• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Mjelde er rett mann

Started by Azzurri, May 04, 2006, 09:49:55 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Toa

Quote from: "Marek"
Quote from: "ostraume"Men du er enig i at pengene i stor grad kommer takket være Mjelde? Selv den verste Mjeldehater må da innse at trioen POL-Dahl-MIM har gjort underverker for tilliten til merkevaren Brann? For tilliten til investorer (som Chess og Hardball).

Marek: Mener du Mjelde bør gå? Er en fadese i UEFA-cupen nok til å sparke en mann som har tatt oss, stikk i strid med eksperttips, til gullstriden?

Selvsagt har Mjelde sin ære av at pengene har havnet i Brann. Jeg har alltid ment at treneren er den viktigste biten i puslespillet, og følgelig har da Mjelde en STOR del av æren her.

Mjelde er nok en bra mann, men aller helst ville jeg sett han i en assistentrolle, mener han mangler taktiske ferdigheter.

Bør gå og bør gå, han skal ingen steder nå ihvertfall! Men om dette er mannen for framtiden føler jeg meg langt fra sikker på.
Men har jo moderert meg, før ville jo jeg bare ha han UT, hvem vet, kanskje jeg ender opp med å geniforklare fyren?

Sjansen for at du vil geniforklare Mjelde er vel cirka like stor som at vi vil geniforklare deg.
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

Marek

Quote from: "Toa"Sjansen for at du vil geniforklare Mjelde er vel cirka like stor som at vi vil geniforklare deg.

Man kan aldri utelukke noe som helst, ingenting er umulig var den klok mann som sa.
ons Ivar skal hem...

Klaus_Brann

Quote from: "tormi"Uansett latterlig å legge skylden for 3-1 målet på noen. Det kommer som en følge av at Brann presser på for utligning. At målet kan bli avgjørende i sluttspurten er jeg dog bekymret for.

Dette målet kom av at de gang på gang ikke klarerte og var agressive nok, og dette bare fortsatte.
Det å gi spillerne klinkende klare instrukser om hva som venter de er en treners jobb, men det er klart, kanskje de var illojale igjen.

Quote from: "tormi"

Dette derimot mener jeg var et helt greit valg, var velbegrunnet og vi fikk jo aldri sett om det funket siden Gashi måtte gå ut.

Quote from: "tormi"Uansett er det jo ikke noe nytt at hjernedøde mennesker skylder alle tapene på Mjelde uansett og seirene ja de kan vi ikke takke Mjelde for for da er det Hardball vi må takke.

Må være trist å leve i en slik boble!

Her er det vel du som lever i en boble, gang på gang har jeg vel poengtert at en trener er ansvarlgi for resultatene uansett. Og ja, dette gjelder også ved seier. Kan du gi meg et eksempel på hvor noen takker Hardball for seieren mot Stabæk og Sandefjord, eller noen som helst av de andre seirene?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Marek

Quote from: "Klaus_Brann"

Hva skyldes den elendige innsatsen i starten mot TIL, hva skyldes den elendige innsatsen etter 3-0 mot Sandefjord? Dette går på holdninger som bare Mjelde kan få spillerne til å fatte at de ikke kan tillate seg.

En trener er ALLTID ansvarlig for resultatene, fatter ikke at du gidder å krangle på det engang. Mener du helt seriøst at Mjelde ikke har noe å si for resultatene i kamper? Mener du at han er en helt uvesentlig brikke? Mener du at han ikke har har hatt noe å si over at vi leder serien nå?
Tolker jeg deg rett så svarer du ja på alt dette, og da kan jeg ikke fatte hvorfor vi lønner fyren.
ons Ivar skal hem...

Klaus_Brann

Hva skyldes den elendige innsatsen i starten mot TIL, hva skyldes den elendige innsatsen etter 3-0 mot Sandefjord? Dette går på holdninger som bare Mjelde kan få spillerne til å fatte at de ikke kan tillate seg.

