• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Azar Karadas

Started by Stoffi, May 13, 2006, 17:09:57 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Xminator

Ingen regimer varer evig (kanskje spesielt ikke i Brann). Kanskje kan det om noen år være en Bakke/Karadas-duo som blir en moderne versjon av POL/Mjelde?

Klaus_Brann

Quote from: Lasaron on September 19, 2016, 06:36:48 AM
Quote from: Klaus_Brann on September 18, 2016, 22:43:06 PM
Quote from: Lasaron on September 18, 2016, 19:40:37 PM
Quote from: Klaus_Brann on September 18, 2016, 16:19:48 PM
Quote from: Lasaron on September 16, 2016, 17:05:30 PM
Fakta nr 1: Brann har 19 utespillere pluss fire på utlån. Skal Brann hente forsterkninger, må noen ut.

Fakta nr 2: Brann skal gå knallhardt inn for medalje neste år.

Er det da riktig å beholde Karadas? Jeg vil utfordre de som vil beholde Karadas til å komme med forslag på hvilke spillere som bør ut for å hente forsterkninger.


1. Hatakka er nok ferdig. Flere kan også være det.

Når han har skapt såpass mye uro og mål på så lite spilletid er jeg ikke i tvil om at han kan bli med videre.
Vi kan sende Orlov tilbake til Sverige, han må være den minst målfarlig spissen med klippekort på århundrer. Børven som spiss videre takk.
Johansen kan sikkert pakke sakene sine, han har ikke bidratt med noe særlig.
Skålevik er heller ikke uerstattelig.


Nå er jo Orlov, Skålevik og Johansen under kontrakt, men vi kan jo bare gi dem vekk slik at vi frigir lønnsmidler.


Det var ikke det som var saken.
Du skrev; Jeg vil utfordre de som vil beholde Karadas til å komme med forslag på hvilke spillere som bør ut for å hente forsterkninger.

Jeg fulgte så oppfordringen din.
Vi kan godt ta den andre debatten igjen for den hundrede gangen, men det er vel ikke nødvendig?


Men det er da relevant at de er under kontrakt. Dessuten så hjelper det med god planlegging. Vi ønsker forsterkninger, og da må noen ut. Vi ser da først på spillere som er på utgående kontrakt. Man kunne selvsagt forlenget med Karadas, og håpet på å få solgt Orlov (eller frigitt), men det er ikke bare i Branns hender. Da hadde man måttet utsatt å hente nye til man hadde visst at en av de under kontrakt forsvant.


Ikke om de ikke er gode nok og vi trenger forsterkninger.
Hvis valget står mellom å frigi en spiller og få hentet inn en forsterkning eller at spilleren blir og vi ikke forsterker, hva velger du da?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

Quote from: Klaus_Brann on September 19, 2016, 14:54:37 PM
Quote from: Lasaron on September 19, 2016, 06:36:48 AM
Quote from: Klaus_Brann on September 18, 2016, 22:43:06 PM
Quote from: Lasaron on September 18, 2016, 19:40:37 PM
Quote from: Klaus_Brann on September 18, 2016, 16:19:48 PM
Quote from: Lasaron on September 16, 2016, 17:05:30 PM
Fakta nr 1: Brann har 19 utespillere pluss fire på utlån. Skal Brann hente forsterkninger, må noen ut.

Fakta nr 2: Brann skal gå knallhardt inn for medalje neste år.

Er det da riktig å beholde Karadas? Jeg vil utfordre de som vil beholde Karadas til å komme med forslag på hvilke spillere som bør ut for å hente forsterkninger.


1. Hatakka er nok ferdig. Flere kan også være det.

Når han har skapt såpass mye uro og mål på så lite spilletid er jeg ikke i tvil om at han kan bli med videre.
Vi kan sende Orlov tilbake til Sverige, han må være den minst målfarlig spissen med klippekort på århundrer. Børven som spiss videre takk.
Johansen kan sikkert pakke sakene sine, han har ikke bidratt med noe særlig.
Skålevik er heller ikke uerstattelig.


Nå er jo Orlov, Skålevik og Johansen under kontrakt, men vi kan jo bare gi dem vekk slik at vi frigir lønnsmidler.


Det var ikke det som var saken.
Du skrev; Jeg vil utfordre de som vil beholde Karadas til å komme med forslag på hvilke spillere som bør ut for å hente forsterkninger.

