• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Hooligans

Started by brannbrus, December 21, 2005, 19:03:22 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

brannbrus

Fins det Hooligans i Bergen????

Hva syns folk om Hooligans????

Xminator

Jeg bare vet at det holder lenge med ett ?.

monzilla

før kranglingen begynner, en hundrings på at den ender opp i branndrakt vs ikke-brann-drakt

Northside

Er casuals her i Bergen ja.

Trevor Morley

Casuals og hooligans er ikke det samme min venn :?
 G B

Northside

Quote from: "Trevor Morley"Casuals og hooligans er ikke det samme min venn :?


nesten, går egentlig i det samme.

eneste er vel at casuals bryr seg litt mer om klær enn hooligans. Men er nesten det samme, kan ikke så mye om det :P

Eikeland

Forbannade juletrær hele gjengen!

Casual-life!
eir Hasund

nummer9

100 poeng til monzilla!

Hooligans, Casuals eller bare bråkmakere...
Ja, pøbler er det desverre i Bergen også.

krøvel vellevold

Quote from: "Eikeland"Forbannade juletrær hele gjengen!

Casual-life!
Legg ned hele klubben!

Xminator

Som Krøvel sier, Casuals er vel de største juletrærne av alle. Liker egentlig Bartens definisjon på jueltre. Grensen går ved 2 plagg. Så om du vil være helt sikker på å være casual uten å være juletre ... still i undikken og helsetrøye.

Nixon

Quote from: "Xminator"Så om du vil være helt sikker på å være casual uten å være juletre ... still i undikken og helsetrøye.


Har vært der, har gjort det...:)

Ellers topper vel denne diskusjonen listen over diskusjoner som vi har tatt litt for mange ganger og er blitt lei for lenge siden. Og det sier litt...
Rød makt på Hansa!

Trevor Morley

kan ikke så mye om det :P, [/quote]
Nei ,virker som om det er fler som ikke gjør det her inne,ta heller og diskuter noe dere kan da,feks hvilken julebrus som er best
 G B

Xminator

Den er lett. Hansas på glassflaske. Ingen over ingen ved siden.

SKB e BEST!!!

Hehe, Hansa på glass er guden innen julebrus;)

Og det er jo ikke så mye å si om denne tråden..
Brann har casuals, de synger bra og noen av de har ikke så mye imot slossing. Er vel ikke så mye mer å si?
idelse og smerte..eller bare ren plankekjøring.

Toa

Ingen hooligans i Bergen. Kun fjortigans, patetigans og testosteronigans.
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

Nixon

Quote from: "Ibex"Her er et bilde av gjengen fra casuallife:


Er det bare meg? Eller virker det som om disse guttene har noe å skjule?
For alt det vi vet kan det jo være disse som stod bak Nokas-ranet...
Rød makt på Hansa!

Bergen Sin Gutt

Man er en like stor klovn selv enten man kritiserer og overdriver vilt og setter i bås, enten det gjelder casuals eller juletrær. La nå folk få være hva man vil, det er lizzzzzzom ingen konkurranse, unger. Brann trenger begge deler. Alle slags supportere. Man trenger vel sytepaver og grinebitere også, noe det tydeligvis er nok av.

Ja til alternativ supporterkultur, ja til det meste!


Xminator

Nei, vi trenger ikke den delen på det øverste bildet. Det er den delen av supporterkulturen som kan sammenlignes med kvisen på rumpen. Den delen som kveler fotballen i sverige.

Må likevel gi skryt til personen helt til venstre på gruppebildet - det skal mot til å ikke følge uniformeringen de andre åpenbart ikke har baller nok til å bryte med.

Trevor Morley

hahah at det går an,viktig med komfor når man kjører 10 timer i buss,vennligs lukk denne tråden,dette er flaut,dere skjemmer dere ut kovner!
 G B

Northside

var no et fint flagg de holdt foran seg der, de som malte det må være flink :wink:  :wink:

JhonnyBeGood

Hehehe synes det bør være plass til alle, herlig og se en rød sving, fyllt til randen med rølpende og fanatiske dresset opp i rødt fra topp til tå... Men synes det bør være plass til disse casualsene med flagg og bluss... Og at de tar seg en slosskamp i ny ned, helt greit for min del... Hvis de ikke hadde gjort det hadde vel de tøffe skumle skinsene til vålerenga heller tatt oss og det vil vi vel ikke!?
ow do you spell Pele three letters G.U.D!
Hvordan staver man Geirmund Brendesæter, fem bokstaver, G.E.D.D.I