En trener er ALLTID ansvarlig for resultatene, fatter ikke at du gidder å krangle på det engang. Mener du helt seriøst at Mjelde ikke har noe å si for resultatene i kamper? Mener du at han er en helt uvesentlig brikke? Mener du at han ikke har har hatt noe å si over at vi leder serien nå?
Tolker jeg deg rett så svarer du ja på alt dette, og da kan jeg ikke fatte hvorfor vi lønner fyren.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Marek

Vi diskuterer vel Mjelde her, ikke enkeltkamper.
Du må jo selvsagt mene hva du vil, men om en leder ikke er ansvarlig for å levere resultater så vet ikke jeg hvem som har ansvaret.
Jeg har ikke sagt at Mjelde kan gardere seg mot at Opdal gjør en tabbe, at �rn1 blir fraløpt og at Hanstveit ikke kan dempe en ball. Det han kan gardere seg mot det er å få spillerne til å forstå hva som møter dem, det så det ikke ut som de visste.
ons Ivar skal hem...

Nixon

Hvordan ser du forskjell på en forberedt spiller som gjør en tabbe. Og en uforberedt spiller som gjør en tabbe?

Blir det ikke bare hva du liker å tro?
Rød makt på Hansa!

Marek

Quote from: "Nixon"

Hvordan ser du forskjell på en forberedt spiller som gjør en tabbe. Og en uforberedt spiller som gjør en tabbe?

Dere som henger dere opp i tabbene her.
Brann klarte ikke å få til noe som helst i starten av kampen i går, dette tror jeg skyldes dårlige forberedelser, og dette førte til slutt i at TIL puttet.

Mener dere seriøst at Mjelde ikke er ansvarlig for resultatene?
ons Ivar skal hem...

Chrisstah

Brann klarte ikke å få til noe som helst i starten av kampen i går, dette tror jeg skyldes dårlige forberedelser, og dette førte til slutt i at TIL puttet.

jo mener mjelde er ansvarlig for resultater men ikke for enkel kamper!
mjelde har noe i si resultat messig i lengden men kan ikke sparke han etter 1 dårlig kamp! tog du an?
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Marek

Tog an.
Mener ikke at vi skal sparke han etter gårsdagens kamp, jeg har sett MYE dårligere kamper enn det. Kampen stod å vippet på 1-1 og vi kunne lett ha fått 2-1.
Men gjennomføringen av gårsdagens kamp, og kamper før (tenker da spesielt på Sandefjord) så styrker ikke dette meg i troen på at Mjelde har det som skal til.
ons Ivar skal hem...

Corran

Selvfølgelig er Mjelde MEDansvarlig for resultatene. Og Brann har aldri hatt så gode resultater som de har under Mjelde. Han har bygget opp et bra lag og vært med å bygge opp tillitt til Brann.
Men at han ene og alene er skyld i seire eller tap er bare tull. Ja marek jeg vet du ikke har skrevet ordrett akkurat det jeg skrev men det er det du argumenterer for. Ingen sier at Mjelde ikke har ansvar for resultater, men når en ser på enkeltkamper kan en ikke legge skylden på treneren. Tror du ikke Mjelde har advart spillerene om hva som venter dem på alfheim? Tror du virkelig at det er det som gjør at de tapte i går?
I går tapte de pga at de hadde en dårlig dag på en uvant bane og med et dritt føre/vær. Kombinasjonen av dette gjorde at de ikke klarte å heve seg utover i kampen som de har gjort før i år (stort sett).
Eg kan ikkje si at eg e enig i ale valgene til Mjelde men å sitte spørsmålstegn på om han er rett mann for Brann blir teit. Selvfølgelig er han rett mann for Brann. Det har han bevist.
Akkurat som resten av støtteapperatet og ledelsen består av de rette menneskene. Men alle kan bli bedre og Mjelde kan utvikle seg og bli enda bedre. Noe jeg tror han vet bedre en noen. For den dagen en slutter å strebe etter å bli bedre så stagnerer man.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Marek

