• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Magnus Johansson ny ViF trener???

Started by Superjack, December 06, 2005, 09:11:56 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Motyka

Da er jo det for sent, nå denne mannen må vekk.
Og i en tråd som handler om ett alternativ til MIM så er det intet mere naturlig å diskutere nettopp dette.
Eller skulle vi diskutere M.J. sett med Bryne øyne?
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Veggen

"vi får lage en ny tråd hvor vi stemmer for om MIM skal fortsette som trener, hvor man kun kan svare ja og nei. Og så kan vi sende et brev til Mjelde og si at storedeler av BBB vil ha deg vekk!!"

Ironi

BBB2003

Stå på mons! ingen som klaget i fjor,nei!! Seriegull06 me mons som sjef :D

runarnormann

Quote from: "BBB2003"Stå på mons! ingen som klaget i fjor,nei!! Seriegull06 me mons som sjef :D

Grattis!  Dette maa vaere det dummeste innlegget noensinne.  Klart vi ikke klaget naar det gikk bra, det ville vaere absurd.  Men hvis Mjelde skal faa ros naar han gjoer det bra, saa maa han pokker meg taale kritikk naar han gjoer det daarlig.
egenden Alf Dahl

abe78

.og husk!

tormi

Quote from: "runarnormann"
Quote from: "BBB2003"Stå på mons! ingen som klaget i fjor,nei!! Seriegull06 me mons som sjef :D

Grattis!  Dette maa vaere det dummeste innlegget noensinne.  Klart vi ikke klaget naar det gikk bra, det ville vaere absurd.  Men hvis Mjelde skal faa ros naar han gjoer det bra, saa maa han pokker meg taale kritikk naar han gjoer det daarlig.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Xminator

Må få arrestere Tormi på en ting, Mjelde har 3 sesonger bak seg. En god, en med første pokal siden 1982 og en ett stykke under middels. Mjelde skulle bygge stein på stein i 5 år. Det er 2 år igjen selv om noen er begynnt å tvile.

runarnormann

Quote from: "tormi"
Quote from: "BBB2003"

Mjelde har fått seg to sesonger og det er i den 3 han skal bevise om han virkelig duger. Jeg tror at om Brann havner noen lunde som i år i sesong 2006 så takker Mjelde for seg. Blir det Medalje bør han fortsette. (En må seff se bak resultatene men sånn overflatisk...)

Regner med at naa som X har gjort deg oppmerksom paa at Mjelde faktisk har hatt tre sesonger, saa stiller du deg bak de som mener han boer trekke seg?
egenden Alf Dahl

tormi

Tiden flyr....   :oops:

Men altså jeg er ikke noe sånn bære MIM på gullbåre i all fremtid, men synes noe av kritikken her er vel krass og usaklig. Og selv om det å skylde på skader kanskje er litt usaklig og kan oppfattes som sutrete så husk at MIM er lite sutrete og klagete i forhold til andre.

Tenker ex. på Rekdal / Keiko m.fl.

Og til de som ikkje e enig:

"I don't think you can the rules!"

runarnormann

Quote from: "tormi"så husk at MIM er lite sutrete og klagete i forhold til andre.

Du har rett.  Der overbeviste du meg.  5 nye aar med Mjelde fordi han ikke klager.
egenden Alf Dahl

BBB2003

grit nok det har vært en dårlig sessong! men må jo gi mannen en kjangs e tross alt spellerne som skal gjør jobben i første rekke. Gi mons en sessong te!Så kan vi heller snakke sparken visst det går te helvete neste år og.

tormi

Quote from: "tormi"så husk at MIM er lite sutrete og klagete i forhold til andre.

Du har rett.  Der overbeviste du meg.  5 nye aar med Mjelde fordi han ikke klager.

Din argumentasjon faller på sin egen urimelighet. Du kler virkelig nicket ditt!

