• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Pangstart på partoutkortsalget????

Started by krøvel vellevold, December 07, 2005, 09:12:31 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

krøvel vellevold

Quote from: "abe78"Den betalingsfristen som alle snakker om dreier seg da vel om man er med på en eventuell cup-finale eller ikke? Tror noen har misforstått litt her..

Var ikke cupfinalefordelen til de 2300 første, uavhengig av hvilken dato 2300 ble passert?
Legg ned hele klubben!

Veggen

Var ikke cupfinalefordelen til de 2300 første, uavhengig av hvilken dato 2300 ble passert?[/quote]

Riktig

paf

Quote from: "abe78"Den betalingsfristen som alle snakker om dreier seg da vel om man er med på en eventuell cup-finale eller ikke? Tror noen har misforstått litt her..

Fristen var satt for å få beholde plassen sin fra i år. Først etter at det var avklart ble det lagt ut eventuelt nye partoutkort. Jeg har - i likhet med Krøvel - vondt for å tro at alle de "opptatte" plassene faktisk er betalt, og vil tro at det er Brann som ikke har gjort alle ledige plasser tilgjengelig ennå. Dermed "straffes" de som er kjappe med nye sesongkort. Ganske dumt...

krøvel vellevold

Når vi først er inne på partoutkort og tilskuerstatistikk, så har jeg litt info ang. den historiske tilskuerstatistikken. Og etter å ha fått korrigert en del tall, så viser det seg at vi faktisk leder snittet fra første sesong med én enkel avdeling i toppdivisjonen (1961/62 - 2005).

Vi har 10734 i snitt, mens RBK har 10710. Men siden kapasiteten kun er 15000 i begynnelsen, så kan RBK med fullt hus i de to første kampene passere oss selv om vi også skulle ha utsolgt.

Skal vi fortsatt lede etter 2006, må folk få fingen ut og kjøpe sesongkort!!!
Legg ned hele klubben!

BL

Var på stadion og kjøpte i dag, og det er veldig få sitteplasser igjen.  

http://www.brann.no/index.php?mapping=152
Hansa-
Felt Z

krøvel vellevold

Quote from: "BL"Var på stadion og kjøpte i dag, og det er veldig få sitteplasser igjen.  

http://www.brann.no/index.php?mapping=152

Joda, vi vet det. Men det vi ikke vet, er om dette er inkludert alle dem som ikke har fornyet partoutkortet fra 2005. Det virker tross alt ikke særlig sannsynlig at salget skulle ha økt fra 2800 torsdag morgen til over 9000 fredag kveld. Hvorfor skulle bare en tredjedel av de 8500 som hadde p-kort i 2005 gidde å fornye det, mens det samtidig står over 6000 nye kjøpere klar når salget åpnes for alle som ikke hadde p-kort i 2005? Da virker det mer sannsynlig at de har startet tellingen på de 8500 som hadde p-kort i 2005 (uansett om de har fornyet det eller ikke), og at de solgte 500 nye i løpet av torsdag og fredag.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Kanskje sannheten ligger et stykke midt mellom? At det var en god del flere enn 2300 som fornyet, noe annet ville være meget rart. Men at det likevel ligger mange gode plasser reservert selv om de ikke er betalt.
Rød makt på Hansa!

abe78

OPPKLARING!

De som ikke har fornyet sesongkort enda har fortsatt reserverte plasser. Nixon har rett i at salget "fornyelser" har passert 2300 for lenge siden. Tallene på Brann sin side har også tatt med de reserverte plassene. Brann regner med at nesten alle de som hadde sesongkort i fjor vil også kjøpe neste år. Fristen for dette er ikke gått ut slik mange her på forumet tror. Det er bare garantert cupfinaleplass man har mistet om man betaler nå.
.og husk!

krøvel vellevold

Quote from: "abe78"OPPKLARING!

