• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 18 Guests are viewing this topic.

Go Down

arntf

Quote from: "Krøvel"

Nesten sublimt Krøvel, skulle tro du var trønder.

Har litt småpirk bare: Det skal være 'Kæm dæm spælle mot', ikke 'Kem dem spell mot'. Dessuten bruker vi for det meste 'som' og 'da' - ikke 'så' og 'då'

Ellers mye godt, du gjør framskritt. Du får hilse sersjant Wiseth fra meg...

Men spøk til side. Det er vel ikke å regne for hovedgrunner til at folk kommer på de kampene, men det vil nok fungere som en ekstra liten vekt på skåla for den jevne oppdaterte publikummer. Hovedgrunner vil være  at a) det er kamp, b) det er kamp, c) det er kamp og e) det nærmer seg slutten av sesongen.
quot;Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"

Klaus_Brann

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "arntf"Tilskuertallene blir ofte høye mot slutten av sesongen, og både Godset og Odd er relativt interessante motstanderlag for Trondheimspublikummet (hevn for tapet mot SF hjemme og Odd som den historiske inspirasjonen for Rosenborg), så de vil antagelig sanke flere tilskuere enn det du postulerer for under-20000-i-snitt-scenarioet.

Hehe, du er bra Krøvel. Skriv en bok.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: "arntf"Nesten sublimt Krøvel, skulle tro du var trønder.

Har litt småpirk bare: Det skal være 'Kæm dæm spælle mot', ikke 'Kem dem spell mot'. Dessuten bruker vi for det meste 'som' og 'da' - ikke 'så' og 'då'

Ellers mye godt, du gjør framskritt. Du får hilse sersjant Wiseth fra meg...

Jo, men Joar og han andre var ikke helt ekte trøndere. De er brødre og egentlig fra Lillestrøm, men flyttet til Trondheim som 9-åringer fordi RBK slo LSK i seriefinalen 1985. Joar het egentlig Jon, men byttet navn til Joar for ikke å bli mobbet på Strinda Skole.
Legg ned hele klubben!

arntf

For å komme på sporet igjen; Brann ligger an til å bryte 17 000 i snitt i år, faktisk er dere på 17 153 nå.

Har du noe tall på hva som må til for ikke å nå 17 000, Krøvel?

arntf

Ja, jeg vet. Man kan såvidt høre det i episodene. Det skurrer litt i trøndersken, men ikke så mye at det ikke blir troverdig.

Timmen

Var ikke på kampen mot Waliserne, men så dette tilbudet på Brann sine hjemmesider.  http://www.brann.no/dokumenter/Tilbud%20idrettslag%20020807.doc

Var ikke billettprisen kroner 50,- for alle på den kampen?

vebo

Stemmer det, skikkelig godt tilbud dette! Men bilettprisen ble vel så vidt jeg huske nedsatt da man så hvor få plasser som ble solgt.
Tiocfaidh ár lá

Baunebob

Seriøst at det er solgt 22000 til kampen ikveld ?
Hvordan har enga klart det ? 15 000 gratisbilletter ?

arntf

22 000 blinde høner finner også korn...

Candyman

Quote from: "arntf"22 000 blinde høner finner også korn...

Iallefall 19000 arntf, 3000 av de var jo der for å se Brann!!
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Brannfrelst

17800 for å vere litt mer nøyaktig. Og 3000 holdt med brann.
2.10.07-Gullet kom hem!

arntf

Ok, så 4200 blinde høner fant ikke korn.

olebrann3

de 4200 som hadde billett og ikke var der satt sikkert med sprøyten i armen nede i sentrum

sydnes76

http://brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=5626

Nå er det mulig å kjøpe billetter til Suduva kampen. Jeg sto selv i kø fordi jeg bestemte meg i siste liten forrige kamp. Positiv å se at billettene fremdeles koster 50 kr. både for voksne og for barn.
Møt opp!

Xminator

Var 6900 billetter igjen i dag tidlig. Regner med at salget startet på 6980. Billetten er fortsatt 30 (50 med gebyr), så Brann har vert fornuftige i prisingen.

Brannfrelst

6200 billetter igjen kl 15.00. Ellers så kan en kjøpe billetter på SPV denne gang for 50 kr. Sikkert en feil fra billettluka sin side.
2.10.07-Gullet kom hem!

The Boss

Hvorfor kun 6900 tilgjengelig? Vi med partoutkort har vel ikke billett til denne kampen "inni" kortet?

