• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Skal de hive folk vekk fra Hansa?

Started by Stutt-tjukken, May 21, 2006, 16:49:49 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Bataljonen

Quote from: "Tullpip"

Du må skjønne at det finnes 'normale' folk som ikke ønsker å være medlem, av forskjellige grunner. Ellers hadde vel ba tal jonen hatt  15000 medlemmer?

Jaha så de som er medlem av Bataljonen er ikke "normal" ??

Dere så hva som skjedde etter at midtfeltet på SS ble medlemsfelt. Hvorfor gjør dere det samme med hansa?

Bare for å informere deg så er det ikke bestemt noe som helst omkring dette.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Northside

Dere så hva som skjedde etter at midtfeltet på SS ble medlemsfelt. Hvorfor gjør dere det samme med hansa?

når ss ble delt meldte folk seg inn pga billige plasser, det var kult og stå i midten (før kom ikke de små inn til midten en gang) og mentaliteten som sier at du skal synge for å stå her var fjern for de fleste.

På nedre Hansa vil prisene (håper eg) øke en del + det vil finnes et billigere alternativ for alle de små som "vil synge". Tenker då på bataljonen ung.

I tillegg får vi håpe at alle de eldre medlemmene som no sitter på Hansa blir på hansa slik at vi kan få tilbake litt av mentaliteten som var i de eldre dager.

Tror det vil gå bra, dersom ikke så er det lite vi kan gjøre. Det vil alltid være noen som dilter etter den syngene kjernen uansett, bare til å se på Hansa i år det hvor det er "kult" å være. Flere og flere på 16-18år har flyttet opp der pga de ikke vil menge seg med drittungene på ss, men heller sitte med de "kule" folkene på hansa. (ikke negativt ment om de på Hansa).
Og slik vil det bli neste år også selv om det er BBB som får de nedre feltene eller ikke. Så lenge det blir sangfeltet så kommer de.

Nixon

Quote from: "Tullpip"Dere så hva som skjedde etter at midtfeltet på SS ble medlemsfelt. Hvorfor gjør dere det samme med hansa?

Det er jo helt klart et poeng som jeg regner med taler imot en slik løsning.

På en annen side handler jo dette som mye annet om tilbud og etterspørsel.
Hansa må jo virke mye mer forlokkende på supporterne nå enn midtfeltet på SS dengang de satte opp gjerdene. Det virker som om mange gleder seg til å bli en del av gjengen på Hansa.
Rød makt på Hansa!

Tullpip

Quote from: Bataljonen

Du må skjønne at det finnes 'normale' folk som ikke ønsker å være medlem, av forskjellige grunner. Ellers hadde vel ba tal jonen hatt  15000 medlemmer?

Jaha så de som er medlem av Bataljonen er ikke "normal" ??

Ser at det kan tolkes dithen, og tar selvkritikk for det. Jeg mener overhodet ikke at folkene i bataljonen ikke er normale, mener strengt tatt det motsatte! Er det ikke sånn at det finnes en del medlemmer som tar seg en øl eller to før kamp og at folk finner på tøys og fanteri, hva nå som menes med det? Det er jo akkurat det som er poenget. Vi er like normale, men har ikke helt samme syn på om bataljonen er bra eller ikke.

paf

Jeg har veldig vanskelig for å forstå irritasjonen fra dere på Nedre Hansa. Som Tore har nevnt: Det skjer store endringer over hele Stadion neste sesong. De aller fleste må regne med å flytte på seg. Her prøver Bataljonen (og formodentlig også Brann) å skape EN tribune for de som ønsker å støtte laget gjennom vokal innsats. Jeg synes det er helt topp. De som vil sitte og synge har øvre halvdel, de som vil stå og synge har nedre. Bra for alle og bra for hele stadionstemningen håper nå jeg. Et sentralt poeng er at Hansa pr i dag er den eneste tribunen vi kan ha en sånn inndeling på, og at den derfor peker seg ut sånn sett.

Jeg har også lyst til å påpeke at vi ikke snakker om å flytte Store Stå til Hansa, men at nedre Hansa blir tribunen for stående, syngende Brannsupportere. Jeg synes det er flott, og gleder meg til å gjenforenes med en del av de som har "hoppet av" til Hansa allerede.

For øvrig: Dere som er opptatt av setene deres. Dere har hatt sjansen til å punge ut for å få ha et fast sete, men åpenbart ikke gjort det. Brann var krystallklare på at det var den eneste måten man kunne sikre seg setet sitt gjennom omveltningene som nå pågår. Kjenn besøkelsestiden deres...

krøvel vellevold

Quote from: "paf"Jeg har veldig vanskelig for å forstå irritasjonen fra dere på Nedre Hansa. Som Tore har nevnt: Det skjer store endringer over hele Stadion neste sesong. De aller fleste må regne med å flytte på seg. Her prøver Bataljonen (og formodentlig også Brann) å skape EN tribune for de som ønsker å støtte laget gjennom vokal innsats. Jeg synes det er helt topp. De som vil sitte og synge har øvre halvdel, de som vil stå og synge har nedre. Bra for alle og bra for hele stadionstemningen håper nå jeg. Et sentralt poeng er at Hansa pr i dag er den eneste tribunen vi kan ha en sånn inndeling på, og at den derfor peker seg ut sånn sett.

