• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Over 20.000 tilskuere mot RBK i 24. runde?

Started by Petter Puddefjord, July 31, 2006, 12:26:02 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Petter Puddefjord

Ja, jeg vet at kapasiteten er omkring 18.500. Det var vel 18.568 betalende på 16. mai, hvis jeg ikke husker feil. Det er kort vei til 20.000 fra dette antallet. Vil det være mulig å presse inn ca. 2000 flere stående på felt T og store stå i kampen mot RBK, og med det få drøye 20.000 tilskuere i den kampen? Hva med svingen mellom "klokke" og "Umbro"? Hva med noen hundre i det åpne feltet mellom "klokke" og "gamle sitte"?

Får vi lov av sikkerhetsmessige hensyn? Får vi lov av NFF? Det kommer GARANTERT til å bli et bikkjeslagsmål om å få se den kampen, ihvertfall om det blir GULLKAMPEN.

abe78

.og husk!

Ricky

Nixon

Start fikk vel bot da de prøvde seg på noe lignende i fjor.

Uansett tror jeg ikke det blir noe bikkjeslagsmål. For de som ikke får plass er ikke så interessert at de kommer til å lage bråk.
Rød makt på Hansa!

Ricky

De ble i praksis fratatt ekstrainntektene de hadde. Selve boten var vel bare av en symbolsk størrelsesorden.

Men selvfølgelig, hvis noen bryter reglene med vilje enda en gang, så blir nok også straffen vesentlig hardere. Nytter nok ikke å henvise til Start-saken og kreve likhet.

Superjack

Ville ikke være utypisk av NFF å gi poengstraff slik at Brann ikke vinner serien.
Men hvorfor i F ligger ikke denne under tilskuertall resten av sesongen tråden? Steng denne?
i taper ALDRI!

DJ_ADG

NFF fratar bilettinteker pluss lit eksta. Så lenge man får lov fra brannvesenet og politiet så é det kun NFF som gir bot.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

krøvel vellevold

Kapasiteten er 3000 på SS og 1000 på Felt T. Tror ikke det er mulig å presse inn stort flere på Felt T, nei. I hvert fall ikke hvis folk har tenkt å SE kampen! Og på SS er det neppe mulig å få inn mer enn noen hundre ekstra. 2000 flere på disse tribunene? Er du vittig? Og om det fysisk skulle være plass, tviler jeg på at brannvesenet hadde funnet størrelsen på rømningsveiene store nok for slike mengder. Det tar jo en evighet å tømme SS når det er et par tusen der!
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "Petter Puddefjord"

Du skjønner deg ikke mye på stadionbygging, nei!
Ett stk sitteplass tar omtrent dobbelt så stor plass som ett stk ståplass. I tillegg kommer midtgang mellom feltene, samt utganger. Noe det ikke var da Klokkesvingen var ståtribune. Det er vel ikke det spor rart at kapasiteten ikke går opp når de bytter ståtribune med sittetribune? Hvorfor tror du ellers Wembley hadde plass til 100000 tidligere, men bare 78000 etter de fikk kun sitteplasser? Eller at Lerkendal tok 30000 før, men bare 21300 nå, eller at Ullevål tok 36000 i gamle dager, mot bare 25500 nå?
Legg ned hele klubben!

Xminator

Tror neppe Brann kommer til å gjøre noe slikt (som Start gjorde :p)

At den kampen i rett omstendigheter kan være utsolgt i god tid er en annen ting.

Petter Puddefjord

JEG har peiling på stadionutbygging. Du derimot.... Du mener vel fremdeles at 20.000 er stort nok for fremtiden, etter at det i fellesferien har vært 16.555 og 16.282 på stadion. Omkring 3.500 ferre enn den kommende MAKSIMUMSKAPASITETEN.

SKANDALE !

BrannFa(e)n

Ja spør du oss på forumet så lurer vi på hvorfor du sitter her og skriver, og ikke er stadionsutbyggingsdirektør i Stadionutbygging A/S, du som faktisk har peiling på dette ville jo hatt stor suksess i noe slikt firma.
rannfasiten

krøvel vellevold

Quote from: "Petter Puddefjord"JEG har peiling på stadionutbygging. Du derimot.... Du mener vel fremdeles at 20.000 er stort nok for fremtiden, etter at det i fellesferien har vært 16.555 og 16.282 på stadion. Omkring 3.500 ferre enn den kommende MAKSIMUMSKAPASITETEN.

SKANDALE !
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "Petter Puddefjord"

Det er tillatt med 20% ståplasser. Dvs. at vi med 14400 sitteplasser har lov til å ta inn 3600. Men faktisk tar vi jo inn 3800-4000 på ståtribunene, så den grensen har vi passert for lengst! Trodde du visste dette, du som liksom har så god peiling på stadionutbygging!
Legg ned hele klubben!

grei

For guds skyld, la oss slippe mer mas om kapasitet på Stadion i fremtiden. Men å diskutere midlertidige utvidelser i det som kan se ut som å bli ekstremsesongen 2006 er legitimt. Hvis det er behov for det, hvorfor ikke selge de (500-1000?) plassene der de fremdeles ikke har klart å sette opp seter, mellom BT og Umbro?

