• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Den egentlig grunnen til at kvisvik dro fra bergen

Started by SeTrE, December 03, 2005, 19:11:26 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

SeTrE

Hørte for en stund siden at Raymond blei tvunget til og dra fra Bergen pga SPILLE GJELD...Han var ikke trygg viss han fortsatte og bo i Bergen...

Synes dette er veldig trist.....

BL

Hansa-
Felt Z

Mr_Soma

Veldig veldig sannsynlig.... for det er jo ENDA lettere å gjemme seg i Fredrikstad.

- Er det mulig å tro på noe så dumt?

Hvis noen går inn for å ta han så gjør jo de det like mye i Bergen som i plankebyen?

Herlighet...

Rasmus_brann

Quote from: "SeTrE"Hørte for en stund siden at Raymond blei tvunget til og dra fra Bergen pga SPILLE GJELD...Han var ikke trygg viss han fortsatte og bo i Bergen...

Ja!! selfølgelig.. Sikkert politiet som hadde noe undercover, secred ting. Topp hemmelig flytting av offer for gjeldshaier. Er man tryggere i Fredrikstad enn i bergen?? Tror nok at hvis beløpene hadde vært så store at han ikke var trygg, tror jeg nok de ville reist til plankebyen for å hente de.. Dette må være blandt de dummeste innleggene på leeeeenge!!
et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!

Derabilo

Quote from: "SeTrE"Hørte for en stund siden at Raymond blei tvunget til og dra fra Bergen pga SPILLE GJELD...Han var ikke trygg viss han fortsatte og bo i Bergen...

Siden folk sier dette er et av de teiteste innleggene på lenge, skal eg heller bekrefte ryktet..  Det stemmer..
 Bergen ut av Norge -

AtroZ

Bevis det. Jeg nekter å godta sånn tilgrising av navnet til en av de største brannheltene i moderne tid uten bevis.
Football is a game in which a handful of fit men run around for one and a half hours
watched by millions of people who could really use the exercise.`

Derabilo

Går ikke an ikke bevise det før Kvisvik selv går ut og sier at det stemmer.. Før det blir det bare rykter.. Liker ikke det eg heller, men eg har tiltro til mine kontakter og tror det stemmer..

At det er en trist sak er det ingen tvil om.. Forresten skal konen til Kvisvik også slite med spillegjeld..

Likte ikke akkurat denne tråden, og hadde håpt dette ryktet aldri skulle komme frem.. Har selv visst det en stund.. Men Kvisvik er en helt uansett, og dette blir forhåpentligvis glemt...
 Bergen ut av Norge -

jako

Det stemmer dette. Men dette trodde jeg noe alle visste nå?

Jeg vet at BT satt med alle opplysninger om saken, men droppet å trykke saken pga "vær varsom" plakaten.

Selv synes jeg han burde gått ut med dette. I stedet for å legge skylden på samboeren.

De som ikke tror meg kan få navnet på journalisten som hadde saken på e-post. Jeg vil ikke legge det ut her.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Nixon

Quote from: "Derabilo"Likte ikke akkurat denne tråden, og hadde håpt dette ryktet aldri skulle komme frem.. Har selv visst det en stund...

Dette er jo ikke akkurat noe nytt rykte selv om du liker å tro at du har sittet på en bombe "en stund". På dette forumet ble det for eksempel diskutert allerede fredag 24. juni. Har også sett det på opptil flere andre nettsteder og hørt mange snakke om det det siste halve året.

Men har til dags dato aldri hørt om en fornuftig og troverdig forklaring på hva linken er mellom en eventuell spillegjeld og flytting til Fredrikstad. Det eneste måtte være at Fredrikstad betalte spillegjelden hans ved overgangen. Men hvor sannsynlig er det? Sikkert like sannsynlig som at en antabusoperasjon var en sentral del av Rønningen sin avtale med Rosenborg...
Rød makt på Hansa!