Jeg har også lyst til å påpeke at vi ikke snakker om å flytte Store Stå til Hansa, men at nedre Hansa blir tribunen for stående, syngende Brannsupportere. Jeg synes det er flott, og gleder meg til å gjenforenes med en del av de som har "hoppet av" til Hansa allerede.

For øvrig: Dere som er opptatt av setene deres. Dere har hatt sjansen til å punge ut for å få ha et fast sete, men åpenbart ikke gjort det. Brann var krystallklare på at det var den eneste måten man kunne sikre seg setet sitt gjennom omveltningene som nå pågår. Kjenn besøkelsestiden deres...

Og de som pr. i dag sitter på Umbro og Hovedtribunen får neppe samme plass i fremtiden. Da må de i så fall ta med seg setet hjem etter siste kamp før rivingen.
Legg ned hele klubben!

slang

Kan forsåvit skjønne hvorfor folk ikkje vil fra seg plassene sine, men vi får aldri den situasjonen der alle e fornøyde. Det som overrasker meg litt e all den negative responsen forslaget får fra de på felt z og eller andre på hansa i dag. Personlig tror eg nesten samtlige av dilterne(noen vil det dessverre alltid være) på store stå forsvinne når vi flytter til hansa, og skjønner ikkje at dokkar på hansa ikkje vl byttte ut dagens barnefamilier med syngende supportere? Vi vil jo alle det samme! Gjøre vårt beste for å støtte brann! Bare å vise litt positiv innstilling så kommer dette til å gå bra, og vi får Norges beste sangtribune! Tror også at resten av stadion kommer til å synge med når vi trykker til!
ansa 08

grei

Altså, det ligger i kortene at midten nede skal fylles med Store stå-folk, hvor ellers skal de flyttes? Litt pussig at de som på død og liv ikke vil melde seg inn i Bataljonen absolutt skal sitte på midten her midt blant Store stå-folket. Jeg har ikke tenkt å være medlem, men har heller ikke tenkt å sitte på midten nede. Det er ikke verre enn å flytte seg til de to sidefeltene, eller til øvre Hansa. Er man tidlig ute så får man plass.

Et annet (og ikke særlig realistisk) alternativ hadde vært om man ikke forsøkte konsentrere noen bataljonsfelt i det hele tatt, men lot Store stå oppløses rundt på Hansa. Ytterligere 500-600 syngevillige spredt rundt over hele tribunen ville vel ikke lagt noen demper på stemningen akkurat.

Nymark

Bare et lite inspill her. Når man skal samle folk til et "syngende stå felt" nede på midten på hansa, som det sikkert kommer til å bli . Da ender det faktisk opp med at dem som er plassert bak og på siden av alle de stående da også må reise seg opp.... og slik vil det fortsette helt bak til avsatsen. De helt på toppen av hansa vil faktisk da være de eneste som kan si at de kan sitte på kampene.

Man merker det bare i dag når brann kommer over på halvdelen mot hansa så reiser folk seg for å se.Noen liker det, men mange er irritert over at man må faktisk stå nesten halve kampen. Det er jo en grunn til at man kjøper en sitte billett. Mot Tromsø , med det presset som Brann hadde,så sto alle på Hansa hele 2 omg. . .Klart det er greitt å reise seg opp i ny og ne . Men tror faktisk at man neste år hvis man har billett på hansa , så ender alle opp med å stå hele   kampen og hele sesongen siden de fremste folka blir stående å synge kampen gjenom .  

Så kanskje det hadde vært bedre å flyttet bataljonen øverst? Slik at man slipper at hele hansa blir gjort til en stå tribune?

grei

Alle de skal flyttes opp av hensyn til de som vil sitte hele kampen? Da er det vel mer logisk at de som vil sittte flytter til hvilket som helst annet sted, f.eks øvre Hansa. Det bør jo være klart for alle på forhånd at dette først og fremst er et stå-felt. Tror forresten ikke hele nedre vil stå hele tiden, mange på sidefeltene vil nok sette seg når anledningen byr seg (de på midten sperrer vel ikke  utsikten absolutt hele tiden).

bernu

Syns vi skal sørge for at hele Hansa står hver kamp jeg :)
Felz Z har vel knapt sittet i hele vår. Mot Enga og Tromsø sto folk fra begynnelse til slutt.....  Sånn skal det være.
HANSA - Z

krøvel vellevold

Quote from: "Nymark"Bare et lite inspill her. Når man skal samle folk til et "syngende stå felt" nede på midten på hansa, som det sikkert kommer til å bli . Da ender det faktisk opp med at dem som er plassert bak og på siden av alle de stående da også må reise seg opp.... og slik vil det fortsette helt bak til avsatsen. De helt på toppen av hansa vil faktisk da være de eneste som kan si at de kan sitte på kampene.