Candyman

Quote from: "The Boss"Hvorfor kun 6900 tilgjengelig? Vi med partoutkort har vel ikke billett til denne kampen "inni" kortet?

De selger jo foreløpig kun til to tribuner da, Hansa og søndre...
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

krøvel vellevold

Quote from: "Candyman"
Quote from: "The Boss"Hvorfor kun 6900 tilgjengelig? Vi med partoutkort har vel ikke billett til denne kampen "inni" kortet?

De selger jo foreløpig kun til to tribuner da, Hansa og søndre...

Det pussige er jo at disse to tribunene har ca 8500 sitteplasser totalt. Så hvorfor 6900?
Legg ned hele klubben!

Ricky

Vil tro svaret er så enkelt som at Brann plikter å sette av 5% av totalkapasiteten til bortefansen, pluss en eventuell buffersone.

Brannfrelst

Quote from: "Ricky"Vil tro svaret er så enkelt som at Brann plikter å sette av 5% av totalkapasiteten til bortefansen, pluss en eventuell buffersone.

Hehe,ser for meg 350 Suduva fans på Stadion;) Alikevel,8500-6900=1600. Isåfall er det 5%+ en buffersone på 1250 plasser. Frykter de bråk da;)
2.10.07-Gullet kom hem!

Ricky

Trodde en understreking av totalkapasiteten skulle gjøre nytten, men den gang ei :)

5% av rundt 17000. Altså en kvote på ca 850 seter, pluss det som går med til å lage buffersone. I tillegg har sikkert spillere og administrasjon noen billetter på fordeling seg i mellom, hovedsponsorene har avtale om noen billetter, det er reservert seter for folk med frikort fra NFF etc etc.

Regnestykket går nok helt sikkert opp..

Petter Puddefjord

Kjære Krøvel!

Jeg tipper 17.762 tilskuere i morgen. Hva tipper du?

Mvh. din gode venn

Petter

Fabregas

Edit: Disse billettene ble solgt til blodpris. En annen ting; Vet noen hvilke områder på Hansa og Game Sitte som er kun sesongkort?

krøvel vellevold

Skal Brann sette ny snittrekord, må vi ha 15778 i snitt på resten. Det klarer vi jo fint! Skal vi klare 17000 i snitt, må vi ha 16828 i snitt på resten. Det går også fint. Hvis vi ut i fra gårsdagens oppmøte regner 17500 som utsolgt, kan vi max. klare 17207 i snitt denne sesongen.

Skal RBK sette ny snittrekord, må de ha 18130 i snitt på resten. Det går nok greit. Skal de klare 20000 i snitt, må de ha 19946 i snitt på resten. Det tror jeg de skal slite med å klare nå som de er ute av gullkampen. Og med mindre de klarer å komme seg inn i gullstriden igjen, eller deler ut drøssevis av kampanjebilletter, så tror jeg det er en bra mulighet for at de ikke klarer 20000 nå. Regnet ut fra en kapasitet på 21900, kan de nå max. få 20601 i snitt.

Hvis vi tar med i beregningen at RBK kan runde opp til 20000 hvis snittet blir 19999,538  (259994 totalt), så må de ikke klare mer enn 259993 totalt i år. Da blir snittet 19999,461. Dvs. at skjema for ikke å klare 20000 i snitt er: 21000 vs VIF, 19000 vs SF, 19000 vs Odd og 20782 vs Lyn. Eventuelt 21000 vs VIF, 18500 vs SF, 18500 vs Odd og 21782 vs Lyn.

Skal Viking sette ny snittrekord, trenger de bare 11019 i snitt på resten. I og med at de har 11500 sesongkort, så må den rekorden regnes som slått allerede. Skal de klare 15000 i snitt, må de ha 13850 i snitt på resten. Det klarer de! 16000 runder de med 16450 i snitt på resten. Det kan de umulig klare! Med en kapasitet på 16600, kan de nå max. få 16057 i snitt.

Skal VIF sette ny snittrekord, trenger de 18599 i snitt på resten. Det klarer de nok ikke! Men vi skal ikke glemme at de har LSK igjen. (Selv om LSK tydeligvis ikke drar med seg allverdens med bortesupportere).  Skal VIF klare 14000 i snitt, må de ha 13205 i snitt på resten. Med 11000 mot Start, FFK og AaFK, og 19818 mot LSK, klarer de 14000 i snitt i år.
Legg ned hele klubben!