Veggen

Mjelde har fått seg to sesonger og det er i den 3 han skal bevise om han virkelig duger. Jeg tror at om Brann havner noen lunde som i år i sesong 2006 så takker Mjelde for seg. Blir det Medalje bør han fortsette. (En må seff se bak resultatene men sånn overflatisk...)

Du mener alle trenere bør få 3 år på å bevise at de duger... Det må være alle treners drøm, men slik fungerer det ikke i de aller fleste toppklubber, men kanskje i Brann?

naitsirk

QuoteDu mener alle trenere bør få 3 år på å bevise at de duger... Det må være alle treners drøm, men slik fungerer det ikke i de aller fleste toppklubber, men kanskje i Brann?

da har ihvertfall ikkje funka å gje trenarane i brann sparken etter 1-2 sesongar tidligare. rekdal tok seriegull i år etter nesten nedrykk og sølv.
rbk hadde samme trenar i lang tid med suksess.

Veggen

Quote from: "naitsirk"
QuoteDu mener alle trenere bør få 3 år på å bevise at de duger... Det må være alle treners drøm, men slik fungerer det ikke i de aller fleste toppklubber, men kanskje i Brann?

da har ihvertfall ikkje funka å gje trenarane i brann sparken etter 1-2 sesongar tidligare. rekdal tok seriegull i år etter nesten nedrykk og sølv.
rbk hadde samme trenar i lang tid med suksess.

naitsirk

no tok jo riktignok rekdal over eit lag som slutta midt på tabellen.
han sjølv klarte å rota te kvalikk.

har sjølv vore negativ til mjelde og meint at han burde gå dersom brann ikkje kom på 3 eller betre, men har skifta meining ut i frå kva eg har sett av brann i haust.

me har til tider rundspelt alle lag, med b-laget, og brann har spesielt etter huseklepp sitt inntog vist ein heilt anna offensiv vilje.
no snakke eg om heimakampane då bortestatistikken til brann e elendig uansett.

eg ser heller ingen som kan ta over etter mjelde per dags dato, men klart da finst betre trenarar.
men eg vil heller ha mjelde enn premenstruelle nordli og rekdal. sympatisk e ha!

tormi

Xminator

Glimrende oppsumert Tormi. Det er ingenting som tyder på at MJ er mer skikket enn Mjelde til å føre Brann til seriegull. Jeg tror vi kommer forbannet nærme ett seriegull i 2006. Og i 2007. Om det blir gull avgjøres mindre av trener enn av tilfeldigheter, dommerens form og skader.

runarnormann

Quote from: "Xminator"Glimrende oppsumert Tormi. Det er ingenting som tyder på at MJ er mer skikket enn Mjelde til å føre Brann til seriegull. Jeg tror vi kommer forbannet nærme ett seriegull i 2006. Og i 2007. Om det blir gull avgjøres mindre av trener enn av tilfeldigheter, dommerens form og skader.

Det er bra.  Vi sikter oss til en topp 5 plassering neste aar og saa lanserer vi gullkampanjen for sesongen etter.  Med den filosofien lar vi MIM sitte med roret.  Det er spennende tider i Bergen naa for tiden...
egenden Alf Dahl

tormi

Hadde jeg vært moderator på dette forumet hadde runarnormann sin IP vært blokkert fra hele siden.

Slik dårlig bruk av vårt språklige virkemiddel "ironi" burde vært straffet med bøter eller fengselsstraff  :)

Nei runarnormann. Det er greit du sier din mening og alt det der men hva er ditt store problem med å akseptere at andre ikke er enig med deg?

runarnormann

Quote from: "tormi"Hadde jeg vært moderator på dette forumet hadde runarnormann sin IP vært blokkert fra hele siden.

Slik dårlig bruk av vårt språklige virkemiddel "ironi" burde vært straffet med bøter eller fengselsstraff  :)

Nei runarnormann. Det er greit du sier din mening og alt det der men hva er ditt store problem med å akseptere at andre ikke er enig med deg?

