• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 25 Guests are viewing this topic.

Go Down

Tore Larsen

Quote from: "Fabregas"Når det gjelder Brann Stadion, hvilke områder er lagt ut for fritt slag? Jeg har kun skaffet billetter gjennom BT foreløpig men lurer på om det er mulig å få tak i billetter på SPV eller hovedtribunen litt vekk fra bortesupporterne. Er dette mulig hvis jeg står først i køen eller ble mulighetene for dette vekke nåe jeg ikke kjøpte partoutkort?

Jeg hadde satt pris på hvis noen sakkyndige skrev noen linjer om hen det er frisalg og hen det er kun partoutkort.


Virker som Bataljonen har hånd på noen billetter på Hansa til hver kamp så ville kontaktet de med forespørsel. Ellers er jo T-feltet foran gamle hoved for fritt salg. (ståplasser dog)
Mvh

Tore

arntf

Quote from: "Superjack"
Tror dette er nesten totalt uavhegig av prisene. De har ett nedslagsfelt som blir pa storrelse med det molde har, og vil vel nar det gir seg a vare spennende med ny stadion paa 5-6000 mennesker maks pa kampene.
Erik Soler tror at Start er en storklubb, bare fordi de nesten klarte a ta gullet for 2 aar siden.


Sammenligningen din er ganske urettferdig. Kristiansand-regionen er mye mer befolket enn Molde (77 000 mot 24 000 i kommunene). Forøvrig har Start et vesentlig bedre snitt nå en i fjor på samme tid (11154 mot 8246).

Om tilskuertallene vil fortsette med å holde seg høye over tid, er selvfølgelig en annen sak.
quot;Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"

steinbygger

Til de som er vant med at Brann legger ut billettene til salgs kl 17. Nå har de endret tidspunktet til kl 12. Det betyr at billettene til Brann-ålesund nå er tilgjengelig (og billettluka virker....)

BrannSupporter

Jeg fikk tak i 3 billetter akkurat kl 12, mao ingen kø denne gangen. Vet ikke hvordan det har vært tidligere siden jeg ikke har kommet inn på billettluka med en gang salget har startet pga av kø, men på Hansa var det nærmere 800 billetter til salgs. Trodde det var flere solgte p-kort der. Kanskje noen som skal på ferie som har benyttet anlednigen til å slege billetten sin til Brann for 50%?

Natan


Xminator

Minket fra vel 2300 til 1900 billetter i løpet av dagen. Folk har ikke akkurat ligget i kø nei. Sitteplassen forsvinner nok stort sett, ser for meg at ståplassene ikke forsvinner like fort.

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Xminator

Slutt å sutre og kom heller med oppdateringer nå som du faktisk har noe å oppdatere.

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"


Men hadde det ikke vært greit å hatt et anlegg der mange andre også kunne kjøpe billett?
Rød makt på Hansa!

Bossmann

Anngående tilgang på billetter så er det ikke noe hokus pokus å få tak i. Jeg har ikke partourkort, men har fått billetter til alle kampene. Ja, kanskje jeg hadde litt tur med billetter til 16 mai kampen, men alikevel.

Nå står Lyn for tur, Brann på vei mot toppformen. Dette lukter det svidd av.

krøvel vellevold

Quote from: "Nixon"
Quote from: "krøvel vellevold"


Men hadde det ikke vært greit å hatt et anlegg der mange andre også kunne kjøpe billett?


Saken er jo at det ble spådd at det ville bli "helt umulig" å få tak i billetter til kampene (med en kapasitet på 20000), at partoutkortene ville måtte gå i arv, og at det ville bli demonstrasjoner utenfor Rådhuset med påfølgende kasting av bystyret når det gikk opp for folk at de ikke ville få billetter til kampene. (For kommunen burde ordne et mye større stadion, så ikke titusener måtte gå tomhendt fra billettkøen).

12/6 kl. 20:30: Det er 1782 billetter igjen. Herav 392 på vanlig sitte, 642 gjennom BT's kundeservice og 782 ståplasser på T-feltet.

Andre kamper med publikumslag:

Viking - TIL 17/6: 2556 ledige utenom bortefeltet. Det er solgt ca 500 billetter siste to dager.

AaFK - Stabæk 17/6: 902 ledige utenom bortefeltet som ser ut til å være redusert til 105 (nederste 5 rader). Dermed er det solgt 9764 utenom bortefeltet.

