• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Forslag til sanger, om vi burde ha trommer på stadion osv

Started by BuG, April 13, 2006, 19:04:03 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Esskåbrann

Dere som snakker om at Brann-supportere kjører engelsk stil: på kamper i England står supporterene sammen, og alle (over hele stadion) synger SAMMEN.
å skal det skje!

krøvel vellevold

Quote from: "Esskåbrann"Dere som snakker om at Brann-supportere kjører engelsk stil: på kamper i England står supporterene sammen, og alle (over hele stadion) synger SAMMEN.

Ja, men det er mer slik i Bergen enn ellers i Norge! Og vi har flere likhetstrekk med England enn denne "ultras-forza-allez-chalala-dunkadunktromme-megafon-forsanger-korkonsert"-kulturen!

Det er ingen som påstår at vi holder engelsk nivå. Men det du skriver er det vi strekker oss etter. Vi er mer opptatt av å ha bra stemning over HELE Stadion, enn vi er opptatt av å ha bra stemning blant 5% av tilskuerne (supportergjengen).
Legg ned hele klubben!

Esskåbrann

Selvsagt er dette målet, men jeg vil ikke påstå at det hjelper å dele supporter gruppen i to (z-ss) slik det nå ser ut til å skje.

Jeg vet at alle skal samles på Hansa neste år, men blir det en splittelse i år, kommer den til å merkes også neste år. Derfor mener jeg at Hansa drar seg ned igjen på SS, slik at vi kan forlate SS etter slutten av sesongen med stoltheten i behold.
å skal det skje!

krøvel vellevold

Quote from: "Esskåbrann"Selvsagt er dette målet, men jeg vil ikke påstå at det hjelper å dele supporter gruppen i to (z-ss) slik det nå ser ut til å skje.

Jeg vet at alle skal samles på Hansa neste år, men blir det en splittelse i år, kommer den til å merkes også neste år. Derfor mener jeg at Hansa drar seg ned igjen på SS, slik at vi kan forlate SS etter slutten av sesongen med stoltheten i behold.

Kan ikke i min villeste fantasi se for meg Z-folket ville menge seg med SS-folket. Dessuten har de p-kort der oppe! De går ikke ned på SS da!
Syns egentlig ikke det gjør noe at det er to "gjenger". Det sprer jo stemningen til flere deler av Stadion!
Legg ned hele klubben!

Esskåbrann

å skal det skje!

krøvel vellevold

Quote from: "Esskåbrann"Virket ikke akkurat slik mot LSK.

Det var ikke stemningen på Stadion i sin helhet som var dårlig. Det var stemningen på SS som vår dårlig. Men den kan alltids bli bedre på resten av Stadion også. Men når Felt Z trøkket til, var det bra! Og hvilke andre steder i Norge ser man en hel kortsidetribune med "ikke-supportergjengfolk" reise seg og klappe/rope taktfast når det f.eks. blir corner? Andre steder sitter jo folk bare der og koper! Har et godt eksempel på det: Da VIF i 2004 i siste serierunde rett før slutt var ETT mål fra å toppe tabellen og VIF fikk en kjempescoringssjanse, så SATT folk bak målet og reiste seg ikke før ballen gikk i mål! Dere kan jo se for dere Brann i en situasjon der man i sluttminuttene trenger ett eneste mål for å vinne serien... HELE Stadion hadde stått på beina allerede før det i det hele tatt ble en målsjanse!
Legg ned hele klubben!

Kruxleiven

Jeg har ikke lest gjennom hele tråden og kanskje passer det dårlig inn å svare da, men jeg har sett i flere tråder at det snakkes om spontanitet. Man må synge etter det som skjer på banen. Man kan ikke stå med ryggen til en hel kamp osv. En forsanger trøkker vel til når spillet på banen er dårlig og det er liten sjanse for at det skjer noe. Klart den personen snur seg om det blir en sjanse og holder øye med kampen. Han trenger heller ikke stå der hele kampen, men det holder i de periodene stemningen ikke er så bra.