De som ikke har fornyet sesongkort enda har fortsatt reserverte plasser. Nixon har rett i at salget "fornyelser" har passert 2300 for lenge siden. Tallene på Brann sin side har også tatt med de reserverte plassene. Brann regner med at nesten alle de som hadde sesongkort i fjor vil også kjøpe neste år. Fristen for dette er ikke gått ut slik mange her på forumet tror. Det er bare garantert cupfinaleplass man har mistet om man betaler nå.

At 2300 er passert for lenge siden, er jo ikke noe nytt. Det var vel torsdag det var passert 2800... Og hvis det du skriver er riktig, så har vi i hvert fall fått bekreftet at det slett ikke er SOLGT 9000 p-kort, slik mange her inne trodde.

"Brann regner med at nesten alle fornyer plassene." Hva vet vel de om det? De har aldri vært i nærheten av 8500 p-kort før 2005, så hvilke erfaringer snakker de ut fra? Det er jo ingen hemmelighet at NM-gull, bronse, relativ RL-suksess og kjøp av Andresen var med på å skape enorme forventninger foran 2005-sesongen, mens det nok ikke er helt de samme forventningene foran 2006-sesongen. (Selv om jeg vet det er folk her på forumet som tror like mye på gull hvert eneste år...)

Uansett er det jo rart å selge p-kort til NYE brukere før fornyelsesfristen går ut. For det betyr (som jeg allerede har nevnt) at det per i dag kun er dårlige plasser tilgjengelig, mens hvis du venter en stund (til de har slettet dem som ikke fornyet p-kortet) så er det plutselig masse gode plasser tilgjengelig. Ikke akkurat rettferdig, og de som er observante på dette vil selvsagt vente. Og det var vel ikke meningen at folk skulle VENTE med å kjøpe p-kort? Syns denne praksisen virker amatørmessig!

Tror vi skal være storfornøyde om vi klarer like mange p-kort i 2006 som i 2005. Dvs. 8500.
Legg ned hele klubben!

Xminator

I og med at du startet tråden onsdag morgen så må man regne med at de 2800 du refererer til er tall fra tirsdag. Dagen etter sier man jo at det er passert 4000 (en av avisene), men at det er stor usikkerhet rundt tallet.

Joda, jeg var forferdelig usikker på om salget i fjor var ett blaff eller bare starten på en ny trend. Det er fortsatt denne usikkerheten rundt reservasjon fra fjoråret.

Jeg sa at det ikke var så veldig utrolig at bare 1/4 betalte før forfall. Når jeg legger inn betalinger på nettbanken er det med betaling på forfallsdato. Er det fortsatt mennesker i dette landet som ikke benytter nettbank?

Har Krøvel noen gode argumenter for ett masseexodus fra sitteplassene? Jeg kan ærlig talt ikke se noen grunn til at ett større antall på rød sone skulle frasi seg sesongkortene. Eller for den del på Hansa. Om stemningen fra diverse fora er noe å basere seg på så er det vel flere som sier de vurderte å kjøpe sesongkort - for første gang.

Jeg er fortsatt usikker på om man faktisk oppe i det antallet som oppgis, men det er neppe ikke mer enn 1000 plasser det er snakk om. Jeg begynner faktisk å tro Jæger får rett i en heller optimistisk salgsprognose og at vi for første gang selger mer enn 10000 sesongkort. Det må jo uansett være gledelig samme hvor man stod i debatten om hvorvidt det var realistisk, det må vel til og med Krøvel innrømme?

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"I og med at du startet tråden onsdag morgen så må man regne med at de 2800 du refererer til er tall fra tirsdag.  

Joda, jeg var forferdelig usikker på om salget i fjor var ett blaff eller bare starten på en ny trend. Det er fortsatt denne usikkerheten rundt reservasjon fra fjoråret.

Jeg Har Krøvel noen gode argumenter for ett masseexodus fra sitteplassene? Jeg kan ærlig talt ikke se noen grunn til at ett større antall på rød sone skulle frasi seg sesongkortene.    