Det er jo helt utrolig, at du faktisk ber om at jeg blir utestengt fordi du er uenig med meg, naar du bruker som argument at jeg ikke taaler at andre er uenige med meg.  Men kanskje du mente dette ironisk?

For andre er dette et virkemiddel, spraaklig.  For deg er det tydeligvis et hinder.
egenden Alf Dahl

tormi

For det første ba jeg ingen om å lukke deg ute - bare sa hva jeg gjorde. Jeg har ikke problem med at vi er uenig i det hele tatt, men måten du diskuterer på er irriterende og respektløs. Du argumenterer ikke for hva du mener eller ikke mener, du oppfattes kun som en person som er ute etter å lage kvalme. Hadde du ikke hatt så mange poster som du har hadde jeg trodd du var supporter for RBK eller et annet møkkalag og bare innom her for å spre kvalme.

Jeg synes ikke din måte å henge ut andre på har noe i et forum å gjøre. Her inne er jo stort sett de fleste for samme sak - altså Brann - men vi har forskjellige meninger på hvordan klubben skal bli best mulig.

Men uansett trenger vi ikke ta denne diskusjonen her - du må gjerne PM'e meg om du vil så slipper andre lese alt dette dritet. Det har jo uansett ingenting med Brann og MJ/MiM å gjøre.

runarnormann

Quote from: "tormi"For det første ba jeg ingen om å lukke deg ute - bare sa hva jeg gjorde. Jeg har ikke problem med at vi er uenig i det hele tatt, men måten du diskuterer på er irriterende og respektløs. Du argumenterer ikke for hva du mener eller ikke mener, du oppfattes kun som en person som er ute etter å lage kvalme. Hadde du ikke hatt så mange poster som du har hadde jeg trodd du var supporter for RBK eller et annet møkkalag og bare innom her for å spre kvalme.

Jeg synes ikke din måte å henge ut andre på har noe i et forum å gjøre. Her inne er jo stort sett de fleste for samme sak - altså Brann - men vi har forskjellige meninger på hvordan klubben skal bli best mulig.

Men uansett trenger vi ikke ta denne diskusjonen her - du må gjerne PM'e meg om du vil så slipper andre lese alt dette dritet. Det har jo uansett ingenting med Brann og MJ/MiM å gjøre.

Jeg har ingen interesse av aa henge folk ut.  Det eneste jeg er interessert i er aa fjerne Mjelde fra klubben min.  Hadde jeg vaert RBK supporter, ville jeg gjort det jeg kunne for aa stoette Mjelde.  Du er vel ikke RBK fan selv er du?
egenden Alf Dahl

Motyka

Halvgjort er velgjort!

nummer9

Hvor big deal er det om treneren går ut å sier at «vi går for gull» utad før en sesong. Det har blitt gitt beskjed om at innad er målsetningen til Brann klar, hva de lirer av seg til BA og BT osv driter jeg i.

Jeg vil ha gull, ikke noe tull!

Dere som ikke er fornøyd med Mjelde, hvem konkret (og realistisk) tror dere vil gjøre en bedre jobb? En trener som ikke har bevist noe annet enn å overleve en sesong i 1 divisjon?

runarnormann

Even Pellerud, Per Brogeland, Steve Perryman.  Til og med Rune Sagstad heller enn Mjelde!
egenden Alf Dahl

TERD

Quote from: "nummer9"Dere som ikke er fornøyd med Mjelde, hvem konkret (og realistisk) tror dere vil gjøre en bedre jobb?

Nå begynner jeg snart å bli lei av meningsløst MIM-paranioa. Du er en av mange som kaster deg inn i diskusjonen uten åpenbart å ha sjekket hva man egentlig har ment om saken tidligere. Det er i så fall bare en ting å  be om: kikk litt på tidligere tråder.
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

nummer9

Jeg HAR fulgt med tidligere, og den «røde tråden» i MIM motstanderenes innlegg har som oftest vært mye mas om at Mjelde må vekk, men knapt et parantes med en realistisk erstatter.