Xminator

Når det gjelder RBK vil nok mye av publikumsoppmøtet avgjøres av om de slår Tampere eller ikke. Når de CL og får mye positiv presse på det, med medfølgende forventninger så betyr nok tabellposisjon mindre. En annen ting, skal de over 20000 i snitt, så må de OVER. Ikke noen avrunding oppover. 4.99 liter i en 5-litersbøtte er fortsatt ikke fullt.

Vel 5900 ledige til kampen torsdag nå. Været må være på Branns side om det skal komme flere enn mot Carmarthen.

Desperado

Quote from: "krøvel vellevold"
Det pussige er jo at disse to tribunene har ca 8500 sitteplasser totalt. Så hvorfor 6900?

Tja, sikkert fordi man kan plassere seg der man vil på tribunen. Hvis de selger ut rubb og rake misunner jeg ikke sistemann som kommer og må lete opp det ene ledige setet som er igjen....

Brannfrelst

SPV tribunen er også åpen for salg denne kampen. Tror jeg skal prøve ut de nye setene der;)
2.10.07-Gullet kom hem!

Oppreist

Sjekk denne hos Kanarifansen - er bare å oppfordre alle bergensere til å kjøpe billetter til denne kampen så snart det lar seg gjøre!

http://www.kanari-fansen.no/debatt/showthread.php?t=8920
Stein på stein blir Steinar.

Brannfrelst

Quote from: "Oppreist"Sjekk denne hos Kanarifansen - er bare å oppfordre alle bergensere til å kjøpe billetter til denne kampen så snart det lar seg gjøre!

Står jo at Brann får hele svingen;) Dvs 2500 ca? Tror det skulle holde til denne kampen. Sies også at salgstart er 28/8. Da er det bare å hamstre inn billetter.
2.10.07-Gullet kom hem!

BrannSupporter

Quote from: "Brannfrelst"
Quote from: "Oppreist"Sjekk denne hos Kanarifansen - er bare å oppfordre alle bergensere til å kjøpe billetter til denne kampen så snart det lar seg gjøre!

Står jo at Brann får hele svingen;) Dvs 2500 ca? Tror det skulle holde til denne kampen. Sies også at salgstart er 28/8. Da er det bare å hamstre inn billetter.

Mener kortsiden (diadora) tar 1800.

steinbygger

Det er jo ikke bekreftet kampdato enda. Jeg klør etter å bestille fly, men vet jo ikke om det blir lørdag, søndag eller mandagskamp.

Superjack

Quote from: "steinbygger"

Det er jo ikke bekreftet kampdato enda. Jeg klør etter å bestille fly, men vet jo ikke om det blir lørdag, søndag eller mandagskamp.

Lukter jo søndag kl 20.00 lang vei av denne da. :)
i taper ALDRI!

revert

Det kan jo også hende TV2 vil reklamere mer for TV2 Sport og sender denne som lørdagskamp. Men det er sannelig ikke godt å si hva de kommer til å velge.

Klaus_Brann

Det er jo helt håpløst!Regner med vi fyller kvoten vår og vel så det, men umulig å bestille noe billett enda, i og med at datoen ikke er satt. Fly kan ikke bestilles og alt blir med ett mye vanskeligere..

Tifomateriale nok en gang..
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Brannfrelst

5700 billetter igjen til Suduva kampen. Håper og tror at vi skal kunne overskride 5000 til denne kampen.
2.10.07-Gullet kom hem!

Nixon

Quote from: "revert"Det kan jo også hende TV2 vil reklamere mer for TV2 Sport og sender denne som lørdagskamp. Men det er sannelig ikke godt å si hva de kommer til å velge.

Grunnen til lørdagskamp mellom Brann og RBk var at trønderne kunne få tirsdagskamp i CL denne uken. TV2 har selv sagt at toppkampene skal gå på hovedkanalen. Så mye tyder på at det blir søndag klokken åtte.
Rød makt på Hansa!

Red Rabitt

Quote from: "Brannfrelst"5700 billetter igjen til Suduva kampen. Håper og tror at vi skal kunne overskride 5000 til denne kampen.

Og hva er totalen som blir lagt ut for salg?
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Brannfrelst

Quote from: "Red Rabitt"
Quote from: "Brannfrelst"5700 billetter igjen til Suduva kampen. Håper og tror at vi skal kunne overskride 5000 til denne kampen.