Men de plassene som blir tilgjengelig senere, vil uansett være bedre enn dem som tilbys nå.

Fra 2004 til 2005 økte vel p-kortsalget fra ca 5000 til ca 8500. Den enorme økningen kan nok tilskrives den enorme optimismen som kom etter NM-gull, bronse i serien, gode resultater i RL, spennende spillerkjøp, 1 av 3 gullfavoritter foran 2005, osv. Er skeptisk til om alle disse vil fornye kortet etter den skuffende sesongen vi har vært gjennom, og det faktum at Brann ikke akkurat er regnet blant gullfavorittene i 2006. Vi har ikke gjort noen spillerkjøp av betydning det siste halvåret. Det er for sent for noen PVM-effekt nå. PVM er uansett ikke et navn på linje med Martin Andresen. Men det er jo lov å håpe på at folk fornyer kortet...
Legg ned hele klubben!

Derabilo

Hvorfor skal ikke folk ville fornye partour kortene sine da? Brann har nettopp hatt sin beste hjemmesesong på manns minne.. At de har spilt dårlig borte er et ant tema, men folk har fått valuta for pengene hjemme iallfall..
 Bergen ut av Norge -

krøvel vellevold

Quote from: "Derabilo"Hvorfor skal ikke folk ville fornye partour kortene sine da? Brann har nettopp hatt sin beste hjemmesesong på manns minne.. At de har spilt dårlig borte er et ant tema, men folk har fått valuta for pengene hjemme iallfall..

Skulle tro jeg har sagt at det ikke er en eneste som gidder å fornye kortet. Hvis 20% ikke fornyer det, er det alene en nedgang på 1700. God hjemmesesong, javel... Men vi var jo i praksis aldri med i kampen om gull eller sølv, og på slutten hadde vi bare teoretiske sjanser på bronse og RL. Det er ingenting som tyder på at det blir bedre neste sesong. Alle må jo være enige i at optimismen var sterkere foran 2005 enn den for øyeblikket er foran 2006.

Men nå står det på brann.no at det ble solgt over 1000 partoutkort i løpet av torsdag og fredag. Men det er jo ikke godt å vite hvor mange av disse som er NYE p-kortholdere. Men utifra uttalelsen om at 9000 er passert med god margin (inklusive 8300 fra i fjor), så kan man anta at ca 7-800 av disse er nye.

Spørsmålet er imidlertid; når skal de ikke-fornyede p-kortene slettes, slik at nye kjøpere kan få tilgang til de mer attraktive plassene? Akkurat nå er det jo de verste plassene som er igjen...
Legg ned hele klubben!

Veggen

Det kan umulig ha solgt så lite som 500 plasser på torsdagen. Jeg satt i telefon kø i 40 min før jeg kom gjennom. Sies at det var mange i kø utenfor stadion også.

Så tviler sterkt på at det ikke ble solgte flere biletter enn det.

Veggen

Skandale av Brann å ikke gi full informasjon til oss om at ikke alle bilettene ble lagt ut for salg. Elendig rett og slett!

Superjack

Brann må først gi alle som hadde partoutkort 2005 muligheten å fornye det før de legger ut info om at det er flere plasser til salgs.
Det er genialt av SKBrann å ha kortene ute til jul. Snakk om julegave.

Tror faktisk de mistet ett bra anntall potensielle partoutkortinnehavere pga at de aldri klarte å få fingen ut og legge dem for salg før ut i januar i fjor.
i taper ALDRI!

krøvel vellevold

Quote from: "Veggen"Det kan umulig ha solgt så lite som 500 plasser på torsdagen. Jeg satt i telefon kø i 40 min før jeg kom gjennom. Sies at det var mange i kø utenfor stadion også.

Så tviler sterkt på at det ikke ble solgte flere biletter enn det.
Legg ned hele klubben!

