• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

en liten trøst

Started by Siggen, March 31, 2006, 08:41:17 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Siggen

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article2025633.ece

Brannspillerne har ihvertfall blitt litt raskere.

Helge Haugen er flink til å løpe.... Nyhet? Tror ikke det. Nå er han enda litt raskere... jaja. Hadde det ikke vært en ide å fokusere på noe annet en å bli enda litt bedre uten ball?

Toa

Quote from: "Siggen"http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article2025633.ece

Brannspillerne har ihvertfall blitt litt raskere.

Helge Haugen er flink til å løpe.... Nyhet? Tror ikke det. Nå er han enda litt raskere... jaja. Hadde det ikke vært en ide å fokusere på noe annet en å bli enda litt bedre uten ball?
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

Siggen

Jeg er selvfølgelig lykkelig over alle forbedringer Brann-spillerne klarer å få til, men du må vel være enig i at Haugens forbedringspotensiale er desidert størst i den fasen som kommer rett etter at han har fått tak i ballen. Not?

Xminator

Tja, det er jo frisparkene han lager som normalt gir oss størst problemer.

Toa

Quote from: "Siggen"Jeg er selvfølgelig lykkelig over alle forbedringer Brann-spillerne klarer å få til, men du må vel være enig i at Haugens forbedringspotensiale er desidert størst i den fasen som kommer rett etter at han har fått tak i ballen. Not?

Det er mye som kan forbedres med Haugen, og han jobber sikkert med å forbedre seg i alle deler. Bare fordi han er blitt raskere betyr ikke at han ikke kan bli bedre i andre ting også.

Toa

Quote from: "Xminator"Tja, det er jo frisparkene han lager som normalt gir oss størst problemer.

Og mange av disse er jo fordi han er den lille hundredelen for seint. Nå er han kanskje først på ballen.

Han kommer nok til å lage like mange frispark. Men nå er det snakk om at han kommer den lille hundredelen for seint der han før bare har måtte slippe motstanderen forbi seg.

Xminator

Haugen skal ha for tålmodigheten sin. Det kan jo være at han om 3-4 sesonger får ett skikkelig Roger Risholt-blaff og får ett par landskamper han også.

runarnormann

Quote from: "Xminator"Haugen skal ha for tålmodigheten sin. Det kan jo være at han om 3-4 sesonger får ett skikkelig Roger Risholt-blaff og får ett par landskamper han også.

Taalmodigheten sin???  Du snakker jo som om han har noe valg!  Det er ikke akkurat koe utenfor stadion etter undreskriften hans.  Under en normal trener, ville mannen for lenge siden faatt beskjed om at han ikke er god nok for eliteserien.
egenden Alf Dahl

naitsirk

nokon som hugsar kor bra haugen spelte før han brakk foten i fjor vinter
etter dette har han ikkje kome opp på same nivå, dessverre.

sæternes sliter vel og med da same, men han scora jo 3 mål ein søndag i november 2004!

runarnormann

Quote from: "naitsirk"
sæternes sliter vel og med da same, men han scora jo 3 mål ein søndag i november 2004!

Ja LSK fansen sikler vel etter aa faa tilbake Andre Krogsaether!
egenden Alf Dahl

tormi

naitsikr--> Helt enig med deg. Synes faktisk HH får altfor mye ufortjent pes.

HH var ganske så bra sesongen før han knakk foten. At han ikke kom tilbake for fullt i forrige sesong er ikke så rart. Men han ble no ikke like pinglete som han der drittungen i RBK som må ha spesial lagde leggbeskyttere for å nærme seg en fotballbane.

Nei no må folk slutt å lage hakkemat av egne spillere. Tydelig at etter Tom Sanne forsvant så må vi ha en ny mann å hakke på.

Vi får se hvor mye og hvor bra Haugen spiller, men at Haugen holdt tippeligastandard i 2004 sesongen er det ingen tvil om for meg, kanskje blir han enda bedre i år. Han har trent mye og bra.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Snublefot

Quote from: "tormi"Men han ble no ikke like pinglete som han der drittungen i RBK som må ha spesial lagde leggbeskyttere for å nærme seg en fotballbane.

