• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Lokalderby i Bergen

Started by krøvel vellevold, February 18, 2006, 08:58:16 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

RC

Quote from: "Lilleheil"
Quote from: "RC"Vel...
For det første, Bergen er en alt for liten by til å ha mer enn et topplag. Det er ikke nok innbyggere. Som du sier, så ville de 15- 20 000 tilskuerene blitt delt opp og det hadde vært trist. Så har Løv Ham en bydel bak seg. Hvor mange innbyggere har Fyllingsdalen?
Til å begynne hadde de ikke hatt mange tilskuere på kampene, noe vi ser i realiteten. Men jeg tror faktisk at det kommer seg.
Har selv gått gradene i Løv Ham (untatt junior) og det er klubb som drives veldig godt. De satser mer på talenter enn Brann gjør. De har ett guttelag (mulig de er junior nå) som er helt sykt å se på. De spiller som vi sier "i blinde". Og jeg kan skrive under på at de har mange gode aldersbestemte lag i Løv Ham. Og A-lagstreneren var ofte på våre treninger, trente oss, og så på. Fortalte hvordan A-laget spillte og skulle spille. De dyrker en spillestil fra de er veldig unge.
Løv Ham holdt seg godt i 2.divisjon og rykket opp etter å ha kjempet i toppen i noen år. Nå holdt de seg så vidt, ja, men de holdt seg i 1.divisjon. Og det er nok målet noen år til før de tar neste steg. Men som sagt, Løv Ham er en klubb som drives godt og smart.

Brann da?
Vel vi har ikke juniorlag lenger. Hva sier det til de lokale talentene?
Jo de velger klubber som Løv Ham fremfor Brann. Og alle vet hvor gode vi, Brann, er på talenter.

Så, ja, til å begynne eller som utgangspunktet er nå, hadde det vært uinteressant med ett lokalderby. Det er jeg helt enig. Er bare ikke plass til det. Og det med at vi bare tok to poeng fra Fylligingen når de var oppe, det var ekkelt :shock:  Det viste jeg ikke.

Men som sagt så drives Løv Ham bra og kanskje, jeg sier kanskje, de kan heve seg om noen år. Hva skjer med Spurkeland, Arve og Erlend S. Kommer de tilbake til Brann? Neppe!
Løv Ham ligger hakket over Brann når det gjelder å få frem spillere. Tror folk i Fyllingsdalen spesiellt de nye generasjonene vil holde mer med Løv Ham i tiden fremover.

Stiller meg tenkende til denne diskusjonen, satt bare opp noen argumenter.

Løv ham har ingen bydel bak seg... for fyllingsdalen så e det fyllingen som gjelder.. Løv ham spiller jo ikke hjemmekampene sine der en gang... spiller nærmest i sentrum...  nei løv ham ska ikkje opp i tippeligaen, håper de rykker rett ned fra første divisjon... Løv ham har ingen historie og sjel og tror ikkje de kommer te å få det heller.

Fyllingen er på vei ned de. Løv Ham på vei opp. En enkel ligning.
De har ikke historie nei, men det blir mer og mer betydningsløst nå som tiden går. Hsitorie er fortif, ingenting kan endres.
Desuten så må historien skapes, dvs gjennom ting mann oppnår. Løv Ham oppnår mer en Fyllingen og det er ikke en skam å spille for Løv Ham lenger, der alle gikk til Fyllingen. Løv Ham er i ferd med å skape en historie, Fyllingen er nok forbigått, laaang forbigått av lillebror i dalen.

RC

Quote from: "Langhår"Dette er vel egentlig en prematur diskusjon. Det er ingenting som tyder på at Brann skal få trøbbel med en "konkurrent" det nærmeste årene.

Løvåsen/Hamregården er et lite drittlag uten supportere og hjemmebane eller tilholdssted som med nød og neppe berget plassen i 1. divisjon i fjor. Det vil være en gedigen sensasjon om ikke de fyker hodestups ned i 2. divisjon igjen neste år.

Tror vi kan ta det ganske med ro på denne fronten. Forøvrig er jeg enig med dem som mener at det er en fordel å ha et lag fra samme region i 1.divisjon. Fint sted å gi talenter som ikke er klar til å ta steget kamptrening.

Tror ikke de ryker ned egentlig. De minner meg om Bolton, låner mange spillere fra andre klubber i og med at de ikke har råd til å kjøpe dem. De har lånt noen av Brann. Skaper ett sterkt mannskap ut av det. Til slutt for de spillerene gratis. Tror mange undervurderer Løv Ham.
De har ikke noe sted å spille kampene sine nei. Men det er fordi de ikke har historie som noen har uttalt. Men om Løv Ham stabiliserer seg, så tror jeg det går i orden.

Go Up