• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Stabæk

Started by Jeanet, May 03, 2006, 20:00:02 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Jeanet

Ja, nå er nok en kamp endt med 3 poeng, og det er få dager til vi får besøk til Bergen!!

Da er vi klare for en ny seier!!

Jeg tipper vi vinner 3-1 (Winters 2, og Sæternes 1.)
ater Lillestrøm SK,
hater Viking og VIF,
hater Rosenborg Ballklubb, men
Sportsklubben BRANN ELSKER VI!!<3<3

skip

Dette blir en kamp der det gjelder å ikke la seg stresse selv om Brann ikke skulle score mål. Stabæk kommer garantert til å ligge lavt å satse på kontringer. Og med Nannskog og Pàll Gunnarsson på topp kan de nok skape endel trøbbel for Brann, selv om forsvaret har vært strålende så langt.
Brann 1 - Stabæk 0
Andresen 80 min tipper jeg.

Esskåbrann

Jeg er sikker på at Nannskog putter mot oss. Likevel tror jeg vi trekker det lengste strået, eventuelt uavgjort.
Ã¥ skal det skje!

Jeanet

Ja, jeg tror heller ikke vi går av banen uten at vi har fått noe bak Opdal, men jeg tror vi trekker det aler lengste strået, og vinner denne kampen.. Med så god selvtilitt vi har fått etter serieåpningen er det ikke så mye å si!!
ater Lillestrøm SK,
hater Viking og VIF,
hater Rosenborg Ballklubb, men
Sportsklubben BRANN ELSKER VI!!<3<3

Lurkin

Sigurdsson er jo en bedre stopper enn det Nannskog er en spiss. :)

Tipper vi vinner denne. Brann - Stabæk pleier å gi gode minner. Må bare passe på å ikke slite ut spillerene nå, hadde ikke vært så gale med Huseklepp, Memelli osv fra start.
Berømte Brann fra Bergen

Alexåsane

Håper vi vinner, Stabær er et lag som vi bør vinne over!! Satser på at Stabæk blir skremt av Stadionmonsteret!:)
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Brann/Bergen

Tror vi skal klare denne kampen, håper monse mann klarer å jekke ned guttene ett par hakk. Tror vi fortsatt er ubeseiret etter søndag, og att vi kommer til å surfe på toppen :) I dag er alt bra, selvom vi ikkje spiller fotball i verdens klasse, så er det greit, vi fikk med oss 3 poeng, det er det som teller mest av alt. Har stor tro på att neste kamp blir ett par hakk bedre og om den 12 mann støtter laget på samme måte som mot vif, så blir det en fest kveld på stadion!

I år er året eg har troen på att det endelig kan skje...
et er en tilstand som går ut over all forstand, hjertet hamrer og banker for byen og Brann <3

Brann/Bergen

Forresten så tipper eg 2-0. Mål av Sæternes og Andresen!
et er en tilstand som går ut over all forstand, hjertet hamrer og banker for byen og Brann <3

Nixon

Jeg har aldri vært overtroisk. Men min håpløse spådom om VIF-kampen må jo ha hatt sin innvirkning!:)

SÃ¥ jeg gjentar bedriften:
Mot Stabæk taper vi både på banen og på tribunen...
Rød makt på Hansa!

Brannfrelst

Quote from: "Nixon"Jeg har aldri vært overtroisk. Men min håpløse spådom om VIF-kampen må jo ha hatt sin innvirkning!:)

SÃ¥ jeg gjentar bedriften:
Mot Stabæk taper vi både på banen og på tribunen...


Ironien sitter høyt verdsatt hos deg nixon. Er også troende på omvendt håp. Sier alltid eg tror det eg ikke vil skal skje. Vinner vi er det bra,taper vi kampen på tribunen henger jeg meg selv :wink:
2.10.07-Gullet kom hem!