Xminator

Brann har oppdatert med ny sak. Det bekreftes vel at man snakker om en stor del som man enda ikke vet om fornyer sine sesongkort. De regner fortsatt med at de fleste fornyer.

Hvorfor det ikke ble sendt ut før? Kan jo ha noe å gjøre med uavklart status rundt byggingen av ny Vip/Hvermansen tribune.

krøvel vellevold

Og forresten er det dårlig at de ikke har oppdatert billettsalgstallet på brann.no siden fredag, hvis det virkelig går sånn unna med salget.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Xminator

Siden man har en nedgang betyr vel det at man har trukket fra noen som *ikke* fornyet?

Det er jo langt fra den dramatiske nedgangen tråden startet med.

Nixon

Krøvel liker bare å ha orden og kontroll på tallene...

Men han er dog litt for utålmodig. Husk på at Brann aldri har vært så tidlig med hverken betalingsfrist eller oppdateringer på nettet. Status pr. i dag er slik den har vært over nyttår tidligere år. Skjønner godt at de vil la folk få litt tid på seg.
Rød makt på Hansa!

tormi

Signerer Brann en "stjernespiller" er jeg sikker på at alle partoukortene er utsolgt før 1.1.06.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

krøvel vellevold

Quote from: "steinbygger"

Ikke kan jeg regne? Jeg har ikke tallene fra første oppdatering, men det ble påstått her inne på forumet at det var 1500 igjen sist. Det var det tallet jeg regnet ut fra, og det skrev jeg i forrige innlegg. Kan du ikke lese?

Ser hvor lite peil jeg har på fotball og forretningsdrift? Hva er det du sikter til? Det er helt i orden at man har en lang tidsfrist på å BETALE. Men det trenger jo faen ikke være "ubegrenset" tidsfrist på å BESTILLE. Selvsagt vil det være folk som bestiller, men ikke betaler, og derfor må strykes likevel. Men dette vil uansett være langt færre enn om man bare "antar at" de aller fleste vil fornye kortet. Burde ikke man i det minste tatt i mot BESTILLINGENE før man ANTAR noe som helst? Er jeg kverulant fordi jeg stiller spørsmål om når Brann har tenkt å stryke dem som ikke fornyer kortet, slik at disse (ofte gode) plassene kan bli tilgjengelig for nye kjøpere? For akkurat nå er det kun de dårligste plassene som er tilgjengelig. Jeg mener det er feil å regne salgstall ut i fra antagelser om at så og si alle kommer til å fornye kortet. De nye plassene burde ikke legges ut før man VET hvilke plasser som er tilgjengelig. Dette hadde latt seg løse hvis man sendte ut bestillinger til årets p-kortinnehavere i begynnelsen av november, og lot dem få en bestillingsfrist til f.eks. 30. november. (Betalingsfristen kunne være 28.februar). Så legger man ut resterende plasser til allment salg i begynnelsen av desember. Det som måtte være igjen av plasser (inklusive kort som ikke er betalt innen fristen), kan legges ut for salg som enkeltbilletter i begynnelsen av mars. Vanskeligere trenger det ikke være! Så hvis du har så fantastisk peil på forretningsdrift, så er det merkelig at du ikke har tenkt deg denne muligheten!
Legg ned hele klubben!

Nixon

Vel, det er jo sikkert en god ide for kunden at man får 3 måneders betalingsfrist. Spørsmålet er jo hva Brann skal leve av frem til 28. februar. Men hva vet jeg om forretningsdrift...
Rød makt på Hansa!

krøvel vellevold

Quote from: "Nixon"Vel, det er jo sikkert en god ide for kunden at man får 3 måneders betalingsfrist. Spørsmålet er jo hva Brann skal leve av frem til 28. februar. Men hva vet jeg om forretningsdrift...

