• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Tilfeldigheter....

Started by Siggen, May 13, 2006, 08:03:46 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Siggen

Dommeren er bare et menneske og kan gjøre feil. Det kan jeg akseptere, og som regel vil disse feilene jevne seg ut i løpet av en sesong. You win some, you loose some. Nå synes jeg imidlertid fordelingen er litt for skjev. Lillestrøm har i skrivende stund 17 poeng på 7 kamper. Brann har 12 på 6 kamper og forhåpentligvis legger vi til 3 nye deilige poeng i løpet av ettermiddagen og ender opp 2 poeng bak etter 6. runde. I følge mine beregninger ville situasjonen vært veldig anderledes dersom dommerne hadde gjort sine jobber riktig.

Lillestrøm skulle hatt straffe mot seg mot Brann - Kunne tapt 1 poeng
Lillestrøm skulle hatt straffe mot seg mot FFK - Kunne tapt 2 poeng
Lillestrøm fikk feilaktig straffe mot Ham-Kam - Kunne tapt 3 poeng
Lillestrøm skulle hatt straffe mot seg mot VIF - Kunne tapt 2 poeng

Disse tilfeldighetene har gitt LSK 8 poeng. I følge teorien om at man vinner noen og taper noen hadde det vært rettferdig om de bare sto igjen med halvparten av disse poengene. Da ville Brann ledet serien med seier mot Sandefjord. Om jeg ikke tar helt feil var det samme mann som dømte Brann - LSK og VIF - LSK. Hvem er det Fjørtoft ligger med i NFF? Aner vi konturene av en gigantisk dommerskandale alla Italia?  Er dette en gedigen internasjonal konspirasjon? Er det russisk mafia? Skal vi ringe Oliver Stone?

Bataljonen

Flyttet innlegget ditt Siggen over i tråden "okei så vant LSK" da begge trådene omhandlet samme tema.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Go Up