SeTrE


DJ_ADG

Quote from: "SeTrE".Eneste fan grupperingen som kom fra "bajen" var casualsene.


en liten retelse; Bajan Fan hadde tur sammen med Ultra Boys 99;

http://www.ultraboys.se/bilder/rl/20052006/ikstartb/IM002600.jpg
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

SeTrE

hehe, bajenfansen så man iallefall ikke mye til, synes bare jeg så Ultra Gutta jeg da men ;) Hadde riktig nok tatt noen kalde :P

Brann&Bergen

La nå folk elske Brann på hver sin måte! Noen med nevene, andre med ytringer på banner. Vi er alle enig om en ting. Brann på topp, engen under. (Både på og utenfor banen)

positiv

til de som liker hooligans,,, her e noen filmer:

Football factory

Green street hooligans
ødt blod på HANSA

Trevor Morley

Flinken  :oops:
 G B

Northside

Quote from: "positiv"til de som liker hooligans,,, her e noen filmer:

Football factory

Green street hooligans


eller du bare surfer litt på nettet å finner filmer fra akkurat de landene og lagene som passer deg best :wink:  I tillegg finner du litt råere filmer enn factory og green street....

tror ikke admin liker at eg kommer med slike filmer her så du får finne de selv.

delucasSCF

rann Bergen
Feyenoord Rotterdam

... From the heart.

Lurkin

At folk over 15 driver med dette beviser bare at vi stammer fra apene og det som enda verre er.
Berømte Brann fra Bergen

Motyka

Quote from: "positiv"til de som liker hooligans,,, her e noen filmer:


Til de som trodde MIM og POL var de største idiotene om dagen, så har vi her en ny kandidat.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Northside

Quote from: "Lurkin"At folk over 15 driver med dette beviser bare at vi stammer fra apene og det som enda verre er.


ser no ikke noe negativt i å stamme fra aper heller... Bedre det enn å stamme fra sauer, kråkeboller eller høns :)

Stalin

Quote from: "Xminator"Den er lett. Hansas på glassflaske. Ingen over ingen ved siden.


Er uenig!

Dahls!

Anyway er ganske utrolig at endel folk over 16 år faktisk sloss.
Dette må da være typisk fyllingsdalen og landås ungdom, som ikke er de skarpeste knivene i skuffen.

positiv

Quote from: "Stalin"
Quote from: "Xminator"Den er lett. Hansas på glassflaske. Ingen over ingen ved siden.


Er uenig!

Dahls!

Anyway er ganske utrolig at endel folk over 16 år faktisk sloss.
Dette må da være typisk fyllingsdalen og landås ungdom, som ikke er de skarpeste knivene i skuffen.



har ikkje knivene i skuffen, har de i hendene.
ødt blod på HANSA

Snublefot

uansett hvor mye man snur og vender på det, så viser det bare 1 liten ting hos de såkalte "hooligans".. eller casuals om du vil ..   de som sloss i hvertfall...

De viser bare at de er såpass lite smarte, at de ikke ser hvor feil det er å vise sin uenighet, kjærlighet eller hat med nevene, hvor utrolig dumt det er å sloss istedenfor å ta en god diskusjon, og hvor mye de ødelegger for alle andre rundt seg som bryr seg om laget sitt på en positiv måte..

Gutta som drar på kamp i håp om at det blir sloss kamp bør holde seg hjemme.. de har INGEN ting på en fotball kamp og gjøre, og jeg eier null respekt for dem..  jeg ser på dem som jeg ser på andre kriminelle innenfor vold, misbruk og faenskap.. Rett og slett ingen unnskyldning for deres handlinger..  nei, voks opp og skaff dere et liv.. hooligans.. pff. for en gjeng idioter!!

Northside

For å sette det litt på spissen då.

når en gruppe hooligans avtaler å sloss mot en annen gruppe hooligans, før eller etter en kamp, er det då gale? Begge partene vil jo sloss...

Det som er verre er dersom noen angriper "juletrær" som er helt uskyldig, det er latterlig teit, hvertfall når det er fullstendig uten grunn.

Candyman

Ja, er litt gale.

