• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Tapene kan komme fra nå av. Tendens til å "ta av"

Started by arnes1, May 28, 2006, 14:30:53 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

arnes1

Desverre er det de siste dagene ting som tyder på at noen og hver "tar av" likevel, tross formaninger av fremskutte personer om å unngå det. Dere har vel registrert diverse uttalelser fra enkelte aktive i mediene, senest idag. Jeg trodde den tid var forbi, ihvertfall får man inntrykk at at det har vært stor fokus på å jobbe mot å lette og for å holde bena plantet på bakken osv.

Hvorfor kan ikke alle, også de aktive holde igjen og unngå å gå ut og si ting som tyder på at de tror de er uovervinnelige osv. ?

Hvis det blir tap mot Lyn og RBK er det ihvertfall helt sikkert at dette blir dratt frem av både lokale og nasjonale medier som en medvirkende årsak. Da vil det sitte folk østpå og i midt-norge og gotte seg tipper jeg.

Snublefot

når jeg endelig hadde begynt å glemme "batty", så kommer arnes1 med enda en lekkerbisken av en ny tråd.. prøvde å telle antall tråder du har startet med nesten nøyaktig likt innhold som i denne.. gav opp da jeg nærmet meg 10..

Tror dette skal gå greit jeg..  

Dessuten er jeg stolt over at den eneste kapteinen i tippeligaen som går ut og sier at vi vil ta gull er martin andresen.  Er kjekt med folk som har tro på egne og lagets ferdigheter.

arnes1

Selv om de tror aldri så mye behøver de vel ikke utbasonere det for allverden i avisene vel ? De holder med å si det internt, f eks i garderoben eller på treningen når ikke avisene "hører" det.
Det kommer opp før eller senere likevel så han behøver ikke fremskynde prosessen.

naitsirk

so ein skal aldri sei høgt at gull er målet?

du e ein liten moroklump:)

Ricky

Lettlurte folk går på limpinnen igjen..

Hanstveits faktiske uttalelser i artikkelen:

- Det var litt det samme da vi tok sølv i 2001 (??). Den gangen som nå, kjenner vi oss trygge når vi går ut på banen, sier han.

- Det er like mye fordi vi vet hvilke kvaliteter som finnes i laget når alle er skadefrie, sier han.

- Først og fremst handler det om å få alle lagdeler til å fremstå mer samkjørte i det offensive spillet, sier han.

Og så var det Mjeldes utsagn: - Vi har ikke hatt de store toppene eller de veldig dårlige kampene. Derfor har vi hele tiden noe å strekke oss etter, og det er bra, sier han.


Og her er suppen BT har greid å koke på disse spikerne:

Følelsen av å være uovervinnelig
"Da Erlend Hanstveit en julidag i 1999 sørget for Branns syvende seier på rad, følte spillerne selv at de var uovervinnelige. Nå er følelsen der igjen.
- Vi har flyt og selvtillit. Vi forventer at vi skal vinne hver gang, det går nesten av seg selv, og vi har en offensiv innstilling, sa Roger Helland for snart åtte år siden.

Brann hadde nettopp slått den kroatiske klubben Varteks 3-0 i Intertoto-cupen, og tok med det sin seier nummer syv, inkludert cupkampene.

Rødtrøyenes siste mål ble scoret av 18-åringen Erlend Hanstveit, som plasserte ballen hardt og lavt i keepers lengste hjørne. Mannen bak gjennombruddspasningen? Mons Ivar Mjelde.

Erlend Hanstveit kjenner igjen følelsen fra for syv år siden. Følelsen av å være uovervinnelig."

BrannSupporter

Korrekt at du setter ? etter 2001, for da ble vi vel nr 7. I 2000 derimot fikk vi sølv.

arnes1

Ja, typisk avisene å vri og vrenge på allt. Skuffende hvis BT forvrenger såå mye på noe. Det er jo liksom Se og Hør som skal det.

skytmer

Mjelde skal ihvertfall ikke bekyldes for å miste fokus. Fyren har på en forbilledlig og eksemplarisk måte gjort sitt til å holde spillerene sine godt plantet på bakken. Det er jo andre aktører som har startet takepratet om hvem som vil ligge på topp i november, ikke MIM.

Bjarte

Vi sliter litt for tiden med gode, gamle Stråmyhr. Kjent foregangsperson hva gjelder forsøpling av diskusjonssider på internett. Derfor stenger vi denne tråden.

Go Up