• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Nye billettpriser?

Started by krøvel vellevold, May 30, 2006, 15:52:27 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

krøvel vellevold

Fikk en mail fra Brann i dag der det ble antydet at det ville komme nye billettpriser. Tydelig at det dårlige billettsalget har gitt dem en støkk! Ser på billettluka.no at det for øyeblikket kan se ut som om at de er redusert til 210-240 på Hansa/Umbro/Hoved, mens det koster 140 på BT. Men det skjer så mye rart på billettluka.no at vi kan sikkert ikke ta dette for gitt...

Men sjekk billettluka.no for å se de prisene som ligger der nå!
Legg ned hele klubben!

Esskåbrann

Skulle bare mangle. Dagens priser på noen av tribunene er latterlig høye.
Ã¥ skal det skje!

krøvel vellevold

Men som vanlig med Brann: Det kunne jo ikke være orden i noe som har med billetter å gjøre... Sjekket akkurat priskartet på brann.no, og der står det helt øverst "gjelder kun kampene mot...." (her står det de tre neste kampene). Men prisene som står der er totalt annerledes enn de som kommer frem på billettluka.no. Her er det fremdeles 230-260 for de dyreste billettene og 160 på BT, bortsett fra to felt der det står kr. 80,-. (Selvsagt via bt.no). Merkelig!

Og forresten er bortetribunen flyttet til de to feltene på BT som er nærmest Hoved.

Og ja... Klikker man inn på selve setekartet til hvert felt, ser det ut til at samtlige plasser har pris kr. 220,-, mens BT har 140,-. Men i margen til høyre der man ser de ulike priskategoriene, står det 140, 210, 220, 230 og 240. Men hvor er billettene til 210, 230 og 240? Og på billettluka.no står det 110 for SS, mens det på brann.no's billettkart for sommerens tre kamper står 130...
Legg ned hele klubben!

enavgutta

Ok Krøvel. Du virker som du er i kontakt med disse udugelige bandittene på Stadion. Skriv en mail og fortell dem hvor skandaløst BT tribune opplegget er og at vi ikke tåler synet av tomme seter der igjen slik som sist! Slikt er ikke en serieleder verdig!! EN SKAM !

krøvel vellevold

Mitt spørsmål er uansett: Hva har Brann å tjene på å sette ned prisene med 20 kroner? Kommer det flere tilskuere? Mitt svar er et soleklart NEI! Jeg tror ikke folk tenker at "huff! 230 kroner er alt for dyrt!", for så å høre at prisen er satt ned til 210 og tenke "det høres greit ut! Tror jaggu jeg skal gå på kamp, jeg!" Tror ikke det er de 20 kronene som avgjør, for å si det sånn... Og hva skjer da? Jo, Brann taper 20 kroner pr. tilskuer. Dvs. 260000 kroner pr. kamp, hvis det kommer 13000.

Men tanken var god, og det er den som teller...
Legg ned hele klubben!

Bygdetulling

Hvis det kommer 13000, så har vel de fleste av disse Partoukort, så utslaget blir vel ikke så veldig stort. Om vi går ut i fra at det normalt ville komt 5000 tilskuere uten Partoukort, vil dette medføre 100000 kr i tapte inntekter. For å kompensere for dette, må det altså selges 715 ekstra billetter á kroner 140, eller 477 billetter á kroner 210 for å havne i null. Så får mer avanserte matematikere rekne ut hvor mye som må selges av de ulike kategooriene for et mer realistisk bilde av virkeligheten.