RBK - LSK 21/6: 4746 ledige. Det er solgt ca 500 billetter på 5 dager og ca 200 siste døgnet. Men det er en del felt (i tillegg til bortefeltet og Kjernen-feltet) som ikke er åpne for salg ennå. Sikkert idrettslag som har forkjøpsrett. Til RBK - FFK ble disse feltene til slutt åpnet for allment salg på nettet. Så reelt (inkl. Kjernen-feltet) kan det være kanskje 6000 ledige. Med andre ord er det solgt ca 16000 hvis vi regner bortefeltet som utsolgt.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"Saken er jo et det ble spådd at det ville bli "helt umulig" å få tak i billetter til kampene (med en kapasitet på 20000), at partoutkortene ville måtte gå i arv, og at det ville bli demonstrasjoner utenfor Rådhuset med påfølgende kasting av bystyret når det gikk opp for folk at de ikke ville få billetter til kampene. (For kommunen burde ordne et mye større stadion, så ikke titusener måtte gå tomhendt fra billettkøen).


Jeg vet det. Og jeg delte din oppfatning at det ikke kom til å bli opptøyer i gatene. Men jeg tror det finnes ganske mange tusen der ute som nå tilnærmet har gitt opp å prøve å skaffe seg en billett. Og salgsstart i dag ble heller ikke annonsert så altfor mye.
Rød makt på Hansa!

Xminator

Quotepartoutkortene ville måtte gå i arv


Sesongkortene på gamle sitte har strengt tatt gått i arv lenge. At vi i år fikk en herlig ugressluking var strengt tatt på tide. For de som lurer, det er langt fra kjedelig på SPV. Det har det vert tilløp til nevekamp, noe jeg aldri så på SS :p

Nixon

Quote from: "Xminator"For de som lurer, det er langt fra kjedelig på SPV. Det har det vert tilløp til nevekamp, noe jeg aldri så på SS :p


Var det kamp om den siste kanapeen?:)
Rød makt på Hansa!

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

steinbygger

Quote from: "krøvel vellevold"


Har vært en del i Kristiandsand og omegn og Start interessen er relativt stor, men det er en interesse som er større og det er båtinteressen og mandag var nok været slik at båt kommer foran fotball.

Xminator

14/6 kl. 20:50: Det er 1120 billetter igjen. 647 ståplasser. 144 seter utenfor BT-systemet. Skulle vel gi 329 seter i BT.

Salg til bortesupportere og hvor mange billetter de har fått tildelt er vel ukjent.

Brannfrelst

Blir vel en del fra Aalesund på tribunene tenker eg. Pleier jo å være en del på tur,mange studenter i byen og.
2.10.07-Gullet kom hem!

krøvel vellevold

Quote from: "Brannfrelst"Blir vel en del fra Aalesund på tribunene tenker eg. Pleier jo å være en del på tur,mange studenter i byen og.


Er ikke studentene reist hjem da? Og så er det midtukekamp. Vi møtte dem i midtuke midt på sommeren i cupen for et par år siden, og det var ikke mye oransjekledde folk. Det til tross for at det var den sesongen de åpnet Danskebåten og feberen der oppe var høyere enn nå. Men selvsagt: 4.runde i cupen har ikke like stor appell som en seriekamp. Men det skal bli greit å ikke ha Bergen/Stadion invadert av disse ekle sunnmøringene som påstår at de er verdens mest trofaste supportere! De som hadde 500 på kampene i 1.divisjon for mindre enn 10 år siden...
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Som du sier, de fleste studentene har nok dratt hjem, og onsdagskamp er ikke veldig attraktivt, så det spørs hvor mange fargeklatter som møter opp på stadion...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

steinbygger


Xminator

16/6 kl. 11:40: Det er 1040 billetter igjen. 746 ståplasser. 145 seter utenfor BT-systemet.

Forbehold om kalkulatortomler tidlig en lørdags morgen.

Baunebob

Quote from: "Xminator"16/6 kl. 11:40: Det er 1040 billetter igjen. 746 ståplasser. 145 seter utenfor BT-systemet.

Forbehold om kalkulatortomler tidlig en lørdags morgen.


Hvor er det så mange ståplasser ?

Trodde det var ca. 300 på felt T.

BrannSupporter

Alle ståplassene er på felt T. Tror salget startet på 800 der.

krøvel vellevold

17/6 kl. 01:00:

Brann - AaFK 20/6: 1008 ledige. Derav 139 sitteplasser til åpent salg, 141 sitteplasser via BTs kundeservice og 725 ståplasser på T-feltet.

