• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Mjelde legger listen for seg selv

Started by OmOssSjølOgHansaøl, March 27, 2006, 18:31:17 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

OmOssSjølOgHansaøl

På NRK-sporten sa nettopp en tilsynelatende rolig og selvsikker Mjelde at Brann har et godt nok lag til å havne blant de tre-fire beste i år, og han antydet i samme slengen at hans egen stilling kan komme til å ryke hvis Brann ikkje skulle oppnå det målet. "I så fall må eg ta min del av ansvaret".

Det e vel så pass langt som en diplomatisk trener kan gå i å antyde grensen for ka laget må oppnå før han selv bør kastes / gå av? Eller?

Andresen virket også rolig og sikker, så vi får håpe de to e representative for roen i stallen for øvrig.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Motyka

Quote from: "OmOssSjølOgHansaøl"På NRK-sporten sa nettopp en tilsynelatende rolig og selvsikker Mjelde at Brann har et godt nok lag til å havne blant de tre-fire beste i år, og han antydet i samme slengen at hans egen stilling kan komme til å ryke hvis Brann ikkje skulle oppnå det målet. "I så fall må eg ta min del av ansvaret".

Det e vel så pass langt som en diplomatisk trener kan gå i å antyde grensen for ka laget må oppnå før han selv bør kastes / gå av? Eller?

Andresen virket også rolig og sikker, så vi får håpe de to e representative for roen i stallen for øvrig.

"Min del av ansvaret" kan jo tolkes på mange måter, hadde håpet at han skulle si: "I så fall drar jeg til Osterøy og kommer aldri tilbake"
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Rasmus_brann

Vet ikke hvorfor men jeg er på en måte litt enig med både Andresen og Mjelde om at det kommer til å gå bra. Men dypt inne i sjelen min ligger det ett eller annet om gnager på nervesystemet mitt, og skremmer vette av meg, føler dette kan gå begge veier. Tror det kalles blandede følelser..  Klarer ikke å bestemme meg for hvordan dette skal gå...
et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: "Rasmus_brann"føler dette kan gå begge veier

Det finnes definitivt en del grunner til å være nervøs. Og det e også grunner (så som førstelaget vårt!) til å tro at det kan bli en bra sesong.

Men målsetningen virker rimelig, både ut fra at vi alle mener at Brann bør og skal være et topplag, og ut fra materialet som Mjelde rår over: Brann bør være blant de tre-fire beste. (Men Peddi, gi oss litt ekstra hjelp denne uken!)

Bare to uker igjen no, så får vi de første svarene på ka et sultent Brannlag e i stand til ...
Og bare to måneder til vi kan begynne å konkludere med om det var de bange anelsene eller den standhaftige optimismen som var best begrunnet ... :)

Rasmus_brann

Ser ingen som helst grunn til å love både gull og andre edle metaller. Hvis vi ikke har ett tett forsvar, eminent midtbane og samspilt massecorene spissduo på laget pluss en relativt god innbytterbenk. Så korfor kan de/han ikke bare si: Det er en mulighet for at vi ikke gjør det så bra i år.... Fins det en psykisk sperre mot å si dette?? Må de/han love alle mulig ting?? Det er bedre å si "vi ender nok mellom 10. og 7." og komme der. Eller lenger oppe. Enn å tippe 2.-3. og ende my lenger nede.
Synts dette er helt dumt...!
et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!

hocey

Hadde de innrømmet at laget ikke er bedre enn en plass midt på treet hadde de også indirekte innrømmet at jobben som er gjort de siste årene ikke har vært god nok. Dessverre er det gode muligheter for at målsettningen ikke blir nådd.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: "Rasmus_brann"Ser ingen som helst grunn til å love både gull og andre edle metaller

Då e det vel greit at det ikkje e noen som har lovet gull? :) Den type løfter e det heller ingen andre lag som gir. Derimot går det an å si noe om målsetningene.

Gode mål bør være noe å strekke seg etter, samtidig som de oppfattes som realistiske i spillergruppen. Det e dermed viktig at det e en samlet spillerstall som definerer målene, og ikkje bare treneren. Dette virker det som om Brann har vært obs på i senere år (i motsetning til under Teiturs tid, der treneren pratet om et gull som spillerne ikkje trodde på).

naitsirk

eg trur brann e utrulig nærme kanonformen.
når dei små justeringane sitt så trur eg brann valser over dei fleste.
sjekk midtbanen vår for f.... Andresen, miller,pvm og huseklepp!!!ord blir fattige.
winters og sæternes på topp.bak so e da vel meir normal standard, sjølv om dei e betre enn dei fleste tl lag.

eg føle og at denne sesongen fort kan bli himmel eller helvete, men har gått med den samme følelsen som Rasmus_brann.

dette går vegen, me tar gull.... eller 10.plass.

Go Up