Mjelde er HOVEDansvarlig for resultatene.
Når det gjelder dette om han har advart de om hva som venter de på Alfheim så er det jo dette jeg setter spørsmålstegn ved, det så jo ikke akkurat slik ut.
At vi aldri har hatt så gode resultater som nå er jo ikke riktig, nå ligger vi an til å like mange poeng som i 97 og 99 sesongene.
ons Ivar skal hem...

Nixon

Rød makt på Hansa!

naitsirk

QuoteSelvfølgelig er Mjelde MEDansvarlig for resultatene. Og Brann har aldri hatt så gode resultater som de har under Mjelde. Han har bygget opp et bra lag og vært med å bygge opp tillitt til Brann.
Men at han ene og alene er skyld i seire eller tap er bare tull. Ja marek jeg vet du ikke har skrevet ordrett akkurat det jeg skrev men det er det du argumenterer for. Ingen sier at Mjelde ikke har ansvar for resultater, men når en ser på enkeltkamper kan en ikke legge skylden på treneren. Tror du ikke Mjelde har advart spillerene om hva som venter dem på alfheim? Tror du virkelig at det er det som gjør at de tapte i går?
I går tapte de pga at de hadde en dårlig dag på en uvant bane og med et dritt føre/vær. Kombinasjonen av dette gjorde at de ikke klarte å heve seg utover i kampen som de har gjort før i år (stort sett).
Eg kan ikkje si at eg e enig i ale valgene til Mjelde men å sitte spørsmålstegn på om han er rett mann for Brann blir teit. Selvfølgelig er han rett mann for Brann. Det har han bevist.
Akkurat som resten av støtteapperatet og ledelsen består av de rette menneskene. Men alle kan bli bedre og Mjelde kan utvikle seg og bli enda bedre. Noe jeg tror han vet bedre en noen. For den dagen en slutter å strebe etter å bli bedre så stagnerer man.

berre for å legga denne debatten død, så poengterte mjelde under sandefjord kampen at dersom ikkje brann skjerpa spelet så kom sandefjord til å få mål. dette sa han til tv då brann leda 3-0. skjerpa spelarane seg Marek?

Nixon

Quote from: "naitsirk"berre for å legga denne debatten død

Optimist...;)
Rød makt på Hansa!

Corran

Quote from: "Marek"Mjelde er HOVEDansvarlig for resultatene.
Når det gjelder dette om han har advart de om hva som venter de på Alfheim så er det jo dette jeg setter spørsmålstegn ved, det så jo ikke akkurat slik ut.
At vi aldri har hatt så gode resultater som nå er jo ikke riktig, nå ligger vi an til å like mange poeng som i 97 og 99 sesongene.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Marek

Quote from: "naitsirk"berre for å legga denne debatten død, så poengterte mjelde under sandefjord kampen at dersom ikkje brann skjerpa spelet så kom sandefjord til å få mål. dette sa han til tv då brann leda 3-0. skjerpa spelarane seg Marek?

Og du mener at det var disse velvalgte ordene dine som skal legge debatten død?
Satt spillerne hjemme og så kampen på tv siden han sa det til de på den måten kanskje?
Hvem faen sin oppgave er det å få spillerne til å skjerpe seg hvis det ikke er Mjelde sin jobb?
Selv ikke fra deg hadde jeg ventet et så dumt innlegg.

Men du mener jo til og med at jeg er Casuals, så jeg burde vel ikke ha ventet annet...
ons Ivar skal hem...

Brann_ruler

Virker fornuftig å sparke mjelde.

La oss prøve først Steffensen som hovedtrener. Så går vi for de store meritterte trenerene. Kan jeg i første omgang foreslå en eller annen landslagstrener. Feks Hodgson.

