• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Brann trenger publikumssstøtte i de grå hverdagskampene også

Started by automatt, May 27, 2006, 13:51:15 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

automatt

Publikum har jo vært enestående i ved de spesielle anledningene i år, og laget trenger full støtte også i de mindre glamorøse kampene som f eks mot Lyn og andre lag. Ingen kan klage på VIF-kampen ihvertfall og nå er det en ny anledning til å gi sitt bidrag. Jeg blir litt skuffet hvis det kommer under 16000 for 17000 bør ihvertfall være mulig. Forhåpentligvis vil mange bestemme seg i morgen og la seg lokke til stadion.

Bataljonen

Quote from: "automatt"Publikum har jo vært enestående i ved de spesielle anledningene i år, og laget trenger full støtte også i de mindre glamorøse kampene som f eks mot Lyn og andre lag. Ingen kan klage på VIF-kampen ihvertfall og nå er det en ny anledning til å gi sitt bidrag. Jeg blir litt skuffet hvis det kommer under 16000 for 17000 bør ihvertfall være mulig. Forhåpentligvis vil mange bestemme seg i morgen og la seg lokke til stadion.

Den mulige streiken har nok fått mange til å sitte litt på "gjerdet" eller rett og slett bestemt seg for å dra på hytta denne helgen. Det var solgt i overkant av 14000 i dag morges så det skal vel litt til for at det blir fullt noe jeg ikke tror.

Men jeg skal gladelig bite i meg disse ordene om de skulle skje :)

Og for å spore litt inn på trådstarters tema så er det viktig å mobilisere seg til litt "mindre" attraktive mottandere som bla Lyn. Stemningen og trykket rundt VIF kampen var enormt og man kan ikke forvente slikt til hver kamp, MEN vi viste vi kunne og nå er det bare opp til enhver å prøve å vise dette til hver kamp.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Brannmus

Mener å huske at det stod noe lignende i et av programbladene denne sesongen. Mot Stabæk sikkert. Uansett, det er en sannhet her. Vi gjør det alltid bra på tribunen mot Vålerenga og Rosenborg.

Dette blir en prøve for Brann sine supportere altså. Med en middels oppmøte gjelder det å vise at vi fortsatt kan klare å lage liv.

Jeg tror effekten av dette er ganske viktig. Nå når det går så bra, så kan det være lett for spillerne å bli litt for innstilt på at det blir tre poeng med en god innsats. Om publikum trykker til allerede fra de kommer ut på banen og viser at de må gi 100% i dag også, så kan dette bringe frem det lille ekstra vi er avhengig av for å vinne.

enavgutta

Det skal koke i byn og på Stadion i morgen ! Vi leder serien! En glissen BT tribune vil gjøre skam på Bergen !

arnes1

Quote from: "Brannmus"Mener å huske at det stod noe lignende i et av programbladene denne sesongen. Mot Stabæk sikkert. Uansett, det er en sannhet her. Vi gjør det alltid bra på tribunen mot Vålerenga og Rosenborg.

Dette blir en prøve for Brann sine supportere altså. Med en middels oppmøte gjelder det å vise at vi fortsatt kan klare å lage liv.

Jeg tror effekten av dette er ganske viktig. Nå når det går så bra, så kan det være lett for spillerne å bli litt for innstilt på at det blir tre poeng med en god innsats. Om publikum trykker til allerede fra de kommer ut på banen og viser at de må gi 100% i dag også, så kan dette bringe frem det lille ekstra vi er avhengig av for å vinne.

Korrekt. Lyn-kampen blir spesiell i så måte. Uendelig lenge siden en lignende situasjon egentlig. Hele landet lurer på det samme som vi ; vil det gå galt, er noe endret fra da alt sprakk i en hjemmekamp osv.
Spillerne må nok piskes litt, hvis ikke MIM gjør det er det å håpe at publikum maner frem innsatsen som er så viktig.

Tom C

Er meldt dårlig vær i morgen, og når kampen i tillegg går som hovedkamp på TV2, kan vi glømme fulle hus med en gang. JEg tipper 14500...
Aldri mer Obos....

Brannmus

For å sette det litt på spissen; Jeg tror ikke det har noe å si hvor mange som kommer for stemningen sin del.

Ulogisk, ja? Så la meg presisere litt.. Om det kommer 14 000 eller  18 000 har lite å si tror jeg.

La oss si det sånn, det er 5000 mennesker på Stadion som i mer eller mindre grad fyrer opp stemningen med sang, applaus og annet. Dette er den harde kjerne. Den kommer på alle kamper, uansett.

