• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Ny tekst "Vestlandets konger"

Started by C@Bøe_79, May 10, 2006, 10:34:40 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

C@Bøe_79

Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Snublefot

Quote from: "C@Bøe_79"

Vi e vestlandets konger
vi e brann
vi e vestlandets konger
vi e brann
vi er stolte alle mann
av vårt kjære SK Brann
vi e vestlandets konger
vi e brann.

Synes da den vi har fra før er vell så bra... dette er jo en sang mange kan er det vell ikke?  blir det ikke litt dumt å forandre teksten da? blir nok noe forvirring..

Nixon

Det er jo mer poetisk. Men det er jo ikke dikt vi driver med her!

Kan ikke helt se hvordan

Gir oss gleder,sorg og smerte
Brann e klubben i vårt hjerte

kan gi bedre flyt enn

vi er stolte alle mann
av vårt kjære SK Brann

For det er jo slik at jo færre ord og stavelser jo bedre...
Rød makt på Hansa!

Snublefot

Quote from: "Nixon"Det er jo mer poetisk. Men det er jo ikke dikt vi driver med her!

Kan ikke helt se hvordan

kan gi bedre flyt enn

vi er stolte alle mann
av vårt kjære SK Brann

det var det jeg ikke helt forstod heller...  den nye teksten har dårligere flyt en den gamle.

Christian

Forfriskende å se et rim uten Brann og mann, den skal du (og Didrik) ha, men tror ikkje det er nok til at det er verdt å endre på denne sangen.

Northside

Likte bedre den gamle teksten enn den nye, liker heller ikke å redigere på sanger som allerede er gode.

Nixon

Quote from: "Christian"Forfriskende å se et rim uten Brann og mann, den skal du (og Didrik) ha, men tror ikkje det er nok til at det er verdt å endre på denne sangen.

Vel, hjerte og smerte er ikke akkurat nyskapende heller...
Rød makt på Hansa!

dex1974

Quote from: "Nixon"Det er jo mer poetisk. Men det er jo ikke dikt vi driver med her!

Kan ikke helt se hvordan

kan gi bedre flyt enn

vi er stolte alle mann
av vårt kjære SK Brann

Eehh...har resten her hørt Slades originale "My Oh My"?
Det opprinnelige tekstforslaget som dere nå forkaster passer helt perfekt til selve originalen.
Og jeg synes ikke versjonen vi synger nå...den jeg la fram i fylla på gravølet etter Brynefadesen 16.mai 2002 gir noe som helst flyt.
Vel...hvis vi synger alle ma-ann og SK Bra-ann så blir det flyt.

Ja det er jeg som er Diderik og ikke Didrik som Christian skrev;-)

En annen ting som irriterer meg er at flere som er på bortekamper synger den med melodien til She`ll be coming around the mountain" (også kjent i Bergen som "Tre lopper (jippi jippjay)"). Begynner å lure på om de i det hele tatt er på hjemme kamper...

Prøvde å finne en liten snutt av låten på nettet men finner bare nedlastinger som koster. Noen som har den og kan fikse en link???
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

SigveK

Du kan høre en snutt her. Den delen Vestlandets konger er skrevet til, i alle fall.

For øvrig kan eg ikkje huske noen annen melodi enn "She'll be coming 'round the mountains" til denne sangen. men eg liker godt My oh My-Vestlandets konger som med Slades melodi

dex1974

Uansett tekst så har Vestlandets Konger ALLTID hatt melodien til Slades "My Oh My"!!!

"I believe in woman my oh my..."
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

SigveK

Min feil, husket melodien på she'll be coming round the mountain noe feil.  Ble vel litt forvirret i og med at eg ikkje fikk teksten eg husker til å passe helt til My oh my - samt det er en god stund siden sist eg fikk med meg en brannkamp live *rødmer* Har vært litt vanskelig ettersom eg har bodd i utlandet de siste årene.

Når det er sagt er eg helt enig med dex1974 i at den foreslåtte teksten passer mye bedre til melodien.

Go Up