Jeg fulgte så oppfordringen din.
Vi kan godt ta den andre debatten igjen for den hundrede gangen, men det er vel ikke nødvendig?


Men det er da relevant at de er under kontrakt. Dessuten så hjelper det med god planlegging. Vi ønsker forsterkninger, og da må noen ut. Vi ser da først på spillere som er på utgående kontrakt. Man kunne selvsagt forlenget med Karadas, og håpet på å få solgt Orlov (eller frigitt), men det er ikke bare i Branns hender. Da hadde man måttet utsatt å hente nye til man hadde visst at en av de under kontrakt forsvant.


Ikke om de ikke er gode nok og vi trenger forsterkninger.
Hvis valget står mellom å frigi en spiller og få hentet inn en forsterkning eller at spilleren blir og vi ikke forsterker, hva velger du da?


Det siste. Men det er ikke nødvendigvis så enkelt. Den som er under kontrakt kan jo bestemme seg for å bli værende, og skal da bli behandlet som et fullverdig medlem av A-stallen. Dessuten, som jeg sa, kan en slik avgjørelse dra ut i tid.

Jeg har flere ganger her inne skrevet at jeg syns Orlov har spilt for mye, og jeg har et mye sterkere "forhold" til Karadas enn til Orlov. Samtidig ser jeg at Brann har sanket mange poeng med Orlov fra start, og jeg vet at jeg har store begrensinger rent fotballfaglig. Det er godt mulig Orlov er mer verdifull enn jeg klarer å se.

Med tanke på å hente forsterkninger syns jeg det totalt sett er bedre å si nei til Karadas allerede nå, enn å satse på at man får frigitt eller solgt Johansen, Skålevik eller Orlov senere i høst.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Klaus_Brann

Det synes jeg er mildt sagt merkelig.
Da sier du at det er viktigere å beholde en spiller som er stallfyll fremfor å slippe han gratis og få laget forsterket med en som er ment for å spille og forsterke laget.

Om det så er er sånn at f.eks. Johansen blir så skal han selvsagt bli behandlet bra, men det er det vel ingen som nekter for.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

Quote from: Klaus_Brann on September 19, 2016, 18:18:59 PM
Det synes jeg er mildt sagt merkelig.
Da sier du at det er viktigere å beholde en spiller som er stallfyll fremfor å slippe han gratis og få laget forsterket med en som er ment for å spille og forsterke laget.

Om det så er er sånn at f.eks. Johansen blir så skal han selvsagt bli behandlet bra, men det er det vel ingen som nekter for.


Jeg syns det er rart at du tolker meg slik, så jeg forsøker å forklare det på nytt. La oss holde oss til Johansen som eksempel, for enkelthets skyld. Altså, Johansen vs Karadas. Jeg syns det er riktigere å la være å forlenge med Karadas enn det ville vært å satse på at vi får kvitte oss med Johansen. Så når du tolker meg slik: "Da sier du at det er viktigere å beholde en spiller som er stallfyll fremfor å slippe han gratis og få laget forsterket med en som er ment for å spille og forsterke laget." så er det feil.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Spelaren

Eg... tror eg forstår dette sånn noenlunde.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Lasaron

Hey! Du vet ironi fungerer dårlig på internet. Var du ironisk? Var jeg fortsatt utydelig?  ???
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Klaus_Brann

September 19, 2016, 21:50:02 PM #357 Last Edit: September 19, 2016, 21:52:26 PM by Klaus_Brann
Quote from: Lasaron on September 19, 2016, 18:37:38 PM
Quote from: Klaus_Brann on September 19, 2016, 18:18:59 PM
Det synes jeg er mildt sagt merkelig.
Da sier du at det er viktigere å beholde en spiller som er stallfyll fremfor å slippe han gratis og få laget forsterket med en som er ment for å spille og forsterke laget.

Om det så er er sånn at f.eks. Johansen blir så skal han selvsagt bli behandlet bra, men det er det vel ingen som nekter for.


Jeg syns det er rart at du tolker meg slik, så jeg forsøker å forklare det på nytt. La oss holde oss til Johansen som eksempel, for enkelthets skyld. Altså, Johansen vs Karadas. Jeg syns det er riktigere å la være å forlenge med Karadas enn det ville vært å satse på at vi får kvitte oss med Johansen. Så når du tolker meg slik: "Da sier du at det er viktigere å beholde en spiller som er stallfyll fremfor å slippe han gratis og få laget forsterket med en som er ment for å spille og forsterke laget." så er det feil.


