• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Azar Karadas

Started by Stoffi, May 13, 2006, 17:09:57 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Quote from: krakra on July 15, 2014, 13:27:48 PM
Quote from: Nixon on July 15, 2014, 13:26:08 PM
Quote from: krakra on July 15, 2014, 12:56:20 PM
Vi har da brukt sju millioner på Karadas og Orlov. Lurer på hva duoen Flo/Deila kunne fått til med sju milloner.


Ja, at RBH har sine begrensninger har vi visst lenge, men det må også sies at Norling ikke har trukket noen kaniner opp av hatten heller. Som vi håpet på da han kom.
Jeg vet ikke hvorfor så mange håpet det. Norling var ikke hente for å "dra kaniner opp av hatten" eller hente inn profiler i sine tidligere klubber. Han var vel mer en Deila-type som hentet uslepne diamanter og lagde smykker.

Problemet er at vi har en ledelse som gjør at disse uslepne diamantene koster oss like mye som andre betaler for de vakreste edelstener.


En uslepen diamant som innfrir er også en kanin. Vi visste jo alle at Brann sitt budsjett var begrenset, men håpet at Norling med sine kontakter kunne gitt oss bra og billige spillere.  Men han satte alt inn på å hente Orlov som sin første signering for en dyr penge. Noe som vel bare har vært en betinget suksess. Du kan jo gjerne legge skylden på ledelsen for han også. Men Orlov er Norling sitt ansvar.

Men hvilke forspilte overganger tenker du på når uslepne diamanter har vært så dyre og det har vært Brann sin skyld?
Rød makt på Hansa!

krakra

Men Orlov har jo i og for seg slått til. Det er ikke Norlings skyld at superforhandleren endte opp med å betale fem mill for ham.

Jeg syns ikke det er riktig at å gi Norling ansvaret for at vi betalte 5 millioner for Orlov. Han var ikke en spiller som det var naturlig å betale så mye for. Verken med tanke meritter eller klubben vi hentet ham fra og jeg tror dyktigere ledere hadde klart å hente ham for langt mindre.

Norling fikk gode skussmål på veldig mye fra tiden i Sverige, men hans innsats på overgangsmarkedet ble aldri trukket frem. Så at han skulle trylle der var vel mer ønsketekninger enn reelle forventninger. Når man ser på spillerne vi henter og ser på så er det rimelig åpenbart at det er Roalds guddommelige oversikt vi går etter.


Nixon

Quote from: krakra on July 15, 2014, 13:42:37 PM
Men Orlov har jo i og for seg slått til. Det er ikke Norlings skyld at superforhandleren endte opp med å betale fem mill for ham.

Jeg syns ikke det er riktig at å gi Norling ansvaret for at vi betalte 5 millioner for Orlov. Han var ikke en spiller som det var naturlig å betale så mye for. Verken med tanke meritter eller klubben vi hentet ham fra og jeg tror dyktigere ledere hadde klart å hente ham for langt mindre.
Rød makt på Hansa!

krakra

July 15, 2014, 14:01:15 PM #153 Last Edit: July 15, 2014, 14:03:01 PM by krakra
Quote from: Nixon on July 15, 2014, 13:56:41 PM
Quote from: krakra on July 15, 2014, 13:42:37 PM
Men Orlov har jo i og for seg slått til. Det er ikke Norlings skyld at superforhandleren endte opp med å betale fem mill for ham.

Jeg syns ikke det er riktig at å gi Norling ansvaret for at vi betalte 5 millioner for Orlov. Han var ikke en spiller som det var naturlig å betale så mye for. Verken med tanke meritter eller klubben vi hentet ham fra og jeg tror dyktigere ledere hadde klart å hente ham for langt mindre.
Det er ikke noe mer spekulasjoner enn det du driver med, men det er ikke Norlings skyld at Brann ikke evnet å forhandle seg til en edruelig pris og det meste av indisier tilsier at det var andre i Brann som ble revet med for det er ikke første gangen dette skjer. RBH bød jo 7,5 millioner på Morten Moldskred, 2,5 millioner for Hansen, 10 millioner for Demba, 6-7 millioner for Badji og nå 2 millioner for Karadas. Mens verken Malmo eller AIK har vært kjent for å kaste penger etter andre klubber under Norlings ledelse.