Samme for meg hva betalingsfristen er. 28.feb. var et eksempel. Jeg bare svarte på Steinbygger som mente det var lurt at man fikk tid på seg til å betale en fornyelse av kortet pga økonomien i førjulstiden. Det er jeg enig i, men jeg argumenterte for at BESTILLINGSfristen godt kan være lenge før BETALINGSfristen.

Poenget mitt er uansett at jeg er interessert i å vite hvor mange kort Brann HAR SOLGT til 2006 (eller fått bestillinger på) - ikke hvor mye de solgte til 2005, eller hvor mye de TROR de kommer til å selge til 2006!
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"Poenget mitt er uansett at jeg er interessert i å vite hvor mange kort Brann HAR SOLGT til 2006 (eller fått bestillinger på) - ikke hvor mye de solgte til 2005, eller hvor mye de TROR de kommer til å selge til 2006!
Rød makt på Hansa!

Xminator

Ny telling. 1678 ledige sitteplasser og 2718 på SS. Fortsatt ett stykke igjen til dommedag selv om det går riktige veien for Krøvel ;)

Kaya

Ja, det var det som stod i brevet. De 2 300 første til å fornye innen 5/12 får kjøpe cupfinalebillett. Etter 5/12 falt fordelen bort.

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"Ny telling. 1678 ledige sitteplasser og 2718 på SS. Fortsatt ett stykke igjen til dommedag selv om det går riktige veien for Krøvel ;)

Nå ser det ut til at jeg glemte den ene prisklassen i forrige telling. (Den prisklassen det er 93 igjen på nå). Så antallet gjenværende billetter var altså ca 100 høyere i går, enn jeg skrev.

Med andre ord: I går var det ca 1727 igjen, mens det i dag er 1678 igjen. Altså ca 49 solgte siden i går.

Men: 1678 igjen betyr 8822 tatt. Ca. 8300 av disse er fjorårets p-kortinnehavere. Det er altså ca. 522 nye kunder til nå siden det åpne salget startet for en uke siden.

Håper selvsagt på 10500 p-kort, men tviler sterkt på det.
Legg ned hele klubben!

Xminator

En kjapp summering av dagens ledige plasser:
1802 på sitte.
2743 på SS

Det betyr vel at man har begynnt å luke bort reserverte plasser. For eksempel var det 1 ledig plass på C i går, i dag er det 2.

Tror ikke man vil se noen stor bevegelse i salget før vi nærmer oss seriestart.

KjellMo

Quote from: "Xminator"En kjapp summering av dagens ledige plasser:
1802 på sitte.
2743 på SS

Det betyr vel at man har begynnt å luke bort reserverte plasser. For eksempel var det 1 ledig plass på C i går, i dag er det 2.

Brann kommer til å sende ut purring til alle som hadde sesonkort ifjor før de blir lagt ut som ledige. Dette i følge Kristian Jæger.
GGG Travel

abe78

Jepp, jepp. Er folk fortsatt stresset? Det er "forfallsdatoen" som skaper problemer her tror jeg. Denne datoen hadde bare med garantert plass på en eventuell cupfinale å gjøre. Har ingenting med om en kan få fornyet sesongkortet eller ikke. Tror ikke de "reserverte" plassene blir lagt ut for salg før i februar.
.og husk!

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"En kjapp summering av dagens ledige plasser:
1802 på sitte.
2743 på SS

At antallet ledige plasser øker, betyr ikke at de har slettet de som ikke har betalt. For så lenge det ikke er noen forfallsdato, så kan de ikke begynne med det allerede nå. Det betyr sannsynligvis heller at det er folk som aktivt har gitt beskjed om at de ikke kommer til å fornye kortet, eller som har trukket tilbake en bestilling på 2006-kortet.

Men Xminator; er ikke du en av dem som hyler om at 20000 sitteplasser er for lite? Er det ikke da rart at kortsalget går så treigt når det nå bare er 10500 sitteplasser tilgjengelig for Branns egne supportere? Skulle ikke disse 10500 plassene forsvunnet på et par dager da?
Legg ned hele klubben!

