• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Det beste fra de beste.

Started by Red Rabitt, August 01, 2006, 02:27:31 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Red Rabitt

Jeg vet at mange nok vil synest det er dumt å låne melodier fra andre lag sine sanger, men tatt i betraktning i at vi faktisk trenger et par nye klassiske sanger nå som det lukter gull synest jeg absolutt vi bør gjøre det.
Jeg mener bl.a at vi trenger en eller flere sanger som går igjen lenge(Ikke like lenge som lsk sin nye søramerikanske)men som fe.k sæternes scorer mål, byen e bergen o.s.v.

Hadde vært helt fantastisk om vi i fellesskap her inne kunne fått noe til.
Tror absolutt det ville bedret stemningen enda mer og brann hadde fått sin fortjente hyllest.

Det går jo også ann å hente melodier fra vanlige sanger og gjøre de om til brann supp sang(Fek solskjær sangen, you are my sunshine) der hentet united supp inn nesten hele hit sangen i supp gjengen`;s sang til solskjær.

Vi kunne jo fek lånt you never walk alone(hvorfor ikke?) kunne sunge:
Viiiiiii e Brann----- fra bergen by----du vet nok keeeeem vi eee
et rødt tog av flammer brenner igjennom din by, det magiske laget i fra vest osv, (bare et forslag)trenger selvsagt mye mer.

Men det jeg mener er altså at vi kan hente det beste fra de beste og lage stadion hits av det,noe som resten av norge og brann spillerne sikkert vil beundre oss for.

Praksis: men det må jo fungere i praksis at sangene som blir lagd her inne i felleskap , faktisk blir fremført av oss supp på stadion.
Da hadde jeg en ide om at vi foran hver hjemmekamp(ca 3 dager før) kunne ha jobbet oss frem til noen forslag.

Ved hjelp av en avstemning som bataljonen.no må ta seg av,stemmer vi frem ett av de seriøse alternativene. Dette forslaget blir to dager før kamp publisert her inne, slik at folk kan lære seg tekst og se hvilken melodi den skal gå etter.

På stadion må det bli utlevert tekst fra bataljonen, som tidligere i år, bare med den nye teksten da.
Det må være avtalt på forhånd ti stykk som er forsangere til sangen og som kan sangen.

Hadde vi  begynnt med dette og holdt på kontuinerlig med dette , ville vi nok hatt ett par gode klassikere etter en liten stund.

Vet at det er let å avlive sånne tråer som denne, men prøv, det kan ikke komme noe negativt ut av dette. Vi må ta tilbake tronen som norges definitivt beste supp. Skal vi klare det må forslag lyttes  til og gjøres noe med. Håper inderlig at dere som styrer siden kan være med og lage en slik avstemning, det burde dere få til.

Vi har alle et felles mål.

P.S: vi burde lage en sang til mons ivar mjelde.
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Mr_Soma

Denne diskusjonen har jo vært oppe flere ganger.
Men synes vi burde ta i bruk gamle Bergenssanger som Madam Felle osv.

Jan Eggum også har vært nevnt

"Kor e alle helter hen, stå opp igjen, Kniksen kom tilbake, heltene de bare dro, og drømmen gikk i do, vi skal ta gullet som i 62"

Men vi trenger seriøst nye sanger! Og ikke minst melodier -

Red Rabitt

Ja, det har vært tidligere tråder med samme fokus, men dette er en akutt tråd med fokus på at det bør gjørest noe med en gang.

Sier  ikke at det er krise, men tror vi kunne hatt godt av et par nye klassikere.
Det finnest jo utrolig mange med god kreativitet blant brann supp
så det burde jo være mulig.
Melodiene er bare å hente frem og diskutere sammen med tekst.
Men det er vel derfor andre blir kalt bedre enn oss, fordi vi rett og slett ikke gidder styret med å lage nye sanger.
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

ctine

Ser det er en stund siden denne tråden ble laget, og at den ble rimelig kort.... På tide å ta den opp igjen??? Det er aldri for seint å lage nye sanger, men da trengs det aktive folk!!!!!
Jeg skal hvertfall sette meg ned og se hva jeg kan få til av sanger til enkle melodier som de fleste kjenner, så skal jeg legge de innpå her. Håper det er andre som også vil gjøre dette!!! Jeg synes nemlig at det er altfor lite synging på Stadion....
kte lidenskap har et navn...Brann...og Christine;)

Chrisstah

noen som har bergens cden i mp3 eller??
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

ctine

Det er da bare å laste ned sangene. Det er det jeg har gjort;)
Har laget meg min egen Brann-cd, men har ikke med alle disse "Vi går frem"-sangene da, så jeg tror jeg har 14 sanger. Men det er mange flere!!!

Chrisstah

Quote from: "ctine"Det er da bare å laste ned sangene. Det er det jeg har gjort;)
Har laget meg min egen Brann-cd, men har ikke med alle disse "Vi går frem"-sangene da, så jeg tror jeg har 14 sanger. Men det er mange flere!!!

mente reksten sin bergens cd! liker ikke å laste ned men siden eg har flyttet øst så e det vanskelig å få tak i!

ctine

Ah, de 30 Bergenssangene eller noe;)
Jo, tror jeg har en cd med de sangene. Skal ta og sjekke når jeg kommer hjem, så kan jeg legge de inn på pc'en og eventuelt sende de til deg når jeg får nett hjemme=)

klysa

Hva med att folk lærer seg de sangene som faktisk eksisterer pr dags dato?

Chrisstah

Quote from: "klysa"Hva med att folk lærer seg de sangene som faktisk eksisterer pr dags dato?

dette er hvertfall ikke meg dette gjelder! tenkte kanskje jeg finner en bra melodi på cd en som vi kan lage sang til!!

ctine

Det er noen bra melodier på den cd'en, og til en opplysning er det faktisk en BRANNSANG der også!!!! :D
"Bergen synger heia Brann, helt fra Stord til Balestrand.
Bergen synger heia Brann, og de rø(de) masjerer fram, fram, fram"

;)

Go Up