Jeg mener jo at det er den som leder forhandlingene og blir enig om prisen som gjør tabben, ikke den som ønsker spilleren. Det var ingen tabbe å be Brann om å hente Orlov og det var ingen rimelig pris som Norling burde regnet med at vi måtte betale. Vi endte opp med en grov overpris, og du spekulerer jo selv når du sier at det på Norlings kappe. Historikken tatt i betrakning er det ikke veldig realistisk.

ostraume

Enig med kråken her. Orlov har slått til, han. At han kostet enormt mye er da ikke Norling sin feil.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

StuckedPaaOstlandet

Problemet til Brann er at de alltid betaler overpris, de lar seg alltid presse av mindre klubber. Orlov stod jo nærmest å trippet på flyplassen, det samme med Karadas nå. Hadde det vært vi som hadde solgt de spillerne hadde de fått gå billig siden de var så lysten på overgang. Det er alt for lett lett for selgende klubb å presse ut penger fra oss når de ser det fungerer gang på gang.

Håper prisen bidrar til å gi Azar litt ekstra motivasjon til å knuse til(bare ikke få rødt kort), og løfte stemningen i garderoben.

Noen som vet om han spiller venstre eller høyre stopper? Eller har han spillt når de har vært 3?

Velkommen hem Azar!

Nixon

Quote from: krakra on July 15, 2014, 14:01:15 PMDet er ikke noe mer spekulasjoner enn det du driver med


Selvsagt er det spekulasjoner. Men jeg sier at det er spekulasjoner, og fremstår ikke som et sannhetsorakel som det du gjør. Og jeg sier heller ikke at Norling står med hovedansvaret for hele prosessen. Men en trener er med på spillet om spillerkjøp. Eller. Han bør i alle fall være det. Og da må han ta sin del av ansvaret for sluttproduktet.

Og jeg tror neppe at en annen trener de siste årene hadde blitt så fullstendig fritatt for alt ansvar her på forumet...
Rød makt på Hansa!

Nixon

Quote from: ostraume on July 15, 2014, 14:08:19 PMOrlov har slått til, han.


Vel, selv om han hadde vært gratis hadde han ikke kommet høyt på listen over gode signeringer etter min mening...
Rød makt på Hansa!

krakra

Quote from: Nixon on July 15, 2014, 14:29:41 PM
Quote from: krakra on July 15, 2014, 14:01:15 PMDet er ikke noe mer spekulasjoner enn det du driver med


Selvsagt er det spekulasjoner. Men jeg sier at det er spekulasjoner, og fremstår ikke som et sannhetsorakel som det du gjør. Og jeg sier heller ikke at Norling står med hovedansvaret for hele prosessen. Men en trener er med på spillet om spillerkjøp. Eller. Han bør i alle fall være det. Og da må han ta sin del av ansvaret for sluttproduktet.

Og jeg tror neppe at en annen trener de siste årene hadde blitt så fullstendig fritatt for alt ansvar her på forumet...
Jeg kan ikke se at du har tatt noen flere forbehold enn meg. "Men Orlov er Norlings ansvar" skrev du. Uten at det ble påpekt at det bare var spekulasjoner fra din side.

Det var ingen tabbe å hente Orlov. Tabben lå i prislappen og det er RBHs bord. Det er hans ansvar, selv om Norling kan ha presset på. Historien tilsier dog at det var et eksternt press som fikk RBH og Brann til å ta litt av igjen. Som de alltid gjør i slike situasjoner.

Lasaron

Er virkelig Karadas så dårlig teknisk og til å slå pasninger som de fleste vil ha ham til?
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

krakra


Nixon

Quote from: krakra on July 15, 2014, 14:34:42 PM
Quote from: Nixon on July 15, 2014, 14:29:41 PM
Quote from: krakra on July 15, 2014, 14:01:15 PMDet er ikke noe mer spekulasjoner enn det du driver med


Selvsagt er det spekulasjoner. Men jeg sier at det er spekulasjoner, og fremstår ikke som et sannhetsorakel som det du gjør. Og jeg sier heller ikke at Norling står med hovedansvaret for hele prosessen. Men en trener er med på spillet om spillerkjøp. Eller. Han bør i alle fall være det. Og da må han ta sin del av ansvaret for sluttproduktet.

