• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Seriemestere med stortap

Started by krøvel vellevold, July 04, 2006, 00:23:00 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Stoffi

Quote from: "Kjell249"Det er viktig å huske på at vi "bare" har spilt 5 hjemmekamper, og 7 bortekamper. Dvs at vi har 8 hjemmekamper igjen og "bare" 6 bortekamper.

Det hjalp på mitt humør.  :) Bør vel være en enorm fordel, hvis det hadde vært andre veien, så hadde vi hatt et problem.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

krøvel vellevold

Quote from: "ostraume"Hehe.

Vi var dårlige mot Levanger = vi er ikke i god form

RBK var dårlige mot Raufoss = spiller ingen rolle siden cup er uvesentlig.

.
Legg ned hele klubben!

C@Bøe_79

Kamptippingen:
QuoteTopp 14 spillere i sammendraget
janegil 36 poeng
khjerta@online.no 36 poeng
krøvel vellevold 36 poeng
marviks 36 poeng
_sniper 35 poeng
GamleErik 34 poeng
Jahto 34 poeng
Oddie 34 poeng
smksmk 34 poeng
*****LINNE***** 33 poeng
a.k.k 33 poeng
Reidar 32 poeng
Shearer9 32 poeng
Sandvik90 31 poeng

Jeg håper for en gangs skyld at Krøvel har veldig feil i det han tipper...
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Texas

krøvel:  Jeg har alltid hatt inntrykk av deg som kunskapsrik og informert om brann og har pleid å lese det du har skrevet av innlegg. Men nå synest jeg du er i ferd med å bli altfor negativ når det gjelder det som skjer i og rundt brann. Jeg tror neppe brann har vært heldigere med tanke på resultater enn noe annet lag i tippeligaen. Tabellen lyver skjeldent og å hevde at brann ikke "fortjener" å være på topp med det spillet de har vist blir litt teit. Det beste laget vinner, og hittil har brann vært det beste laget, og derfor leder de serien.

C@Bøe_79

Quote from: "Texas"krøvel:  Jeg har alltid hatt inntrykk av deg som kunskapsrik og informert om brann og har pleid å lese det du har skrevet av innlegg. Men nå synest jeg du er i ferd med å bli altfor negativ når det gjelder det som skjer i og rundt brann. Jeg tror neppe brann har vært heldigere med tanke på resultater enn noe annet lag i tippeligaen. Tabellen lyver skjeldent og å hevde at brann ikke "fortjener" å være på topp med det spillet de har vist blir litt teit. Det beste laget vinner, og hittil har brann vært det beste laget, og derfor leder de serien.

Tror det Krøvel vil peke mest på er den nedgående formkurven til Brann, vi har prestert dårligere og dårligere. Og han sier vel ikke at vi ikke fortjener å være med på topp, men snarere at vi er heldig som er på topp..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

krøvel vellevold

Quote from: "C@Bøe_79"
Quote from: "Texas"krøvel:  Jeg har alltid hatt inntrykk av deg som kunskapsrik og informert om brann og har pleid å lese det du har skrevet av innlegg. Men nå synest jeg du er i ferd med å bli altfor negativ når det gjelder det som skjer i og rundt brann. Jeg tror neppe brann har vært heldigere med tanke på resultater enn noe annet lag i tippeligaen. Tabellen lyver skjeldent og å hevde at brann ikke "fortjener" å være på topp med det spillet de har vist blir litt teit. Det beste laget vinner, og hittil har brann vært det beste laget, og derfor leder de serien.

Tror det Krøvel vil peke mest på er den nedgående formkurven til Brann, vi har prestert dårligere og dårligere. Og han sier vel ikke at vi ikke fortjener å være med på topp, men snarere at vi er heldig som er på topp..
Legg ned hele klubben!

Ricky

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Ricky"
Quote from: "krøvel vellevold"I tillegg vil jeg nevne dette Rosenborg-laget som alle mener er så ustabile: De har to tap på de siste 17 seriekampene... Ustabile?

6 av disse 8 tapene kom jo i august/september i fjor. Hvor relevant er det å trekke frem 6 tap som alle kom for snart ett år siden, når man snakker om RBK er stabile eller ikke?

Det er selvfølgelig ikke relevant i det hele tatt. Skulle bare se om du bet på agnet angående bruk/misbruk av statistikk, og det gjorde du.

Rosenborgs ustabilitet handler utelukkende om at de ikke greier å vinne i to kamper på rad, og ikke minst den voldsomt varierende kvaliteten på spillet deres. Tror faktisk ikke de har spilt bra i to kamper på rad engang. Av de seks uavgjorte kampene deres til nå denne sesongen har trønderne kun vært det åpenbart beste laget i én av dem (hjemme mot Odd). At de kun står med to tap til nå fremstår mer som tilfeldig enn imponerende. 4-4-4 hadde gitt et litt riktigere bilde på RBKs vårsesong.

For dem som hadde bange anelser etter den sterke borteseieren deres i Stavanger var det godt å se trønderne på nippet til å ryke ut hjemme mot Raufoss i cupen hin dagen.. Tyder vel kanskje på at de enda har en vei å gå før de tar et par-tre-fire seiere på rappen i TL.

tormi

Er enig i at brann i enkelte kamper har fått godt betalt hittil i sesongen.