Så plutselig er det aktivitet rundt Magnus Johansson, og folk tror mannen er Messias. Mjelde har 3 års erfaring som TL trener, MJ har 1. fra 1. divisjon (trente han noe lag i lavere divisjoner tidligere også?). Si hva du vil om å ikke følge med, men jeg synes det er passe tåpelig å kalle MJ et bedre alternativ en Mjelde idag. Snakk om å ta sjanser.

Runarnormann: Om Even Pellerud vil gå fra å trene Canadas kvinnelandslag til Brann vites ikke, men Per Brogeland har vel akkuratt begynnt å jobbe som kjegleflytter i lyn. Steve Perryman flytter nok ikke fra sin fotballdirektør stilling i Exeter i en alder av snart 55 år for å trene Brann. Hva Rune Sagstad gjør på idag vet jeg ikke.

Tror uansett ikke noen av disse kan sees på som høyaktuelle (pga av mangel på tilgjengelighet og/eller kompetanse)

Motyka

Quote from: "nummer9"Jeg HAR fulgt med tidligere, og den «røde tråden» i MIM motstanderenes innlegg har som oftest vært mye mas om at Mjelde må vekk, men knapt et parantes med en realistisk erstatter.

Så plutselig er det aktivitet rundt Magnus Johansson, og folk tror mannen er Messias. Mjelde har 3 års erfaring som TL trener, MJ har 1. fra 1. divisjon (trente han noe lag i lavere divisjoner tidligere også?). Si hva du vil om å ikke følge med, men jeg synes det er passe tåpelig å kalle MJ et bedre alternativ en Mjelde idag. Snakk om å ta sjanser.

Runarnormann: Om Even Pellerud vil gå fra å trene Canadas kvinnelandslag til Brann vites ikke, men Per Brogeland har vel akkuratt begynnt å jobbe som kjegleflytter i lyn. Steve Perryman flytter nok ikke fra sin fotballdirektør stilling i Exeter i en alder av snart 55 år for å trene Brann. Hva Rune Sagstad gjør på idag vet jeg ikke.

Tror uansett ikke noen av disse kan sees på som høyaktuelle (pga av mangel på tilgjengelighet og/eller kompetanse)

Tror gjerne poenget til runarnormann her var at ALLE ville klart å trene til en 6. plass i år. Totalt mislykket sesong som MIM burde tatt ansvar for og gått av.
Nå hadde vel ikke MIM mindre trenererfaring enn MJ når han utrolig nok fikk jobben, så sjansen på å ansette MJ er mye mindre enn når MIM ble ansatt.

Halvgjort er velgjort!

nummer9

Helt enig at MIM kanskje hadde mindre erfaring når han ble ansatt en MJ har nå, men denne tankegangen med at «nå gikk det rævva en liten periode, vi sparker treneren» har vært Branns problem i mange år. Jeg tror og håper at denne epoken er forbi.

Hva er vitsen å måtte lære opp enda en ny trener i Brann?

Xminator

Sjansespillet mindre? Den eneste som gjør det mindre risikabelt er en stall mange ganger bedre enn den Mjelde fikk i fanget.

Mjelde har 2 år igjen av steinbyggingen sin. Ikke glem at Rekdal etter 3 år i VIF strengt tatt ikke hadde fått til den dritt.

Nå har vi utviklet en tippeligatrener fra grunnen av i Brann, da blir det tull å gi ham bort til Molde.

Motyka

Vitsen er vel å finne en GOD trener, MIM har ikke lykkes i målsettingen han satt seg for 3 år siden. Vi kan da ikke bare bli sittende med MIM fordi vi nå skal prøve kontinuitet. Konsekvent idioti kan da aldri bli løsningen.
Men vi vet vel alle at MIM blir sittende en sesong til, så er det ut. Synd at neste sesong blir uten Brann i toppen.

"gi han en sjanse til" er jo en herlig strategi.

Halvgjort er velgjort!

