• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Vi er Brann fra Bergen..

Started by HansaZ, July 20, 2006, 07:58:59 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

HansaZ

Brann fra Bergen er vi...

Hvorfor brukes ikke denne sangen lenger?

Northside

Quote from: "HansaZ"Brann fra Bergen er vi...

Hvorfor brukes ikke denne sangen lenger?

Har blitt startet en del ganger på ss, men kun 10% av de som står der kan den, akkurat som Helstad sangen... :roll:

slang

ansa 08

Northside

Quote from: "slang"

Er bare til å starte de ja, men som oftest så ender det med at de som starter synger den aleine noen ganger mens enkelte som faktisk kan sangen, velger å mumle litt.

Hadde vi hatt en samlet gjeng på 10-20 personer på ss som dro i gang slik sanger sammen, så ville garantert andre folk hengt seg på etterhvert.

Yngve

Og ikkje minst gode gamle: Sk, sk Brann, sk Brann, sk Brann, sk Brann, sk Brann, sk Braan, sk, sk, sk Brann, Bergen!

Det skulle ikkje vore problem å få med heile stadion på den. Enkel og grei, og eit legendarisk trykk.

Benfica har ein lik song der dei syng SLB, SLB osb. Eit sinnsvakt trykk når 63 000 portugisarar stemde i med den i kvarten mot Barcelona. Legendarisk. Var berre for meg å synge med på SK..

C@Bøe_79

Problemet er at på SS mumles det når det startes sanger, ingen tør å vri halsen sin og brøle til slik at alle hører det..
Stein På Stein vil komme med en god del sangtekster, både nye og gamle tekster..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Pondan

Tror problemene også er at veldig mangen på SS ikke kan de "gammle" sangene.. Det bør trykkes opp flere sanger av de gammle sangene og legges ut på ss.. det er jo som alle vet mangen nye på SS..

Chrisstah

eg har noen lydfiler men noen som vet kor eg kan legge de ut hen??
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Bataljonen

Quote from: "Pondan"Tror problemene også er at veldig mangen på SS ikke kan de "gammle" sangene.. Det bør trykkes opp flere sanger av de gammle sangene og legges ut på ss.. det er jo som alle vet mangen nye på SS..

Om det er noen sanger som dere ser mangler på sangsiden vår er det bare å sende en malil til undertegnede på tore@bataljonen.no så skal jeg få postet den.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

grei

Quote from: "Yngve"Og ikkje minst gode gamle: Sk, sk Brann, sk Brann, sk Brann, sk Brann, sk Brann, sk Braan, sk, sk, sk Brann, Bergen!

Det skulle ikkje vore problem å få med heile stadion på den. Enkel og grei, og eit legendarisk trykk.

Benfica har ein lik song der dei syng SLB, SLB osb. Eit sinnsvakt trykk når 63 000 portugisarar stemde i med den i kvarten mot Barcelona. Legendarisk. Var berre for meg å synge med på SK..

Men her i Bergen har denne aldri fungert. Den har ikke den "suggesjonseffekten" her ettersom a) folk synger såpass fort, og b) teksten har så mye gjentagelser og hakkete konsonanter at det blir slitsomt å synge med.

Ta gode gamle "Se på Svante" (Rule Britannia), det var sjelden noe problem å få bra trøkk med denne. Når ordlydene passer så smidig sammen nærmest kommer de av seg selv. At såpass mange tidvis er med på "Sæternes scorer mål" har ikke bare med cupfinalescoringene å gjøre, det har også med at det er mer tilfredsstillende å synge disse laaaange lyyydene som gjør at ord blir til kor og det til slutt høres ut nesten sånn som når vi satt foran tippekampen fra England på 80-tallet.

Rasmus_brann

Quote from: "Chrisstah"eg har noen lydfiler men noen som vet kor eg kan legge de ut hen??

www.putfile.com
et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!

Go Up