For jeg er ikke interessert i å betale unødvendige skattepenger til Haukeland når de skal lappe sammen de knekte kjevene deres der oppe.

Eller forsåvidt enda mer skattepenger for det må være dobbelt så mange politifolk tilstede når de aner at det kan bli bråk. Alt dette koster faktisk penger, noe du sikkert skjønner. Dersom det blir politisak av det, med politijurister, så koster det veldig mye.

Så skal dere slåss, stikk opp på hardangervidden, ta med dere rambokniven med sysaker og fiks dere selv, så skal jeg ikke si noe.

Just keep us out of it!
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Snublefot

når en gruppe hooligans avtaler å sloss mot en annen gruppe holligans...

om dette er feil? hehe..    var det et seriøst spørsmål?

Uansett hvor mye man har avtalt, og uansett om det er mitt i sahara, så er det jo riv ruskene galt, at man skal møtes for å sloss.. det blir så amøbe takter at det er nesten for dumt..  og jeg er sikker på at noen i slike grupperinger helst ikke vil, men de er med fordi de gjerne vil være store og tøffe, og ikke tørr å si nei.. (vil jeg tro ihvertfall)..

nei, møtes for å sloss..hehe..  det er ikke så lenge siden typen til ei jente i klassen min ringte meg mitt på natten, han ville treffe meg, og jeg takket nei=)  da hadde han vist hatt 5 kompiser med seg og skulle ta meg fordi jeg var på tlf listen til denne jenta..  er nesten så jeg skulle møtt opp, latt han gi meg et par på trynet, sikret meg noen vitner og saksøkt dritten av han den påfølgende dagen, såklart med begrunnelse om smerte, redsel for å gå ut etter det er mørkt, tapt arbeidsinntekt i fremtiden ettersom min jobb som selger er blitt sterkt svekket av at jeg er redd for alle jeg møter etc....(lurer på hvor mye jeg kunne fått...)

nei, folk for bruke huet, ikke nevene.. (og ta mener jeg IKKE at man skal skalle ned hverandre..hehe)

kabelmann

Quote from: "Snublefot"(lurer på hvor mye jeg kunne fått...)

Ikke en krone, for disse sakene henlegges jo omtrent før de er blitt anmeldt.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Northside

Quote from: "Candyman"Ja, er litt gale.

For jeg er ikke interessert i å betale unødvendige skattepenger til Haukeland når de skal lappe sammen de knekte kjevene deres der oppe.

Eller forsåvidt enda mer skattepenger for det må være dobbelt så mange politifolk tilstede når de aner at det kan bli bråk. Alt dette koster faktisk penger, noe du sikkert skjønner. Dersom det blir politisak av det, med politijurister, så koster det veldig mye.

Så skal dere slåss, stikk opp på hardangervidden, ta med dere rambokniven med sysaker og fiks dere selv, så skal jeg ikke si noe.

Just keep us out of it!


Skal vi snakke om skattepenger og unødvendige utgifter så kan vi starte med å hive ut en god del "unødvendige" innvandrere, ulovlige innvandrere og Mulla Krekar! (+ Toska og co). Det er ting som virkelig svir for skatte betalere. Ikke bare koster det penger å ha ulovlige innvandrere her, men mange av de utfører også en god del blind vold!

Tror nok ikke hooligans (eller casuals som det heter her) vil koste så veldig mye for skattebetalerene.

Og til Snublefot.
Det var et seriøst spørsmål ja...

Skal ikke utale meg så mye om din mening ettersom det er din mening og ikke min, folk kan jo mene hva de vil. Men avtalte møter som ikke berører andre (utenom de som kanskje må skatte 50øre på en 10-års periode pga lege regning eller politi lønn) er helt ok for meg.

Og du kan være glad du ikke møtte opp å fikk deg en på tryne for du ville neppe fått en krone ut av fyren selv med vitner og det som her.
politiet er ikke akkurat kjent for å bruke skattepengene våre på å oppløse slike saker, de blir heller brukt på å stoppe folk som kjører 5km/t for fort på en øde landevei....

monzilla

Hvor mange ganger har ikke denne tåpelige diskusjonen vært oppe før?

Jeg personlig skal ikke si hvem jeg er mest flau over, guttene som har det litt moro av og til, eller drita fulle juletrær som reiser på borteturer kun for festen. La oss ikke glemme at disse klovnene gir Brann, Bergen og Bergensere et dårlig rykte.