Så har vi 2500 mennesker som kan la seg rive med til sang og annet om trykket fra de første 5000 er bra og om resultatene kommer.

De resterende som kommer bidrar lite til stemningen uansett. De klapper knapt og mer enn det kommer det aldri.

Dermed så tror jeg publikumstallet i liten grad har så mye å si for stemningen. De faste fem tusen er der, samt max 3000-4000 som kan la seg rive med på en god dag. Altså om det kommer 10 000 eller 18 000 tror jeg ikke forskjellen er så veldig stor.

Satser på noen fulgte meg på den tankegangen. Er i hvert fall min forklaring på dette med stemningen. Mindre attraktive motstandere betyr mindre publikum, men jeg er overbevist om at det også betyr at den kjernen vi har av supportere gir mindre. Så vi må jobbe med å ha likt trøkk, uansett om vi avskyr motstanderen eller ikke.

arnes1

Regnvær burde ikke bety så mye nå lenger med 4 sider med tak over men litt har det å si. Temperatur og medieomtale er også med å bestemme siste dags tilstrømning pluss naturligvis om det er TV-kamp eller ikke.

Brannmus

http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=4771

Mjelde er i hvert fall ikke i tvil. Han vil ha publikum på plass uansett vær og om det er TV-kamp.

Lennono8

Quote from: "arnes1"Temperatur og medieomtale er også med å bestemme siste dags tilstrømning pluss naturligvis om det er TV-kamp eller ikke.

Tror det her er helt sant. Avisene har ikke hypet Brann så mye den siste uken. det som har stått har stort sett vært kjedelige artikler. Det er skandaler og gullprat som selger aviser (og billetter) til den middels-interesserte-supporter. Nå når alt er så jordnært og stein-på-steinete så blir det ikke så høy temperatur, og interessen tar ikke av, selv om vi ledere serien (merkelig nok)

Mobben

Pga heftige eksamenstider får eg dessverre ikkje anledning til å reise hjem å støtte guttene i dag, men satser alt på at eg har gitt min faste plass til en som vet å støtte laget med sang og engasjement!!!

AtroZ

Klart det er viktig å møte opp selv om det ikke er et storlag vi møter. Det er brann vi vil se underholde. Husker bare stabæk kampen 8-1 for noen år siden, litt over 8000 på tribunen, men det hørtes ut som 20 000.
Football is a game in which a handful of fit men run around for one and a half hours
watched by millions of people who could really use the exercise.`

krøvel vellevold

Quote from: "AtroZ". Husker bare stabæk kampen 8-1 for noen år siden, litt over 8000 på tribunen, men det hørtes ut som 20 000.

Inntil jeg kom hjem og så kampen om igjen på video. Da hadde de faen meg plassert mikrofonen rett foran de 10 Stabæk-supporterne, slik at vi hørte dem minst like godt som resten av publikum.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "arnes1"Regnvær burde ikke bety så mye nå lenger med 4 sider med tak over men litt har det å si.  

Men man risikerer å bli våt selv om man har tak OVER seg. Blåser det, blir vel strengt tatt alle på de 10 nederste radene våte. Når det gjelder SS, skal det godt gjøres å holde seg tørr når det regner. Og så risikerer jo folk å bli våte når de reiser til og fra Stadion. Så regnvær vil alltid virke negativt. Men så må det ikke være for BRA vær heller! For siden det ikke akkurat kryr av godværsdager her i strøket, så blir jo folk desperate etter å gjøre andre ting de dagene. F.eks. å dra på hytten, ut i båten, grille i hagen, drikke øl på uterestaurant, ha sex i skogen, male huset, vaske vinduene, bade, sole seg, vaske bilen, gå tur, ha sex i skogen, spise is, osv.
Legg ned hele klubben!

enavgutta

Mye som skulle gjøres der krøvel ! :-D Vi trenger alt som kan krype og gå på Stadda idag. Ta med bikkjer og krypdyr !

AtroZ

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "AtroZ". Husker bare stabæk kampen 8-1 for noen år siden, litt over 8000 på tribunen, men det hørtes ut som 20 000.

Inntil jeg kom hjem og så kampen om igjen på video. Da hadde de faen meg plassert mikrofonen rett foran de 10 Stabæk-supporterne, slik at vi hørte dem minst like godt som resten av publikum.
Det skjer heletiden, virker som det er veldig bevist.
Football is a game in which a handful of fit men run around for one and a half hours
watched by millions of people who could really use the exercise.`

Go Up