• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

"Hengekamper"

Started by abe78, March 09, 2006, 21:40:01 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

abe78

Det virker som om denne sesongen blir lik den forrige med tanke på "hengekamper". Brann vil spille sine mesteparten av sine kamper på mandager og tirsdager. Dette pga at de skal sendes på tv (tv2 zebra).

Jeg tror ikke dette er positivt for Brann. Laget får ikke den samme rytmen som alle de andre lagene i tippeligaen. Rart dette ikke har vært noe tema enda - men det kan være at det er jeg som er paranoid.
.og husk!

krøvel vellevold

Spiller de BARE mandag, så får de jo en jevn rytme!

Uansett så kan det ikke være bra psykologisk å hele tiden spille sist. Det betyr at du hele tiden ligger 3 poeng på etterskudd i forhold til de lagene som har vunnet dagen før. Da får man press på seg. Det blir litt samme virkningen som at det er verst å ta straffespark sist i en straffekonk, og du hele tiden må utligne om motstanderen har scoret på sitt. Også publikumsmessig kan det ha en liten negativ effekt. Det er jo klart at før serierunden spilles, kan man håpe på at lagene rett foran på tabellen vil tape, og at Brann dermed kan gjøre et byks fremover på tabellen om de vinner. Men hvis lagene foran vinner, så er det jo allerede før kampstart avgjort at vi ikke kan ta igjen de lagene som ligger foran. Spesielt mot slutten av sesongen kan dette bli avgjørende for publikumsoppmøtet. De to siste rundene spilles riktignok samtidig, men mye kan jo avgjøres allerede i 3. eller 4. siste runde.
Legg ned hele klubben!

Derabilo

Det kan jo engasjere til å gi litt ekstra for å holde seg asjur, og til å spille med senkede skuldre fordi de andre tapte likevel..
 Bergen ut av Norge -

paf

Quote from: "krøvel vellevold"Spiller de BARE mandag, så får de jo en jevn rytme!

Til gjengjeld får vi mye ekstra støtte fra de på tribunen som nå rekker å komme på kampen og ikke sitter på hytten samt alle VIPene som nå slipper å bruke fritiden sin på fotball. Jeg er helt sikker på at det vil utløse masse positiv energi på stadion i år!

gtuborg

Over til noe litt annet, bor selv på østlandet, og med tanke på at det er litt over en mnd til seriestart kan det bli tøft å få klart enkelte baner her borte... ligger godt over en meter med hvitt teppe utforbi vinduet mitt...
Kan jo fort bli enkelte kamper som bli utsatt av den grunn og.

krøvel vellevold

Quote from: "Derabilo"Det kan jo engasjere til å gi litt ekstra for å holde seg asjur, og til å spille med senkede skuldre fordi de andre tapte likevel..

I bunnen pleier gjerne lagene rundt å tape, men det er gjerne ikke slik i toppen...
Legg ned hele klubben!

Go Up