Xminator

Fordi det er de 8500 beste plassene som er solgt. Hvem pokker vil sitte en hel sesong på nederste rad mot klokkesvingen på Nordre?

Christian

Eg tok opp spørsmålet rundt fornying av partoukort og eventuelt bedre ledige plasser seiner med Brann i en mail og fikk dette svaret av Kristian Jaeger:
QuoteAlle som hadde plasser i fjor har fått tilbud om å fornye disse. Første fris var 5.desmeber, og siste frist er 25. januar.
Etter dette blir eventuelle plasser frigjort for Brann, og vi vurderer følgende da:
1) Tilby disse til allerede eksisterende partoutkortinnehavere
2) Selge disse kun som enkeltbilletter på kampene gjennom sesongen

Vi følger med på denne utviklingen, men uansett vil det ikke disse eventuelle ledige plassene bli tilbydd nye partoutkortkjøpere.

Han slår i alle fall fast at plasser som måtte bli ledige pga folk ikkje fornyer sitt partoukort IKKJE vil bli lagt ut for salg fortløpende. En kan altså ikkje sitte på gjerdet frem til 25. januar og så snappe de beste plassene den 27.

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"Fordi det er de 8500 beste plassene som er solgt. Hvem pokker vil sitte en hel sesong på nederste rad mot klokkesvingen på Nordre?

Mesteparten av økningen i antall sitteplasser kommer jo i svingene. På et stadion med tribuner i hjørnene vil langsidene utgjøre mindre og mindre i % av kapasiteten, jo større stadionet er. Med andre ord: Hadde Stadion blitt utvidet til 23000 sitteplasser i stedet for 20000, så hadde mesteparten av de 3000 ekstra setene kommet i svingene/hjørnene. Alle kan nemlig ikke sitte på rad 10-25 ved midtlinjen...

Og hvis 20000 seter er altfor lite, hva er ikke da 11000? Hvis etterspørselen virkelig er så utrolig mye større enn det antall seter som tilbys, ville vel folk funnet seg i "dårlige" plasser for et par sesonger? Spesielt når det er årets p-kortinnehavere som først får velge plasserpå det "nye" stadionet. Dessuten burde jo den lave kapasiteten i seg selv virke positivt på p-kortsalget, fordi man gjerne kan komme i den situasjon at det ikke vil være billetter tilgjengelig til enkeltkampene. (Skal man i det hele tatt få billett til storkampene, må man nesten ha p-kort).  

Det er fremdeles 30 ledige plasser på de tre midterste feltene rad 4 og opp, bak Store Stå. Det er også over 100 plasser igjen sentralt på Gamle Sitte fra rad 4 og opp. Disse har jo lagt der i halvannen uke uten noe særlig fremdrift i salget. Jeg er klar over at det ofte dreier seg om enkeltplasser innimellom. Men det er vel ikke alle som må ha med seg ledsager på fotballkamp? Det må da vel kunne gå an å gå på kamp uten at du kjenner alle som sitter i 5 meters radius fra setet ditt!
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "Christian"Eg tok opp spørsmålet rundt fornying av partoukort og eventuelt bedre ledige plasser seiner med Brann i en mail og fikk dette svaret av Kristian Jaeger:
QuoteAlle som hadde plasser i fjor har fått tilbud om å fornye disse. Første fris var 5.desmeber, og siste frist er 25. januar.
Etter dette blir eventuelle plasser frigjort for Brann, og vi vurderer følgende da:
1) Tilby disse til allerede eksisterende partoutkortinnehavere
2) Selge disse kun som enkeltbilletter på kampene gjennom sesongen

Vi følger med på denne utviklingen, men uansett vil det ikke disse eventuelle ledige plassene bli tilbydd nye partoutkortkjøpere.