BrannFa(e)n

Vi kan se denne starten på sesongen på to forskjellige måter, en negativ og en positiv, og begge er så og si korrekte.

Den negative:
Brann har spilt uavgjort mot en dumpekandidat, uavgjort mot en sliten gullkandidat, vunnet mot to lag uten spisser og et annet lag som har overasket men er "greit nok". Ingenting SKIKKELIG å juble over.

Den positive:
Brann hadde sansynligvis vært UTEN uavgjort og UTEN tap om Martin Andresen hadde satt straffen mot Fredrikstad og Memelli puttet mot Lillestrøm på overtid. Brann ville da hatt 15 poeng, og Brann har kun vært uheldig når vi ser på det i ettertid.


Jeg velger å se på det den negative måten kun fordi at da har jeg fortsatt beina godt plantet på jorden: Brann har faktisk mye å jobbe med. Senest idag hadde de rufsete keeperspill og til tider rufsete forsvarsspill, laget er ikke perfekt. Jeg tror faktisk Brann kan tape denne kampen, men jeg har håpet.
rannfasiten

Kruxleiven

Akkurat like vanskelig å spå som før, men synes ikke jeg var så langt unna med forrige spådom mot Molde. PVM kom til å score og det gjorde han og det skulle bli 2-2. Brann kommer til å være dritbra på hjemmebane denne sesongen, men 2 hjemmekamper taper vi tenker jeg. Blir det denne? Tror ikke det. Motstanden er tøff, men jeg tror vi er godt forberdt på Gunnarson og Nannskog. Likevel tor jeg Nannskog setter en mens vi setter fire. 4-1 til Brann der Dahl, Sæternes, Andresen og Memelli scorer.

Bruiser

Ser at den starter 18:00. Er den utvalgt til TV2 Zebra?

Tipper forresten at vi fortsett den gode stimen og vinn 3-1, første målet av Robbie.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

naitsirk

den går på betal-tv zebra

Stalin

Nei den går ikke på Betal-TV Zebra. Kampen går på TL1.

Bruiser

Fy steikje. Har ikkje C+. Får heller sjå den på web-tv da :(
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Superjack

Kampen går på STADION! :D

Og Stabæk, blir masse mål, kanskje 5-3? Eller mitt tips: 5-1 :D
i taper ALDRI!

dudo

Når det gjelder dette med Brann og det å ta av etter seire: Ingen med vettet i behold kan ta av etter seieren vi hadde i dag. I det store og det hele en drittkamp, og jeg tror nok spillerene er mer opptatt av å reise kjerringen enn å hvile på noen laubær. Det var ikke representativt for laget, og det vet spillerene.

Men selvsagt er det fett å vinne akkurat de kampene, og så 2-0!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Stalin

Quote from: "Bruiser"Fy steikje. Har ikkje C+. Får heller sjå den på web-tv da :(


C+ sender jo ikke tippeliga mer.

Toa

Håper på dette laget:

Opdal
Dahl-The Eagles-Hanstveit
Huseklepp-Miller-Andresen-Moen
Winters-Memelli

Dette er en kamp vi bør gå offensivt ut. Miller trekker inn i midten for Haugen. Huseklepp har hvilt nok og bør få sjansen igjen på kanten. Sæternes kan ha godt av en kamp på benken, og Memelli kommer inn.
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

abe78

Mye enig med deg Toa. Litt av en utfordring for Mons nå. Skal han spille med laget som har vunnet tre kamper på rad eller skal han rullere? Jeg håper litt på det siste. Vi trenger flere spillere i form og det er enklest på hjemmebane. Skal selvsagt ikke ta for lett på Stabæk, men dette er kampen å gjøre det på.
.og husk!

Kjell249

Er det noen som vet om en pub i Oslo hvor kampen på søndag sendes?

Tror på 3-0 til Brann. Mål av Moen, Winters og Huseklepp i den rekkefølgen.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Snublefot

Quote from: "Kjell249"Er det noen som vet om en pub i Oslo hvor kampen på søndag sendes?

