det absolut klappes etter en sang? bra sunget liksom? høres utrolig teit ut...

GBA

SS kommer til og ødelegge hele hansa!

Heia Brann
ataljonen er best, Ingen protest.

Pondan

Kan vi stenge denne mongotråden? er jo en ny SS/Hansa tråd hver uke..

gkh

Eneste stedet det er liv, er felt z. :twisted:

bzerk1337

det som er domt er at SS og felt Z synger i kanon, og da er det vanskelig for andre å komme med i sangen... :roll:

Pondan

synger i kanon?? Kan jo prøve og utdype ting litt bedre.. SS og Hansa synger like bra til tider..

gkh

Gå til innkjøp av 2-3 trommer, så vil stemningen komme. GARANTERT
Eg har noen kamerater i oslo som har trommer. Tror eg skal be de om å ta trommene med seg til ullevål. Vi kommer til å synge ut klanen da

Pondan

Trommene skal dere holde langt faen unna oss.. Skal ikke bli like patetiske som kyllingene og kjernen...

gkh

No har eg ordnet trommene til engen kampen. Gu kor bra det skal bli :P

Pondan

hahaha jada. lykke til..

smaalanda

Quote from: "gkh"No har eg ordnet trommene til engen kampen. Gu kor bra det skal bli :P


Er dette en dårlig vits? Klarer ikke å ta dette seriøst.
KMO!!!

Morriss

Herlig om noen våger å prøve dette ut.

Mr_Soma

Da tror jeg onkel blå hadde fått litt å henge fingrene fatt i...

Morriss


blahblah

Quote from: "Mr_Soma"Da tror jeg onkel blå hadde fått litt å henge fingrene fatt i...

pga trommer?

Eden

La oss innføre trommer, forsanger, orkester og blokkfløyter!
Drit i den spontane stemningen man får uten bruk av hjelpemiddel..


Stemningen bør til ein viss grad gjenspeila det som skjer på bana. Blir ikkje det samme med fæle trommer som overdøver for f.eks. eit gisp fra heile stadion når det skjer nåkke spennandes.

Men men, denne diskusjonen har vel vert oppe hundra-og-ørten ganga før...

Northside

Hvordan kan en tromme ødelegge den spontane stemningen? Du kan jo avbryte en sang dersom det skjer noe spennende selv om det ble brukt tromme i sangen?

og hva har blokkfløye, rektangel og alle andre instrumenter å gjøre på en stadio bare fordi en tromme ville vært der? Kom med noe saklig eller hold skjeft! Er lei av å se alle de dumme argumentene for at trommen ikke skal brukes...

Pondan

Se en lsk kamp i 90 min, så skjønner du hvorfor vi IKKE skal ha noe tromme...

Northside

Quote from: "Pondan"Se en lsk kamp i 90 min, så skjønner du hvorfor vi IKKE skal ha noe tromme...


Ja men hvorfor i helvete må folk sammenligne bruk av trommer med LSK hele tiden?! LSK er et godt tegn på hvordan en tromme IKKE skal brukes! ta deg en titt rundt om på andre klubber dersom du kun har sett hvordan LSK bruker trommer.

Blir som å si at Engelsk stemning suger, bare se på tromsø...

Pondan


anders_flanderz

ka med å ha med trommer på en kamp då.. f.eks no på torsdag..så får vi se hvordan det går???
rite Drite Drite Drite på Oslo By

gkh

Trommen er kommet for å bli. Jeg kommer til å ta med tromme på hver kamp, uansett hva dere andre mener. Det kommer til å bli en kjempestemning fremover.

Skjønner ikke hvorfor dere syter over en tromme. Stemningen nå til dags er rett og slett elendig i forhold til hva den var på 90-tallet. Noe må gjøres, og derfor tar jeg med tromme.

Pondan

gkh, ingen tar deg seriøst lengre.. legg deg.

BL

Quote from: "gkh"Trommen er kommet for å bli. Jeg kommer til å ta med tromme på hver kamp, uansett hva dere andre mener. Det kommer til å bli en kjempestemning fremover.

Skjønner ikke hvorfor dere syter over en tromme. Stemningen nå til dags er rett og slett elendig i forhold til hva den var på 90-tallet. Noe må gjøres, og derfor tar jeg med tromme.


Ok. Då ser vi frem til å få prøvd dette også.  :) Tviler på du gidder å dra med deg trommen hvis det ikkje blir noe suksses.
Hansa-
Felt Z

bubba

Går nok ikke lang tid etter en tromme er kommet på tribunen, før det blir utlovet skuddpremie på den. Og jeg er nok ikke langt bak i køen på å spytte penger inn i den potten! Nei la lsk ha trommen i fred!

Robbie

Skulle nesten tro buekorps ikke var velkommen på Stadion! ;)

Mr_Soma

Quote from: "blahblah"
Quote from: "Mr_Soma"Da tror jeg onkel blå hadde fått litt å henge fingrene fatt i...

pga trommer?


Ja som bubba sa det, det vil ikke ta lang tid før det blir skuddpremie på trommen/vedkommende.

Husker det satt en person på nedre Z for noen år siden med en liten tromme i fanget å spilte for seg selv. Om han var på fotballkamp for å se på fotball eller for å promotere sitt eget sigøyneralbum vites ikke.

Morriss

Tror det er 50/50 når det gjelder folk som vil ha tromme og ikke. Ta med trommen, det blir bra det. Skal noen skyte deg så skal jeg stille meg foran først.

Morriss

Og hvorfor nevner alle LSK i denne sammenghengen? Få opp øynene og ørene folkens, det er mange supporterklubber som bruker tromme. F.eks samtlige i Sverige og sikkert det samme i Danmark. Ellers kan jeg nevne Tyakland, Spania, Italia, Tyrkia, Hellas, hele syd-europa, Polen, Nederland, Belgia og så videre, og så videre.....

ole3000

Quote from: "Morriss"Og hvorfor nevner alle LSK i denne sammenghengen? Få opp øynene og ørene folkens, det er mange supporterklubber som bruker tromme. F.eks samtlige i Sverige og sikkert det samme i Danmark. Ellers kan jeg nevne Tyakland, Spania, Italia, Tyrkia, Hellas, hele syd-europa, Polen, Nederland, Belgia og så videre, og så videre.....


Men ikke England, og det er der den deilige stemningen er!
i går for en til!

Charmless Man

Tromme er for bønder. Det er jo blant annet der guttene fra Republikken skiller seg ut. Er planen å begynne å synge de samme idiotsangene som Kanaris/Klanen/Kjernen? Jeg er enig i at stemningen må bli bedre, men det tror jeg den blir automatisk neste år.

Forøvrig ikke sant at alle svenske supportere har tromme. Djurgården har ikke.
Ladish on the Foot

Go Up