Når han er lei henter Hardball inn en trener som har vunnet noe i utlandet før. Skal ikke stå på pengen. Kanskje Tom Prahl. Deretter henter vi en norsk trener med masse karisma for å redde stumpene. Mulig nordlie kan benyttes.

Når vi har rykket ned i adecco kan vi kanskje se om Mjelde er lysten på mere pes. For det må forventes 30 strake seiere og påfølgende double triumf.

Marek

Quote from: "Brann_ruler"Virker fornuftig å sparke mjelde.

La oss prøve først Steffensen som hovedtrener. Så går vi for de store meritterte trenerene. Kan jeg i første omgang foreslå en eller annen landslagstrener. Feks Hodgson.

Når han er lei henter Hardball inn en trener som har vunnet noe i utlandet før. Skal ikke stå på pengen. Kanskje Tom Prahl. Deretter henter vi en norsk trener med masse karisma for å redde stumpene. Mulig nordlie kan benyttes.

Når vi har rykket ned i adecco kan vi kanskje se om Mjelde er lysten på mere pes. For det må forventes 30 strake seiere og påfølgende double triumf.

Kan ikke helt si meg enig i alt dette, synes dette er heller dårlige forslag.
ons Ivar skal hem...

Klaus_Brann

Quote from: "Brann_ruler"Virker fornuftig å sparke mjelde.

Kan ikke helt si meg enig i alt dette, synes dette er heller dårlige forslag.

Helt enig Marek, men hvem AKTUELLE trenere pr. idag mener du kunne gjort en bedre jobb en Mjelde??

Marek

Quote from: "Klaus_Brann"Helt enig Marek, men hvem AKTUELLE trenere pr. idag mener du kunne gjort en bedre jobb en Mjelde??

Ikke godt for meg å ha oversikten over hvem som kan være aktuelle eller tilgjengelige. Men Kjetil Rekdal.
ons Ivar skal hem...

Klaus_Brann

Quote from: "Klaus_Brann"Helt enig Marek, men hvem AKTUELLE trenere pr. idag mener du kunne gjort en bedre jobb en Mjelde??

Ikke godt for meg å ha oversikten over hvem som kan være aktuelle eller tilgjengelige. Men Kjetil Rekdal.

Fordi han klarte å ta gull med vif, for så å kjøre de på ræva året etter...Spar meg...

Marek

Quote from: "Klaus_Brann"Fordi han klarte å ta gull med vif, for så å kjøre de på ræva året etter...Spar meg...

Dette er en fyr som forlanger den respekten en trener fortjener, eller så gir han seg. Tror han har mye bra foran seg som trener, havner nok snart i utlandet.
Ja, han klarte å ta gull i en sesong når Brann fucket det til, slik som de gjør i år igjen.
Du ba om et navn, og du fikk det.
ons Ivar skal hem...

Brann_ruler

Muligens jeg må ligge unna ironien.

Forresten: Ironi: uttrykksmåte som går ut på å si det motsatte av det en mener, men slik at det en egentlig mener skinner igjennom.... Se på caplex sjøl..

Marek

Quote from: "Brann_ruler"Muligens jeg må ligge unna ironien.

Forresten: Ironi: uttrykksmåte som går ut på å si det motsatte av det en mener, men slik at det en egentlig mener skinner igjennom.... Se på caplex sjøl..

Tror de fleste forstår, var jo bare så synd at du hadde lagt ned så mye hardt og bra arbeid i det, og så ble det jo ikke morsomt til slutt.
ons Ivar skal hem...

Klaus_Brann

Quote from: "Klaus_Brann"Fordi han klarte å ta gull med vif, for så å kjøre de på ræva året etter...Spar meg...

