• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Pondan

Skal vere fornøyd med det...

slang

er meldt 15 grader og regn i bergen i måren.....
ansa 08

krøvel vellevold

17035 tilskuere på Lerkendal. Spørs om vi slår det.
Legg ned hele klubben!

Chrisstah

mange billetter e det solgt til fr.stad kampen?
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

krøvel vellevold

Quote from: "Chrisstah"mange billetter e det solgt til fr.stad kampen?


Det er solgt 9984 til FFK-kampen.

For øvrig ser det ut til at billettsalget på T-feltet starter på 800 ledige. Ikke 1000, som har vært nevnt som kapasitet der tidligere. Om dette skyldes at de har redusert kapasiteten der, eller om en sponsor har kjøpt/fått 200 billetter på dette feltet, er søren ikke godt å si. I tallet til FFK-kampen har jeg regnet kapasiteten der som 800. Hvis den likevel er 1000, er det alstå solgt 10184.

Hvis kapasiteten på T-feltet kun er 800, så har jeg oppgitt 200 for mye solgt til Viking-kampen.

Det er for øvrig ikke solgt særlig mer til Viking-kampen enn det var på samme tid før Lyn-kampen (15300 tilsk.). Dessuten er det meldt regn i morgen ettermiddag, så jeg er neggu ikke sikker på om vi runder 16000 denne gangen heller.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Tatt i betraktning av at felt T ser ut til å starte på 800 ledige (ikke 1000, som tidligere antatt), så er det 16/7 kl. 20:15 solgt 14562. Kan se ut som det kanskje bare blir vel 15500 i morgen. Og da er det plutselig ikke så voldsomt bra likevel. Spesielt når RBK (som IKKE leder serien) klarer 17035. Men de fikk jo som vanlig spille søndag kl. 18 uten tv-sending. Og så vant de jo forrige runde (noe vi i hvert fall IKKE gjorde), og så hadde de ikke Sting-konsert i dag eller dårlig vær, så...
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Litt over 7 timer igjen nå.
17/7 kl. 10:47: Solgt 14707. I tillegg kommer det vel noen hundre på bortefeltet. Men siden det er mandagskamp og det er ferie (alt studentpakket fra Rogaland har vel reist hjem), så blir de vel ikke så mange. Med det været som er nå, tviler jeg egentlig på at det blir stort mer enn 15500 i kveld. Kanskje bortimot 16000 hvis vi er heldige.

NB! Salgstallet jeg oppgir nå, er med forbehold om at det er riktig at kapasiteten på T-feltet er blitt redusert fra 1000 til 800.
Legg ned hele klubben!

tormi

Tror nok det kommer en del mindre. Mange partoukort innehavere med billett som ikke går på kampen eller selger/gir vekk billetten når de er på ferie i utlandet!
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

dudo

De som ikke går er en ting, men det er da revnende likegyldig for tilskuertallet om de gir vekk eller selger billetten sin...
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Alexåsane

Eg har ikke kjøpt billett enda, så ta det med ro, kommer i hvertfall 1 til:)
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Brannfrelst

Med utgangspunkt i en kapasitet på 18.500,samt at kapasiteten på bortefeltet er ca 1100 fikk jeg at det var 3373 billetter igjen. Feltene som er åpen for hjemmesupportere på BT tribunen er det 1 billett igjen på.(regnet med at det feltet for BT abbonenter er utsolgt siden det var 72 igjen på fredag. Det vil si at det er solgt over 15.000. Tar jeg helt feil her eller?
2.10.07-Gullet kom hem!

Desperado

Quote from: "dudo"De som ikke går er en ting, men det er da revnende likegyldig for tilskuertallet om de gir vekk eller selger billetten sin...


Oppgitt tilskuertall hos Brann går på antallet solgte billetter, så de teller med partoutkortene enten de brukes eller ikke. Og det _er_ ett poeng at en god del får/kjøper partoutkortbilletter av venner og kjente om sommeren som ellers ville løst vanlig billett.

tormi

Quote from: "dudo"De som ikke går er en ting, men det er da revnende likegyldig for tilskuertallet om de gir vekk eller selger billetten sin...


