• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Vikingspisser kan lage vansker for Brann. Derfor : ANGRIP !

Started by luthen77, July 16, 2006, 11:10:00 AM

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Go Down

luthen77

Jeg har sett meg litt  lei på fryktsomme og vettskremte trenere og kommentatorer som dag ut og dag inn tyter oss ørene fulle med utsagn om hvor farlig det er å gi rom, eller den klassiske "nå må laget frem på banen og det kan gi muligheter for kontringer". Det er vel litt overfokus på dette.

For det første må motstanderen ha raske spisser hvis kontringsfaren skal være reell. For det andre er det ikke bare bare å få til en kontring, det krever presisjon og samhandling. Det er dessuten ofte vanskelig hvis det er vanskelige forhold, som ujevn og dårlig bane, sterk vind osv. Derfor bør man gi litt blaffen oig kjøre på mener jeg. Backrekken skal selvsagt være inntakt, og ta ut dybde ved behov og være maksimalt konsentrerte. Men det å ligge lavt synes jeg i altfor stor grad preger debattene i Tippeligaen. Når vi ser VM md verdensstjerner med blendende teknikk på perfekte baner er det forståelig at man frykter en kontring for disse har ofte teknikken som skal til men her hjemme, hvem er egentlig kontringseksperter ? RBK, ikke nå lenger. Bodø/Glimt kanskje til en viss grad. Muligens er FFK et slikt lag når de har med West, McDonald og co men jeg kan ikke se at serien lenger har de typiske raske kontringslagene lenger.

TIL :  2 tunge spisser
RBK : Tja. Storflor og Braaten er eneste "gjenlevende" bakromsspillere.
Molde : Ohr, men som ving ingen umiddelbar trussel.
Viking : JA. Kanskje, dersim ryktene om to afrikanske hurtigtog stemmer.
Start : Nei
Odd : Nei
Sandefjord : Nei
Lyn : Nei
VIF : Nei
Ham-Kam : Til en viss grad
FFK : Ja

Geir

Quote from: "luthen77"For det første må motstanderen ha raske spisser hvis kontringsfaren skal være reell.


Viking har jo raske spisser da. Hverken Ijeh eller Tony Nhleko er noen sinker.
ndelig SERIEMESTER

hansaf

Det enkleste er ofte det beste, angripe når man kan, forsvare seg når man må. Motstanderen kan ikke score når Brann har ballen inne på motstanderens banehalvdel. Hjemmebanefordelen bør utnyttes til fulle med å trøkke til for fullt fra start. Lettere å få med seg støtte fra hele stadion også da. Det er ihvertfall ingen grunn til å gi fra seg terreng frivillig mot de mørkeblå.

Chrisstah

Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

luthen77

Korrekt. Fyren er målfarlig. I kveld kan enda en Brannskuffelse komme så det er bare å bite tennene sammen. Er redd spillet ikke fungerer og DA forventes maksimal jobbeinnsats istedenfor. Vi kan forlange blod og svette, ikke godt spill. Folk tilgir at spillet er svakt, men mangel på innsats er ikke akseptabelt.

tormi

Quote from: "luthen77"Korrekt. Fyren er målfarlig. I kveld kan enda en Brannskuffelse komme så det er bare å bite tennene sammen. Er redd spillet ikke fungerer og DA forventes maksimal jobbeinnsats istedenfor. Vi kan forlange blod og svette, ikke godt spill. Folk tilgir at spillet er svakt, men mangel på innsats er ikke akseptabelt.


Er selv spent på denne kampen og langt fra sikker på suksess.

Men synes da det er drøyt å snakke om "enda en Brannskuffelse".

Det har jo ikke vært mer enn en av dem i år - kampen mot Ham Kam. Overraskelsene og gledene har vært langt flere.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

luthen77

OK. Det var jo en stund flere som hadde tanker om å gå ubeseiret gjennom sesongen, og nå er det hele 15 kamper igjen og allerede et tap, kanskje to tap etter halvspillt serie.

Greit at man utfra situasjonen i mars er positivt overrasket, men nåsituasjonen tilsier å gå for det ultimate mål og ikke være fornøyd med bronse eller sølv. Mange vil derfor være skuffet med f eks bronse fordi del ledet i juli og mye vil ha mer så jeg synes vi kan være kravstore mens det ennå er håp.

tormi

Ja det er fort gjort å bli vant til suksess. Personlig blir jeg ikke skuffet over bronse i år, men samtidig ser jo jeg og at vi virkelig har muligheten nå da... Så du har et poeng.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

luthen77

Ja, fra nå av bør alle i og rundt klubben ha gull som mål, men de behøver ikke si det utad.

"Vi tar en kamp av gangen" er en grei standartuttalelse for pressen, da gidder de ikke å gnåle så mye.

Pressen elsker overskrifter og med denne standardfrasen går de lei og Brann får mer arbeidsro.

Straffe!!!

Enig med overstående om at Peter Ijeh er en svært god angriper, og at han ble toppscorer i Sverige.

Men i Danmark ble han slettes ikke toppscorer - og hadde han hatt samme resultat i Brann som han hadde i FuCK'erne - ville han nok blitt karakterisert som en flopp, utifra forventningene.

Med et lengre skadeopphold grunnet beinbrudd ble det 28 kamper og 7 mål på to sesonger for nigerianeren i det danske.

Men for all del, han kjempet om plassen med klassespillere i køben, og har vel vist til nå at han kan bli like skummel som han var i Sverige fremover.

luthen77

Jeg håper Brann skyter mye i kveld så får vi ihvertfall testet denne Austbø.

Chrisstah

Quote from: "luthen77"Jeg håper Brann skyter mye i kveld så får vi ihvertfall testet denne Austbø.


helt enig! kanskje han e litt usikker han e jo "ny" vært reserve keeper lenge no! eller kan være omvendt siden viking har planer om å hente en ny keeper!
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

The Boss

Var ikke mye farligheter fra Viking spissene nei..Herregud det må være frustrerende å være spiss på Viking, de får jo ingenting å jobbe med! Møkkalag

GBS


Gud

luthen77 er Stråmyhr. En legende på norske diskusjonsforum. Ingen og da mener jeg INGEN, har spammet flere forumer enn den mannen der. Derfor ber jeg moderator om å slette hans innlegg og utestenge han fra siden umiddelbart. Det eneste denne mannen gjør er å ødelegge for andre.

The Boss

Quote from: "Gud"luthen77 er Stråmyhr. En legende på norske diskusjonsforum. Ingen og da mener jeg INGEN, har spammet flere forumer enn den mannen der. Derfor ber jeg moderator om å slette hans innlegg og utestenge han fra siden umiddelbart. Det eneste denne mannen gjør er å ødelegge for andre.


Helt enig. Støtter forslaget

Go Up