• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Azar Karadas

Started by Stoffi, May 13, 2006, 17:09:57 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Yngve

Likar argumentasjonen til RBH.

Quoteog ikke minst Azar og hans familie, sier Branns daglige leder til BA.
  Som om me har (hadde) ein einaste jævla forpliktelse overfor Karadas og hans familie.

Jose Arrogantio

Spillere er ikke slaver, spillerkjøp handler også om å finne løsninger som er til det beste for spillerne og eventuelt deres familier også, slik at de går med på overgangen. Skjønner ikke hva det er å hisse seg opp for.

Belfort

Quote from: Jose Arrogantio on July 17, 2014, 16:39:51 PM
Spillere er ikke slaver, spillerkjøp handler også om å finne løsninger som er til det beste for spillerne og eventuelt deres familier også, slik at de går med på overgangen. Skjønner ikke hva det er å hisse seg opp for.

Du skjønner vel at Brann i sine vurderinger av hvem de skal hente ikke skal ta hensyn til at familiehverdagen til familien Karadas blir bedre nå, og at fru Karadas nå har en mann som kommer hjem hver dag til kjøttkakene

Yngve

Så om kona til ein svært middels fotballspelar frå sogn og fjordane budde i Bergen og mannen spelte foppa i fjordfylket, så bør me henta han heim, så ho kan få sjå han kvar dag?

Det skulle tatt seg ut.

Jose Arrogantio

Hvor sier RBH at han hentet Azar for å hjelpe familien?

Det han sier er de fant en løsning som gagnet alle parter, inkludert Azar og familien, når de hentet ham. Altså, Brann fikk det de ville, Sogndal fikk det de ville, og Azar fikk det han ville. Det er alt han sier.

Slik er alle handler. Hver gang man kjøper en spiller sier man noe lignende. "Vi er glad for at vi fant en løsning som alle parter er fornøyd med" er noe som sies så og si hver eneste gang en handel gjøres, men fordi RBH la til "og hans familie" i standarduttalelsen så er det plutselig feil?

Falkman

July 17, 2014, 17:53:31 PM #205 Last Edit: July 17, 2014, 18:03:33 PM by Falkman
Quote from: Jose Arrogantio on July 17, 2014, 17:17:35 PM
Hvor sier RBH at han hentet Azar for å hjelpe familien?

Det han sier er de fant en løsning som gagnet alle parter, inkludert Azar og familien, når de hentet ham. Altså, Brann fikk det de ville, Sogndal fikk det de ville, og Azar fikk det han ville. Det er alt han sier.

Slik er alle handler. Hver gang man kjøper en spiller sier man noe lignende. "Vi er glad for at vi fant en løsning som alle parter er fornøyd med" er noe som sies så og si hver eneste gang en handel gjøres, men fordi RBH la til "og hans familie" i standarduttalelsen så er det plutselig feil?

Det handler naturligvis om  mannen bak denne uttalelsen. Enkelte tolker jo absolutt alt han sier negativt. smått patetisk.

krakra

Skal han kritiseres må kan kritiseres for at han gir et svadasvar på et sentralt spørsmål. Men de har vel avtalt at pris skal være hemmelig.

Nixon

Rød makt på Hansa!

dragn

Quote from: nero on July 17, 2014, 13:13:26 PM
Men hadde det ikke vært mulig å få noe bedre enn Azar for 2 mill (pluss at han tydeligvis er lovet fast jobb etter karriereslutt, noe som heller ikke blir billig)? Ikke spesielt imponert over Brann i denne saken.

Hvorfor skulle det være dyrt å holde på Azar karriereslutt? Han har nok neppe kanonlønn som spiller, og kommer neppe til å få noe kanonlønn senere heller.

Xminator

Quote from: Nixon on July 17, 2014, 19:51:14 PM

Men er det hemmelig fordi det kan slå tilbake på Brann eller hemmelig fordi det kan slå tilbake på administrasjonen?

Kagain

Ja takk, begge deler? Prisen på Orlov har jo gitt Gefle blod på vannløpende tenner, og de prøver å skvise opp prisen. Om folk får med seg at vi brukte 2 millioner på en kar som må sies å være mot slutten av sin karriere tenker de kanskje at "Brann har så mye penger at her kan vi skvise den sure sitronen enda litt mer " Samtidig som folk kan trekke sine egne konklusjoner over at Brann nettopp har brukt den summen på en slik spiller, konklusjoner om økonomisk styring.

nero

Quote from: dragn on July 17, 2014, 22:35:37 PM
]

Hvorfor skulle det være dyrt å holde på Azar karriereslutt? Han har nok neppe kanonlønn som spiller, og kommer neppe til å få noe kanonlønn senere heller.