Xminator

Jeg håper strengt tatt du ikke tar en hudini en gang neste sesong og bytter forumhandle :p Jeg blir her tross alt under samme navn uavhengig av seriegull eller nedrykk :)

Dessuten, om man ser bak resultatene har Brann gjennomført en helt grei sesong (min mening). Stadion er blitt ett sted der poeng vinnes og ikke tapes. Forsvaret er det tetteste på ett tiår og laget skaper sjanser selv med Sanne på sentral midtbane. Vi var en prolaps og ett Kvisviksalg fra seriegullet i år.

Motyka

Quote from: "Xminator"Jeg håper strengt tatt du ikke tar en hudini en gang neste sesong og bytter forumhandle :p Jeg blir her tross alt under samme navn uavhengig av seriegull eller nedrykk :)

Dessuten, om man ser bak resultatene har Brann gjennomført en helt grei sesong (min mening). Stadion er blitt ett sted der poeng vinnes og ikke tapes. Forsvaret er det tetteste på ett tiår og laget skaper sjanser selv med Sanne på sentral midtbane. Vi var en prolaps og ett Kvisviksalg fra seriegullet i år.

Det viktige her er vel hva MIM gjør neste sesong og han mislykkes igjen.
Jeg ser på sjansene for at MIM skal føre oss i toppen som like store som at BETA skal danke ut DVD.

Joda, vi har hatt våre skader, noen kjøp og salg og måtte bruke andre en 1. valg. Men dette må alle lag igjennom.
For å trekke fram noe positivt så må jo det bli at vi til tider spillte fantastisk fotball hjemme, og bare tapte 2 ganger med mere enn 1 mål.

Halvgjort er velgjort!

runarnormann

Quote from: "nummer9"
Så plutselig er det aktivitet rundt Magnus Johansson, og folk tror mannen er Messias. Mjelde har 3 års erfaring som TL trener, MJ har 1. fra 1. divisjon (trente han noe lag i lavere divisjoner tidligere også?).

Ja, han trente et lag fra Haugesund omraadet.  Husker ikke hva de het.  Men han gjorde det saapass bra der at han var aktuell som trener for Brann da Mjelde fikk jobben.

I grunnen forstaar jeg godt at folk er skeptisk til aa ansette MJ, i og med at det skeiet saann ut forrige gang Brann ansatte en relativt uerfaren trener, men man maa ikke regne med at alle er like talentloes.

Og x, argumentet 'hvis man ser bak resultatene var sesongen ikke daarlig'?!?!?  Med denne holdningen kan jo man godkjenne alle sesonger.  For meg er resultatene ganske viktig.
egenden Alf Dahl

Xminator

Sesongen 2002 kan man se så langt bak resultatene man bare vil uten at det blir bra. Samme gjelder for Rekdal sesongen 2003. Og med hånden på hjertet, VIF var bedre i 2004 enn i 2005. Selv om resultatet ble så bra som overhode mulig.

Om man tar holdningen "6. plass, alt var rævva" så vitner det om manglende grunnleggende fotballforståelse. Det var mye som ble bedre fra 2004 til 2005. Forsvarspillet. Keeperspillet. Leverte varene på hjemmebane. Vi ble desverre ikke mer effektive. Og hadde noen i januar 2005 forutsett skadeproblemene utover sesongen så hadde det nok vært i samme setning som "Plast over stadion", "Gresset ødelegges" og "Geddi brekker benet på trening og brann taper 10 - 0".

Jeg kan i det hele tatt ikke se noen grunn til at Mjelde skal stagnere som trener. Eller for den del ikke bli en enda bedre trener i 2006. Synest det er særdeles gledelig at vi er kommet ut av 3-års-syklusen og faktisk har kontinuitet i styre, administrasjon og sportslig ledelse. Dette vil gi resultater. Gull? Det er 13 andre lag som også har lyst på poeng. Og igjen, man må kunne se grånyansene også. Ikke bare det sorte og hvite. Skader, økonomiske rammevilkår, vi har en del spillere som nok er proffaktuelle i januar og neste sommer.