Atlet Orvanger

Jeg føler at jeg må si det de fleste her tenker: Per Petter Anders Puddefjord; du er en klovn! (Nei, du er sikkert en hyggelig fyr, men galskapen må stoppe en gang!)

Og nei; jeg kan ikke komme med flere argumenter for at Stadion blir bra som den blir. Det som ikke er drøftet i den saken er definitivt ikke verdt å drøfte.

Du har i årevis forkastet alle argumenter og statestikk og vist til dine egne visjoner og drømmer om 30000 på hver hjemmekamp. Jeg og de fleste andre her deler dine drømmer, men virkligheten tror eg desverre er langt derifra.

Hva prøver du egentlig å oppnå med den endeløse gnålingen din om større Stadion? At vi skal samles å gå i protesttog hele gjengen under parolen "Minst to seter til hver?" Stadion er for lengst planlagt og utbyggingen har startet. Eg tror ikke ledelsen i idrettsveien skjelver i buksene av dine dommedagsspådommer om folkeopprør og borgerkrig i Bergensrepublikken pga et par tusen seter for lite på stadion (etter din mening!).

(Beklager dette totalt meningsløse innlegget, men jeg bare måtte)

Atlet Orvanger

Quote from: "grei"For guds skyld, la oss slippe mer mas om kapasitet på Stadion i fremtiden. Men å diskutere midlertidige utvidelser i det som kan se ut som å bli ekstremsesongen 2006 er legitimt. Hvis det er behov for det, hvorfor ikke selge de (500-1000?) plassene der de fremdeles ikke har klart å sette opp seter, mellom BT og Umbro?

Fordi om det skal stå folk der må det monteres bølgebrytere om Brann i det hele får lov å ha folk ståeende der.

grei

Quote from: "Atlet Orvanger"
Quote from: "grei"For guds skyld, la oss slippe mer mas om kapasitet på Stadion i fremtiden. Men å diskutere midlertidige utvidelser i det som kan se ut som å bli ekstremsesongen 2006 er legitimt. Hvis det er behov for det, hvorfor ikke selge de (500-1000?) plassene der de fremdeles ikke har klart å sette opp seter, mellom BT og Umbro?

Fordi om det skal stå folk der må det monteres bølgebrytere om Brann i det hele får lov å ha folk ståeende der.

Tja. Lyntilhengerne sto vel der da de var her? Og det var da ingen bølgebrytere tilstede da Klanen benyttet BT-tribunen som ståtribune før setene ble satt opp (det ble sagt at de kun fikk bruke de fem nederste radene, men det var selvsagt tull).

Uansett kan det neppe skade å få opp disse setene. Det må gjøres før eller senere, og skal Brann komme i mål med ny hovedtribune i skapelig tid aner det meg at før er det beste alternativet...

DJ_ADG

Fra fotball.no
[URL]http://www.fotball.no/files/%7BC2D9D0D9-560D-43F6-A76C-6BF851391083%7D.pdf[/URL]
Quote2.1.1 Tribuner
Dersom arenaen er utstyrt med tribuner, ståtribuner eller sittetribuner, skal disse være
byggteknisk godkjent. Dette er baneeiers ansvar.
Med byggteknisk godkjennelse menes at det for tribunen, av godkjente myndigheter, er
fastsatt et maksimalt antall personer/tilskuere, samt at andre sikkerhetsmessige forhold
er kontrollert og ivaretatt.
2.1.2 Spesielt om ståtribuner.
For ståtribuner, uansett divisjon eller klasse, er det krav om bølgebrytere. Det skal være
bølgebrytere for minimum hvert 5. tribunetrinn. Høyden skal være 110 cm og dimen-sjonert
for å tåle trykket fra publikum bakenfor.
Dersom det mellom første tribunetrinn og skillet mot spillebanen er gjennomgang for
publikum, må det være bølgebryter i forkant av første tribunetrinn.
2.1.3 Midlertidige tribuner
Tribuner, enten stå- eller sittetribuner, som settes opp til enkeltkamper for å øke tilskuer-kapasiteten,
er ikke under noen omstendigheter tillatt.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

grei

Alle vet vel at det er krav om bølgebrytere på ståtribuner, men det er vel altså mer usikkert hvor nøye man er med disse reglene jfr. VIF-supporternes benytting av BT da de var her. Men for all del, de må nå gjerne få gjøre ferdig triibunen skikkelig - alt arbeid med fasade og innmat ser jo ut til å ha stoppet opp etter åpningen.

Atlet Orvanger

Derfor fikk bare VIF-supporterene bruke de nederste trinnene i klokkesvingen. Politiet var på plass og jaget de nedover da de begynnte å trekke oppover. Dette ble det til og med opplyst om før kampen.

Northside

om det blir 20 000 mot RBK vet jeg ikke, men Brann kommer ihvertfall aldri til å innrømme at så mange fikk slippe inn.

men, jeg er sikker på at tallet på 16mai er en del under det det egentlig var. SS var smekkfull.

Go Up