• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettkrisen

Started by enavgutta, April 21, 2006, 13:26:35 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

enavgutta

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article2054374.ece

Det skrives i denne artikkelen i BA at dette nye selskapet ikke klarte å ta over rutinene til ticnet. Jeg så selv at folk måtte stå i kø flere timer før kampstart for å få billetter til LSK kampen ? Er det slik at man ikke lenger kan kjøpe sittebilletter på Narvesen ? Helt utrolig at Brann bytter til et lite Bodø basert firma. Jeg vil påstå at dette er noe av årsaken til at det faktisk bare var skandaløse 13 000 og ikke 15000 på Stadion mot LSK.

Hva slags grep er det de har tatt på Stadion? Prøver de å spare 50 øre pr. billett eller? Helt utrolig at et postordrefirma fra nordnorge skal få styre butikken til helvete. Smart fyr du Jæger !

Sannheten om skandalen på Umbro og det lave tilskuerantallet må frem ! La hodene rulle !

abe78

Nå selger dette firmaet billetter for de andre tippeligalagene også, det skal være sagt.

Det virker som om det er veldig få som har fått med seg at man kan kjøpe billetter på nettet og skrive de ut på printeren selv hjemme.
.og husk!

Bataljonen

Vi har gitt klar beskjed om at det ikke var akseptabelt det som skjedde med billettene til Store Stå, at ikke våre medlemmer fikk rabatt. Dette har de lovet å rydde oppi samt at det blir en utgang til på Store Stå/Umbro.
Ja, vi vet at det er midt i en byggeperiode MEN forholdene slik de er nå er ikke akseptabelt.

Vi har gitt beskjed på Bataljonens vegne og de har lovet bedring men det gjenstår å se hva som skjer til neste kamp. Vi har blitt lovet oppdatering på sakens gang.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

chris_henrik

Quote from: "enavgutta"
Helt utrolig at Brann bytter til et lite Bodø basert firma.


Ticnet ble vel kjøpt opp av iTicket, og da var det vel lite Brann kunne gjøre. Det som er mest graverende er at Narvesen ikke lenger selger billetter til hele stadion. Tror dette reduserer salget en god del. Satser på fult hus mot Møre-All-Stars.
<BRANN> ..... DKFM

enavgutta

Akurrat. Det at man ikke kan kjøpe billetter til hele stadion er utelukkende negativt. Her taper man 1000-1500 hver kamp, sier intuisjonen min. Mange som er ganske spontane i forhold til en tur på Stadion. Variabler som være seg tid, tilgjengelighet, plasser, jobb etc.. spiller inn. Folk gir opp hvis de ikke får de ledige sitteplassene (som det faktisk var ganske mange av mot LSK) lett i hende.

Ingen jeg kjenner som har fått med seg at du kan skrive ut billettene.. høres helt jalla ut mtp forfalskning og slikt.

Nixon

Quote from: "enavgutta"Hva slags grep er det de har tatt på Stadion? Prøver de å spare 50 øre pr. billett eller? Helt utrolig at et postordrefirma fra nordnorge skal få styre butikken til helvete. Smart fyr du Jæger!


Nå er vel dette firmaet brukt fordi de kjøpte opp Ticknet etter det jeg kan lese i artikkelen.

Men at billettsalget ikke fungerer er en ting. At man er så håpløst naiv med innganger er en annen. Hvem i all verden kunne tro at det skulle gå smertefritt at hele Umbro skulle måtte gå opp trappen i Hansa, forbi alle som står i kioskkø og så ta en krapp sving ned en smal trapp ned på Umbro. Det gikk så sakte i minuttene frem mot kampstart at det var vondt å se på.
Rød makt på Hansa!

Snublefot

Quote from: "enavgutta"Akurrat. Det at man ikke kan kjøpe billetter til hele stadion er utelukkende negativt. Her taper man 1000-1500 hver kamp, sier intuisjonen min. Mange som er ganske spontane i forhold til en tur på Stadion. Variabler som være seg tid, tilgjengelighet, plasser, jobb etc.. spiller inn. Folk gir opp hvis de ikke får de ledige sitteplassene (som det faktisk var ganske mange av mot LSK) lett i hende.

Ingen jeg kjenner som har fått med seg at du kan skrive ut billettene.. høres helt jalla ut mtp forfalskning og slikt.


var en kar som tilbød to billetter på forumet her rett før kampen, han sa at han kunne sende dem på mail, så trengte man bare skrive dem ut..

da tenkte jeg.. HAHA, litt veeeel sen 1.april spøk...

men det var vist tydeligvis alvor da...  merkelig

chris_henrik

Var det ingen kontroll av disse "Skrive ut selv"-billettene? Tenker da på strekkode som scannes som hos Norwegian.

Hvis ikke så er det jo bare å velge: Number of copies 50, og vips så er hele klassetrinnet ditt på ungdomsskolen sikret billett.