Hadde Brann hatt en spiller som "drittungen" du snakker om.. (i tillegg til huseklepp), sÃ¥ skulle vi vært jævlig fornøyd, og at han bruker ekstra beskyttelse er da pokker meg helt naturlig spør du meg,  jeg hadde gjort akkurat det samme..

den gutten er et supertalent, og jeg skulle virkelig likt Ã¥ se at han plutselig  kom ut av skapet og sa han var bergenser og ville til brann=)

tormi

Eg og ville hatt han til Brann, men i og med at han spiller for den andre klubben viss navn jeg helst ikke vil ta i min munn så er han en drittunge.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Snublefot

forstår hva du mener, men at han er et av Norges aller største talenter kan man ikke se bort i fra.. har sett han i champions league kamper, og det er ikke småtteri den gutten har taklet ballen fra, driblet seg rundt, og kommet til fine innlegg.. nei, jeg liker han.. desverre er han fra bartebyen og reiser nok ikke derfra før en klubb i utlandet punger ut nok til å forsterke hvert eneste ledd i skitklubben fra sameland..(ja, sameland.. alt nord for sinsenkrysset er sameland, utenom bergen da..hehe)

Candyman

Quote from: "Snublefot"alt nord for sinsenkrysset er sameland, utenom bergen da..hehe)
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

dudo

Jøss, utrolig hva man kan lese pÃ¥ bataljonen-forumet i disse dager...  :D
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lurkin

Ironisk hvordan folk klager på for lite lokale talenter og for mange utlendinger, men lojale spillere fra nærområdet som Haugen vil folk ha vekk. Han forbedrer seg, og bortsett fra i fjor - der hele laget spilte elendig - så ser jeg bare positivt på det å ha Haugen i troppen. Før benbruddet i fjor vinter så spilte han bra på midten. Håper virkelig folk ikke begynner å bue på han på samme måte som noen har hetset Sanne, Ystås og Knudsen. Han forbedrer seg, han elsker klubben, og det er ikke om han kan si nei når han blir plassert på midten. Så akkurat nå, 10 timer før overgangsvinduet stenger, så er det vårt beste alternativ. En skade på Helge vil faktisk, i skrivende stund, være en stygg smell for Brann.
Berømte Brann fra Bergen

runarnormann

Quote from: "Lurkin"Haugen... han elsker klubben, og det er ikke om han kan si nei når han blir plassert på midten.

Jeg elsker klubben ogsaa og godtar fint aa spille paa midten.  Duger jeg?

Helt alvorlig, det maa stilles stoerre kriterier enn dette for aa komme med paa Brann.  Ingen som nekter for at Haugen er en fin fyr, men han er ikke god nok til et lag som vil kjempe i toppen.
egenden Alf Dahl

Ã?

Er helt sikker på at Haugen blir veldig mye bedre av at såkalte "supportere" i dette og andre forum slenger ufattelig mye dritt om hvor dårlig han er????
Det oppstår med jevne mellomrom situasjoner hvor spillernes oppførsel er uakseptabel, slik at de fortjener pepper fra de som følger laget, selv om det totalt sett er kan være ugunstig for laget.
Haugen derimot har aldri gjort noe som rettferdiggjør denne latterlige utpsykingen som enkelte driver med. Fyren er dønn ærlig, seriøs, gir alltid alt og gjør som regel en nytting jobb for LAGET.
At fyren ikke er en komplett fotballspiller kan vi selvfølgelig være enig om, men all denne hetsingen er særdeles ugunstig for hans utvikling.
Ingen må tro at mye av dette som skrives på disse forumene ikke kommer spillerne for øre.

Hetsing av spillere får vi drive med etter at de har forlatt klubben, og står på motsatt banehalvdel.

Lurkin

Quote from: "runarnormann"
Quote from: "Lurkin"Haugen... han elsker klubben, og det er ikke om han kan si nei når han blir plassert på midten.

Jeg elsker klubben ogsaa og godtar fint aa spille paa midten.  Duger jeg?

Helt alvorlig, det maa stilles stoerre kriterier enn dette for aa komme med paa Brann.  Ingen som nekter for at Haugen er en fin fyr, men han er ikke god nok til et lag som vil kjempe i toppen.

Nei, men i skrivende stund så vil ikke Brann kjempe i toppen med eller uten Haugen uansett, og han er vårt beste alternativ - enten du liker det eller ikke. Vi har ingen defensive midtbanespillere i stallen som kan styrke stallen akkurat nå, og selv om vi får en (som jeg mener vi bør), så kommer ikke han til å spille 26 kamper. Haugen var god før han fikk benbruddet, og ettersom han har blitt kjappere, så trenger man en med god kondis som kan presse ballfører hele tiden. Sånn vant Hellas EM i 2004, selvfølgelig med den dosen flaks som man trenger, og med 10 spillere som presset.

Uansett, tror i bunn og grunn vi egentlig er enige, men med litt forskjellig måte å si det på.
Berømte Brann fra Bergen

naitsirk

Motyka

Quote from: "naitsirk"sæternes sliter vel og med da same, men han scora jo 3 mål ein søndag i november 2004!

Hvor vil du egentlig med dette? Holder det å prestere en gang i denne klubben så kan vi aldri kreve noe mere?
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Go Up