Han skal vel ha en anstendig årslønn han og. Flere faste utgifter er vel ikke det vi har aller størst behov for nå. Sportslig er jo Azar soleklart en kortsiktig kriseløsning, så hvorfor vi skal ta på oss noen langsiktig forpliktelse overfor ham, er jo et mysterium. Og hva skal nå egentlig Azar brukes til "senere"? Hva slags kompetanse er det han har som vi har behov for?
Lions led by donkeys.

Lasaron

Quote from: nero on July 18, 2014, 12:13:11 PM
]

Han skal vel ha en anstendig årslønn han og. Flere faste utgifter er vel ikke det vi har aller størst behov for nå. Sportslig er jo Azar soleklart en kortsiktig kriseløsning, så hvorfor vi skal ta på oss noen langsiktig forpliktelse overfor ham, er jo et mysterium. Og hva skal nå egentlig Azar brukes til "senere"? Hva slags kompetanse er det han har som vi har behov for?

Kanskje han kan fungere i en trenerrolle for ungdommer?
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

dragn

Quote from: nero on July 18, 2014, 12:13:11 PM
]

De utgiftene har vi råd til å ta hvis vi holder oss i TL. Og jeg tror ikke han bikker millionen på lønningssiden, så det er ikke snakk om å sprenge taket.

Først og fremst så lenge han er spiller for oss, tilfører han laget noe ingen andre i klubben gjør. Han er ekstrem på styrke og guts. En som blør for drakten. Det er det ikke mange andre utpå som gjør. For det andre har han vært i det store utland, han sitter nok på en del kunnskap som kan være verdifull for Brann. Jeg tror også han kan gjøre det godt på trenersiden.

Lasaron

Jeg har hele tiden vært lunken til signeringen, men mot min vilje smilte jeg skjelmsk da han stod klar til å bli byttet inn. Karadaseffekten kom først da han lekte bulldoser når Skaanes scorte. Jeg ventet bare på frispark imot.

Lasaron

Quote from: Lasaron on July 15, 2014, 14:38:38 PM
Er virkelig Karadas så dårlig teknisk og til å slå pasninger som de fleste vil ha ham til?

Lasaron

Quote from: krakra on July 15, 2014, 14:39:18 PM
Ja

Er virkelig Karadas så dårlig teknisk og til å slå pasninger som de fleste vil ha ham til?

krakra

Ja! Han slo mange pasninger i går, og det var vel cirka èn som traff.

roaldinho

Quote from: krakra on July 28, 2014, 12:24:23 PM

Jeg likte den pasningen der han i midtsirkelen slo en pasning mot venstre, attpåtil fremover. Det var en delikat pasning som gikk over Viking-spillere og nedtaket var like lekkert som selve pasningen.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Corran

Quote from: krakra on July 28, 2014, 12:24:23 PM

Var vel litt flere en det som traff Hadde som sagt over en virkelig fin krosser
Men kanskje noen har bestemt seg for at det er slik det er?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

blobby winters

Forresten ok intervju med Karadas etter kampen på brann.no. Han er en ledertype som virkelig setter laget først. Synes at Norling bør vurdere han som kaptein resten av sesongen. Vi virkelig trenger en slik ledertype nå.

Tom C

Enig. Tusen ganger bedre med Karadas enn både Hanstveit og Huseklepp. Ingen av de har et fnugg av lederegenskaper i min bok ihvertfall. Gode rollemodeller for ungdommen kanskje, men ingen naturlige ledere på banen.
Aldri mer Obos....

Corran

Azar trenger ikke kapteinsbindet for å være sjef Han er en naturlig autoritet
Likte hvordan han styrte både forsvars- og angrepsspillere. Men la merke til at alle spillerne gjorde som Azar så bortsett fra Askar. Var et kast mot slutten tror jeg og Azar ville ha Askar lengre mot der kastet skulle tas og dekke et tomt rom, men Askar bare overså det og gjorde som han selv ville.

Om en tar fra Hanstveit kapteinsbindet nå når han spiller fast så har det mer negative følger en positive ved at Azar får det. Etter sesongen er noe annet
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

nero

Sant nok. Azar er i praksis kaptein allerede uansett hvem som måtte gå rundt med bindet rundt armen.
Lions led by donkeys.

Klaus_Brann

Quote from: Yngve on July 17, 2014, 16:52:33 PM

Så om kona til ein svært middels fotballspelar frå sogn og fjordane budde i Bergen og mannen spelte foppa i fjordfylket, så bør me henta han heim, så ho kan få sjå han kvar dag?