Og jeg tror neppe at en annen trener de siste årene hadde blitt så fullstendig fritatt for alt ansvar her på forumet...
Jeg kan ikke se at du har tatt noen flere forbehold enn meg. "Men Orlov er Norlings ansvar" skrev du. Uten at det ble påpekt at det bare var spekulasjoner fra din side.


Jeg ser den. Men det var først og fremst for å hente spilleren med det han kunne tilføre oss sportslig, uten at prisen var et tema. Så der var jeg litt upresis.
Rød makt på Hansa!

krakra

Det syns jeg han gjorde med Orlov. Husk at planen var at Orlov skulle gjøre grovarbeidet for Huseklepp som skulle være klassespissen, og så dunke inn noen tap-ins. Han er i god rute for å runde ti mål og gjør en veldig god grovjobb også. Så han har innfridd i rollen han ble hentet inn i. Problemet er at fyren han skulle "spille god" har vært helt forferdelig.

dokken

Quote from: osoerli on July 15, 2014, 12:36:03 PM
2 mill for ein spelar som var gratis for eit halvt år sidan?
Roald er eit stykke frå å gå med overskot på overgangsmarknaden i dette vinduet.
Eller kanskje han meiner Brann går med overskot om han trekker frå Hardball-pengane?


På et medlemsmøte i fjor hevdet jo RBH at Brann kun hadde handlet spillere for tre millioner de siste årene! Det ble raskt protestert fra salen og korrigert på sosiale medier, mener det rette svaret var 17 millioner e.l.

Så er det selvsagt slik at mye av midlene som brukes, kommer utenfra, fra Mohn eller Hardball. Men det gjør det ikke bedre å sløse vekk de pengene. Dette er jo penger som kunne vært brukt til gode kjøp, ikke bare dyre middelmådigheter.

To millioner for Karadas er flaut, skandaløs pengebruk og et endelig bevis på at RBH ikke kan brukes til såkalt spillerlogistikk. Han fikser ikke spillet, har ikke kontakter, mangler forhandlingsintelligens og blir rundlurt hver bidige gang.

Utrolig at Hardball vil la pengene sine brukes på denne måten. Jeg hadde sagt plent nei, og bedt Brann komme tilbake med et bedre investeringsobjekt.

Når det er sagt: selvsagt kan det hende at Karadas kan bidra litt, ikke minst ved å vinne noen dueller. Likevel nekter jeg å tro at ikke pengene kunne vært brukt på en langt mer fornuftig måte - som samtidig kunne gitt oss en spiller som bidrar også i fremtiden og økonomisk.

krakra

Er ikke kritisk til spillerne Norling har hentet inn. Mer kritisk til de som gikk ut. Tror både Gjesdal og Wangberg hadde vært nyttige i midtforsvaret med sin kapasitet i luften. Pusic kunne nok også gjort en grei jobb, men vi fikk greit betalt for ham så den var vel grei.

Spelaren

Det verste problemet med Orlov er nok at Huseklepp har sviktet ja.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Kjell249

Det er klart Norling har ansvaret for spillerne som har kommet inn etter han kom. Han vet at potten er begrenset og hvor mye hver spiller koster, så får han avgjøre om hver enkelt spiller er verdt prisen. Hvis han ikke får bestemme hvilke spillere som kommer inn, så er det en stor skandale og trener blir vingeklippet fra første stund. Da er ut av døren før sesongen er omme.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Jose Arrogantio

Han bør bestemme hvem som kommer inn, ja, men om spilleren er verdt prisen eller ikke bør egentlig være mest opp til de som forhandler salget, altså RBH & co, da jeg vil anta de har bedre oversikt over hva klubben kan ta seg råd til og hvor langt de kan strekke seg for å få en spiller.

ostraume

Quote from: Nixon on July 15, 2014, 14:31:38 PM
Quote from: ostraume on July 15, 2014, 14:08:19 PMOrlov har slått til, han.


Vel, selv om han hadde vært gratis hadde han ikke kommet høyt på listen over gode signeringer etter min mening...


Tja. Han er jo ikke "the shit" så sånn sett er jeg enig, men jeg mener fortsatt han har slått til og gjort sine saker bra.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Giles

Karadas er rett type men feil pris. Synd han ikke kom gratis. Han har fighting face, duellkraft og mental styrke. Det kommer til å bli viktig.
Spillet bør legges opp deretter, Karadas eller ei.