Det er likegyldig for ANTALL solgte billetter. Men ikke for det reelle tilskuertallet. Om 1000 mennesker har kjøpt billett men billetten ligger i skuffen hjemme (altså ingen som benytter den), så kan brann ha solgt 18000 billetter men tilskuerantallet blir vitterlig bare 17000.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

krøvel vellevold

Quote from: "tormi"
Quote from: "dudo"De som ikke går er en ting, men det er da revnende likegyldig for tilskuertallet om de gir vekk eller selger billetten sin...


Det er likegyldig for ANTALL solgte billetter. Men ikke for det reelle tilskuertallet. Om 1000 mennesker har kjøpt billett men billetten ligger i skuffen hjemme (altså ingen som benytter den), så kan brann ha solgt 18000 billetter men tilskuerantallet blir vitterlig bare 17000.


Selger Brann 17358 billetter, men alle velger å boikotte kampen og heller sitte hjemme og se den på tv, så blir tilskuertallet 17358. Ikke null.
Legg ned hele klubben!

BrannFa(e)n

Om 1000 reiser på ferie og gir billetten sin til 1000 som vanligvis kjøper billett, blir tilskuertallet f.eks 15000 istedetfor 16000. Woo. Doktorgrad.
rannfasiten

krøvel vellevold

17/7 kl. 14:24: Solgt 15050, forutsatt at T-feltet tar 800 og ikke 1000.
Legg ned hele klubben!

tormi

Quote from: "krøvel vellevold"

Selger Brann 17358 billetter, men alle velger å boikotte kampen og heller sitte hjemme og se den på tv, så blir tilskuertallet 17358. Ikke null.


Ja i statistikken ja. Men alle de 17358 tomme setene dine lager ikke mye lyd og stemning på stadion.

Jeg driter da i statistikken din bare forteller at jeg tror ikke det reelle tallet vil bli så høyt som antydet her. Bare ment som en digresjon til denne tråden og denne kampen spesielt siden den går midt i fellesferien.

Skal si folk er tjokk i hovve.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

krøvel vellevold

Quote from: tormi
Quote from: "krøvel vellevold"

Selger Brann 17358 billetter, men alle velger å boikotte kampen og heller sitte hjemme og se den på tv, så blir tilskuertallet 17358. Ikke null.[/quote
Ja i statistikken ja. Men alle de 17358 tomme setene dine lager ikke mye lyd og stemning på stadion.

Jeg driter da i statistikken din bare forteller at jeg tror ikke det reelle tallet vil bli så høyt som antydet her. Bare ment som en digresjon til denne tråden og denne kampen spesielt siden den går midt i fellesferien.

Skal si folk er tjokk i hovve.


Jeg har vel aldri påstått at det kommer så mange tilskuere! Jeg snakker om hvordan de regner antall tilskuere.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

luthen77

Det viktigste må være at tribunene er fulle og at steminigen og støtten er på topp. Hvor kortinnehaverne egentlig befinner seg er likegyldig, men det er ikke likegyldig om de setene de etterlater seg er tomme, for tomme seter er og blir dumt.

Jeg vil ikke ha "hyggelig, familiær Bærumstemning" men både og. Både fullsatt stadion og maksimal tradisjonell støtte fra tribunene og mannfolk i flertall ! Må gå an å få til.

PS Regnet skal avta, men om det avtar tidsnok til å lokke ekstra folk er uvisst.

krøvel vellevold

Siste oppdatering herfra før Viking-kampen:

17/7 kl. 15:39: Solgt 15255.

Kan kanskje runde 16000 da! Men det er så mye rart med de tilskuertall som oppgis og som blir justert opp eller ned i ettertid, at jeg tviler ikke et sekund på at det tilskuertallet som blir oppgitt i kveld er lavere enn det som er solgt nå...
Legg ned hele klubben!