Tror på 3-0 til Brann. Mål av Moen, Winters og Huseklepp i den rekkefølgen.


Regner med at The Champ som ligger på oslo spektrum sender kampen..

Snublefot

Quote from: "Toa"Håper på dette laget:

Opdal
Dahl-The Eagles-Hanstveit
Huseklepp-Miller-Andresen-Moen
Winters-Memelli

Dette er en kamp vi bør gå offensivt ut. Miller trekker inn i midten for Haugen. Huseklepp har hvilt nok og bør få sjansen igjen på kanten. Sæternes kan ha godt av en kamp på benken, og Memelli kommer inn.


Helt enig.  Mener nÃ¥ at dette ikke er en kamp for Haugen, og at Sæternes mÃ¥ fÃ¥ seg en kamp pÃ¥ benken, sÃ¥ han selv ser at han mÃ¥ vÃ¥kne enda mer, og at memelli ser at han faktisk fÃ¥r sine muligheter...  er viktig for moralen til memelli ogsÃ¥.

Dette laget bør være sterke nok til å slå stabæk sønder og sammen!

bulldog

Quote from: "Bruiser"Fy steikje. Har ikkje C+. Får heller sjå den på web-tv da :(


og nå har tv2 bestemt at det ikke skal være mulig å kjøpe enkeltkamper. om du vil se tl på canal digital må du kjøpe sesongkort til 799,-
bulldog

Stalin

Går fortsatt an å se den på Web-tv

Christian

Web-tv er fremdeles en mulighet for enkeltkamper, ja.

Memelli


Bruiser

Quote from: "Stalin"
Quote from: "Bruiser"Fy steikje. Har ikkje C+. Får heller sjå den på web-tv da :(


C+ sender jo ikke tippeliga mer.

Meinte selvfølgelig Canal Digital.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

zed

Denne kampen skal vi eie fra start til mål. Tipper 4-1. Har vi noe i toppen av tippeligaen å gjøre bør Stabæk være overkommelig motstand. Om de slår RBK eller ikke er revnende likegyldig. RBK har stort sett alltid slitt med å få has på Stabæk.
e're not here for a long time, but a good time

RC

Vi må være forsiktige. Dette er vel den første kampen der vi må ut og angripe/presse og vise oss frem.
Mott FFK visste ingen, selv ikke Brann hvordan de lå an.
Mot LSK; en av favorittene i år.
Start; fjorårets overraskelse.
VIF; fjorårets mestere.
Molde; var høyt oppe etter seier mot RBK.

Nå møter vi et lag som har rykket opp og vil selfølgelig legge seg bakpå og vente på muligheten. Vi må føre kampen og det blir spennende å se. Men jeg stoler på Brann i år. 2-1.

Mr_Soma

Det som blir veldig utslagsgivende i denne kampen det er å sette sjansene. Har ikke tall på hvor mange ganger vi har presset motstanderen på Stadion over til det groteske nesten, uten å få uttelling. Da blir som kjent "Stadiontrollet" irritert, noe som gjør spillerne usikker osv.

Så vi må bare trøkke til på tribunen og banen - så går nok dette veien!

chris_henrik

Quote from: "RC"Nå møter vi et lag som har rykket opp og vil selfølgelig legge seg bakpå og vente på muligheten. Vi må føre kampen og det blir spennende å se. Men jeg stoler på Brann i år. 2-1.


Tror det er en av våre store styrker. Spille hjemme mot lag som legger seg bakpå. Vi har mange spillere som kan åpne opp et etablert forsvar ved hjelp av en liten finte eller en smart stikker.