Om dette er sannsynelig at skjer, er jeg usikker på. I utgangspunktet er jeg enig med Krøvel Vellevoll, i at jeg i alle fall har litt tungt for å se for meg den personen som tenker; "Den tjuekroneren gjør utslaget. Jeg drar på stadion." Men på den annen side, så har folk evnet å ta ganske pussige avgjørelser før, så man vet aldri. I allle fall tror jeg ikke dette vil få store konsekvenser for økonomien i Brann. Hverken ene eller andre veien.
ngående alle skrivefeil i innlegget du nettopp har lest, kan jeg intet annet gjøre enn å beklage.

naitsirk

økonomisk sett så tjener brann penger sjølv om da berre kjem 12-13000 i stadenfor 18000 og lågare priser.

men trur dei heller foretrekker fulle tribuner og litt mindre inn i kassa.

pinlig å ligga på tabelltopp uten utsolgt stadion:)

krøvel vellevold

Quote from: "naitsirk"økonomisk sett så tjener brann penger sjølv om da berre kjem 12-13000 i stadenfor 18000 og lågare priser.

men trur dei heller foretrekker fulle tribuner og litt mindre inn i kassa.

pinlig å ligga på tabelltopp uten utsolgt stadion:)

Hadde en person betalt 5 mill for å få eneretten til å se Brann på Stadion i en kamp, i stedet for at 18000 betalte tilsammen 3,6 mill for sine billetter, hadde Brann sikkert valgt det første. Skal billettprisen få noen effekt på tilskuertallet, må prisene settes ned med minst 50 kroner. Kanskje 100. Det sier seg selv at 20 kroner ikke blir avgjørende for om du går på Stadion, eller ikke. Hvorfor selger man ikke pakker som de gjør på Lerkendal? Brann kunne f.eks. solgt en "se tre kamper i sommer for prisen av to"-pakke. Kjøper du da en plass som koster 240 for enkeltbillett, sparer du altså 80 kroner pr. kamp. I tillegg har Brann solgt den plassen for tre kamper fremover.

Og den Viking-kampen kommer jo til Ã¥ bli en katastrofe publikumsmessig. Vi mister glatt et par tusen pÃ¥ at den kolliderer med Sting-konserten, vi mister tilskuere pÃ¥ at kampen gÃ¥r mandag kl. 19, vi mister tilskuere pÃ¥ at kampen gÃ¥r pÃ¥ tv, vi mister tilskuere pÃ¥ at det er midt i fellesferien, og kanskje er mange mettet pÃ¥ fotball etter 64 tv-sendte VM-kamper. Skulle Brann i tillegg tape mot RBK og Hamkam og det pøser ned pÃ¥ kampdagen, tror jeg vi kan snakke om rundt 11-12000 pÃ¥ den kampen.  (Nei, det er ikke solgt hverken 10500 eller 11500 p-kort, som Brann hevder. Det er Ã¥penbart solgt under 9000).
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"(Nei, det er ikke solgt hverken 10500 eller 11500 p-kort, som Brann hevder. Det er åpenbart solgt under 9000).

Har du spurt Brann om dette? Har de noen fornuftig forklaring?
Rød makt på Hansa!

krøvel vellevold

Quote from: "Nixon"
Quote from: "krøvel vellevold"(Nei, det er ikke solgt hverken 10500 eller 11500 p-kort, som Brann hevder. Det er åpenbart solgt under 9000).

Har du spurt Brann om dette? Har de noen fornuftig forklaring?

Jeg sendte en mail, men fikk aldri svar. Men nÃ¥r det til kamper senere i sommer er ca 2000 ledige plasser pÃ¥ de sittetribunene Brann startet sesongen med, og man vet det er mindre enn 11000 sitteplasser der (S-feltet selvsagt fratrukket, men jeg har tatt med Altanen og Rad 0 pÃ¥ Hansa), sÃ¥ skjønner man jo at antallet p-kort pÃ¥ sitte er godt under 9000.  I tillegg kommer i overkant av 300 p-kort pÃ¥ SS. Totalt kanskje 9000. Merkelig nÃ¥r Brann i vÃ¥r hevdet at det var solgt 10500. Og Kristian Jæger pÃ¥stod det var solgt 11000. Og i dag stÃ¥r det i BT at de har solgt 11500 p-kort...
Legg ned hele klubben!