Mener det startet på 7000. Men det var når Søndre og "Frydenbø" var for salg. Nå er det SPV og Frydenbø.
2.10.07-Gullet kom hem!

Klaus_Brann

Mener det startet på 7000. Men det var når Søndre og "Frydenbø" var for salg. Nå er det SPV og Frydenbø.

50 kroner på SPV også...Skulle fått alle de syngende over der da, hadde jo blitt særs koselig..Er restaurantene med pils i pausen åpen på torsdag..?Da skal i alle fall jeg unne meg den luksusen denne kampen..

skb!

Quote from: "Klaus_Brann"

50 kroner på SPV også...Skulle fått alle de syngende over der da, hadde jo blitt særs koselig..Er restaurantene med pils i pausen åpen på torsdag..?Da skal i alle fall jeg unne meg den luksusen denne kampen..

Tviler på om dette blir åpent. En forutsetning for at Brann fikk drive med alkoholservering her var vel at det bare skulle være sesongkortinnehavere på denne tribunen. Er det ikke derfor Brann ikke har solgt enkeltbiletter på SPV?

Nixon

Det blir ikke alkoholservering. Men man kan oppholde seg inne i restauranten før kampen likevel.

Stadionportene åpner kl. 17.30. Det blir salg av pizza, pølser, skillingsboller, snop, kaffe og brus. Brann-TV planlegger også egen sending på skjermene inne i tribunen den siste timen før avspark.

Fra brann.no
Rød makt på Hansa!

Xminator

Okay, da blir det kamp for meg likevel. Om ikke annet for å sikre at ingen fiser på setet mitt :)

Skillingsbollene er selvsagt det som lokker mest!

Brannfrelst

Quote from: "Xminator"Okay, da blir det kamp for meg likevel. Om ikke annet for å sikre at ingen fiser på setet mitt :)

Skillingsbollene er selvsagt det som lokker mest!

Og nøyaktig hvor er setet ditt X?;)
Er det kvalitet på disse skillingsbollene?
2.10.07-Gullet kom hem!

Manx

Noen som vet hvor mange billetter det er solgt til Suduva kampen?
Bør vel klare å bikke 5000.
n by, ett lag, ett mål: Gull!!

krøvel vellevold

Quote from: "Manx"Noen som vet hvor mange billetter det er solgt til Suduva kampen?
Bør vel klare å bikke 5000.

I følge Branns arrangementssjef bør det komme 8-10000. Rett og slett totalt urealistisk! Tipper det blir på nivå med Carmarthen-kampen, og i beste fall litt mer. Man kan argumentere med at ingenting er avgjort, mens Carmarthen-kampen var totalt uten spenning. Men jeg tror det hadde kommet færre om vi hadde vunnet 1-0 i Wales, enn 8-0. Tror mange kom på Carmarthen-kampen for å se Brann score bøttevis med mål.  Kommer det over 5000, må vi være meget godt fornøyd. I dag er det nøyaktig fem år siden vi hadde 1761 på tilsvarende kamp... Nå er interessen høyere enn den gang, Brann har et langt bedre lag, og billettprisene er vesentlig lavere. Men noe særlig mer enn 5000 tror jeg ikke på.
Legg ned hele klubben!

ostraume

Men dette været som presteres nå så blir det vel fort ned på normalen for den type e-cup kamper: 3-4000.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Kanskje muligheten til å se på en nye tribunen kan trekke litt ekstra? Men 8000-10.000 er selvsagt helt urealistisk!

Selv skal jeg holde meg på Hansa. Jeg faller ikke for det billige trikset med å kaste smuler til oss vanlige dødelige som ikke har mulighet til å spise kanapeer og drikke champagne ellers i sesongen.

Eventuelt at jeg er redd for at jeg blir hektet hvis jeg unner meg litt VIP-luksus i denne kampen...:)
Rød makt på Hansa!

Manx

Quote from: "Nixon"Eventuelt at jeg er redd for at jeg blir hektet hvis jeg unner meg litt VIP-luksus i denne kampen...:)

hehe, godt poeng!
n by, ett lag, ett mål: Gull!!

jako

Ganske flaut at vi ikke klarer å skrape sammen flere tilskuere på e-cup kamper. Selv har jeg alltid synes det var morsomt å møte europeiske lag.

Går vi videre møter vi garantert et veldig bra lag i første runde. Og kommer det under 10 000 da er det rett og slett en stor skandale.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Go Up