Dette er en fyr som forlanger den respekten en trener fortjener, eller så gir han seg. Tror han har mye bra foran seg som trener, havner nok snart i utlandet.
Ja, han klarte å ta gull i en sesong når Brann fucket det til, slik som de gjør i år igjen.
Du ba om et navn, og du fikk det.

Det er gammelt nytt at havner i utlandet...i en sesong hvor alle føkket det til, noe som ikke akkurat er så WOW..samma det, vi blir nok ikke enige ang. Mjelde med det første vi Marek...Ha en god kveld.

Brann_ruler

Tok heldigvis ironien din om rekdal

Corran

Quote from: "naitsirk"berre for å legga denne debatten død, så poengterte mjelde under sandefjord kampen at dersom ikkje brann skjerpa spelet så kom sandefjord til å få mål. dette sa han til tv då brann leda 3-0. skjerpa spelarane seg Marek?

Og du mener at det var disse velvalgte ordene dine som skal legge debatten død?
Satt spillerne hjemme og så kampen på tv siden han sa det til de på den måten kanskje?
Hvem faen sin oppgave er det å få spillerne til å skjerpe seg hvis det ikke er Mjelde sin jobb?
Selv ikke fra deg hadde jeg ventet et så dumt innlegg.

Men du mener jo til og med at jeg er Casuals, så jeg burde vel ikke ha ventet annet...

Er det virkelig nødvendig å gå så mye etter mannen og så lite på sak marek? Maken til usaklig måte å diskutere på skal en lete lenge etter.

Og når det gjelder Brann_ruler sin ironi så var den morsom. I alle fall for oss som tok den med en gang :-)

Marek

Quote from: "Brann_ruler"Tok heldigvis ironien din om rekdal

Hehe, denne gangen så lyktes du.
ons Ivar skal hem...

Marek

Quote from: "Corran"Er det virkelig nødvendig å gå så mye etter mannen og så lite på sak marek? Maken til usaklig måte å diskutere på skal en lete lenge etter.

Er helt enig med deg i det, usaklig av meg. Men når det gjelder Naitsirk så har han kommet med såpass irriterende rykter om at jeg er Casual og vil ha meg sparket ut herfra, at min tolleransegrense overfor han er minimal.
For feig til å svare på hvorfor han sa dette er han også.
ons Ivar skal hem...

Tom C

Alltid noen her inne som skal krangle med alle, og som nekter å innse at de pisser i sterk motvind.... og akkurat nå er det deg Marek. Tror folk muligens hadde respektert deg og dine meninger hvis du hadde hatt evnen til å reflektere over andres syn og meninger, og ikke bare småronke på dine egne... Sikkert mange andre som er usikker på Mjeldes kvaliteter som trener, men de evner å se ting i lys av dagens situasjon, og ikke bare i lys av kjedsommelige gjentagende person-karakteristikker.

[Og ja, jeg skjønner at du også kommer til å svare usaklig på dette også... Er vel bare sånn du er.]
Aldri mer Obos....

Marek

Quote from: "Tom C"Alltid noen her inne som skal krangle med alle, og som nekter å innse at de pisser i sterk motvind.... og akkurat nå er det deg Marek. Tror folk muligens hadde respektert deg og dine meninger hvis du hadde hatt evnen til å reflektere over andres syn og meninger, og ikke bare småronke på dine egne... Sikkert mange andre som er usikker på Mjeldes kvaliteter som trener, men de evner å se ting i lys av dagens situasjon, og ikke bare i lys av kjedsommelige gjentagende person-karakteristikker.

[Og ja, jeg skjønner at du også kommer til å svare usaklig på dette også... Er vel bare sånn du er.]

Nå sitter du nok og kaster stein, farlig det når du er i glasshus.
Det vanlige her på forumet er jo at alle som sier noe imot det som "alle andre" mener så er man usaklig og provokatør. Jeg synes det er helt greit at folk ikke er enige, defor vi er på et diskusjonsforum.
ons Ivar skal hem...

tormi

Hvem er du Marek?