Mitt tips er at Opdal holder buret rent, og vi vinner 3-0.
<BRANN> ..... DKFM

C@Bøe_79

Jeg ser for meg årets første nedtur,alt ligger til rette for det..
Håper jeg tar feil,men har en veldig dårlig følelse for denne kampen.
Nannskog er like mye rævhøl som Sigurdsson,og det er ikke bra..
Har tippet 3-1 til Brann,men er veldig usikker..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631


Jeanet

Quote from: "Mr_Soma"


Nei huff huff, verste er da du sier det at jeg ser det for meg jeg også.. Nei, det skal vi ikke ha noe av:S
ater Lillestrøm SK,
hater Viking og VIF,
hater Rosenborg Ballklubb, men
Sportsklubben BRANN ELSKER VI!!<3<3

Mr_Soma

Der var det 1-1 i Bærum.
Nå følger jeg bare LIVE fra VG.

Noen som har sett kampen ? Overrasker Stabæk eller?

Stalin

Stabæk utligna fortjent!

krøvel vellevold

Mange ser ut til å mene at det er en selvfølge at vi slår Stabæk. Men de neggu ikke dårlige! Klart best i 1.omgang i dag, så tok RBK over i 2.omgang, men nå er det Stabæk som fører igjen. Dette blir en knalltøff motstander, og jeg er livredd Nannskog kan gjøre søndagen sur. Og så er det jo så forbanna typisk Brann å drite seg ut på hjemmebane når vi leder serien. Det ligger liksom i klubbens gener at vi taper nå! Moldekampen var dårlig, men det er jo grunn til å håpe at det blir langt bedre og mer offensivt hjemme. Spørsmålet er jo bare om Stabæk kommer for 1 poeng. Sånne lag er grusomme å spille mot!
Legg ned hele klubben!

Mr_Soma

Vi skremmer vannet av bærumsfolket med trøkket fra Stadion. Tidlig scoring så er vi der!

15-16 000 er ikke hverdagskost for de.

SKB e BEST!!!

1-1 var jo et ganske greit resultat
idelse og smerte..eller bare ren plankekjøring.

Bruiser

Lurer på korleis vi fungerer som lag om det blir Stabæk som scorer først. Vi har jo tatt ledelsen først i kvar einaste kamp i år. Om det skulle skje håper eg ihvertfall at laget vårt ikkje let seg stresse av en tilsynelatande ballsikker motstander. Ihvertfall med lavt tempo og slakt press frå motstanderen virker det som om Stabæk er trygge med ballen i laget. Håper vi sett gassen i bånn og bestemmer tempoet frå starten av.

Disse 3 poenga er like viktige som alle andre og det er ingen grunn til at vi ikkje skal bestemme betingelsane på stadion.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

KEA

Quote from: "krøvel vellevold"Mange ser ut til å mene at det er en selvfølge at vi slår Stabæk. Men de neggu ikke dårlige! Klart best i 1.omgang i dag, så tok RBK over i 2.omgang, men nå er det Stabæk som fører igjen. Dette blir en knalltøff motstander, og jeg er livredd Nannskog kan gjøre søndagen sur. Og så er det jo så forbanna typisk Brann å drite seg ut på hjemmebane når vi leder serien. Det ligger liksom i klubbens gener at vi taper nå! Moldekampen var dårlig, men det er jo grunn til å håpe at det blir langt bedre og mer offensivt hjemme. Spørsmålet er jo bare om Stabæk kommer for 1 poeng. Sånne lag er grusomme å spille mot!

Enig med krøvel her. Jeg så det meste av kampen på TV, og at RBK slipper unna med 1-1 er nesten et ran, ettersom de i store perioder av første omgang ble nærmest overkjørt av et hissig og offensivt Stabæk-lag. Radarparet Daniel Nannskog og Veigar Páll Gunnarson skapte flere store sjanser med fikst kombinasjonsspill. Spesielt lyktes de godt med spill i bakrommet der god timing og den ekstreme farten til Nannskog satte RBK-forsvaret på prøve. At det ikke ble flere mål til Stabæk er helt utrolig. Bare godt/heldig keeperspill og de berømmelige marginene holdt RBK inne i kampen. Det jevnet seg ut i 2. omgang, men i stedet for at RBK-maskinen malte Stabæk i stykker på slutten, var det Stabæk som gjenerobret initiativet. Den lille lynkjappe og dribleglade brasilianeren som kom inn på slutten er neppe noe for trøtte bein.