Han slår i alle fall fast at plasser som måtte bli ledige pga folk ikkje fornyer sitt partoukort IKKJE vil bli lagt ut for salg fortløpende. En kan altså ikkje sitte på gjerdet frem til 25. januar og så snappe de beste plassene den 27.

Hvis eksisterende p-kort-innehavere kan få oppgradert plassen sin til en bedre plass (når disse blir ledige), så er dette glimrende!

Men at fristen er 25. januar, står vel ikke noe sted i brevet fra Brann? Ergo kan jo folk tro at det holder å betale det en gang før seriestart, og få seg en overraskelse når de har mistet plassen sin...

Det skal imidlertid bli spennende å se hvor mange ledige plasser det vil være etter 25. januar. Mitt tips er at et par tusen av de 8300 som hadde kort i år, ikke kommer til å fornye det. Forventningene foran 2006 er ikke i nærheten av hvordan de var foran 2005.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"Men at fristen er 25. januar, står vel ikke noe sted i brevet fra Brann? Ergo kan jo folk tro at det holder å betale det en gang før seriestart, og få seg en overraskelse når de har mistet plassen sin...

Ingen fare for det. Det blir nok sendt ut purring rett over nyttår slik de har gjort tidligere år.
Rød makt på Hansa!

Xminator

Spørst jo hvordan de behandler dette. Kanskje kjører de faktura (første brev) - purring 1 - purring 2 - inkasso :)

krøvel vellevold

Det kom ny oppdatering i går ettermiddag (selv om datoen viser at den kommer i dag...), og den viser at... hold dere fast... det er solgt 87 NYE p-kort siden fredag. (Altså 87 som ikke hadde kort i fjor). Jeg har dradd frem kalkulatoren min igjen, og kan glede dere med at hvis det også de neste 99 dagene øker med 17,4 pr.dag, så blir det helt utsolgt til slutt. Selvsagt forutsatt at ikke en eneste av 2005-sesongens p-kortinnehavere lar være å fornye det... Spørsmålet er jo om de faktisk selger p-kort i 99 dager til. Vi får håpe på et rush rett før forfall!

På SS har p-kortsalget økt med 6 nye siden fredag. (Regner med at 2005-sesongens innehavere også er med i tallet på SS).

En annen ting jeg imidlertid stiller spørsmål ved, er den nye billettpraksisen det stod om i propagandaavisen som kom som vedlegg i gårsdagens BT. Der stod det at de bare vil legge ut enkeltbillettsalg for noen få kamper av gangen, for at billettene skulle være tilgjengelig for flere, eller noe sånt! Hva er dette for noe? Er de redde for at folk med mer enn 2000 kroner på kontoen skal kjøpe opp plassene til de siste kampene allerede i mars, og at dette skal skje på bekostning av folk som gjerne ikke har råd til å kjøpe for mer enn en kamp av gangen? Uansett er jo dette en merkelig praksis. Brann må da vel være interessert i å selge flest mulig billetter til de siste kampene allerede i mars, når folk fremdeles tror på gull og pokaler. Ikke vente til ut i august når Brann kanskje er hektet av i kampen om å redde tippeligakontrakt... :)
Legg ned hele klubben!

Nixon

De er nok mer redd for svartebørshaiene enn vanlige folk med mer enn 2000 kroner på kontoen. Så det er kanskje ikke så dumt likevel at den vanlige supporter har sjansen til å kjøpe billetter hele sesongen. Er jo ikke alle som er like fanatisk opptatt av å være tidlig ute som deg Krøvel!:)
Rød makt på Hansa!

Xminator

For enkelhets skyld
- 21. desember
- 1715 ledige sitterplasser
- 2737 ledige på SS

Tror det reelle antallet solgte sitteplasser er høyere enn differansen mellom de to tallene. Det er vel overveiend sannsynlig at man har fjernet en del reservasjoner mellom de to oppdateringene denne gangen også. Mulig de har hatt stand på kjøpesenter eller i sentrum?