Nå når denne Mjelde debatten endelig hadde roet seg (det finnes faktisk en egen tråd for dem som ønsker han skal gi seg), så kommer du rekende på en fjøl.

Poster 500 innlegg på to uker som de aller fleste ikke engang handler om temaet i tråden. Eg er sikker på at du må være en som tidligere har vært kicket fra forumet.
-------------------------------
Til saken:
En ting er isåfall helt forbanna sikkert om man ønsker å ha med seg Mjelde eller ikke videre.

Nå står vi med begge bena i drit - ettersom lag som Odd legger seg nedpå og lar RBK rævkjøre dem på værste vis så er det egentlig bare oss selv vi kan stole på nå.

Jeg vil si at om Mjelde og spillerne klarer gull med det presset de har på seg no (som jeg tipper er enda større etter kampen mot Tromsø) så har de vist at de fortjener å sitte hele gjengen.

Personlig så har jeg inntrykk av at Mjelde og imperiet på Stadda har fått et godt renomme i fotball norge, noe som er med på å trekke de beste spillerne til klubben.

Jeg vil uansett ikke sparke Mjelde og Co denne sesongen. Vi kommer vel uansett ikke dårligere enn 3. plass.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

ostraume

Saken er såre enkel:

-Mjelde er (hoved)ansvarlig for resultatene
-Brann kjemper om gull

=Mjelde gjør en god jobb.

Selv Marek vil jo ikke kaste Mjelde på dør, selv om det viser seg at bartepakket blir for sterke.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Marek

Quote from: "tormi"Hvem er du Marek?

Nå når denne Mjelde debatten endelig hadde roet seg (det finnes faktisk en egen tråd for dem som ønsker han skal gi seg), så kommer du rekende på en fjøl.

Hvem jeg er?
Jeg ser  pÃ¥ meg selv som en patriot, innkallt til tjeneste.

De to tidligere trådene (spark mjelde nå, og mjelde må gå) er stengt, derfor bruker jeg denne, jeg er motstander av å starte tråder i ett sett, forumet er uoversiktlig nok som det er.
Dessuten så mener jeg at det hele tiden bør være debatt rundt den viktigste brikken i Brann.

De har vel fortjent å sitte uansett hvordan det ender, sølv er også bra. Men det er nå mot slutten vi får se hva som bor i Mjelde og spillerne. Jeg har en ekkel følelse at Mjelde klarer å lage gråstein ut av gull.

Sparke han er nok ikke lurt, men at fyren har mangler som trener er vel åpenbart. Tidligere ville jeg bare han vekk fra klubben så raskt som mulig, der har jeg moderert meg, fyren har noe å bidra med, men om han og klubbens ambisjoner samsvarer, det er jeg ikke sikker på.
For jeg trodde virkelig at vi hadde store ambisjoner, går det til helvete i år så kjører vi på neste år igjen.
ons Ivar skal hem...

Nixon

Quote from: "Marek"fyren har noe å bidra med, men om han og klubbens ambisjoner samsvarer, det er jeg ikke sikker på.
For jeg trodde virkelig at vi hadde store ambisjoner, går det til helvete i år så kjører vi på neste år igjen.

Hva får deg til å tro at Mjelde ikke har like store ambisjoner som klubben?
Rød makt på Hansa!

Marek

Quote from: "Marek"fyren har noe å bidra med, men om han og klubbens ambisjoner samsvarer, det er jeg ikke sikker på.

Er vel heller det at jeg ikke tror han er i stand til å innfri klubben sine ambisjoner.
ons Ivar skal hem...

tormi

Er vel heller det at jeg ikke tror han er i stand til å innfri klubben sine ambisjoner.

Ja det er jo litt annerledes. En ting er uansett sikkert - vi får svaret i år. Jeg føler meg selv langt fra trygg på gull. RBK virker å ha den nødvendige innsats og flaks - så får vi se om det fortsetter. Teoretisk kan de jo få seg en knekke de også før sesongen er over.