Bataljonen

Quote from: "krøvel vellevold"


Har tanken slått deg at kanskje enkelte er på sommerferie? Så fingeren kommer "snart ut".
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

tormi

Quote from: "luthen77"Det viktigste må være at tribunene er fulle og at steminigen og støtten er på topp. Hvor kortinnehaverne egentlig befinner seg er likegyldig, men det er ikke likegyldig om de setene de etterlater seg er tomme, for tomme seter er og blir dumt.


My point exactly!
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

krøvel vellevold

Status for de tre neste seriekampene pr. 17/7 kl. 22:30:

FFK-kampen: 10098
Start-kampen: 9851
MFK-kampen: 9848
Legg ned hele klubben!

monzilla

Med seier over Start i Cupen og walkover i ecupen vil tilskuertallet i neste hjemmekamp havne på nøyaktig 16662. Merk mine ord.

BrannFa(e)n

Hah, dust. Det blir 16378
rannfasiten

GBS

På vg.no og terminlisten på brann.no er tilskuertallet fra Brann-Lyn endret fra 15331 til 15159.

Tilskuertallet har altså blitt korrigert ned, ikke opp som man skulle tro utfra billettsalget på billettluka.no den gang.

krøvel vellevold

Quote from: "GBS"På vg.no og terminlisten på brann.no er tilskuertallet fra Brann-Lyn endret fra 15331 til 15159.

Tilskuertallet har altså blitt korrigert ned, ikke opp som man skulle tro utfra billettsalget på billettluka.no den gang.


Ja, det er merkelig. Men de salgstallene jeg har oppgitt tidligere, kan vise seg å være 200 feil. Det er nemlig ting som tyder på at billettsalget på T-feltet starter på 800 ledige - ikke 1000. Og dermed har jeg oppgitt 200 for mange solgte. Men likevel er det mystisk med tanke på at omtrent ingen kan ha kjøpt billett i døren den dagen. Folk gjør jo det bl.a. på SS.

NÃ¥r det gjelder tilskuertallet pÃ¥ mandag, høres det fornuftig ut. Det er vel ca 14300 sitteplasser nÃ¥ (husker ikke det eksakte tallet), og det var utsolgt bortsett fra at bortefeltet pÃ¥ ca 1100 var omtrent halvfullt. AltsÃ¥  ca 13800 pÃ¥ sitte. Vil tippe at det var ca 2000 pÃ¥ SS (kapasitet 3000) og 500 pÃ¥ T (kapasitet 800?). Da ender vi opp med 16300. Men det kan jo godt ha vært noen hundre til pÃ¥ de to stÃ¥tribunene, sÃ¥ da treffer vi tilskuertallet sÃ¥nn noenlunde.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

12 dager til FFK-kampen.

18/7 kl. 23:30: Solgt 10243
Legg ned hele klubben!

Yngve

Det var uansett ikkje så mange på stadion på måndag som det vart oppgjedd. På hovudtribuna, retning Hansa, så var det masse ledige seter. Var og ein del ledige seter på både øvre Z. Men at det vart seld over 16 000 billettar, det stemmer nok. Alikevel, så var det bra oppmøte på stadion i går.

Northside

Quote from: "Yngve"Det var uansett ikkje så mange på stadion på måndag som det vart oppgjedd. På hovudtribuna, retning Hansa, så var det masse ledige seter. Var og ein del ledige seter på både øvre Z. Men at det vart seld over 16 000 billettar, det stemmer nok. Alikevel, så var det bra oppmøte på stadion i går.


tja. Var en del ledige i begynnelsen, virket som folk kom utrolig seint til denne kampen. Men det ble etterhvert fult, også på øvre felt Z.

Xminator

Quote from: "krøvel vellevold"12 dager til FFK-kampen.

18/7 kl. 23:30: Solgt 10243


Ikke gjør deg dummere enn du allerede er. Om det er viktig for e-penisen, så kan man jo sammenligne Branns salg med det Viking fikk solgt til sin 1. kvalikk-kamp i fjor. Mener å huske de hadde ett britisk jalla-lag de også.