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"Tror det reelle antallet solgte sitteplasser er høyere enn differansen mellom de to tallene. Det er vel overveiend sannsynlig at man har fjernet en del reservasjoner mellom de to oppdateringene denne gangen også. /quote]

Ja, de som har fornyet sitt kort fra 2005, gjør jo ikke utslag på "ledige plasser" i og med at de regnes som opptatt plass uansett om de allerede har fornyet det eller ikke.

Tror imidlertid ikke de har fjernet så mange reservasjoner. Det må jo være  folk som aktivt har gitt beskjed om at de ikke vil fornye kortet, eller som har trukket tilbake en bestilling. De fleste som ikke vil fornye kortet, lar vel bare vær å betale.
Legg ned hele klubben!

Xminator

Oppdaterte tall 3. januar.

Sitte: 1654 ledige.
SS: 2781

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"Oppdaterte tall 3. januar.

Sitte: 1654 ledige.
SS: 2781

Med andre ord: Det går ikke akkurat fort fremover... For det ble altså kun registrert 61 nye bestillinger på sitte fra 21/12 til 3/1. (Riktignok i tillegg til de som har fornyet fra 2005, siden de er med i salgstallene uavhengig om de har fornyet det eller ikke).
På SS har salget altså gått NED med 44 siden 21/12!!! Hvordan det er mulig når fornyelsesfristen ennå ikke er ute, er en gåte... Det må være folk som har trukket tilbake bestillingen eller ringt Brann og sagt at de ikke kommer til å benytte seg av fornyelsesretten.

Selvsagt er det begrenset hvor mange som kjøper i julen, men likevel; det går veldig treigt!

Og fremdeles er det ledige plasser i de to dyreste priskategoriene. Dermed er det vel begrenset hvor mye som kan bortforklares med at det er for få GODE plasser tilgjengelig på dagens stadion.

Regnet ut fra at Brann max kan selge 10500 p-kort, så er det "solgt" 8846. Altså ca 546 nye som ikke hadde kort i fjor. Så får vi se i slutten av januar hvor mange av de 8300 som hadde p-kort på sitte i fjor som har fornyet det. Regner 7000 fornyelser av disse som et optimistisk anslag, og da ligger det reelle p-kortsalget per dags dato på ca 7546.  

Regnet ut fra Store Stå-kapasitet på 3000, er det "solgt" 219 på SS. Hvis det var 8500 p-kort totalt i fjor, og 8300 av disse var på sitte, så var det altså ca 200 p-kort på SS i fjor. Med andre ord: Det er bare 19 som har kjøpt p-kort på SS i år, som ikke hadde det i fjor...

Jeg syns det hele er en ganske pinlig affære. Viking mener de kommer til å selge minst 9000 og muligens over 10000. Lille AaFK i 1.div. har allerede stoppet p-kortsalget på andre tribuner enn Stormen sin. Og folk påstår at Brann har en helt unik posisjon i Norge? HA!
Legg ned hele klubben!

abe78

Det at SS går tilbake er ikke noe overaskelse i det hele tatt. Jeg har sesongkort et annet sted på stadion, men som medlem i BBB er det også reservert en plass til meg på SS. Denne trenger jeg selvsagt ikke og jeg gjør da lurt i å varsle Brann tidlig om dette.

Tror veldig mange er i samme båt som meg, eller rettere sagt sitter på samme tribune. Hansa!
.og husk!

tormi

En konge signering eller to å partoukortet skyter fart igjen....
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

krøvel vellevold

Quote from: "abe78". Jeg har sesongkort et annet sted på stadion, men som medlem i BBB er det også reservert en plass til meg på SS.

Det er vel strengt tatt ikke reservert noen plass til deg på SS, bare fordi du er BBB-medlem. Tror du de 2000 medlemmene bare kan komme på SS rett før kampstart 16/5 og forlange plass?
Legg ned hele klubben!

Go Up