Nixon

Quote from: "Marek"Er vel heller det at jeg ikke tror han er i stand til å innfri klubben sine ambisjoner.

Det er noe helt annet.
Rød makt på Hansa!

Marek

Quote from: "tormi"Ja det er jo litt annerledes. En ting er uansett sikkert - vi får svaret i år. Jeg føler meg selv langt fra trygg på gull. RBK virker å ha den nødvendige innsats og flaks - så får vi se om det fortsetter. Teoretisk kan de jo få seg en knekke de også før sesongen er over.

Ikke helt enige i det at vi får svaret i år, det er mere måten vi avslutter sesongen på. Om Brann kjemper med Rosenborg helt til målstreken, men de snyter oss igjen, så greit nok, men om vi går på idiotiske tap så stiller saken seg helt anderledes.
Akurat nå føler jeg at med det laget vi har nå, pluss 1-2 forsterkninger er klar for å ta tittelen til neste år. Jeg tror Mjelde gir oss svaret til neste år.
Men klart, OM Mjelde tar oss til gull, da er vi i havn, da skal jeg aldri si et vondt ord om fyren igjen.
ons Ivar skal hem...

tormi

Quote from: "tormi"Ja det er jo litt annerledes. En ting er uansett sikkert - vi får svaret i år. Jeg føler meg selv langt fra trygg på gull. RBK virker å ha den nødvendige innsats og flaks - så får vi se om det fortsetter. Teoretisk kan de jo få seg en knekke de også før sesongen er over.

Ikke helt enige i det at vi får svaret i år, det er mere måten vi avslutter sesongen på. Om Brann kjemper med Rosenborg helt til målstreken, men de snyter oss igjen, så greit nok, men om vi går på idiotiske tap så stiller saken seg helt anderledes.
Akurat nå føler jeg at med det laget vi har nå, pluss 1-2 forsterkninger er klar for å ta tittelen til neste år. Jeg tror Mjelde gir oss svaret til neste år.
Men klart, OM Mjelde tar oss til gull, da er vi i havn, da skal jeg aldri si et vondt ord om fyren igjen.

Ja for all del kan hende Brann ofrer alt og taper på målstreken - men jeg er usikker. Jeg tror faktisk vi enten kommer til å vinne 4 av de 5 siste eller tape 3 av dem. Og da har vi virkelig feilet.

Personlig vil jeg uansett ha Mjelde med til neste år også - etter min mening er det neste år han VIRKELIG skal bevise hva han er god for... GUll i år vil være en bonus.

Er bare det at selv om man har det beste laget er det ikke sikkert man vinner og jeg tror det kan ta en stund før vi får en like god sjans igjen som nå.

Marek

Ja for all del kan hende Brann ofrer alt og taper på målstreken - men jeg er usikker. Jeg tror faktisk vi enten kommer til å vinne 4 av de 5 siste eller tape 3 av dem. Og da har vi virkelig feilet.

Personlig vil jeg uansett ha Mjelde med til neste år også - etter min mening er det neste år han VIRKELIG skal bevise hva han er god for... GUll i år vil være en bonus.

Er bare det at selv om man har det beste laget er det ikke sikkert man vinner og jeg tror det kan ta en stund før vi får en like god sjans igjen som nå.

Men dette sa jo mange i fjor også, at han skulle få årets sesong å bevise seg. Jeg mener vi hadde en enda bedre sjans i fjor enn i år, i år er det egentlig ingen unskyldning.
Men vi vet jo begge at Mjelde trener til neste år, og om styrkeforholdet holder seg i norge da, så finnes det ingen unskyldning!
Men vi skal spille 5 kamper til i år, alt kan skje!
ons Ivar skal hem...