Jose Arrogantio

Quote from: ostraume on July 15, 2014, 17:02:41 PM
Quote from: Nixon on July 15, 2014, 14:31:38 PM
Quote from: ostraume on July 15, 2014, 14:08:19 PMOrlov har slått til, han.


Vel, selv om han hadde vært gratis hadde han ikke kommet høyt på listen over gode signeringer etter min mening...


Tja. Han er jo ikke "the shit" så sånn sett er jeg enig, men jeg mener fortsatt han har slått til og gjort sine saker bra.


Hvis han fortsetter i samme bane ut sesongen scorer han 12-13 mål. Er helt godkjent for en spiss det, og hadde han kommet gratis og levert såpass ville han vært høyt oppe på min liste over gode signeringer.

Klaus_Brann

Quote from: Jose Arrogantio on July 15, 2014, 18:24:36 PM
Quote from: ostraume on July 15, 2014, 17:02:41 PM
Quote from: Nixon on July 15, 2014, 14:31:38 PM
Quote from: ostraume on July 15, 2014, 14:08:19 PMOrlov har slått til, han.


Vel, selv om han hadde vært gratis hadde han ikke kommet høyt på listen over gode signeringer etter min mening...


Tja. Han er jo ikke "the shit" så sånn sett er jeg enig, men jeg mener fortsatt han har slått til og gjort sine saker bra.


Hvis han fortsetter i samme bane ut sesongen scorer han 12-13 mål. Er helt godkjent for en spiss det, og hadde han kommet gratis og levert såpass ville han vært høyt oppe på min liste over gode signeringer.


Ja. Ojo puttet 15 første sesongen og 11 den andre sesongen.  Han kom gratis og var en av tidenes beste bosmann-signeringer til Brann. Orlov hadde vært der oppe, men med en slik prislapp blir det naturligvis satt mye høyere forventninger til han.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Men Orlov ble ikke hentet for å score målene. Det var Huse som skulle score målene. Orlov skulle gjøre grovarbeidet for ham. Han ble hentet for å gjøre Huseklepp til toppscorer hvis en setter det på spissen. Så langt har ikke det gått helt som planlagt, men det ligger hos Huse, ikke Orlov.

Man kan kritisere Norling for å ha overvurdert Huseklepp og hentet feil spisstype. Han burde kanskje gått for en mer utpreget toppscorer som er farlig fra 5 meter og ut også, men jeg tror ikke det var mange som forventet at Huseklepp skulle være såpass mye dårligere enn i fjor. Hadde Huse prestert som i fjor hadde både han og Orlov rundet ti mål i forhold til fremgangen i angrepsspillet ellers.

pidre

I overkant av 2 millioner skrives det nå....

Ellers synes eg Karadas har sagt lite om kva han skal bidra med for SKB, men mykje om kor fint dette er for familien og kor glad han er for å sleppe å pendle.

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Se---na-har-han-signert-447976_1.snd#.U8ZRwbGZ5Zw
Saludar a los monos!

krakra

Regner med at Karadas svarer på de spørsmålene han får, og hva Karadas skal bidra med er vel kjent for de fleste. Han er ikke akkurat en ukjent spiller.

pidre

- Vi ser på Azar som midtstopper i vår stall, uttaler Geniet. Ok, da antar eg at det er Grønner som skal ut.

Eg vil tru at motstanderen heretter vil avskjære Hanstveit/evnt Grønner slik at det er Karadas som må spille oss ut bakfrå. Eventuelt må Haugen ned i stoppar-leddet og hente ball - slik han gjorde i fjor haust, eller må Piotr slå langt. Backane kan nyttast, men då havnar ballen fort hos Karadas igjen.

Legg Norling om spelestilen?
Saludar a los monos!

krakra

Jeg antar at det er Hanstveit som må ut. Enten ut på benk eller ut på back.

pidre

Quote from: krakra on July 16, 2014, 11:26:52 AM
Jeg antar at det er Hanstveit som må ut. Enten ut på benk eller ut på back.

Ok, men det er jo Grønner som har gjort dei store blemmene av dei to. Dessutan mister vi då den venstrebeinte stopparen vår. Skal bli interessant å sjå Norling sitt valg. Mitt tips er at vi etter nokre kampar med Karadas, er tilbake med Hanstveit og Grønner.
Saludar a los monos!