Noen som kan si noe om dette?
<BRANN> ..... DKFM

lenuzen

vi kjøpte biletter til store stå som vi printet ut selv hjemme.. det var ingen kontroll på noe, vi bare viste arket til vakten og han sendte oss forbi.. kunne vel printet ut en god del av samme bilettene uten at noe hadde blitt merket:S
rann i våre hjerter

krøvel vellevold

Quote from: "lenuzen"vi kjøpte biletter til store stå som vi printet ut selv hjemme.. det var ingen kontroll på noe, vi bare viste arket til vakten og han sendte oss forbi.. kunne vel printet ut en god del av samme bilettene uten at noe hadde blitt merket:S


Noe som vel forklarer hvorfor tilskuertallet var på 13000, mens det virket som om det var adskillig nærmere 14000... I hvert fall med tanke på at kapasiteten var 15000! Skulle vært interessant å se hvor de skulle fått plass til de 2000 ekstra tilskuerne i så fall...
Legg ned hele klubben!

Northside

Quote from: "krøvel vellevold"

Noe som vel forklarer hvorfor tilskuertallet var på 13000, mens det virket som om det var adskillig nærmere 14000... I hvert fall med tanke på at kapasiteten var 15000! Skulle vært interessant å se hvor de skulle fått plass til de 2000 ekstra tilskuerne i så fall...


Var god plass på sidene på ss, hvertfall mot Klokkesvingen. Var også god plass nede på flaten på ss hvor folk gikk frem og tilbake.

Var en del stå plasser ledig på andre siden +  noen seter ledig rundt om på gamle, så noen plasser var det :wink:
Men kan tenke meg de ville slete med de siste 200 som skulle inn dersom det ble utslogt.

Bataljonen

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "lenuzen"vi kjøpte biletter til store stå som vi printet ut selv hjemme.. det var ingen kontroll på noe, vi bare viste arket til vakten og han sendte oss forbi.. kunne vel printet ut en god del av samme bilettene uten at noe hadde blitt merket:S


Noe som vel forklarer hvorfor tilskuertallet var på 13000, mens det virket som om det var adskillig nærmere 14000... I hvert fall med tanke på at kapasiteten var 15000! Skulle vært interessant å se hvor de skulle fått plass til de 2000 ekstra tilskuerne i så fall...


Vi har fått bekreftet av Brann at tilskuertallet var i overkant av 14000.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

abe78

Fint da kan krøvel slappe av. Hehe. Ikke det, jeg lurte jeg også. Hvordan skulle man få inn 2000 til? 14.000+ er godkjent. Det jeg nå lurer på er hvorfor man kunne bomme med 1000. Virker rart og litt uproft?
.og husk!

Bataljonen

Quote from: "abe78"Fint da kan krøvel slappe av. Hehe. Ikke det, jeg lurte jeg også. Hvordan skulle man få inn 2000 til? 14.000+ er godkjent. Det jeg nå lurer på er hvorfor man kunne bomme med 1000. Virker rart og litt uproft?


Det har med billettkaoset og maskiner som brøt sammen. Fintelling i ettertid.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe


weirus

Takke seg til MIX'en på Minde!
SK BRANN BERGEN - Hasta la victoria siempre

krøvel vellevold

Quote from: "abe78"Fint da kan krøvel slappe av. Hehe. Ikke det, jeg lurte jeg også. Hvordan skulle man få inn 2000 til? 14.000+ er godkjent. Det jeg nå lurer på er hvorfor man kunne bomme med 1000. Virker rart og litt uproft?


14000 er ikke godkjent så lenge RBK hadde 21000, Viking hadde 14000 og AaFK i 1.div. hadde 10200. Men historisk er ikke 14000 så aller verst. Det er bare det at fotballinteressen i Norge er høyere en noen gang, slik at det som var gode tall tidligere, ikke nødvendigvis er gode tall nå lenger.

Uansett er jeg glad for at mine anslag over hvor mange som er tilstede, fremdeles holder høy kvalitet. Jeg SA jo at det måtte ha vært mer enn 13000 og sannsynligvis rundt 14000!
Legg ned hele klubben!

Yngve

Quote from: "krøvel vellevold"14000 er ikke godkjent så lenge RBK hadde 21000, Viking hadde 14000 og AaFK i 1.div. hadde 10200.


14 000 må då vitterleg vere nok når kapasiteten er på 15 000..

krøvel vellevold

Quote from: "Yngve"
Quote from: "krøvel vellevold"14000 er ikke godkjent så lenge RBK hadde 21000, Viking hadde 14000 og AaFK i 1.div. hadde 10200.


14 000 må då vitterleg vere nok når kapasiteten er på 15 000..


Hva har kapasiteten å si så lenge det er 1000 ledige?

Hadde 2000 vært nok om kapasiteten var 3000?
Legg ned hele klubben!