Chrisstah

Men dette sa jo mange i fjor også, at han skulle få årets sesong å bevise seg. Jeg mener vi hadde en enda bedre sjans i fjor enn i år, i år er det egentlig ingen unskyldning.
Men vi vet jo begge at Mjelde trener til neste år, og om styrkeforholdet holder seg i norge da, så finnes det ingen unskyldning!

syns han har vist seg veldig fodt frem i år! og at ahn bør bli med oss videre i jakten på gull, selvom vi "bare" vinner sølv i år! fremganger er der!
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Langhår

Men synes du ikke at Mjelde har gjort en såpass anstendig jobb i år at han fortjener et år til, Marek Motyka? Jeg mener at han har bevist at han har nok å fare med som trener til og få tillitt også videre. Har inntrykk av at du mener det samme, men dette innlegget forvirrer meg litt.

Eller mener du virkelig at å starte på nytt med Rekdal er resepten?
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Marek

Quote from: "Langhår"

Men synes du ikke at Mjelde har gjort en såpass anstendig jobb i år at han fortjener et år til, Marek Motyka? Jeg mener at han har bevist at han har nok å fare med som trener til og få tillitt også videre. Har inntrykk av at du mener det samme, men dette innlegget forvirrer meg litt.

Eller mener du virkelig at å starte på nytt med Rekdal er resepten?

For å si det slik, spør meg igjen om 5 kamper. Tror vi får svaret på mye innen da. Om vi kjemper til siste dag og dør med støvlene på, så skal han ikke sparkes. Men hvis vi virkelig dummer oss ut nå så mener jeg det er VEKK!
ons Ivar skal hem...

ostraume

Hva er å virkelig dumme seg ut? Sølv 4 poeng bak bartene? Bronse 6 poeng bak bartene? Med bare 5 kamper så sier det seg selv at det er små marginer. Jeg er sjelglad vi i det hele tatt er med og kjemper om gullet. For å ikke glemme at vi spiller den klart beste fotballen i landet.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

kapteinen

Z

Klaus_Brann

Den der siste om Mjelde skal jeg huske lenge, og sitere deg på en vakker dag Marek...:-)

TODDII

Jeg syntes vi har sett Mjeldes begrensninger som trener flere ganger denne sesongen. Spesielt under kampens gang når laget sliter virker han svak til å gjøre endringer i det taktiske som kan endre kampbildet. Stiller også store spørsmålstegn på hvordan Brann opptrådte i starten av kampen mot Tromsø. Her visste hele Bergen og halve Norge at vi gikk til den kanskje vanskeligste bortekampen i sesongen, spesielt når desperate Tromsø slåss for livet for fortsatt eksistens. Men var vi forberedt? Hvor var kynismen og krigermentaliteten som vi må møte slike lag med? Uansett vær og vind og andre forklaringer virket ikke Brann klar for kampen i Tromsø. Utrolig når vi vet hva som står på spill.
Det er nå når det spisser seg til i slutten av sesongen en sterk og god trener/leder viser at han innehar de rette egenskapene til å føre et lag et skritt videre fra vanlig standard.

Mjelde er en likandes kar og innehar mange fine kvaliteter, og kan hende han fører laget vårt til seriegull i år. Men han er ikke fremtidens trener i Brann. Til det har han for mange begrensninger og med det ambisjonsnivået Brann ligger opp til i fremtiden er det kanskje på tide å tenke nytt allerede nå.

Candyman

Fy faen no er jeg lei av folk som sier Mjelde ikke er god nok trener. SÃ¥ ufattelig drittlei. Han har skaffet oss cupgull, og serieledelse gjennom snart en hel sesong. Han har og skaffet en stabilitet i klubben som jeg ikke har sett siden jeg var liten guttepjokk.

Kan ikke dere bare holde kjeft? For noen grinunger. Dere som konstant maser om dette minner meg best om rbk'ere som klarte det kunststykke og sparke sin egen trener etter ett seriegull.
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Go Up