Forøvrig, bråk i sammenheng med stadion, guttene har vel ikke vært involvert i det? det har jo gjengen på SS greid fint selv. Og da tenker jeg på ting som blir kastet på banen, spytteren osv.

folk blir ikke enige uansett, bare la emnet ligge.

Snublefot

hehe..

tror nok vi er litt uenige her ja..  =)  men det er lov..

men mener du helt alvorlig at det er greit å møtes for å sloss? at de to grupperingene viser hvor flinke gutter de er som velger å møtes et sted istedenfor å ta det på en lokal pub hvor andre sitter? (altså, det er jo såklart mye bedre.. en å blande inn uskyldige).. men allikevell så er det jo bare piss.. å skulle treffes for å sloss..  eller synes du dette er skikkelig kult.. litt sånn fightclub tendenser..  den dagen det går alt for langt, og du blir liggende i koma ettersom du har fått deg flere spark i huet, du har mistet tale-evnen, og kan ikke bruke annet en en hånd til å styre rullestolen din rundt, da kan du komme til meg og fortelle meg hvor greit det, at man kan sloss litt når man vil det...  dette er ikke som i gamle dager hvor det holdt med å slå en kar til han falt i bakken, og da hadde man vunnet.. i dag er det ikke nok før man har planta beina sine gjennom skallen på den stakkaren som ligger på bakken..

nå vet jeg jo ikke hva du mener, men helt ærlig kunne det vært interesant å tatt en liten diskusjon med deg, jeg kan komme med negative sider ved at 2 hooligans grupperinger møtes for å sloss, og du kan komme med positive om du vil.. =)

(ps.. grunnen til at jeg generelt er veldig imot slossing, blind vold etc, er blant annet fordi søstera mi har kjærste, og broren hans døde for 2 uker siden etter å fått juling fra 5 utlendinger i oslo..  han var uheldig å sølte litt øl på han ene, sa beklager, men det holdt ikke, og døde av skadene etter noen uker i koma..  dette har ingen ting med hooligans å gjøre, men det har med blind vold å gjøre.. vold generelt.. bare så du ser litt hvorfor jeg har så sterke meninger om dette northside..)

Toa

Om noen avtaler å sloss mot andre driter jeg en lang kabel i. La de banke vettet av hverandre, og la oss håpe de får varige mén. Men om det går utover uskyldige på noen som helst måte så er det noe HELT annet.
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

Northside

joda, du skal få lov å ha saklige meninger, mange mener det samme som du i denne saken så eg skal ikke si noe på det :wink:

Hva eg mener er at det er greit at 2 forskjellige grupper møtes for å sloss, men då får de selv ta konsekvensene for det!
Eg er ikke en av de som sloss, og eg er heller ikke aktiv i noe hooligans miljø, men at eg er litt intresert i miljøet skal eg ikke legge sjul på.

Litt av grunnen til at eg mener avtalte møter er bedre enn kamper hvor andre kan trekkes inn eller kamper der folk ikke er forberedt er at "reglene" ikke er så gode der.

De fleste hooligans har noen ubeskrevne regler, som at du bruker ikke noe form for våpen, du tar ikke de som ligger nede eller er veldig skadet og du blander ikke inn politiet. Når disse "reglene" blir fulgt så har eg ingenting imot slike slosskamper.

Men desverre så blir disse reglene mer og mer brutt ute i verden, du hører stadig vekk om våpenbruk, folk som blir alvorlig skadd eller folk som dør, og det er synd.

Men vil gjøre det klart at blind vold er eg imot, du skal ikke være redd for å dra på bortetur bare pga du holder med et annet lag enn motstanderen. Vil du ikke sloss så bør det være slik at du kan ungå det dersom du vil.

Her er 2 filmer som viser ka eg mener med organiserte møter:
http://m90.org/gallery/video/russianhooliganbrawl1.wmv
http://hooligans.org.ua/video/dynamo/fcmz_fcdk_2005.wmv

I poland, Russland og en del andre land hvor hooligans med våpen osv har vært et stort propblem der har de til og med slike avtalte møter med "dommere", de er då personer som kan stoppe det hele dersom det går over streken. husker ikke helt hvor de filmene var....

krøvel vellevold

Quote from: "monzilla"Jeg personlig skal ikke si hvem jeg er mest flau over, guttene som har det litt moro av og til, eller drita fulle juletrær som reiser på borteturer kun for festen.  .