Corran

July 16, 2014, 12:01:12 PM #178 Last Edit: July 16, 2014, 12:03:19 PM by Corran
Grønner har gjort et par store blemmer etter Hanstveit ble hans makker, men samtidig har han vært best av dem og reddet feil hos Hanstveit, men ikke fått samme støtte tilbake fra hverken Hanstveit eller andre spillere.
Dessuten har ikke Demir overbevist som venstreback og Sæv var en skandale der så naturlig med Azar inn for Hastveit som dyttes ut på backen

Edit: Forresten så jeg i BT nettopp at han ikke ble drillet med første laget, men med reservene sammen med Mosjov (som da vel er skadefri)
Eneste endring fra forrige kamp var at Askar og Huse byttet halveis. Det vil altså si at Huse endelig blir vurdert som kantspiller fra start?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Quote from: pidre on July 16, 2014, 11:11:17 AMEllers synes eg Karadas har sagt lite om kva han skal bidra med for SKB, men mykje om kor fint dette er for familien og kor glad han er for å sleppe å pendle.


Han snakker en del om hva han kan tilføre i både BA og BT i dag. Så det er ikke bare familiekos.
Rød makt på Hansa!

dokken

Et strålende eksempel på ulik innkjøpspraksis, ulik teft og handlingskraft:

Sogndal har altså et godt forsvar, der Gustav Valsvik (21) og Azar Karadas (32) har spilt sammen som midtstoppere i de fleste kampene. Karadas har kontrakt ut neste sesong, mens Valsvik har klausul på at han skal få prøve seg i en annen klubb.

Brann velger å punge ut to mill. for Karadas som en midlertidig nødløsning.

Godset kaster seg rundt og løser ut Valsvik for kontrakten. Jeg vedder på at de har betalt mindre enn Brann. Da har de en god midtstopper som attpåtil kan bli et verdifullt salgsobjekt.

DET er forskjellen på dårlig og god sportslig ledelse. Har Brann i det hele tatt vurdert Valsvik?

http://www.dt.no/godset/ny-midstopper-klar-for-godset-1.8512426

krakra

Problemet er at Valsvik neppe har det vi henter Karadas for å få. Rutine og evnen til å løse opp stemningen i garderoben. Han er en stor kar, men har ikke den samme gutsen som Karadas heller. Noe få har.

dokken

Man henter fotballspillere for hva de kan bidra med på banen. Hvis ikke kunne man jo ansatt klovner eller sånne "livsstilscoacher". Jeg er ikke overbevist om Karadas kan bidra så mer enn Valsvik ville kunne gjort.

Som investering knuser i hvert fall Valsvik Karadas.

Jose Arrogantio

Quote from: dokken on July 16, 2014, 15:23:27 PM
Man henter fotballspillere for hva de kan bidra med på banen. Hvis ikke kunne man jo ansatt klovner eller sånne "livsstilscoacher". Jeg er ikke overbevist om Karadas kan bidra så mer enn Valsvik ville kunne gjort.

Som investering knuser i hvert fall Valsvik Karadas.


Kvisvik er et godt eksempel på at nettopp dette ikke stemmer. Man trenger spillere som kan bidra utenfor banen også.

nero

Quote from: pidre on July 16, 2014, 11:25:20 AM

.

Legg Norling om spelestilen?



I praksis må han vel det. Ikke pokker om vi kan drive å finspille oss ut av egen sone med fks Azar, Mojsov og Birkir på banen samtidig. Det blir jo det rene, skjære hara kiri.
Lions led by donkeys.

Hatleking

Hent best moglege spelarar og heller la Roald Bruun Hansen også bidra i garderoben. Han er trass alt sikkert best der òg.

krakra

Quote from: dokken on July 16, 2014, 15:23:27 PM
Man henter fotballspillere for hva de kan bidra med på banen. Hvis ikke kunne man jo ansatt klovner eller sånne "livsstilscoacher". Jeg er ikke overbevist om Karadas kan bidra så mer enn Valsvik ville kunne gjort.

Som investering knuser i hvert fall Valsvik Karadas.
Jeg er 100% uenig. En stall trenger ledertyper og personer som kan lette på trøkket og senke skuldrene på spillergruppen. Jeg tror ikke klovner eller livstilscoacher kunne oppnådd den samme statusen i en spillergruppe som Karadas sannsyneligvis får.
Brann har jo under Skarsfjord nærmest skydd unna disse ledertypene og resultatet har vært et lag som gjør det rimelig bra når flyten er der, men som faller fullstendig sammen når flyten forsvinner. Et ekstremt ustabilt lag som åpenbart er mentalt skjøre. Vi trenger typer som Karadas.