chris_henrik

Ser på billettluka.no at BT felt D, har fått hyggelige priser. Student/barn kr 70 og voksen kr 140. Tok til ordet for en reduksjon i BT tribuneprisene i en annen tråd her tidligere, nå harmonerer billettprisene mer med resten av TL. (Mulig student/barn er litt vel rimelig)

Noe av det viktigste når en skal reforhandle sponsoravtaler er at en har fulle tribuner å vise til. Klyp meg i armen, Brann gjør alt riktig for tiden.
<BRANN> ..... DKFM

BrannSupporter

En ting de skal ha ros for, er at de faktisk har studentrabatt. Det har faktisk de færreste andre klubber i tippeligaen.

EvenSteven

http://www.brann.no/dokumenter/Salkart%20Brann_Viking_170706.htm

Nye hyggelige priser, og ny plassering av bortesupportere; men se hva det står oppe på siden: "Gjelder kun: Brann - Viking, 17.07 Brann - Fredrikstad, 30.07 Brann - Start, 06.08"

Hvorfor det??

Severiin

Quote from: "EvenSteven"http://www.brann.no/dokumenter/Salkart%20Brann_Viking_170706.htm

Nye hyggelige priser, og ny plassering av bortesupportere; men se hva det står oppe på siden: "Gjelder kun: Brann - Viking, 17.07 Brann - Fredrikstad, 30.07 Brann - Start, 06.08"

Hvorfor det??

Se pÃ¥ datoene.. det er midt i fellesferien, sikkert bare for at folk som ikke har reist pÃ¥ ferie skal gÃ¥ pÃ¥ stadion i stedet for Ã¥ grill/bade/plukke nese (stryk det som ikke passer!  :wink:

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

chris_henrik

Det er på tide noen tar tak i Anders Tøsse og rister ham godt. Brann virker totalt uforberedt på nye situasjoner vedrørende billettsalg. "åja, står det en ny tribune med seter og alt i klokkesvingen? Var det dette den byggingen gikk ut på?" -Tenker billettansvarlig Tøsse.

Nesten som jeg vurderer å ta en telefon til brann og tilby meg selv som ass. billettansvarlig, for det er ikke tvil om at de trenger hjelp.
<BRANN> ..... DKFM

doppler

Jeg kjenner flere sånn halvinteresserte supportere som nærmest har gitt opp å kjøpe billetter til Brannkampene. Så jeg tror absolutt at vi har mistet tildkure på alt rotet.

Oppreist

Brann er amatører mht billettsalg og billettinformasjon - og i år er det verre enn noensinne.

Hvorfor i alle dager kan vi f.eks. ikke kjøpe billetter til SS med rabatt for Bataljonsmedlemmer pÃ¥ Billettluka.no? Det er ikke sÃ¥ veldig praktisk Ã¥ stikke innom Fotballpuben eller Stadion for Ã¥ kjøpe billetter. Kanskje Brann rett og slett er kyniske - de vet at disse supporterne kjøper billetter uansett - og da til full pris.  

De første kampene kunne vi kun hente billetter pÃ¥ Mix Minde og Stadion - nÃ¥ er det utvidet til enkelte Narvesen-kiosker.  Alle disse kioskene ligger i trafikkork-omrÃ¥der (Lagunen, Sentrum osv). Som et minimum burde det være mulig Ã¥ kjøpe og hente billetter hos alle Narvesen- og Mixbutikker.  

Det beste hadde vært om man kunne skrive billettene ut for scanning som pÃ¥ SS for hele stadion. For øvrig er Billettluka.no altfor sensitiv ift ulike nettlesere og javascript.  Vi burde ha en ENKEL internettløsning som funker pÃ¥ 99% av nettleserne uavhengig av java og andre plugins.