Hvor mange hadde kommet om vi hadde spilt mot Newcastle etter 1-1 borte? Det er noen år siden vi har fått slik motstand i tellende kamp, det brukte vel å komme rundt 6-7 tusen på slike kamper. Tror man nå hadde bikket 10000. Kanskje. For med bergenseren vet man aldri helt...

grei

Merket meg også at det var endel ledig rundtom. I vår iver og stolthet over egne tilskuertall bør vi merke oss at man regner tilskuertallet annerledes endel andre steder, f.eks på Ullevaal. Der teller man de som er på kampen, ikke antallet solgte billetter.

Brannfrelst

Samme på Lerkendal der de har automatisk billettsystem. Hakket proffere enn her. Såg det var ganske mange ledige seter på Hansa,BT var jo helt full der som det var ledig for hjemmesupportere. Tror alikevel ikke at det VAR 16.500 fysisk til stede. Kanskje noen hundre mindre.
2.10.07-Gullet kom hem!

grei

Hva med den seksjonen i BT nærmest Umbro, der man fremdeles ikke har klart å montere seter? Her er det relativt tomt, men det befinner seg en gjeng der. Hva slags seter/folk er dette?

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"Ikke gjør deg dummere enn du allerede er. Om det er viktig for e-penisen, så kan man jo sammenligne Branns salg med det Viking fikk solgt til sin 1. kvalikk-kamp i fjor. Mener å huske de hadde ett britisk jalla-lag de også.

Hvor mange hadde kommet om vi hadde spilt mot Newcastle etter 1-1 borte? Det er noen år siden vi har fått slik motstand i tellende kamp, det brukte vel å komme rundt 6-7 tusen på slike kamper. Tror man nå hadde bikket 10000. Kanskje. For med bergenseren vet man aldri helt...
Legg ned hele klubben!

tormi

Quote from: krøvel vellevold
Quote

Grunnen er vel ikke alltid så lett å si men at det du sier stemmer er vanskelig å argumentere mot.

- Folk synes det blir for mange kamper å gå på om de skal se cup+uefa samtidig...
- Folk tar seg ikke råd til å se alle kampene. E-cup kamper er ofte dyre.
- Disse kampene kommer utenom det som man vanligvis planlegger
- Folk har ikke troen på Brann i e-cup. Gidd ikke gå på kamper de ikke tror betyr noe. Med det mener jeg at de ikke gidd komme på kamp mot PSV fordi de ikke tror de går videre. De gidd heller ikke komme mot Glentoran fordi de ikke tror Brann gjør det bra selv om de slår Glentoran.
- Hvis man tror at A-laget ikke stiller gidder ikke folk å komme.

Ja det var et par forslag. Selv prøver jeg å få med meg alt av kamper om det passer med familien, har partoutkort men skal deff prøve å få med meg Glentoran for det.

Synes personlig det er gøy når talentene får slippe til som Monkam/Huseklepp mot IFK.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

EvenSteven

Glentoran-kampen koster 50 Kr. for studenter,gamlinger og unger . Og 100 Kr for andre..... så dyrt er det ikke........
Unummererte plasser....

krøvel vellevold

Quote from: "EvenSteven"Glentoran-kampen koster 50 Kr. for studenter,gamlinger og unger . Og 100 Kr for andre..... så dyrt er det ikke........
Unummererte plasser....


Men det er faen meg første gang i historien at Brann ikke kjører dyre billetter til e-cup.
Legg ned hele klubben!

tormi

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "EvenSteven"Glentoran-kampen koster 50 Kr. for studenter,gamlinger og unger . Og 100 Kr for andre..... så dyrt er det ikke........
Unummererte plasser....


Men det er faen meg første gang i historien at Brann ikke kjører dyre billetter til e-cup.


Ja det er sant - Bran har alltid kjørt dyre priser noe jeg har syntes har vært smålig. Men 100 kr har de fleste råd til så kanskje vi kan håpe på 4000??