Man merker det bare i dag når brann kommer over på halvdelen mot hansa så reiser folk seg for å se.Noen liker det, men mange er irritert over at man må faktisk stå nesten halve kampen. Det er jo en grunn til at man kjøper en sitte billett. Mot Tromsø , med det presset som Brann hadde,så sto alle på Hansa hele 2 omg. . .Klart det er greitt å reise seg opp i ny og ne . Men tror faktisk at man neste år hvis man har billett på hansa , så ender alle opp med å stå hele   kampen og hele sesongen siden de fremste folka blir stående å synge kampen gjenom .  

Så kanskje det hadde vært bedre å flyttet bataljonen øverst? Slik at man slipper at hele hansa blir gjort til en stå tribune?
Legg ned hele klubben!

Brannfrelst

Quote from: "grei"Altså, det ligger i kortene at midten nede skal fylles med Store stå-folk, hvor ellers skal de flyttes? Litt pussig at de som på død og liv ikke vil melde seg inn i Bataljonen absolutt skal sitte på midten her midt blant Store stå-folket. Jeg har ikke tenkt å være medlem, men har heller ikke tenkt å sitte på midten nede. Det er ikke verre enn å flytte seg til de to sidefeltene, eller til øvre Hansa. Er man tidlig ute så får man plass.

Et annet (og ikke særlig realistisk) alternativ hadde vært om man ikke forsøkte konsentrere noen bataljonsfelt i det hele tatt, men lot Store stå oppløses rundt på Hansa. Ytterligere 500-600 syngevillige spredt rundt over hele tribunen ville vel ikke lagt noen demper på stemningen akkurat.

Du tok ordene ut av min munn! Hvorfor må alle stå samlet på de 2 midterste feltene? Jo mer spredd folk er,jo lettere der det å dra med seg andre som gjerne ikke er de første til å starte en sang. Sil bare ut alle barnefamilier,studenter fra Stavanger,Sogndal osv og tilby Bataljonsmeldemmer plasser over hele Hansa. Og ikke klump dere sammen.
2.10.07-Gullet kom hem!

Vicar in a Tutu

Enig med Paffen sitt innlegg ovenfor. Det er en bra løsning at Bataljonen får tildelt nedre del av Hansa.

For min egen del vil dette medføre at jeg kommer til å erstatte mitt billige studentpartoutkort fra nedre del til 'vanlig' partoutkort på øverste del, da jeg ikke er interessert i å stå sammen med Bataljonens medlemmer. Men likevel er det ikke vanskelig å erkjenne at det å flytte SS til nedre Hansa er den beste løsningen.
Bruun-Hansen, Jæger, Algerøy, Reistad, J. T. Guntveit og Nystemten må gå!

Bataljonen

Quote from: "Vicar in a Tutu"Enig med Paffen sitt innlegg ovenfor. Det er en bra løsning at Bataljonen får tildelt nedre del av Hansa.

For min egen del vil dette medføre at jeg kommer til å erstatte mitt billige studentpartoutkort fra nedre del til 'vanlig' partoutkort på øverste del, da jeg ikke er interessert i å stå sammen med Bataljonens medlemmer. Men likevel er det ikke vanskelig å erkjenne at det å flytte SS til nedre Hansa er den beste løsningen.

Nå er det ikke SS som skal flytte til Hansa. Store Stå er død etter denne sesongen.
Det er Bataljonen som skal flytte til Hansa.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Ingo

Selvfølgelig er det positivt med en syngende gruppe som støtter laget, selv når det gåt litt trått spillemessig.
I motsatt fall vil det være, eg har betalt mye penger for billetten, så eg
gidder ikke å engasjerer meg før solen skinner og Brann leder minst 3  null.  Eg er jo kun her for underholdningends skyld..

krøvel vellevold

Quote from: "Ingo"Selvfølgelig er det positivt med en syngende gruppe som støtter laget, selv når det gåt litt trått spillemessig.
I motsatt fall vil det være, eg har betalt mye penger for billetten, så eg
gidder ikke å engasjerer meg før solen skinner og Brann leder minst 3  null.  Eg er jo kun her for underholdningends skyld..

Jo, men argumentet for de på Umbro, BT og Hoved kan også lett bli: "No har alle som vil synge samlet seg på Nedre Hansa, så det der med stemning er ikke vår oppgave lenger". Eller: "I fjor var det mange som sang her oppe, så eg sang no med støtt og stadig. No e alle flyttet te Nedre Hansa, og eg giddar isje synge aleine, så..."
Legg ned hele klubben!

Ingo

Eg tror ikke akkurat SS som gjorde at folk på hoved tribunen ble med på all sang..
Når det gjelder BT så har jo den kun vært brukt 1 gang av Brann supportere, så vi har ikke noe grunnlag for å si at trøkket blir dårligere der når SS flytter til hansa!
Samt at BBB prøver å få en BBB ung avdeling på BT, noe som forhåpningsvis gjør at det blir verbal støtte der og..

Go Up