At Stabæk overrasket mange foran skjermen er temmelig sikkert, jeg vil faktisk si at de imponerte. Stabæk blir ingen kasteball nå til helgen, og jeg tror på en fartsfylt og artig kamp. Det kan fort bli mange mål, og for at det skal gå vår vei er det full skjerping både på banen og på tribunen som teller.

Mick

Dette kommer til å bli en spennende kamp, som det som regel blir når Brann møter Stabekk. Jeg tror ikke vi skal ta sjangsen på å legge oss så lavt etter et evt. ledermål slik som vi gjorde det i Molde. Vi må overkjøre dem totalt og ta fra dem alt håp om seier både ved hjelp av tribunen og spillermessig overtak. Sossen skal få svi. Vi kjører over dem fra første minutt. Tror på 3-1 Winters, Sæternes og Memmeli. Uavgjordt er uakseptabelt i denne kampen, selvom Stabekk er et godt lag og det overasker meg ikke om det blir veldig jevnt. Men Brann trekker det lengste strået.

Jeg nevnte for kameraten min under VIF kampen at jeg ikke hadde vasket Brann drakten min siden seriestart og at den luktet Hansa øl, skillingsboller og det som verre var. Han krevde av meg at jeg ikke skulle vaske den før Brann tapte en kamp. Fordi det betydde ulykke og nå klarer jeg bare ikke putte den inn i vaskemaskinen. Uff, håper drakten lukter like jævlig, om ikke verre i slutten av oktober.
He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man. Dr.Samuel Johnson

Stoffi

Quote from: "Mick"

Jeg nevnte for kameraten min under VIF kampen at jeg ikke hadde vasket Brann drakten min siden seriestart og at den luktet Hansa øl, skillingsboller og det som verre var. Han krevde av meg at jeg ikke skulle vaske den før Brann tapte en kamp. Fordi det betydde ulykke og nå klarer jeg bare ikke putte den inn i vaskemaskinen. Uff, håper drakten lukter like jævlig, om ikke verre i slutten av oktober.


Jeg vasket ikke min pÃ¥ 1,5 sesonger for 4-5 sesonger siden.  :wink:
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Bruiser

Haha, overtru er so klassisk når det kjem til idrett. Eg er ikkje overtruisk verdt fem øre heldigvis og slepp dermed å slite med svetteosandes supportereffekter og liknande :p
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Mr_Soma

Jeg har det samme problemet med boxeren... fikk en rød boxer i slutten av treogseksti, å lovet å ikke ta den av før Brann vant serien igjen..

Snublefot

Quote from: "Mr_Soma"Jeg har det samme problemet med boxeren... fikk en rød boxer i slutten av treogseksti, å lovet å ikke ta den av før Brann vant serien igjen..

Northside

Skulle eg vært overtroisk så kunne eg bare glemt å reise på bortekamper.

Har fortsatt til gode å vinne en bortekamp!
Har bare vært i Fredrikstad i år hvor vi fikk 1 poeng, skulle til Start kampen men kunne ikke.
men skal til Sandefjord, så om vi taper så vet alle overtroiske fans hvem sin skyld det er :wink:

BrannSupporter

Det gikk 6 år før jeg så Brann vinne borte. Min første bortekamp var Skeid - Brann i 97 som endte 1-1. Så gikk det hele 6 år (rundt 8-10 kamper) før jeg fikk min første borteseier i kampen mot VIF sommeren 2003 da Thomas Lund rundlurte Panzer og vi vant 2-0.

Go Up