Jeg skal isåfall så da er det minst -1-.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Eivind

En kompis som sa at det var gratis på Glentoran kampen for de med Brann - Viking billett. Noen realitet i dette?

EvenSteven

Quote from: "Eivind"En kompis som sa at det var gratis på Glentoran kampen for de med Brann - Viking billett. Noen realitet i dette?


Har ikke hørt noe om det...
Litt seint å si det nå.... tror ikke folk tar vare på de brukte billettene.....

Northside

Quote from: "Eivind"En kompis som sa at det var gratis på Glentoran kampen for de med Brann - Viking billett. Noen realitet i dette?


han tenker sikkert på treningskampen mot IFK Gøteborg :wink:

krøvel vellevold

Ingen kveld uten oppdatering.

19/7 kl. 23:26: Solgt 10331 til FFK-kampen. Opp 88 i løpet av siste døgnet.
Legg ned hele klubben!

tormi

Hvor mange er solgt til Glentoran kampen da??
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Petter Puddefjord

Noe nytt Krøvel?

Passerer vi 11.000 snart.. :-)

krøvel vellevold

Har vært på ferie, så jeg har ikke fått oppdatert.

21/7 kl. 21:05: Solgt 10722. Opp 391 siden i forgårs kl. 23:26. Det som imidlertid må sies å være meget oppsiktsvekkende, er at 217 av disse har blitt solgt på SS. Meget mystisk, da SS-salget sjelden skyter fart før de siste dagene. Det er jo ikke særlig fare for at SS blir utsolgt. Og i motsetning til på sitte, så har jo ikke kjøpstidspunktet noe å si for hvor du får plass under kampen. Og det blir jo ikke mindre mystisk av at det tross alt bare er ca 1/6 av publikum (og ca 1/3 av de ca 6-7000 som kjøper enkeltbilletter) som pleier å stå på SS. Til sammenligning kan det sies at det til SS ble solgt 2 billetter i løpet av hele tirsdag og onsdag. Da er det mildt sagt merkelig at antallet ledige har gått ned med 217 de to neste dagene... Har Brann rett og slett redusert kapasiteten også på SS med 200? (I så fall er det bare solgt 10522).

PS! SS-kapasiteten ser ikke ut til å ha blitt redusert til de to kampene etter FFK-kampen. Der ser antall ledige ut til å være ca det samme som før. Merkelig!
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Som jeg tenkte, så har salget på SS begrenset seg til 4 i løpet av det siste døgnet. Dermed tyder vel alt på at gårsdagens fall i antall ledige der på 217 må skyldes at kapasiteten har blitt redusert med 200 eller noe sånt. Ser ikke for meg at noen sponsor kan ha interesse av å kjøpe 200 plasser på en ståtribune heller. Så dermed lå nok salget i går kl. 21:05 på 10522 - ikke 10722. Jeg går heretter ut fra at kapasiteten på SS er 2800 til FFK-kampen, og at kapasiteten er 800 på Felt T.

22/7 kl. 23:40: Det er solgt 10636. Opp 114 siden i går kveld.
Legg ned hele klubben!

Northside

Kan jo tenkes at disse 200 billettene som plutselig ble solgt kan være de som fotballpuben pleier å få? Vet ikke hvordan det fungerer, men fotballpuben får jo alltid noen billetter til ss som de selger BBB medlemmer... Er en mulighet, men er langt ifra sikker :wink:

krøvel vellevold

Quote from: "NorthsideFCDH"Kan jo tenkes at disse 200 billettene som plutselig ble solgt kan være de som fotballpuben pleier å få? Vet ikke hvordan det fungerer, men fotballpuben får jo alltid noen billetter til ss som de selger BBB medlemmer... Er en mulighet, men er langt ifra sikker :wink:


Kan være. Men de 200 er jo ikke solgt før de er solgt. Hjelper ikke at Fotikken har de i et skrin bak disken. Så jeg regner dem ikke som solgt.
Legg ned hele klubben!

Go Up