• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Hvorfor??

Started by Jeanet, April 08, 2006, 11:24:48 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Jeanet

Brann.no kan man tippe hvilken plass Brann kommer på.. Der er det 34 % som tror vi tar 1. plass og 32 % på 4. til 6. plass.. Har vi ikke TRO på Guttene før sesongen?? Det har ikke skjedd siden 63, men håpet er der om at 06 er Brann sitt år!!!

ELLER???? :?:
ater Lillestrøm SK,
hater Viking og VIF,
hater Rosenborg Ballklubb, men
Sportsklubben BRANN ELSKER VI!!<3<3

dudo

Håp og tro er to forskjellige ting.

Blind tro en tredje.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Jeanet

Ja, men hvis Martin Andresen har tro, hvorfor skal ikke vi ha det da?? Skal Brann spillerene gå rundt med STOR tro, også skal vi suporterene sitte på sidelinjen uten???  ^o)

Jaja, jeg har no vertfall tro!!!!!!!!<3
ater Lillestrøm SK,
hater Viking og VIF,

Pondan

Tro gjør mann i kirken.. Mann merker til høsten hvor Brann ligger ann.

Jeanet

Jeg tror ikke i Kirken, men så negative dere var i dag da.. detta var ikke noe koselig.. Men la være å ha god følelse for gutta dere.. Jeg kan ha det selv..
ater Lillestrøm SK,
hater Viking og VIF,

tormi

Neida ikke så negative. Vi er bare litt forvirra tror jeg... men merker selv at godfølelsen er på god veg tilbake. Fra tidligere å ha vært temmelig bekymret så er jeg temmelig optimist igjen! Vi skal synge på stadion i å også!
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Jeanet

Takk for at det var noen som hadde fått godfølelsen:D FOrdi jeg begynte å lure litt her nå!!!
ater Lillestrøm SK,
hater Viking og VIF,

krøvel vellevold

Quote from: "Jeanet"Brann.no kan man tippe hvilken plass Brann kommer på.. Der er det 34 % som tror vi tar 1. plass og 32 % på 4. til 6. plass.. Har vi ikke TRO på Guttene før sesongen?? Det har ikke skjedd siden 63, men håpet er der om at 06 er Brann sitt år!!!

ELLER???? :?:

God følelse før sesongen er noe man venner seg av med når man blir eldre. Det viste forresten også en nylig undersøkelse. Troen på årets Brann-lag var større jo lavere man gikk ned i aldersgruppene. Vi som har vært med en stund vet at Brann pleier å gjøre det dårligere enn forventet. Yngre mennesker er gjerne litt mer uerfarne, optimistiske og naive. I år er forventningene middels, så jeg tør ikke engang tenke på hva som blir fasiten... hehe... Siden du syns vi har oppsiktsvekkende lave forventninger til sesongen, så tipper jeg at du er sånn ca 16-17 år, Jeanet... Riktig?
Legg ned hele klubben!

YadaYada

Er nok en del grunner til at vi er skeptiske til medalje iår.
En av grunnene er at vi var sikre på gull etter bronsjen, cupgullet, og den kanonstallen vi hadde i 04. Med kjøpet av Martin Andresen skulle Brann ta gull i '05, ingen tvil.
Desverre, så gikk det slik som det ofte gjør. Vi slet med skader hele høsten; Kvisvik forsvant, PVM kom ikke når vi trengte han, TFL var langtidsskadet, Bengt kunne ikke spille, Andresen slet med lysken osv osv.
Når vi nå startet treningskampene i vinter med tap på tap, Scharner vekke, usikre midtstoppere, ukjente forsterkninger og en stadion som ikke står halvferdig, sier det sitt. Optimismen hos selv den mest erkepatriotiske bergenser blir dempet. Når Soma forsvant for 2 uker siden så var det nok ikke mye håp igjen.
Selv, som bergenser, tror jeg at Brann tar gull hvert år. Jeg var sikker på at vi skulle ta gull både '98 og '01, slik gikk det overhodet ikke..
Brann er det laget i Norge som kan slå de beste og tape mot de dårligste, slik har det vært så lenge jeg kan huske og er vel det som har gitt meg troen på at vi kan vinne serien når som helst.
Vi er kanskje blitt lei av å bli skuffet år etter år, så iår er vi vel mer ydmyke enn før.
Men husk, at ingen plasser er "veien fra himmel til helvete så kort som i Bergen". Vinner vi mot FFK på mandag og LSK neste tirsdag så har vi ett suparlag-på-gang.. Igjen.
Selv forbinder jeg Hansa med barnebesøk og positiv virksomhet."
-Harry Herstad, under Hansa/alkohol-debatten.