Det forundrer meg at folk gir faen i støtten fra tribunen. Det snakkes mest om reaksjoner fra tribunen alt etter hvordan kampen går. Gode kommentarer til spillerne om det går bra, ris hvis det går dårlig. Oppmuntringer om man synes noe er synd. Greit det for den vanlige supporter. Man får ikke 15000 til å synge i motgang, men det jeg synes det er rart er at folk mener vi ikke trenger noen supportergruppe i motgang. Jeg har stått på SS i 5 år og sunget i motgang. Etter en scoring i mot oss for eksempel. For meg var det naturlig fordi jeg ville vise at jeg ikke ga opp og at jeg var der for laget mitt selv om vi lå under. Nå er jeg ikke slik "supersupporter" lenger som dere kaller det. Jeg har også "gitt opp" supporterlivet på stadion, men jeg håper dem som kommer etter meg vil støtte laget i motgang og gi lyd fra seg enten de knapt høres eller ikke. Alle lag har det og det burde vi også ha. Ja Brann stadion er kanonbra når hele stadion er med og synger "Rosenborg rykker ned" eller "Sæternes scorer mål", men det trengs de som er der alltid uansett og synger også.

Greit at gjengen på Hansa vil drive den formen med synging med spontane reaksjoner etter spillet på banen, men de bør jo ikke oppfordre til at folk holder kjeft eller gjøre narr av dem som synger i motgang. Organisering kritiseres også veldig mye. Altså greit at det kan bli for mye, men ønsker dere å spre dem som synger rundt hele stadion uten noe sted for de stående supporterne? Det er i hvertfall feile veien å gå synes jeg. Spontanitet er kanskje bra, men det er ikke nøkkelen til at alt skal bli så mye bedre.

Slik jeg forstår det så vil vi gå våre helt egne veier i supporter-Norge og det er bra. På mange måter hadde jeg sett at vi hadde fulgt etter stilen lag som RBK, Odd (m.t.p tifo), Lyn og Aalesund har, men om vi kan skape noe helt eget så er det også bra.

For øvrig var jeg på Ullevål i fjor mot VIF i cupen. Jeg vil si stemningen var bedre der i både med- og motgang enn hjemme. Egentlig litt rart, men kanskje er grunnen at vi blir tvunget til å stå på samme sted der. Hjemme på stadion spres vi overalt og klarer ikke å mobilisere noe samlet trøkk.

BrannFa(e)n

Quote from: "Kruxleiven"men det jeg synes det er rart er at folk mener vi ikke trenger noen supportergruppe i motgang.
rannfasiten

SKB e BEST!!!

Har skrevet en liten sang, har ikke melodi på den. Kan være den er dårlig men vi trenger nye sanger så kom med forlsag til melodi etc.

Reis opp, reis opp hver eneste mann!
syng for byen og syng for Brann!
Skrik og skrål, hyl og brøl!
Vi synger og skåler for byen vår,
SK Brann og øl!

Så kom igjen no, syng alt du kan!
Syng no med hver eneste mann!
Skrik og brøl for byen vi elsker,
og fotballaget Brann!
idelse og smerte..eller bare ren plankekjøring.

Yngve

Quote from: "SKB e BEST!!!"Har skrevet en liten sang, har ikke melodi på den.

HAr du skrevet ein song, men ikkje har melodi? Det heiter dikt, det..

BuG

Uhm yngve.. Takk for at du støtter og sier positive ting til andre da...   :!:
ullet 2007! =)

dudo

Quote from: "SKB e BEST!!!"Har skrevet en liten sang, har ikke melodi på den. Kan være den er dårlig men vi trenger nye sanger så kom med forlsag til melodi etc.

Reis opp, reis opp hver eneste mann!
syng for byen og syng for Brann!
Skrik og skrål, hyl og brøl!
Vi synger og skåler for byen vår,
SK Brann og øl!

Så kom igjen no, syng alt du kan!
Syng no med hver eneste mann!
Skrik og brøl for byen vi elsker,
og fotballaget Brann!

Virkelig allsangpotensiale i denne med riktig melodi, men jeg har (selvsagt :p) et par innvendinger;
[*]Er dette ett vers og ett refreng, eller tenker du det sunget på samme melodi?
[*]Hvis det er samme melodien som skal gå på begge er det en tekst linje for lite på siste verset
[*]Justere litt for å få samme rimtyper? (Husker vi hadde dette i norsken på skolen for mange herrens år siden, men hva det heter aner jeg ikke: I første vers har du formen AABCB, i andre AABA (om man ser på enderimet)

Men nå er det nok wannabe-norsklærer-tørrprat, bra sang!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Go Up