Andre publikumslag:

RBK - LSK 21/6: 3857 ledige. Hvis vi regner bortefeltet, Kjernen-feltet, VIP-felt, og alle andre "ikke ledige" plasser som solgt, er det dermed solgt ca   18000. Men Kjernen-feltet er helt sikkert ikke utsolgt, og det vil sikkert bli frigjort en del billetter pÃ¥ motsatt kortside (ble ihvf det sist), slik at det reelt sikkert ikke er solgt mer enn ca 17000.

Viking - TIL 17/6: 586 ledige. Med samme forbehold som til RBK - LSK, er det solgt ca 14900 utenom bortefeltet. Det er vel feber der nede nå etter 3 strake seire og med bare fem poeng opp til tabelltopp!

AaFK - Stabæk 17/6: 599 ledige utenom bortefeltet på 105 plasser. Med en kapasitet på 10771, betyr dette 10067 solgte utenom bortefeltet.

FFK - Start 17/6: I følge Fredrikstad Blad var det ca 800 billetter igjen i ettermiddag.
Legg ned hele klubben!

dudo

Det blir spennende å se hvor fort (sakte) de siste 1000 billettene ryker etter gårsdagens kjempeskrell.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

paf

Quote from: "dudo"Det blir spennende å se hvor fort (sakte) de siste 1000 billettene ryker etter gårsdagens kjempeskrell.

Vi opplever nok at Stadion ikke blir utsolgt for første gang i år, og jeg tror relativt mange med partoutkort eller billett ellers holder seg hjemme. 15.000 på tribunen kanskje?

Fabregas

Må si at jeg synest det er jævlig mange medgangsuportere dessverre. Ikke blant BBB altså men blant alle de som ikke vet om de skal på neste Brann-kamp. Blir skuffet når stadion nesten er glissent på onsdag. Kan man dele litt av skylden på at det er midt i uken? Skoleferien har jo ikke begynt så det er vel tynt.

Edit: Jeg merket det kunne se ut som jeg konkluderte allerede. Fortsatt håp om at det blir stinn brakke men med dårligere vær og kjemeskrell i går så tviler jeg på det.

Om det blir glissent så må nesten klubben tenke på det når de evt. skal bygge ut. Kanskje det holder med 20 000 plasser neste år? Jeg synes de skal satse på 22-23k med forskjelligge prisklasser etter motstander.

monzilla

SÃ¥ man er ikke medgangssupporter dersom man er med i BBB?

Xminator

Quote from: "krøvel vellevold"17/6 kl. 01:00:

Brann - AaFK 20/6: 1008 ledige. Derav 139 sitteplasser til åpent salg, 141 sitteplasser via BTs kundeservice og 725 ståplasser på T-feltet.


17/6 20:00:
930 ledige. 126 sitteplasset på åpent salg. 712 ståplasser.

krøvel vellevold

17/6 kl. 23:05: Det er 898 ledige til Brann - AaFK. 120 sitteplasser på vanlig billettsalg, 76 sitteplasser på BTs kundeservice og 702 ståplasser på T-feltet. Hvis AaFK har hele sin kvote på ca 850, betyr dette at det er solgt ca 16000. Og da må hele VIP Hvermannsen være utsolgt også...

Forresten hadde Viking utsolgt og over 16200 i dag. Og vi selv klarer kanskje såvidt 17000...
Legg ned hele klubben!

Xminator

Om vi skal gå ut fra at maksnivået er 17400 som i sist kamp, og at Aalesund har fått 500 billetter som LSK fikk, så er det vel solgt 16500.

Ser at ståbillettene begynner å forsvinne. Vi er nok nede i 300 billetter før onsdag. Om Aalesund fikk 850 billetter og tviholder på dem som gode sunnmøringer normalt gjør, så blir det nok rundt 16600 totalt på Stadion onsdag.

EvenSteven

Får verken kjøpt gjennom BT eller på vanlig vis nå .....
Kun ståbilletter er tilgjengelig. Det står, som vanlig, at det er ledige sitteplasser, men man får ikke valgt dem fra setekartet?

hansagutt1

Quote from: "EvenSteven"Får verken kjøpt gjennom BT eller på vanlig vis nå .....
Kun ståbilletter er tilgjengelig. Det står, som vanlig, at det er ledige sitteplasser, men man får ikke valgt dem fra setekartet?


Ikke noe problem hos meg å bestille gjennom billettluka, prøv igjen:-)

Xminator

18/6 15:00:
750 ledige. 96 sitteplasser på åpent salg. 637 ståplasser.

Tydelig at det er flere som har problemer med å bestille siden ståplassene nå begynner å forsvinne.

Hadde ikke problemer med å velge enkeltplasser på noen tribuner selv, er du sikker på at du ikke hadde "1 voksen og 1 barn" valgt på første siden?