Men for 2 millioner tenker jeg at man sikkert kunne funnet dette hos en bedre spiller. Samtidig så vet vi jo hvor stor tendens RBH har til å bomme, så jeg skjønner forsåvidt at man gikk for det trygge med Karadas.

Kagain

July 16, 2014, 16:49:08 PM #187 Last Edit: July 16, 2014, 16:56:26 PM by Kagain
Jeg biter meg merke i følgende setning om Valsvik "Den venstrebeinte midtstopperen har spilt mer eller mindre fast de siste årene"

Jeg synes å huske at det var mangel på venstrebeinthet i stallen til Brann også?

Edit: i Drammens Tidende følger de opp med følgende informasjon " Både Valsvik selv og Jostein Flo trekker frem et bra venstrebein, duellstyrke og bra rekkevidde, da de blir bedt om å beskrive nysigneringens styrker som fotballspiller."

Hva er det igjen som var tatt frem som Karadas sine styrker?

På Brann sine nettsider forteller RBH følgende "Azar er en meget erfaren fotballspiller og en sterk duellspiller, i den situajsonen Brann befinner seg i nå blir de egenskapene verdifulle for oss i kampene fremover [...] Brann kjenner Azar - og Azar kjenner Brann. Vi ser på han som en lederfigur i spillergruppen, i vet han har gjort en god jobb på samme måte i Sogndal. Vi håper at han blir med og gir oss den nødvendige inspirasjonen som vi trenger"

Duellstyrke? Hmm. Ok.

Noen som vet noe om hurtigheten til Valsvik?

Om vi setter opp spillerne hver for seg så får vi:

Gustav Valsvik
195 cm høy. 21 år gammel
Styrker: rekkevidde, duellstyrke og venstreben

Azar Karadas
189 cm høy. 32 år gammel.
Styrker: duellstyrke, erfaring, lederfigur (på hvilken måte?)
Annet: "Kjenner Brann"

En ting som taler i favør Karadas er vel tweeten til Tim Nilsen der han trekkes frem som humørspreder...

Nixon

Quote from: nero on July 16, 2014, 15:45:28 PM
Quote from: pidre on July 16, 2014, 11:25:20 AM

.

Legg Norling om spelestilen?



I praksis må han vel det. Ikke pokker om vi kan drive å finspille oss ut av egen sone med fks Azar, Mojsov og Birkir på banen samtidig. Det blir jo det rene, skjære hara kiri.


Spillestilen er allerede lagt litt om. Det var spesielt tydelig mot Strømsgodset. Men ikke for det. Azar er fullt ut i stand til å sentre ballen frem og tilbake i forsvar noen ganger...
Rød makt på Hansa!

dragn

Hvorfor skulle Valsvik gå til OSS istedet for Godset? Utenom penger så er det jo ikke vanskelig å skjønne hvor man får best sportslig tilbud og størst sjanse for å komme seg til utlandet.

Jose Arrogantio

Quote from: Kagain on July 16, 2014, 16:49:08 PM
Jeg biter meg merke i følgende setning om Valsvik "Den venstrebeinte midtstopperen har spilt mer eller mindre fast de siste årene"

Jeg synes å huske at det var mangel på venstrebeinthet i stallen til Brann også?

Edit: i Drammens Tidende følger de opp med følgende informasjon " Både Valsvik selv og Jostein Flo trekker frem et bra venstrebein, duellstyrke og bra rekkevidde, da de blir bedt om å beskrive nysigneringens styrker som fotballspiller."

Hva er det igjen som var tatt frem som Karadas sine styrker?

På Brann sine nettsider forteller RBH følgende "Azar er en meget erfaren fotballspiller og en sterk duellspiller, i den situajsonen Brann befinner seg i nå blir de egenskapene verdifulle for oss i kampene fremover [...] Brann kjenner Azar - og Azar kjenner Brann. Vi ser på han som en lederfigur i spillergruppen, i vet han har gjort en god jobb på samme måte i Sogndal. Vi håper at han blir med og gir oss den nødvendige inspirasjonen som vi trenger"

Duellstyrke? Hmm. Ok.

Noen som vet noe om hurtigheten til Valsvik?