Det var jo også en del som uttalte seg særdeles krystallklart om Opdals evner og fremtid som keeper i mellomsesongen før 2005.

OmOssSjølOgHansaøl

Verken Magnus Johanssons egne meritter eller noen av innleggene i dette forumet e i nærheten av å overbevise meg om at han kan løfte Brann til nye høyder. Det blir ganske bakvendt, for ikkje å si bakstreversk, å skifte ut Mjelde med en kar som ikkje har bevist nokken ting på høyt nivå ennå. Men eg tror heldigvis ikkje det e mer enn en håndfull mennesker (og vi vet alle kem de e) som vil skifte ut Mjelde for enhver pris.

Eg synes det blir for dumt å kaste treneren etter en halv svak bortesesong uten å ha et åpenbart bedre alternativ. Eg tror de fleste ville ha løst Mjelde fra kontrakten den dagen for eksempel Ferguson, Wenger eller Mourinho plutselig banket på Stadda-porten og ville ta over. Men de fleste forstår óg at det e urealistisk. Inntil videre tror eg det beste alternativet for Brann e at supporterne stiller seg bak laget og treneren.

PS, Xminator: Det e beundringsverdig at du fortsatt gidder å svare saklig på oppgulpene fra Motyka og runarnormann, men eg deler ikkje lenger din åpenbart optimistiske tro på at nevnte "debattanter" e mottakelige for fornuftig argumentasjon. De har bestemt seg for at Mjelde uansett e roten til alt ondt, enten det e bortetapene mot Glimt og Molde eller for den saks skyld terrorbombene i London. Greit nok, hvis de trenger et sted å få utløp for generelle frustrasjoner og svartsinn, så får de bare få fortsette, men uten at det e verdt bryet for oss andre å gi svar på tiltalen. Saklige motargumenter ser dessverre bare ut til å fungere som en kombinasjon av vann på gåsen og bensin på bålet ...  :)
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

runarnormann

Quote from: "OmOssSjølOgHansaøl"Verken Magnus Johanssons egne meritter eller noen av innleggene i dette forumet e i nærheten av å overbevise meg om at han kan løfte Brann til nye høyder. Det blir ganske bakvendt, for ikkje å si bakstreversk, å skifte ut Mjelde med en kar som ikkje har bevist nokken ting på høyt nivå ennå. Men eg tror heldigvis ikkje det e mer enn en håndfull mennesker (og vi vet alle kem de e) som vil skifte ut Mjelde for enhver pris.

Eg synes det blir for dumt å kaste treneren etter en halv svak bortesesong uten å ha et åpenbart bedre alternativ. Eg tror de fleste ville ha løst Mjelde fra kontrakten den dagen for eksempel Ferguson, Wenger eller Mourinho plutselig banket på Stadda-porten og ville ta over. Men de fleste forstår óg at det e urealistisk. Inntil videre tror eg det beste alternativet for Brann e at supporterne stiller seg bak laget og treneren.

PS, Xminator: Det e beundringsverdig at du fortsatt gidder å svare saklig på oppgulpene fra Motyka og runarnormann, men eg deler ikkje lenger din åpenbart optimistiske tro på at nevnte "debattanter" e mottakelige for fornuftig argumentasjon. De har bestemt seg for at Mjelde uansett e roten til alt ondt, enten det e bortetapene mot Glimt og Molde eller for den saks skyld terrorbombene i London. Greit nok, hvis de trenger et sted å få utløp for generelle frustrasjoner og svartsinn, så får de bare få fortsette, men uten at det e verdt bryet for oss andre å gi svar på tiltalen. Saklige motargumenter ser dessverre bare ut til å fungere som en kombinasjon av vann på gåsen og bensin på bålet ...  :)

Naar du sier 'vi vet alle hvem de er' antyder du at vi gjoer dette hemmelig.  Jeg er stolt over aa vaere den foerste til aa gaa ut mot Mjelde denne sesongen.