Løsningen med rabatt for BT-abonnementer er ogsÃ¥ hÃ¥pløs - rabatt er greit - men billettene bør ikke være blokkert for andre kjøpere, da ender vi opp med tomme seter. For øvrig er det tragisk at man mÃ¥ kjøpe en barnebillett for hver voksenbillett.  Hva med BT-abonnenter som ikke har barn? Er det kun barnefamilier som skal tilgodeses? Er man ikke like god kunde om man ikke har barn (enten pga alder eller fordi man ikke kan / vil ha barn)?

For øvrig savner jeg mer aktiv markedsføring og informasjon i avisene - nÃ¥r det to dager før kampene er masse ledige billetter bør Brann gjøre noe aktivt - annonsere at det er mange tilgjengelige billetter,  og skrive hvor disse kan kjøpes.  Brann gjør det stikk motsatte - de sier at nÃ¥ blir det fullt og vanskelig Ã¥ fÃ¥ billetter, samt at folk bør stille opp 1 time før kampen for Ã¥ unngÃ¥ kaos. Da er det mange som ikke gidder, og vi ender opp med mange ledige seter.  

Jeg har sendt flere mail til Brann - men fÃ¥r stort sett goddagmannøkseskaftsvar.  Det er en skandale nÃ¥r vi leder serien med tre poeng og ikke klarer Ã¥ fylle stadion, jeg tror mye av dette skyldes elendige billetthÃ¥ndteringen og misforstÃ¥tt informasjonshÃ¥ndtering.

Dette dreier seg stort sett om ENKLE ting som Brann bør kunne ordne opp i raskt, men utfra erfaringen min med SK Brann kommer problemene til Ã¥ vedvare.  Har dere noensinne hørt at andre klubber (f.eks. RBK) mÃ¥ utsette kamper fordi det er kaos utenfor (16. mai). Dette skyldes elendig køavvikling pÃ¥ Stadion - noe som alltid har vært et problem i Idrettsveien.
Stein på stein blir Steinar.

enavgutta

En vakker dag skal jeg rydde pulten til Kristian Jæger med fryd. En dag skal det skje..

Krøvel. Du må informere ledelsen pr mail at skandalen ikke kan fortsette.

BT tribunen prosjektet må gravlegges umiddelbart! Får holde med at tribunen heter BT.NO og omtales av Hanøy 35 ganger i løpet av en kamp !!

UT med pakket!

BrannSupporter

Jeg foreslår at dere litt mer velformulerte fortsetter å sende mail til Brann slik at noe blir gjort.

krøvel vellevold

Quote from: "BrannSupporter"Jeg foreslår at dere litt mer velformulerte fortsetter å sende mail til Brann slik at noe blir gjort.

Det blir ikke gjort noe. Sender man mail, så får man et "god-dag-mann-økseskaft"-svar, som en skrev. Hvis man får svar i det hele tatt.

Hele billettsalget er et salig rot når du til samme kamp og samme sete kan få opplyst to-tre forskjellige priser. Dessuten får du inntrykk av at felt er utsolgt når det ikke er det, og det burde stått "selges kun gjennom bt.no", "selges kun gjennom Narvesen", "salget til dette feltet starter 1.juli", o.l.

Jeg for min del har gitt opp å sende mail. Det blir ikke gjort noe.
Legg ned hele klubben!

grei

Mailer og i den store sammenhengen relativt små forum er en ting, men dersom media tar opp saken vil de tvinges til å forholde seg til det offentlig. En velformulert og forklarende tips-mail til en BT-journalist hadde kanskje vært noe?

enavgutta

BT journalist som kritiserer en tribune som er tilegnet BT? Prøv heller BA :-D

grei

Du sier noe, men det er vel ikke BT-tribunen som kritiseres, eller BT-billettopplegget spesielt, men hele den generelle situasjonen. Egne billetter gjennom BT hadde ikke vært noe problem så lenge billettsalget til alle andre plasser er på stell.