krøvel vellevold

Branns har en utrolig evne til å som regel gjøre det dårligere enn forventet, eller i hvert fall dårligere enn det man burde kunne forvente av en klubb som sammen med RBK suverent topper all-time tilskuerstatistikken i Norge, og man burde kunne forvente av en klubb som kommer fra landets nest største by. De utallige skuffelsene og nedturene gjør selvsagt at det overhodet ikke skal noe til for at publikum blir negative, ser spøkelser på høylys dag, og tenker: "Helvete! Ikkje no igjen! Typisk Brann!  De lérar jo aldri der oppe på Stadda! Ka faen é det di tenkar på? De klarar alltid å rote det te!". Brann er noe mange bergensere assosierer med tabber, skyhøye forventninger som aldri blir oppfylt, skandaler, fiasko, og en rekke andre ting som egentlig betyr det samme. Brann har et Donald Duck-image. Brann er noe man ler av. Slik sett er det egentlig utrolig at Brann drar såpass bra med publikum år etter år. Tenk på alle generasjonene som har vokst opp med unger som aldri får Brann-interesse fordi Brann rett og slett har et taper-image, og de heller holder med Mænsjæstær Junaited og Livvarpol fordi de har vært gode.

Mange har latt seg imponere av hvor "fantastisk trofaste" RBK-fansen var i fjor, som satte ny snittrekord selv om de var elendige. Men etter 13 seriegull på rad, 22 serie- og cuptitler på 20 sesonger og kvalifisering til RL 9 ganger på 10 år, så bør det jo mer enn én dårlig sesong til for at folk skal gi opp og si "nei, ikke nå igjen! RBK driter seg alltid ut, jeg er så jævlig lei, de vinner jo aldri noen ting!"... Men jeg skulle likt å se tilskuertallene på Lerkendal om de hadde hatt de samme sportslige resultatene som Brann siste 42 sesonger! Da hadde de helt sikkert fremdeles spilt på "gamle" Lerkendal med løpebaner og bare 5500 sitteplasser. Tipper snittet i 2005 da ville vært på under 10000!

Jaja, det var nå egentlig en liten avsporing. Poenget mitt er uansett at grunnen til at folk raskt blir så negative til Brann, er at folk har lært av historien og tenker: "dette har vi sett før, og vi vet alle hvordan det vil gå"...
Legg ned hele klubben!

Pondan

No har jeg vert og sett hele treningen i dag.. Spillerene virker som de er klar for krig.. No begynner jeg og kjenne det.. Kick off i kveld til oppvarming:D Håper de fleste kommer!

Nixon

Quote from: "Pondan"No har jeg vert og sett hele treningen i dag.. Spillerene virker som de er klar for krig.. No begynner jeg og kjenne det.. Kick off i kveld til oppvarming:D Håper de fleste kommer!

Fikk du tatt bilder?
Og hvordan var vår nye venn fra Honduras?
Rød makt på Hansa!

Pondan

Jeg har noen bilder av Charlie.. mr Honduras virker ok han.. Ifølge lagene på treningen starter han eller Haugen tror jeg..

Go Up