Ting gaar av og til lit hett for seg i debatter med x, men jeg har stor respekt for at han, i motsetning til deg aksepterer at andre har forskjellige synspunkter.  Hva venter du egentlig naar traaden handler om en mulig erstatter.

Og at du kan faktisk dra inn i traaden om Brann og latterliggjoere en aksjon som drepte flere mennesker sier mye mer om deg enn noen andre her i forumet.  Vi snakker om menneskeliv her og du har frekkheten til aa lage vitser om det?  

Tipper du er blant dem som synes det er snadder at Brann slipper aa spille mot Enerly neste sesong.
egenden Alf Dahl

Motyka

Halvgjort er velgjort!

Xminator

Der har jeg etterlyst en skadeanalyse fra de som påstår dette Motyka. Her mener jeg bevisbyrden ligger på anklageren. Jeg synest det er mye morsommere å grave i andre tall. Som sjanser og slikt :p

Motyka

Quote from: "Xminator"Der har jeg etterlyst en skadeanalyse fra de som påstår dette Motyka. Her mener jeg bevisbyrden ligger på anklageren. Jeg synest det er mye morsommere å grave i andre tall. Som sjanser og slikt :p

Det er jo forbannet drita kjedelig å se igjennom alle de andre lagenes kampstatestikk. Du kan jo sende en henvendelse til Egil Roger Olsen, han jobber jo bare 40% i Engen, så han har sikkert nok av tid.
Vi får heller bare la saken ligge, jeg tror andre lags spillere blir skadet, du tror dette bare skjer med Brann spillere.

Halvgjort er velgjort!

Xminator

Jeg har da aldri sagt det ikke skjer i andre klubber. Det jeg sier er at ingen av de 5 klubbene over oss var i nærheten av en så ekstrem situasjon. RBK var i nærheten av noe lignende med skader i forsvaret, men langt fra like hardt rammet. Dette kombinert med at Brann stilte med en tropp i tynneste laget ble utslagsgivende.

Vi er fortsatt utsatt for skader. Pr dags dato er ingen av de skadede tilbake på banen. Laget vi stiller med skader er enkelt og greit ikke godt nok til noe annet enn en plass midt på treet. Rett nok, laget fra i høst erstatter Sanne med Vaagan Moen, så noe positivt har jo skjedd.

Motyka

Quote from: "Xminator"Jeg har da aldri sagt det ikke skjer i andre klubber. Det jeg sier er at ingen av de 5 klubbene over oss var i nærheten av en så ekstrem situasjon. RBK var i nærheten av noe lignende med skader i forsvaret, men langt fra like hardt rammet. Dette kombinert med at Brann stilte med en tropp i tynneste laget ble utslagsgivende.

Vi er fortsatt utsatt for skader. Pr dags dato er ingen av de skadede tilbake på banen. Laget vi stiller med skader er enkelt og greit ikke godt nok til noe annet enn en plass midt på treet. Rett nok, laget fra i høst erstatter Sanne med Vaagan Moen, så noe positivt har jo skjedd.

Nå peker du på noe langt viktigere enn skader på 2 nøkkelspillere. For tynn stall. Dette er jo selvsagt noe MIM og POL bør og må være kompetente til å se allerede før sesongen og gjøre noe med det. Slik de bør gjøre nå og ikke gå ut og si visvas som at troppen er god nok.
Jeg tror rett og slett ikke Mjelde er i stand til å se spillere som Dylan, Walde og Ystaas ikke holder mål. Mjelde har tydeligvis den naive holdningen at det holder med 11 spillere, så kan vi fylle opp stallen med det vi måtte ha for hånden. Brann har brukt mere penger enn Engen, men allikevel havnet med en langt dårligere stall til tross for at vi hadde mye bedre utgangspunkt.

Halvgjort er velgjort!

Motyka

Halvgjort er velgjort!

Xminator

Legg merke til
Quotedersom vi virkelig hadde gått inn for det

Og han sa vel også noe om at "det er sikkert en grunn til at han har sittet på benken".