Xminator

19/6 19:30:
660 ledige. 77 sitteplasser på åpent salg. 583 ståplasser.

Virker som BT-billettene er lagt ut for åpent salg.

Xminator


windows22

09:42: 108 + 489 = 597
11:46:  49 + 470 = 519 (39/time)
12:58:   8 + 444 = 452 (45/time)
13:42:   2 + 380 = 382 (54/time)

Corran

SÃ¥ da kommer det vel ca 16500 + da?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krøvel vellevold

20/6 kl. 13:07: Nå er det kun ståplasser igjen. 438 i tallet.
Legg ned hele klubben!

brann:)

Ser ut som at det blir utsolgt i siste liten.

13.32:  389 stÃ¥biletter igjen.

Vi skal skremme oransjepakket ut av Bergen med 0 poeng i dag!!
"Fotball er ikkje bare ett spill, fotball e livet!!"

Brannfrelst

Blir vel utsolgt tenker eg. Nå selges også 100 billetter på SPV sammen med pizza buffèt. Litt sent å komme med dette idag?
http://brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=5520
2.10.07-Gullet kom hem!

krøvel vellevold

20039 på Lerkendal i kveld. Snittet deres er nå 20356.

Skal RBK få et snitt på under 20000 i år, må de ikke få mer enn 259993 tilskuere totalt. Da får de et snitt på 19999,461. Det blir selvsagt rundet av til 19999.

Her er tallene RBK må ha på resten av kampene for IKKE å nå 20000 i snitt:

vs AaFK (fellesferie)------- 18000
vs Viking (fellesferie)------ 20000
vs Stabæk (skoleferie)---- 20000
vs VIF----------------------- 20000
vs Sandefjord-------------- 19000
vs Odd---------------------- 19000
vs Lyn----------------------- 21855

Når de "bare" klarer 20039 på en kamp mot en av de store gullkandidatene, kampen ikke går på riksdekkende tv og skoleferien ennå ikke har begynt; når skal de DA fylle opp alle 21900 plassene?
Legg ned hele klubben!

arntf

Tja, det var vel forventet kun ca 18000, så sånn sett ble det bra.

Det som først og fremst ødela snittet i fjor var fire kamper som hadde under 18000. Den minst besøkte kampen hadde under 15900 tilskuere og to av dem havnet under 16800.

Hittil i år har de tilskuertoppene vært lavere, men dalene har vært radikalt bedre; den minst besøkte kampen hittil hadde over 18000 tilskuere.
quot;Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"

Brannfrelst

Da er salget til Brann-Tromsø startet. Om vi går på en smell mot Viking tror jeg dette kan bli den kampen med minst tilskuere. Lite attraktiv motstander,et vaklende Brann lag,og fellesferie. Blir det stygt vær i tillegg så er jeg sikker i min sak.
Ellers artig å se at det allerede er 4 stk som har kjøpt billett på T-feltet?!? Når det er over 2000 sitteplasser igjen,og mange av de er meget bra.
2.10.07-Gullet kom hem!

Xminator

23. juni 12:00
Brann - Tromsø: 2570 ledige. 990 ståplasser.

Fabregas


tr0Ndemann

Quote from: "Fabregas"


Jeg satt på BT - svingen mot LSK, og selv da begynte noen å vandre utover fem min. før slutt. Jeg syntes bare det er tåpelig, men forståelig siden mange ønsker å komme seg hjem før det blir for "crowdy" med folk og trafikk.

Dessuten er det ikke de mest hardcore fansene som stikker før kampslutt.
What a waste of council tax, we paid for your hats!

Xminator

Quote from: "Fabregas"


Konsentrer deg om kampen, vi lever i ett fritt land. Og de aller aller fleste? Joda, noen gikk, men de aller aller fleste var fortsatt tilstede ved kampens slutt. Ett utrolig navlebeskuende innlegg.

skinkerytter

Quote from: "Xminator"
Quote from: "Fabregas"


Konsentrer deg om kampen, vi lever i ett fritt land. Og de aller aller fleste? Joda, noen gikk, men de aller aller fleste var fortsatt tilstede ved kampens slutt. Ett utrolig navlebeskuende innlegg.


Men det er utrolig irriterende at folk går før kampen uansett. De presser seg forbi alle andre i sin iver etter å spare noen minutter, og det provoserer ihvertfall meg noe jævli. Tenk hvis folk begynte å gå fem-ti minutter før slutt når man var på kino. (Ikke helt sammenlignbart men ikke så veldig langt ifra heller)

Go Up