Det kan du si, men jeg har jo inntrykk av at en del av disse Guttene ikke reiser først og fremst for fotballkampen de heller! Hvor mange av disse ser man reise på egenhånd til en bortekamp? Har inntrykk av at det er "alle" eller "ingen". Og det er vel ikke tilfeldig at de kampene det gjerne reises til er VIF, Viking og Hamkam, hvor de finner folk å slåss med! Men jeg vil presisere at dette bare er et inntrykk jeg har.
Legg ned hele klubben!

Bergen Sin Gutt

Quote from: "krøvel vellevold"
Det kan du si, men jeg har jo inntrykk av at en del av disse Guttene ikke reiser først og fremst for fotballkampen de heller! Hvor mange av disse ser man reise på egenhånd til en bortekamp? Har inntrykk av at det er "alle" eller "ingen". Og det er vel ikke tilfeldig at de kampene det gjerne reises til er VIF, Viking og Hamkam, hvor de finner folk å slåss med! Men jeg vil presisere at dette bare er et inntrykk jeg har.


Da sitter du med feil inntrykk.

krøvel vellevold

Quote from: "Bergen Sin Gutt"
Quote from: "krøvel vellevold"
Det kan du si, men jeg har jo inntrykk av at en del av disse Guttene ikke reiser først og fremst for fotballkampen de heller! Hvor mange av disse ser man reise på egenhånd til en bortekamp? Har inntrykk av at det er "alle" eller "ingen". Og det er vel ikke tilfeldig at de kampene det gjerne reises til er VIF, Viking og Hamkam, hvor de finner folk å slåss med! Men jeg vil presisere at dette bare er et inntrykk jeg har.


Da sitter du med feil inntrykk.


Fortell, fortell!
Legg ned hele klubben!

Bergen Sin Gutt

Quote from: "krøvel vellevold"

Fortell, fortell!


Det stemmer ikke at Guttene bare reiser i store flokker til utvalgte kamper med en "alle eller ingen"-mentalitet. Ofte folk reiser alene eller en håndfull. Turer eller kamper mot lag som er mer interesanne enn andre drar jo åpenbart flere reisende, men det gjelder da alle supportere. Og selfølgelig er kampen og Brann hovedårsaken til å folk tar turen på bortekamper. Om det blir en asfaltdans eller annet, eller ikke, det tar man som det kommer. det hører da uansett til sjeldenhetene. La nå juletrær være juletrær, Guttene være Gutter, og alle andre Brann-supportere være hva de måtte ville være, siden folk er så opptatt av å sette i bås. Skjønner ikke at man orker å kave seg opp slik som enkelte lenger oppe i tråden.

robbie A

Quote from: "NorthsideFCDH"

Her er 2 filmer som viser ka eg mener med organiserte møter:
http://m90.org/gallery/video/russianhooliganbrawl1.wmv
http://hooligans.org.ua/video/dynamo/fcmz_fcdk_2005.wmv



Dette er jo bare sykt. Dersom noen får glede av dette anbefales et besøk til fastlegen.

Det er en ting jeg ikke har forstått med dette hooligan greiene, og det er koblingen til fotball. Dersom poenget er å møtes for å ha en gatekrig, hvorfor trekker man ned f.eks. Branns navn i dritten?

Northside

Quote from: "robbie A"
Quote from: "NorthsideFCDH"

Her er 2 filmer som viser ka eg mener med organiserte møter:
http://m90.org/gallery/video/russianhooliganbrawl1.wmv
http://hooligans.org.ua/video/dynamo/fcmz_fcdk_2005.wmv



Dette er jo bare sykt. Dersom noen får glede av dette anbefales et besøk til fastlegen.

Det er en ting jeg ikke har forstått med dette hooligan greiene, og det er koblingen til fotball. Dersom poenget er å møtes for å ha en gatekrig, hvorfor trekker man ned f.eks. Branns navn i dritten?


hva mener du med det? våre casuals går verken i Brann klær eller sloss på stadion sammen med andre Brann fans.

Ser ikke helt hvordan det kan berøre deg... Eneste er at andre lags supportere tar alle under en kam, men ka så? bryr vi oss?

Go Up