Det skulle tatt seg ut.

Denne svært middelmådige spilleren var vår klart beste forrige kamp. Jeg blir ikke overrasket om han fortsetter å være blant våre tre beste resten av kampene.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Kagain

Sier vel litt om kvaliteten på resten av stallen da...

Klaus_Brann

Han herjet igjen i dag, vinner alt av dueller.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Herjet og herjet. Han vant dueller ja, men ikke stort mer. Vi slapp inn fire mål.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on August 01, 2014, 20:12:33 PM
Herjet og herjet. Han vant dueller ja, men ikke stort mer. Vi slapp inn fire mål.

Straffen kunne han vanskelig gjøre noe på, ei heller frisparket. Så kom Hanstveits fine styring, det siste husker jeg ikke i farta.

krakra

Det var ikke sånn at LSK scoret på alle sjansene sine heller. Det ble skapt mye mot oss, og at Karadas regjerte i luften er ikke nok til å si at han herjet. Denne gangen var han lite farlig offenisivt og bommet mye i pasningsspillet. Når LSK angrep langs bakken havnet vi nesten alltid i trøbbel.
Han klarte seg bedre enn resten av forsvaret, men du skal ha en forkjærlighet for ham for å gi ham mer enn en 6er, som også ville vært snilt.

Klaus_Brann

De skapte mye rundt 16, men det kom sjelden til noe mer enn det. Blant annet takke være Azar.
VG talte 5 sjanser til LSK og altså 4 mål. Rimelig effektivt vil jeg si.

krakra

August 01, 2014, 21:24:53 PM #231 Last Edit: August 01, 2014, 21:27:05 PM by krakra
Da må de ha konkludert med at et par av målene ikke var sjanser. For de har mer enn èn ekstra sjanse i sin LIVE-oppdatering.

Erling Knudtzon blir spilt gjennom av Pálmi Pálmasson like etter start, Piotr Leciejewski er ute på sekstenmeterstreken og avverger flott.

Lillestrøm kommer, Moryke Fofana med ball, drar seg innover i banen, utfordrer Vindheim og Karadas, runder begge to, så skyter han fra 19 meter, ballen skrur over og rundt det høyre hjørnet. Bra forsøk!

Fofane dribler bort to mann, så stikker han ballen til Stian Ringstad som legger inn fra venstre, Knudtzon blir mer truffet enn at det er et forsøk på avslutning, ballen spretter i hvert fall fra låret hans og til side for mål.

Fofana mottar en ball fra Pálmasson, drar seg innover i banen, runder to mann og skyter lavt, til side for mål.

Fofana slår en fantastisk pasning til Friday som varter opp med et vel så fint nedtak, så legger han ballen tilbake til Fofana som kommer på løp. Han kan skyte, men bommer totalt på ballen. Stor mulighet for Lillestrøm.

Klaus_Brann

Hehe, et godt halmstrå, det skal du ha. 6 sjanser og 4 mål da.
Jeg leste her.

Klaus_Brann

Ikke kom med at alle skuddforsøk i løpet av kampen er sjanser, det blir for dumt.

krakra

Uansett er det noe voldsomt å snakke om herjing når vi slipper til 6-7 sjanser og fire mål. Borte mot Viking slapp vi knqpt til en eneste sjanse og stopperen scoret.

Klaus_Brann

6-7 sjanser er vel ikke unormalt å få mot seg på bortebane. 4 mål derimot, men de har jo vi kommet frem til at Karadas var minimalt involvert i.
Det virker som du legger lista som at Karadas skal være et forsvar alene, pluss at han skal bære laget på sine skuldrer da.

krakra

Nei, det er ikke unormalt, men det er jo ikke snakk om et dominerende forsvar, akkurat. Karadas skulle være lederen bak der, som fikk med seg resten. Han har ikke fått med seg resten, og å rydde opp i luften og være middels på bakken er ikke å herje.

Mot Viking talte VG 0 sjanser i mot. Når du scorer i tillegg kan du snakke om å herje som stopper.

Joggi Bogga

Nå har Karadas kun spilt 3? kamper, og selv har jeg bare sett to av dem. Han forbedrer seg sikkert og blir også helt sikkert bedre sammen med de han til enhver tid spiller med.

Det unnskylder ikke det faktum at han er helt feil spiller for oss.
For gammel, for begrenset, for dyr og ingen penger å hente fra videresalg.

En klassisk tisse i buksen for å holde varmen -signering.