Karads - Johansen er grei nok. Jeg er ikke enig med deg, men det får være så.
Det er mer interessant om det også gjelder Johansen vs. ny spiller inn som forsterkning.
Hvis du da mener at vi heller skal beholde Johansen som stallfyll i stedet for å hente en forsterkning fordi du nekter å slippe spillere gratis... Tja, det er mildt sagt merkelig.

Det var vel ikke voldsomt mye tolkning involvert.
Jeg spurte deg jo om dette for noen poster siden.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

Hvis saken er så enkel, og det ikke finnes andre muligheter, så vil jeg heller gi vekk stallfyll for å kunne hente forsterkning. Men foreløpig har Johansen vært en ok squad-spiller på Norges nest beste lag, og med den alderen han har tror jeg det er mulig å få penger for ham. Jeg tror Sarpsborg hadde klart det  :)
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Klaus_Brann

Jeg sier ikke at det ikke er mulig, men det er godt å se at du tar til fornuften.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

Quote from: Klaus_Brann on September 20, 2016, 11:14:38 AM
Jeg sier ikke at det ikke er mulig, men det er godt å se at du tar til fornuften.


Nja, jeg vet ikke helt om jeg har "tatt til fornuften", for jeg mener fortsatt at Brann skal slutte å gi vekk spillere.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Klaus_Brann

Quote from: Lasaron on September 20, 2016, 12:34:02 PM
Quote from: Klaus_Brann on September 20, 2016, 11:14:38 AM
Jeg sier ikke at det ikke er mulig, men det er godt å se at du tar til fornuften.


Nja, jeg vet ikke helt om jeg har "tatt til fornuften", for jeg mener fortsatt at Brann skal slutte å gi vekk spillere.


Ja, hadde det bare vært så lett som det.
Tror nok ikke du finner så mange som vil at vi skal gi vekk de, men...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

OmOssSjølOgHansaøl

I Ballspark etter LSK-kampen virket Soltvedt og Nilsen påtagelig samkjørt om Karadas sin kontraktsituasjon: Begge sa ordrett at "det er ingenting som er skrevet i stein".

Da det ble besluttet å ikke forlenge med Karadas, var nok tanken at Børven og Orlov skulle kjempe om midtspissplassen i høst og neste år. Siden Børven ikke har klart å ta opp kampen og i praksis ser ut til å ha blitt tredjevalg, er det kanskje ikke så dumt å gi Karadas et år til og sende Børven tilbake til Nederland?
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Lasaron

Om det forlenges med Karadas, mener jeg han bør bidra på Brann 2 en del (så lenge han ikke har mye spilletid for A-laget).
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

ostraume

Ja, åpenbart at Børven ikke akkurat har imponert. Azar med videre er jo god stemning.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Spelaren

October 17, 2016, 10:50:13 AM #365 Last Edit: October 17, 2016, 10:52:01 AM by Spelaren
Azar har mer inne, og er en skikkelse vi bør ha i garderoben og i klubben videre. Børven har skuffet og eg ser ikkje helt hen han skal passe inn akkurat no. Kanskje en vinter vil hjelpe?
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Lasaron

Per nå bør Børven ikke kjøpes.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

dudo

Jeg er ikke fristet til å gi Børven opp enda. Om man kunne fått både ham og klubben med på en ny låneavtale frem til sommeren med opsjon på kjøp hadde det vært supert.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Jeg tror det er minst like stor sjanse for at Børven ikke vil mer som at Brann ikke vil ha han med videre.
Rød makt på Hansa!

Gulløl

To ting som vil skje innen utgangen av oktober i forhold til oppbygging av 2017 stallen:
- Azar Karadas forlenger kontrakten til 31.12.2017.
- Torgeir Børven informeres om at Brann ikke kommer å benytte seg av opsjonen på kjøp.
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

Billy Elliott

Azar har signert ny kontrakt. Da regner jeg med det blir stappfullt på Stadion i morgen.

Tom C

Lurt trekk. Godt å se at ikke dagens ledelse har for mye stolthet til å snu når de ser at avgjørelsen om å ikke forlenge med Azar var feil. Vi trenger azar både på og utenfor banen.
Tipper Eirik Bakke ikke synes det var like kult.
Aldri mer Obos....