Men om man ser på Ham-Kam kampen så fikk vi dårligere betalt enn vi har fått betalt i hele sesongen.

Det som er fordelen er om vi kan begrense all uflaksen til enkelt kamper som mot Ham-Kam og spres flaksen utover flere kamper. Dette gir seff flere poeng.

Og en ting ingen skal si er at vi har hatt dommerne på vår side slik LSK hadde de første 6-7 serieomgangene.

En ting håper jeg ihvertfall og det er at det blir spennende. (Altså om vi ikke vinner klart).

Det sies at RBK har fått dårlig uttelling i år. Stemmer dette virkelig? De har jo flere kamper der de burde tapt hvor de har fått med seg poeng/seier f.eks mot Lyn.

RBK svinger voldsomt og det virker som seirene deres er heldige og tapene ofte ufortjent. Et så ustabilt lag bør ikke vinne serien - det kjenner jo vi bergensere godt til...
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Kjell249

QuoteMen se på RBK's terminliste da! Utenom Brann skal de møte alle de "vanskelige" lagene på Lerkendal. Vi skal møte de samme lagene på bortebane.

For Rosenborg har virkelig imponert på hjemmebane i år, med 1,33 poeng i snitt per kamp.  Men dette har jo tross alt vært mot sterke bortelag (Start, Odd, Sandefjord, Molde, Hamkam & Brann).  Kan tenke meg at de virkelig "vanskelige" lagene er skikkelig nervøse for å ta turen til Lekendal :)

QuoteNår det gjelder det med 10-2-2 for RBK på resten av kampene....

Når Rosenborg har spilt 50% av kampene så langt uavgjort, så virker det ikke så veldig sannsynlig at de bare skal gjøre det samme i 14% av de neste 14 kampene.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krøvel vellevold

QuoteFor Rosenborg har virkelig imponert på hjemmebane i år, med 1,33 poeng i snitt per kamp.  Men dette har jo tross alt vært mot sterke bortelag (Start, Odd, Sandefjord, Molde, Hamkam & Brann).  Kan tenke meg at de virkelig "vanskelige" lagene er skikkelig nervøse for å ta turen til Lekendal :)

RBK er bedre på bortebane enn hjemmebane. Det normale er jo motsatt. Hvorfor skulle de ikke kunne vinne på hjemmebane når de vinner på bortebane? Forresten er de ubeseiret på bortebane i år. Det er ikke Brann.

Når Rosenborg har spilt 50% av kampene så langt uavgjort, så virker det ikke så veldig sannsynlig at de bare skal gjøre det samme i 14% av de neste 14 kampene.

Nå er det ikke nødvendigvis så mye som skiller mellom seier og uavgjort, så hvorfor ikke? Se på Stabæk! Fordi om Stabæk har 100% uavgjort i sine hjemmekamper, så trenger de ikke spille en eneste uavgjort til på Nadderud  i år. Det er tross alt bare ett mål for/mot som skiller en uavgjort fra seier/tap.
Legg ned hele klubben!

Kjell249

QuoteRBK er bedre på bortebane enn hjemmebane. Det normale er jo motsatt. Hvorfor skulle de ikke kunne vinne på hjemmebane når de vinner på bortebane? Forresten er de ubeseiret på bortebane i år. Det er ikke Brann.

Tallene lyver ikke. Svaret er selvfølgelig sammensatt av psykologi, tilfeldigheter og ferdigheter. På hjemmebane har RBK press på seg, ikke bare på å vinne fotballkamper, men også levere angrepsfotball. Når de møter kyniske lag som satser på kontringer og resultatene ikke kommer, så begynner de å tvile på egne ferdigheter. http://fotball.bt.no/eliteserien/article59445.ece

RBK har som Brann et kravstort publikum som er til stor hjelp i medgang, men som også setter ekstra press på spillerne i motgang. Derfor kommer RBK til å slite med å vinne kamper hjemme også resten av sesongen.

QuoteNå er det ikke nødvendigvis så mye som skiller mellom seier og uavgjort, så hvorfor ikke? Se på Stabæk! Fordi om Stabæk har 100% uavgjort i sine hjemmekamper, så trenger de ikke spille en eneste uavgjort til på Nadderud i år. Det er tross alt bare ett mål for/mot som skiller en uavgjort fra seier/tap.

Det er her jeg mener du tar feil. Det er ikke nødvendigvis så mye som skiller mellom seier og uavgjort i enkeltkamper, men over tid så er det det. Når frykten for å tape blir større enn lysten til å vinne så blir det fort uavgjort.  Tidligere versjoner av RBK har vært så sikker på å vinne at de ikke har vært bekymret for å presse på for å få seier.

Jeg skjønner hva du vil frem til i denne pessimistiske kampanjen din om at det er ingen selvfølge at Brann vinner gull, selv om vi lå veldig bra til etter 10 runder og ikke fullt så bra etter 11. Jeg er helt enig med deg at det er ingen selvfølge at Brann vinner gull, det er det 43 gode grunner til. Men muligheten er større enn den har vært på lenge, og jeg tror ikke det blir RBK som kommer til å hindre oss. Til det har de vært for ustabil over for lang tid.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Go Up