Når det gjelder spillerkjøp før 2005 må nok Miller, Sæternes og Scharner tas med i regnskapet også. Joda, man gamblet. Istedenfor å kjøpe fra hylle 2, satset man på øverste hylle og makset spillerbudsjettet til fordel for bredde.

Det er for tidlig å felle dom over Klock. Det er klart, det blir hjertet i halsen de kampene han starter, men noen må fortelle gutten at han ikke skal kopiere finspillet til Soma, men satse på det enkle til han faktisk har tempoet og selvtilliten.

Motyka

Quote from: "Xminator"Legg merke til
Quotedersom vi virkelig hadde gått inn for det

Og han sa vel også noe om at "det er sikkert en grunn til at han har sittet på benken".

Når det gjelder spillerkjøp før 2005 må nok Miller, Sæternes og Scharner tas med i regnskapet også. Joda, man gamblet. Istedenfor å kjøpe fra hylle 2, satset man på øverste hylle og makset spillerbudsjettet til fordel for bredde.

Det er for tidlig å felle dom over Klock. Det er klart, det blir hjertet i halsen de kampene han starter, men noen må fortelle gutten at han ikke skal kopiere finspillet til Soma, men satse på det enkle til han faktisk har tempoet og selvtilliten.

Om POL har sagt det i tillegg så lurer jo jeg virkelig på hvorfor de ville låne ham. En spiller de ikke har troen på og går halvhjertet til verks for å få?
Om du tar de tre med i regnskapet for 2005 så må jo Ludvigsen, Helegbe og Huseklepp taes med i 2006 regnskapet.

Er vel neppe for tidlig å felle en dom over Klock, var jo en grunn til at han var 3. valget til Aalesund i 1. divisjon. Bare ett styrenei til kjøp av Kim Larsen hindret oss i å gjøre ett dummere kjøp.

Halvgjort er velgjort!

Nixon

Har sett nok Brann2-kamper til å felle dommen over Klock: Han har ingenting på Brann å gjøre!
Rød makt på Hansa!

Xminator

QuoteOm du tar de tre med i regnskapet for 2005 så må jo Ludvigsen, Helegbe og Huseklepp taes med i 2006 regnskapet.

Det går jo strengt tatt greit å føre opp Huseklepp, Ludvigsen og Vaagan Moen. Kanskje også Monkam om det går i orden. Det er strengt tatt forsterkninger vi hadde jublet for før denne sesongen... Helgbe kan vel ikke telles med så lenge han kom, så og tok andre flyet hjem.

3 eller 4 spillere så langt før 2006. Strengt tatt ikke noen unormal fangst. En spiss inn, Macallister til en annen klubb og åpen ikke-EU-plass før sommerens overganger. Grunnen til at vi ser litt mørkt på det hele? Skadene... Jeg tror ikke samtlige 4 er tilbake til seriestart...

Motyka

Quote from: "Xminator"
QuoteOm du tar de tre med i regnskapet for 2005 så må jo Ludvigsen, Helegbe og Huseklepp taes med i 2006 regnskapet.

Det går jo strengt tatt greit å føre opp Huseklepp, Ludvigsen og Vaagan Moen. Kanskje også Monkam om det går i orden. Det er strengt tatt forsterkninger vi hadde jublet for før denne sesongen... Helgbe kan vel ikke telles med så lenge han kom, så og tok andre flyet hjem.

3 eller 4 spillere så langt før 2006. Strengt tatt ikke noen unormal fangst. En spiss inn, Macallister til en annen klubb og åpen ikke-EU-plass før sommerens overganger. Grunnen til at vi ser litt mørkt på det hele? Skadene... Jeg tror ikke samtlige 4 er tilbake til seriestart...

Skadene og de skadene vi VET vil oppstå med så skadeutsatte spillere. Og sist og ikke minst så ser vi litt mørkt på det hele siden vi ikke har en alt for dårlig trener.

Halvgjort er velgjort!

Go Up