Om vi setter opp spillerne hver for seg så får vi:

Gustav Valsvik
195 cm høy. 21 år gammel
Styrker: rekkevidde, duellstyrke og venstreben

Azar Karadas
189 cm høy. 32 år gammel.
Styrker: duellstyrke, erfaring, lederfigur (på hvilken måte?)
Annet: "Kjenner Brann"

En ting som taler i favør Karadas er vel tweeten til Tim Nilsen der han trekkes frem som humørspreder...


Brann trenger en lederfigur og erfaring mer enn et venstreben akkurat nå, så virker som Brann hentet den riktige stopperen for meg.

Superjack

July 16, 2014, 19:28:25 PM #191 Last Edit: July 16, 2014, 19:30:51 PM by Superjack
Om Azar kan være personen som klarer få ned skuldrene på de unge i Brann så tror jeg han er verd alle de 2 millionene.

Og selv om han har ballmottak som en trestokk så kan han være grei å sette på topp om Brann mot alle odds, nå som Azar er midtstopper, skulle ligge under på slutten av kampene og prøver krige inn et mål.
i taper ALDRI!

stlastla

2 millioner for Karadas er fullstendig galskap. Han har maks 2 sesonger igjen og null videresalgspotensialet. Liker ham som spiller og person, men det legitimerer overhode ikke å bruke 2 mill på ham. Brann er i presset økonomisk situasjon og da er det rett og slett tull å bruke slike summer på ham eller andre pensjonister.

Strategien til Brann bør være alt annet enn å bygge opp et gamlehjem på stadion. Bare se på klubber som Vif, Ham-kam, Lillestrøm(og sikkert flere til) Festen er over og nå gjelder det å omstrukturere seg etter den nye hverdagen. 7 mill tilsammen for 2 spillere som egentlig burde kostet maks 3 tilsammen. Maks.

Dette virker som et panikkkjøp for å unngå nedrykk.

Se på Haugesund. Gått i pluss siden 2009 og har allerede sikret driftsmidler ut neste sesong uavhegig av nedrykk. Der driver de fotballklubb med fornuft. Sansynligvis holder de seg oppe og de kan om et par år være i en unik posisjon i norsk fotball.

Det Brann driver med nå er den vellkjente tisse i buksa strategien. Dømt til å gi langsiktige problemer.

Og jeg vet ikke hva jeg gjør den dagen RBH om et år eller to går ut å sier at " Vi må gå i oss selv når det gjelder kjøp vi gjorde i 2013-2014, vi ser nå i etterkant at ting burde vært gjort anderledes" da er stadion allerede døpt om til "Friele Fotballpark" og alt av unge tallenter solgt for en billig penge til Tyske og Belgiske klubber vi aldr har hørt om.

Det skal vistnok være så utrolig viktig med erfaring fra fotballen for å drive fotballklubb..... Pussig at det utsagnet kun kommer fra fotballledere som har det, og gang på gang kjører klubber i grøften...

På tide å starte med å drive fotballklubber som bedrifter kanskje? Mer eller mindre samtlige ledere av norske toppklubber hadde fått fyken så det jomet om de hadde vært bedriftsledere i næringslivet.

Det var utrolig deilig å få ut merket jeg:)

Corran

Det har vel vært forsøkt (i Norge) å drive klubber som bedrifter og det ha vært ansatt forretningsmenn. Og dette har også gått til helvete
Problemet er at av 14 klubber så har minst 10 som mål å komme blant de 3 beste og legger opp driften deretter. Hadde Brann som du ønsker lagt om driften til å være fornøyd med en plass midt på tabellen så hadde de mistet enda flere tilskuere og sponsorer
Sånn sett er Haugesund et dårlig eksempel da de har helt andre forutsetninger for å drive klubben.