Tom C

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Yngve"
Quote from: "krøvel vellevold"14000 er ikke godkjent så lenge RBK hadde 21000, Viking hadde 14000 og AaFK i 1.div. hadde 10200.


14 000 må då vitterleg vere nok når kapasiteten er på 15 000..


Hva har kapasiteten å si så lenge det er 1000 ledige?

Hadde 2000 vært nok om kapasiteten var 3000?


Skjønner ikke hvorfor du synes 14000+ tilskuere er så forferdelig dårlig.

Branns skuffende avslutning i fjor og begredelige sesongoppkjøring har nok mer å si enn mange tror. Det betyr at det er de mest interesserte som har kjøpt sesongkort som møter opp, mens andelen av de som går på stadion fordi Brann kjemper i toppen eller været er så grådig fint er relativt lav.

Dette vil forhåpentligvis endre seg når det blir varmere, Brann er i toppen og kjemper, og den nye stadion lokker nyskjerrige ut av godstolen.

Og jeg ser ikke på det som noe nederlag at interessen til tider er like stor eller større på andre arenaer rundt om kring i Norge. Som nevnt før, så kan 14000 på staddaen når Brann gjør det bra lage bedre stemning enn på noen andre arenaer i Norge uavhengig av tilskuertall...
Aldri mer Obos....

Snublefot

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "abe78"Fint da kan krøvel slappe av. Hehe. Ikke det, jeg lurte jeg også. Hvordan skulle man få inn 2000 til? 14.000+ er godkjent. Det jeg nå lurer på er hvorfor man kunne bomme med 1000. Virker rart og litt uproft?


14000 er ikke godkjent så lenge RBK hadde 21000, Viking hadde 14000 og AaFK i 1.div. hadde 10200. Men historisk er ikke 14000 så aller verst. Det er bare det at fotballinteressen i Norge er høyere en noen gang, slik at det som var gode tall tidligere, ikke nødvendigvis er gode tall nå lenger.

Uansett er jeg glad for at mine anslag over hvor mange som er tilstede, fremdeles holder høy kvalitet. Jeg SA jo at det måtte ha vært mer enn 13000 og sannsynligvis rundt 14000!


Du har hengt deg opp i tall Krøvel.. Om brann stadion kunne huse 20.000 i kampen mot lillestrøm, så hadde vi nok sikkert hatt et par tusen tilskuere til vil jeg tro..   som sakt, vil jeg tro ihvertfall..

krøvel vellevold

QuoteSkjønner ikke hvorfor du synes 14000+ tilskuere er så forferdelig dårlig.

Branns skuffende avslutning i fjor og begredelige sesongoppkjøring har nok mer å si enn mange tror. Det betyr at det er de mest interesserte som har kjøpt sesongkort som møter opp, mens andelen av de som går på stadion fordi Brann kjemper i toppen eller været er så grådig fint er relativt lav.


Som jeg skrev; historisk er det ikke dårlig, men sammenlignet med diverse småbyer rundt om i landet, så er det likevel det!


QuoteOg jeg ser ikke på det som noe nederlag at interessen til tider er like stor eller større på andre arenaer rundt om kring i Norge. Som nevnt før, så kan 14000 på staddaen når Brann gjør det bra lage bedre stemning enn på noen andre arenaer i Norge uavhengig av tilskuertall...


Det er et nederlag hvis interessen er større og stemningen er bedre andre steder! Det er fordi bergensere har et renomé om å være landets største patrioter, Brann-fansen har (hatt) et rykte om å være landets beste, mest trofaste, mest engasjerte og mest høylydte publikum. Samt at vi har vært kjent for gode publikumstall.

Store Stå var tildigere kjent for å være Norges største og beste supportergjeng. I størrelse er vi utklasset av Klanen, og også slått av Kanari. Kanskje noen andre og. I kvalitet er vi slått av de fleste.

Brann-publikummet generelt var også kjent for å være Norges største og beste. I størrelse blir vi utklasset av RBK for tiden, vi er blitt tatt igjen av Viking og VIF, og en liten drittby med lag i 1.div. har nesten like mye som oss. I kvalitet er stemningen på Stadion KANSKJE best i landet, men man kan like gjerne nevne VIF. Kommer litt an på hvilke kriterier man legger til grunn. Det er samtidig en hel rekke andre klubber som har tatt kraftig innpå hva stemning angår. RBK for eksempel.

Derfor har vi snart ingenting vi er best på lenger. Det er mindre grunn enn noen gang tidligere til å si at det er noe spesielt med Brann og Branns publikum / bergenseres lidenskap og patriotisme. Vi er i ferd med å bli som "alle andre". Vi er snart ikke lenger "unike", som vi alltid har blitt kalt! Som Brann- og bergenspatriot er utviklingen bekymringsfull.
Legg ned hele klubben!

Go Up