Superjack

Bra. Virker ikke som dagens Brann ledelse er for stolt til å snu i mange situasjoner. Se Orlov som ble nesten jaget på dør, og nå Azar.
Skal ikke se bort fra at dagens situasjon for SK Brann med mulighet for litt ekstrainntekter i form av høyere plassering på tabellen har frigjort midler til å signere Azar for en sesong til.
i taper ALDRI!

Spelaren

Azar, Azar, Azar e på plass.
Gode nyheter.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

aleksanderhjelleseth

Det ser ut som de vill fase han inn i trenerteamet etterhvert, noe som kan være et klokt valg med tanke på den enorme erfaringen han innehar.
Deilig at Azar er med i 2017 også, vi trenger spillere med pondus.

Gulløl

Kjører Azar på med mer løpstrening og utholdenhetstrening i vinter og holder i 90 minutter i 2017 sesongen blir dette bra. Ser ikke noen grunn til at han ikke skal klare det med rett opplegg med Helge Haugen :)
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

Torvanger

Er du godt trent og 35, så er man like pigg som dem som er 25-30.

Lasaron

En 40-åring som er like godt trent som en 25-åring, er like godt trent.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Spelaren

Sportacus besøkte Brann Stadion mens vi fortsatt hadde en drøss islendinger, han var i førtiårene da.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

OmOssSjølOgHansaøl

Dette var godt nytt. Med Huse i Haugesund og Børven sannsynligvis også ute neste år, kan det være lurt å holde av en plass til Karadas i troppen som supersub (og kanskje av og til også i startoppstillingen).
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

OmOssSjølOgHansaøl

Også landslaget kan ha nytte av en superinnbytter. VGs Knut Espen Svegaarden mener at Høgmo burde tatt med Karadas.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Belfort

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on November 08, 2016, 12:10:39 PM
Også landslaget kan ha nytte av en superinnbytter. VGs Knut Espen Svegaarden mener at Høgmo burde tatt med Karadas.



Svegaarden er forøvrig en som har peiling!

Hatleking

Dette er noko eg (og sikkert andre) har tenkt på før. Når ein har folk på benken og set dei inn så vil ein gjerne at ting skal vere annleis. Då er ekstremeigenskapar som t.d det Karadas har viktige. Dette er noko LAN ser, men Høgmo gjer det tydelegvis ikkje. Kva i alle dagar skal ein som Yttergård Jensen bidra med frå benken for å snu eit kampbilete?

Billy Elliott

Quote from: Hatleking on November 08, 2016, 12:50:36 PM
Kva i alle dagar skal ein som Yttergård Jensen bidra med frå benken for å snu eit kampbilete?


Han er jo fra Nord-Norge. Trenger ikke å bidra med noe mer enn det #høgmologikk

Utmedsnolken

Quote from: Belfort on November 08, 2016, 12:49:01 PM
Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on November 08, 2016, 12:10:39 PM
Også landslaget kan ha nytte av en superinnbytter. VGs Knut Espen Svegaarden mener at Høgmo burde tatt med Karadas.



Svegaarden er forøvrig en som har peiling!


Han var jo nettopp ute og mente alt annet gull i ligaer var noe tull og at man måtte slutte med medaljer.
"og der snubler Sæternes igjen"

Nixon

http://www.brann.no/nyheter/azar-har-signert-ny-kontrakt

Fra å være avskiltet i fjor til å få nok en ny kontrakt.
Rød makt på Hansa!

Lasaron

Sånn er det blitt.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Kagain

Brann har i alle fall middels store vyer. I samme sak skriver de så fint

Azar mangler åtte mål fra å komme med på listen over dem som har scoret flest mål i klubben gjennom tidene. Nå står han med 42 mål og har altså ihvertfall ut 2018 til å klare det på. Kan jo hende at han klarer det.

Gulløl

Kan vel være et alternativ at Karadas til 2018 sesongen går over fra spiller/trener rollen til kun trener rollen.
Karadas har i dag som kjent en rolle som trener for Branns unge spillere i Brann 2 og G19. Tror ikke Karadas er den som klamrer seg fast i A-lagsstallen om han kommer til den erkjennelse at han ikke holder mål lenger.
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

Go Up