MEN det betyr ikke at Brann ikke er dårlig drevet pr i dag, men det er ikke så enkelt som å ansette noen som skal drive det som en bedrift da det er veldig annerledes å drive en fotballklubb (i Norge).
Men du har helt rett i at nivået på ledere i TL er gjennomsnittlig dårlig

Når det gjelder Azar (for å være litt on topic) så er det mye penger for en gammel mann, men de betaler dette pga at han er:
*Erfaren (ja vi har flere av den typen),
*I form (noe ingen av de erfarne vi har er),
*Humørspreder (noe spillerne i Sogndal sier de vil savne)
*Stor hodesterk midtstopper som er god på å rydde vekk i feltet (noe vi mangler),
*Flink å motivere og støtte opp de yngre spillerne på laget (noe han har fått veldig mye skryt for i Sogndal).
*Hodesterk angrepsspiller vi kan sende fram/bytte inn når vi jakter utligning på slutten. Vi har jo hatt evnen til å presse lag som leder bakover i slutten av kamper når vi jager utligning (noe vi ikke har klart de siste sesongene) og da kan Azar være en god mann
*Skadesituasjonen blant midtstoppere er prekær og vi har kun 1 som er tilgjengelig pr nå

Så det er mange grunner for å betale for ham i den situasjonen vi er i nå. Og ja 2 mill er mye (om det er det de har betalt) men om dette er med å snur det for Brann så er det billigere en nedrykk.
Og vi må også huske på at Brann ikke har betalt 2 mill. Hardball har betalt sitt og så vidt jeg husker var det også snakk om at Azar selv skulle være med å betale litt av overgangen.
Lønnsmessig er han også billigere en alternativene.

Så minn konklusjon er at det muligens er en litt dyr løsning men samtidig en nødvendig løsning som kan vise seg å være god

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Quote from: stlastla on July 17, 2014, 08:46:24 AM
2 millioner for Karadas er fullstendig galskap. Han har maks 2 sesonger igjen og null videresalgspotensialet. Liker ham som spiller og person, men det legitimerer overhode ikke å bruke 2 mill på ham. Brann er i presset økonomisk situasjon og da er det rett og slett tull å bruke slike summer på ham eller andre pensjonister.

Strategien til Brann bør være alt annet enn å bygge opp et gamlehjem på stadion.


Strategien til Brann er alt annet enn å bygge opp et gamlehjem på Stadion. Det er er bare å se på stallen vår. Men av og til må en klubb justere kursen litt når det trengs. Og Brann er der nå. Du skriver at Brann er i en presset økonomisk situasjon. Det kan så være. Men det er ingenting i mot den pressede situasjonen klubben er sportslig der vi har ligget i bunnen gjennom hele sesongen. Jeg syns også at prisen er for høy. Men spilleren Azar kan lett bli en avgjørende faktor for at vi skal holde oss oppe i år. Og da kan vi gå tilbake til å prøve å bygge videre på det som Norling har begynt på. Men jeg applauderer at Brann ikke tror at vi er for gode til å rykke ned, men faktisk gjør noe med situasjonen.
Rød makt på Hansa!

nero

Men hadde det ikke vært mulig å få noe bedre enn Azar for 2 mill (pluss at han tydeligvis er lovet fast jobb etter karriereslutt, noe som heller ikke blir billig)? Ikke spesielt imponert over Brann i denne saken.
Lions led by donkeys.

Nixon

Quote from: nero on July 17, 2014, 13:13:26 PM
Men hadde det ikke vært mulig å få noe bedre enn Azar for 2 mill (pluss at han tydeligvis er lovet fast jobb etter karriereslutt, noe som heller ikke blir billig)? Ikke spesielt imponert over Brann i denne saken.


Jo, det hadde helt klart vært mulig å fått noe bedre til den prisen enn Azar. Men Brann virker ikke kapable til det for øyeblikket. Og da er Azar mye bedre enn ingenting. Og noe måtte gjøres. Og jeg tror som sagt ikke at Brann er i ferd med å permanent endre kurs basert på denne ene overgangen.

Men hvor står det at han er lover fast jobb etterpå?
Rød makt på Hansa!

nero

Quote from: Nixon on July 17, 2014, 13:27:39 PM


Men hvor står det at han er lover fast jobb etterpå?


Jeg mener at det var en del av pakken, men det er selvfølgelig mulig at det er jeg som har blingset...
Lions led by donkeys.

Lasaron

Karadasovergangen er absolutt ikke bakstreversk fordi han er gammel. Vi har veldig mange unge spillere, og de trenger noen gode rutinerte rundt seg. Jonsson og Fakiri får sikkert ikke fornyet etter sesongen, og verken Hanstveit, Huseklepp eller Demidov har levert på en slik måte at talentene løfter seg. Ikke Sæv heller.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Jose Arrogantio

Er det så viktig at alle spillere vi henter har videresalgspotensiale? Er det ikke viktigere at de hever oss sportslig?

Go Up