Bataljonen

Vi har vært i dialog med Brann omkring billettsituasjonen og vi har krevd en redegjørelse på hva som skjer fremover.
Brann har allerede begynt å se på hele strukturen og vil jobbe med dette inn mot treningskampene og feriekampene i sommer. De tar problemene på alvor og vi er blitt lovet et svar i god tid før Viking kampen.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Grey

Jeg kan hive meg på i denne tråden ved å fortelle om min partoukort-bestilling denne sesongen.

Da jeg begynner å bli godt voksen i supportersammenheng, og SS likevel skulle rives, innså jeg at det var på tide å bestille partoukort på en sittetribune. Valget var enkelt, og jeg og en kammerat bestilte kortene på Felt Z. (ett valg vi ikke angrer på selv som SS ikke ble revet likevel)

Partoukortene (2 stk) ble betalt innen den to-ukers fristen vi fikk etter bestilling, og en stund etterpå kom billettene i posten. Alt var velstand.

Noen dager senere dukket imidlertid nok ett sesongkort opp i posten, denne gangen til SS. Bilettene, som var i mitt navn, var aldri hverken bestilt eller betalt. Jeg kontaktet derfor Brann via mail for å ordne opp i denne åpenbare feilen.

Svaret jeg fikk tilbake fra Anders Tøsse var at dette partoukortet var både bestilt og betalt, og at jeg bare kunne beholde det.

Det ekstra sesongkortet, som Brann hevder jeg har betalt for, er gitt videre til en trengende.
Maybe a Greyhound could be my way

abe78

Slik jeg har forstått det fikk mange regninger tilsendt med tilbud om plass på SS etter at de hadde flyttet fra denne tribunen. Kan andre, famillie eller venner, ha sett denne regningen og betalt den? Her hos oss hadde ikke dette vært et helt uaktuelt scenario.
.og husk!

Grey

Quote from: "abe78"Slik jeg har forstått det fikk mange regninger tilsendt med tilbud om plass på SS etter at de hadde flyttet fra denne tribunen. Kan andre, famillie eller venner, ha sett denne regningen og betalt den? Her hos oss hadde ikke dette vært et helt uaktuelt scenario.

Det stemmer at jeg fikk tilbudet om å fornye mitt sesongkort på SS, men det brevet gikk rett i bosset. Jeg bor alene, så det er ingen som kan finne på å betale regningene mine. Jeg skjekket også nettbanken min for å se om det var jeg som hadde hatt ett svakt øyeblikk.. dengang ei..

Vel vel, så lenge feilene går i min favør skal jeg selvsagt ikke klage, dog jeg følte det var verdt å nevne i denne tråden.
Maybe a Greyhound could be my way

Lennono8

Litt off-topic, men ser på Brann.no at hvis man kjøper billett til Brann - Viking før 25. juni får man treningskampen mot IFK med i prisen.

Dette må vel gjelde oss som har partout-kort også da? Ikke det at 100 kr er så mye, men en gratis treningskamp kan man jo ikke takke nei til...

Bataljonen

Quote from: "Grey"
Quote from: "abe78"Slik jeg har forstått det fikk mange regninger tilsendt med tilbud om plass på SS etter at de hadde flyttet fra denne tribunen. Kan andre, famillie eller venner, ha sett denne regningen og betalt den? Her hos oss hadde ikke dette vært et helt uaktuelt scenario.

Det stemmer at jeg fikk tilbudet om å fornye mitt sesongkort på SS, men det brevet gikk rett i bosset. Jeg bor alene, så det er ingen som kan finne på å betale regningene mine. Jeg skjekket også nettbanken min for å se om det var jeg som hadde hatt ett svakt øyeblikk.. dengang ei..

Vel vel, så lenge feilene går i min favør skal jeg selvsagt ikke klage, dog jeg følte det var verdt å nevne i denne tråden.

Vi gjorde Brann oppmerksom på dette for en tid tilbake og det viste seg at flere av de som flyttet til Hansa før sesongen fikk tilsendt 2 partoutkort, ett for Hansa og ett for SS, men kun hadde betalt for ett. Hva Brann har gjort med dette i ettertid vites ikke.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Go Up