• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Haugen

Started by Endre, May 01, 2006, 13:09:14 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Endre

Er Mjeldes urokkelige tro på Helge Haugen i ferd med å betale seg?
Han har levert varene de to siste kampene, og jobbet i senk midtbanene til fjorårets gull og sølvvinnere.

Hva tror dere, er det et blaff eller vil han forsette fremgangen?
Gledelig er det i alle fall!

slang

Er blitt postitivt overrasket over Haugen i år! Skal mye til for at han ikke starter de neste kampene! Fantastisk god jobbing, og tilogmed endel pasninger som går fremover på banen!
ansa 08

Lurkin

Helt fantastisk. Var skuffende i fjor, mye pga benbruddet mener jeg, men i de siste kampene har han vist Grindheim og Hæstad hvordan man løper. Merker at han har blitt raskere, for nå er han en ballvinner.

Litt flaks med målet, men det må man ha.
Berømte Brann fra Bergen

Kirk

Verdt å merke seg er vel også hvor dårlig midtbanene fungerte mot Lillestrøm uten HH på banen.

Minner mye om rollen Gilberto gjør for Arsenal. Legger ned mye hardt som få legger merke til, men som gjør det mulig for de rundt han til å briljere.

positiv

landslaget neste:D
ødt blod på HANSA

Jeanet

Quote from: "positiv"landslaget neste:D

Jepp!!
ater Lillestrøm SK,
hater Viking og VIF,
hater Rosenborg Ballklubb, men
Sportsklubben BRANN ELSKER VI!!<3<3

KennethS

Quote from: "positiv"landslaget neste:D

Spiller han ikkje på landslaget da?

Bergen ut av Norge!
tå på Brann

Snublefot

Jeg har til nå i sesongen vært i mot en helge haugen på brann..   Målet hans har ikke fått meg til å forandre mening, men spillet hans har derimot overbevist meg om at han ihvertfall ikke er så dårlig som jeg trodde..

Til nå har han gjort sakene bra, så får vi håpe han kan bidra like godt og enda bedre i de neste kampene om han får spille..

rødesk

Som Hareide har sakt før; Haugen er en undervurdert spiller.
Gøy å se at hard jobbing gir resultater!
oen må gå...!

dudo

http://fotball.bt.no/eliteserien/article92965.ece

Haugen fortsetter å sprenge rekorder i nord. Jeg kjenner jeg er veldig glad for at han fikk de tre nødvendige kampene før han dro nordover.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

Samtidig, det er ikke rare poengfangsten han har på børsen.  Tromsø hadde vert ett bedre lag med Bernier enn Haugen for å si det slik.

Hickok

Tja, vet ikke helt. Har de tapt en eneste kamp i høst? Ikke mange i hvert fall.

ostraume

Quote from: "Xminator"Samtidig, det er ikke rare poengfangsten han har på børsen.  Tromsø hadde vert ett bedre lag med Bernier enn Haugen for å si det slik.

Haugen er vel gjerne en type som blir undervurdert på børsene. Han har iallefall vært fast på et Tromsø som har bykset oppover tabellen.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dudo

Han var ihvertfall jævlig god mot RBK. I tilfellet Haugen burde jo vi Brannfans som nevnt vite at børsen ikke alltid har alt å si...
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

gitarbroiler

Haugen har vært Branns mest undervurderte spiller i flere år. Det mange lag som opererer med uttrykket "den usynlige veggen" og akkurat dette har Haugen vært for Brann i flere kamper.

I 2006 var Haugen en av Branns beste frem til høsten begynte. Da ble han byttet ut til fordel for Bakke, og midtbanen ble straks mye dårligere. Ikke fordi Bakke er en dårlig spiller, men fordi alle rundt var vandt til Haugens vanvittige jobbing.

I tillegg hadde Haugen en unik egenskap i dagens fotball: Han var lojal, og klaget ALDRI. Helt frem til dagen han gikk til Tromsø så klaget han aldri på manglende spilletid. Han ble gang på gang satt ut, men gang på gang jobbet han seg inn igjen.

dudo

Quote from: "gitarbroiler"Da ble han byttet ut til fordel for Bakke, og midtbanen ble straks mye dårligere. Ikke fordi Bakke er en dårlig spiller, men fordi alle rundt var vandt til Haugens vanvittige jobbing.

Nja, det er vel en sannhet med modifikasjoner. Mener å huske at vi sto med 4-1-0 i de kampene Bakke og Andresen fikk sammen?

dudo

Quote from: "dudo"
Quote from: "gitarbroiler"Da ble han byttet ut til fordel for Bakke, og midtbanen ble straks mye dårligere. Ikke fordi Bakke er en dårlig spiller, men fordi alle rundt var vandt til Haugens vanvittige jobbing.

Nja, det er vel en sannhet med modifikasjoner. Mener å huske at vi sto med 4-1-0 i de kampene Bakke og Andresen fikk sammen?

Haha, det er selvsagt bare tull. 4-0-3 skulle det være. Tap mot Lyn, Viking og TIL (i TIL-kampen var Bakke vanvittig god), og seire mot SF, Ham-Kam, Odd og Stabæk.

gitarbroiler

Nå tapte vi 4-0 borte mot Ham - Kam, og Bakke var vel ikke signert når det tapet kom, så du tar nok feil der gitt.

At midtbanen ble dårligere etter at Haugen ble benket har faktisk Mjelde selv uttalt seg om.

dudo

Men vi vant 2-1 hjemme og tok sølvet i nest siste serierunde.

Poenget mitt er at sett i forhold til resten av høsten gikk poengsnittet vårt opp med Bakke på banen. På de 7 kampene hvor Eirik startet tok vi 12 poeng, på de resterende 6 tok vi 6. Om man skal legge det snittet til grunn kan man ihvertfall si at spenningen ville vært bevart vesentlig lengre.

Mr_Z

Det riktige er: Andresen og Bakke på banen: 4-0-1.

Laget en statistikk på dette tidligere i år for å argumentere i en tilsvarende diskusjon med en kompis. Litt mer for de som er veldig interessert:

Haugen/Andresen på midtbanen:
Totalt 34 poeng på 17 kamper =                                                                              2,0 i snitt
Vårsesongen (til og med runde 13): 25 poeng på 10 kamper =                  2,5 i snitt
Høstsesongen (fra runde 14): 9 poeng på 7 kamper =                                   1,3 i snitt

Bakke/Andresen på midtbanen:
Totalt 9 poeng på 4 kamper, alle på høsten =                                                    2,3 i snitt

Haugen og Bakke

dudo

Se der ja, der var tallene jeg var ute etter. Godt at det er noen som har bedre oversikt enn meg.

Men når det er sagt: Hyll Haugen! En av mine absolutte favorittspillere!

gitarbroiler

Hmmm....

Har jeg skutt skivebom eller? :)

Mener å huske at midtbanen ble dårligere når Haugen ble benket, men tallene viser jo noe annet da. Nå kan statistikk brukes til så mangt, men vanskelig å motargumentere dette :)

Mr_Z

dudo

Det er uansett hevet over en hver tvil at laget var langt bedre om våren - med Haugen på banen.

gitarbroiler

Quote from: "dudo"Det er uansett hevet over en hver tvil at laget var langt bedre om våren - med Haugen på banen.

Ja, og mitt poeng også.

Forøvrig var aldri min intensjon å rakke ned på Bakke, men heller å fremheve Haugens innsats. Haugen er en kanonspiller, og en enorm spiller å ha i troppen. Ikke verdens beste teknikk, men i spann med en teknikker på midten, så er Haugen svært svært god.

dudo

Go Up