• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Forsvarspiller skulle prøvespille, hvem?

Started by nummer9, January 12, 2006, 12:01:06 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

nummer9

http://fotball.bt.no/nyhetsarkiv/article.jhtml?articleID=92054

Ser i dagens BT (nettutgave) at en forsvarsspiller skulle prøvespille for Brann, men kunne ikke pga av kneet.

Ser også kryptiske uttalselser som "Tja" og "Nja" blir lansert fra Mjelde og POL på spørsmål ang forsvaret neste år. Hvem kan denne hemmelige forsvarsspilleren være?

Og: Trenger vi enda en spiller med skadeproblemer?

(Til slutt: Ja, vet det er halmstrå og storm i vannglass, men det skjer jo INGENTING annet spennende med Brann for tiden, så da må man koke suppe på en spiker. Er uansett litt nysgjerring på hvem dette kan være.)

Jrgn

Dette er spennende, og det viser atter en gang at det er en forsvarsspiller man ønsker på stadion. Tror hverken spiss eller midtbanespillere er så viktig for dem nå! Kanskje Helstad og Olofinjana er lagt helt død?

Men det er klart at dersom Hanstveit forsvinner og ettersom Scharner allerede er borte, trengs det en eller flere forsvarsspillere. Jeg mener at man heller bør satse høyt og få inn en spiller som går rett inn på laget, istedet for å få tak i enda en unødvendig reserve...

Xminator

Så er jo spørsmålet, blir han invitert på prøvespill fordi Brann er usikre på kvalitetene han har? For å si det slik, en Helstad eller kjent Olofinjana blir ikke invitert på prøvespill :p

Vil tro at dette er en ikke-skandinavisk, men europeisk spiller. Ett annet alternativ er jo Reda, han ble vel løst fra kontrakten sin i danmark?

Alexåsane

Eg har sluttet å bry meg.. Venter til den dagen det står på fremsiden av bt at en spiller faktisk er KLAR.
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

naitsirk

QuoteSå er jo spørsmålet, blir han invitert på prøvespill fordi Brann er usikre på kvalitetene han har? For å si det slik, en Helstad eller kjent Olofinjana blir ikke invitert på prøvespill :p

var ikkje scharner på prøvespel før han fekk kontrakt?
han trente jo med brann meiner eg og kom jo ikkje te brann før lenge etter det.

nummer9

Joda, det stemmer. Brann endte med å ikke hente han etter prøvespillet pga av høy overgangsum (?). Dette var vel rundt nyttår, han kom på slutten av overgangsvinduet sommeren samme år tror jeg.

Jrgn

Scharner var vel på prøvespill omtrent et år før han faktisk kom til Brann, slik jeg husker det. Men jeg er usikker på om han var på to prøvespill

naitsirk

stemmer.
han spelte vel og høgre back i dei tidene.

monzilla

Kruxleiven

Kanskje det er PÃ¥l Steffen Andresen?  :lol: Lov Ã¥ hÃ¥pe i hvertfall. Sikkert en utlending.

Xminator

Det er vel sagt fra Brann at det norske markedet er uaktuelt, både fordi ingen vil selge og fordi spillerene blir priset for høyt.

Og når man ser på summene danskene selger spillere for - og det faktum at de har en klubb som støvsuger markedet der allerede, og at Jimmy Dixon ble priset til 15 mill er det nok sannsynlig at skandinavia er ett uaktuelt marked for tiden også.

Det blir neppe noen "store" navn på stopperplass, og spørsmålet er vel egentlig om man bør klare seg til Lundekvam er ledig i sommer. Eller kanskje man heller skal se på Lundekvam som en erstatter for Soma?

Kruxleiven

Mye fornuftig der Xminator. Har innstilt meg på at det blir Soma og Bjarnason i hvertfall frem til sommeren 2006 jeg også. Med tanke på det skandinaviske markedet kan man vel nesten ta med Island og Finland også, men spillere derfra har vi vel egentlig fått nok av? Om ikke annet er de billigere i hvertfall. Det blir vel flere afrikanere vi må belage oss på når det gjelder nye spillere.

jako

quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

naitsirk

ja, men sogndal vil ha minst 3 mill for han

tormi

Bergynner uansett å bli litt bekymret da vi nærmer oss utløp av overgansfrist.. Er ikke det 31. januar?
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Nixon

Quote from: "tormi"Bergynner uansett å bli litt bekymret da vi nærmer oss utløp av overgansfrist.. Er ikke det 31. januar?

Neida, vinduet i Norge stenger ikke før 31. mars.
31. januar gjelder bare det store utland. Så sjansen er større for å finne gode utenlandske spillere etter den datoen.

I Norge er overgangsvinduene slik:
Vintervinduet:  15.11 til 31.03.
Sommervinduet:  01.07 til 31.08.
Rød makt på Hansa!

Xminator

Så kan virkelig Brann kjøpe spillere fra en klubb som er "låst" i overgangsvinduet?

Nixon

Quote from: "Xminator"Så kan virkelig Brann kjøpe spillere fra en klubb som er "låst" i overgangsvinduet?

Det stemmer slik jeg har forstått det. Scharner kom vel etter at overgangsvinduet ute i Europa var stengt.

Det betyr at gode spillere som nå venter på en god kontrakt med klubber i England, Tyskland, Frankrike osv, kan se på Norge og Brann som et alternativ hvis plan A ikke blir oppfylt. Og suksesshistorien med Scharner har forhåpentligvis blitt lagt merke til der ute...
Rød makt på Hansa!

Xminator

Samtidig kan det tiltrekke oppmerksomhet fra de virkelig harde lykkejegerene. De som ikke spiller for laget men for seg selv.

stig

Scharner kom 31/8-04. sånn ca 23.59 eller noe i den dur. Dette var rett før det internasjonale overgangsvinduet stengte for høsten.
Nettsideansvarlig

Nixon

Quote from: "stig"Scharner kom 31/8-04. sånn ca 23.59 eller noe i den dur. Dette var rett før det internasjonale overgangsvinduet stengte for høsten.

Det er det norske overgangsvinduet som stenger 31. august. Det internsjonale er vel om sommeren mellom sesongene.
Rød makt på Hansa!

P-K

Du kan kjøpe spillere når som helst, men de får bare spilletillatelse for den nye klubben så lenge "vinduet" er åpent. Følgelig kan norske klubber handle fra utenlandske så lenge NFF er villig til å gi spilleren spilletillatelse.

Eksempelvis kan vi ta overgangen til PVM. Brann "kjøpte" ham i sommer, men siden de hadde avtale om at han skulle spille ut sesongen for Ham-Kam ble han ikke formelt klar for Brann før 01.01.06. Dette selv om han har trent med Brann fra sesongslutt av.
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

tormi

Quote from: "Nixon"
Quote from: "tormi"Bergynner uansett å bli litt bekymret da vi nærmer oss utløp av overgansfrist.. Er ikke det 31. januar?

Neida, vinduet i Norge stenger ikke før 31. mars.
31. januar gjelder bare det store utland. Så sjansen er større for å finne gode utenlandske spillere etter den datoen.

Aahh. Seff burde jeg vite det  :oops:  :oops:  Ante at jeg dreit meg litt ut der. Og ja det stemmer at sÃ¥ lenge overgangsvinduet er Ã¥pent for oss kan vi hente spillere!
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Go Up