Fordi spillerrekruttering omtrent har samme status i Brann som kiosksalg.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Lasaron

Nå så ikke jeg første halvdel av første omgang i går. Bortsett fra det har han vel totalt sett vært Branns beste de tre siste kampene. Da er han god nok. Jeg syns han også i går viste ferdigheter med ball som verken Hanstveit eller Grønner har overgått sålangt i sesongen. Og det er ikke slik at alle kjøp må være av spillere som kan videreselges.

Spelaren

Uten å ha dobbeltsjekket, men BT, vår og sikkert også BAs spillerbørs har Azar som en av de beste spillerne de kampene han har vært her. Det alene forsvarer jo ihvertfall at han er hentet hit, om enn hvor uenig i prisen på denne forsterkningen vi kan være.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

En ting er å styrke oss. Spørsmålet er om han har gitt oss det vi trengte. Poengfangsten tilsier nei.
Vi begynte jo så smått å få kontroll over det defensive, men slet med at vi knapt scoret et eneste mål. Uavhengig av hvor mange sjanser vi skapte. Jeg mener det er en skandale at det ikke har blitt hentet en måltyv. Om man ikke hadde et sikkert kort så burde de ha gamblet på en.

Azar skulle inn og få guts og selvtillitt inn i resten av laget også. Det holder ikke med bare èn stopper med guts når resten av laget bare gir vekk mål uansett. Så langt har han ikke gjort det.

Tom C

Hva er det egentlig som diskuteres her? Jeg for min del reagerte på at noen mente at Azar ikke hadde gjort en spesielt bra jobb de første kampene her, da jeg synes han har vært den beste forsvareren når han har spilt. At vi kunne ha hentet en goalgetter istedenfor Azar, og at dette kanskje hadde vært lurere totalt sett, DERSOM valget stod mellom en forsvarer eller en målgarantist, er vel en annen diskusjon, som jeg selvsagt er helt enig i.
Men når vi først gikk for Azar, så er ihvertfall jeg positivt overrasket over at han fremdeles er såpass dominerende i duellspillet og jeg liker at vi endelig har fått inn en sjef bak, som kan gjøre det som Demidov egentlig ble signert for å gjøre.
Aldri mer Obos....

Baunebob

Man må bare elske denne spinnville tyrkeren. Helt latterlig rått å se han de siste ti minuttene i går.
Verdt hver krone hvis dette fortsetter og vi holder plassen.

krøvel vellevold

Quote from: Baunebob on August 09, 2014, 08:26:09 AM
Man må bare elske denne spinnville tyrkeren. Helt latterlig rått å se han de siste ti minuttene i går.

Og når han hadde fått seg en trøkk på overtid, klarte han faen meg å reise seg opp igjen og gjøre en viktig inngripen likevel.
Legg ned hele klubben!

abe78

.og husk!

Yngve

Quote from: krøvel vellevold on August 09, 2014, 09:35:57 AM
Quote from: Baunebob on August 09, 2014, 08:26:09 AM

Og når han hadde fått seg en trøkk på overtid, klarte han faen meg å reise seg opp igjen og gjøre en viktig inngripen likevel.

Er no svært skeptisk til kor tøff den trøkken eigentleg var.. Til å vera så stor og tøff, dett ham ofte veldig lett mot slutten av kampar...

Corran

Bare synd han i 2 kamper på rad har fått et helt latterlig gult kort.
Han har vel ikke endret spillestilen sin fra Sogndal. Der fikk han 3 gule på  10 kamper og her 2 på 3 kamper (eller er det 4 kamper nå? Kom vel inn som innbytter i første)
Konspirasjonsteoriene popper vilt i hodet på meg her :-)
Vi hadde trengt ham mot rbk, men det kommer kamper senere hvor vi trenger ham vel så mye så er vel like greit at den kom nå

Hatleking

Må innrømme at eg var skeptisk til å hente Karadas, men han har verkeleg teke tak og gått føre alle. Han treff oss supportarar rett i hjartet og får opp gløden til laget. Ein viktig spelar!

Kagain

Som jeg sa i kamptråden så har jeg også vært skeptisk til Karadas-signeringen, og jeg klarer ikke helt å frigjøre meg fra summen han ble hentet for. Men: de kampene han har vært her har han gjort en topp jobb, og jeg vil si at han virker bedre nå enn da han var her sist. Han ser ut til å bli en viktig mann denne høsten selv om han selv sier at han har blitt mer moden og mindre klovn siden sin første periode i klubben.

Elfakiri

Fortsetter Azar slik han har gjort de første kampene så er han absolutt verdt prisen. Alltid håpet at Karadas ville avslutte i Brann og fikk heldigvis ønsket mitt oppfylt.
Svikter aldri Brann

Go Up