Derabilo

Quote from: "Nixon"Dette er jo ikke akkurat noe nytt rykte selv om du liker å tro at du har sittet på en bombe "en stund". På dette forumet ble det for eksempel diskutert allerede fredag 24. juni. Har også sett det på opptil flere andre nettsteder og hørt mange snakke om det det siste halve året

okey, hakke fått det med meg.. Men uansett, ryktet stemmer nok, trist som det er..

At BT ikke ville trykke det forstår eg godt, det er en privat sak for familien Kvisvik.. Tviler på at FFK betalte noe av spillegjelden, men kanskje familien Kvisvik trengte å komme seg vekk fra Bergen? Begynne på nytt..
 Bergen ut av Norge -

jako

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Derabilo"Likte ikke akkurat denne tråden, og hadde håpt dette ryktet aldri skulle komme frem.. Har selv visst det en stund...

Dette er jo ikke akkurat noe nytt rykte selv om du liker å tro at du har sittet på en bombe "en stund". På dette forumet ble det for eksempel diskutert allerede fredag 24. juni. Har også sett det på opptil flere andre nettsteder og hørt mange snakke om det det siste halve året.

Men har til dags dato aldri hørt om en fornuftig og troverdig forklaring på hva linken er mellom en eventuell spillegjeld og flytting til Fredrikstad. Det eneste måtte være at Fredrikstad betalte spillegjelden hans ved overgangen. Men hvor sannsynlig er det? Sikkert like sannsynlig som at en antabusoperasjon var en sentral del av Rønningen sin avtale med Rosenborg...

Spillegjelden ble finansiert av hussalget, samt at Brann også kom med en hjelpende hånd. Det siste er jeg ikke sikker på, jeg vet bare at han er gjeldfri nå og at resten er historie.

En annen ting er miljøet og det var vel en vel så viktig grunn til å flytte. Mannen trengte rett og slett å komme seg vekk fra det spillemiljøet han var en del av i Bergen.

Skjønner ikke hvorfor dette er så vanskelig å akseptere. Det er jo langt mer logisk enn den tåpelige grunnen med at samboeren var syk og derfor måtte han avbryte sesongen midtveis og kjempe for å unngå nedrykk med FFK fremfor seriegull med Brann.

Hvorfor i all verden skulle jeg lyve om noe så alvorlig?

Og som sagt gi meg en epost adresse og du skal få vite hva BT journalisten heter.
-Brian Labone

Gud

Ble ikke så veldig overrasket da jeg hørte dette ryktet. Opp gjennom historien er det jo mange Brann-spillere som har blitt introdusert for Travparken gjennom Peddi og som sikkert har spillt bort mye penger på hester. At det har vært en usunn kultur for spill og tipping blant Branns spillere burde vel ikke komme som en overraskelse på noen.

Nixon

Quote from: "jako"[Spillegjelden ble finansiert av hussalget, samt at Brann også kom med en hjelpende hånd. Det siste er jeg ikke sikker på, jeg vet bare at han er gjeldfri nå og at resten er historie.

En annen ting er miljøet og det var vel en vel så viktig grunn til å flytte. Mannen trengte rett og slett å komme seg vekk fra det spillemiljøet han var en del av i Bergen.

Skjønner ikke hvorfor dette er så vanskelig å akseptere. Det er jo langt mer logisk enn den tåpelige grunnen med at samboeren var syk og derfor måtte han avbryte sesongen midtveis og kjempe for å unngå nedrykk med FFK fremfor seriegull med Brann.

Hvorfor i all verden skulle jeg lyve om noe så alvorlig?

Du trenger strengt tatt ikke å lyge selv om du sprer falske rykter så lenge du tror på det selv...

Ellers blir jeg ikke overbevist av flere grunner:
1. Først av alt og viktigst. Jeg mener å ha lest at familien Kvisvik bare leigde huset i Kringlebotn. Blir ikke mye å selge da. (Dette punktet må jo være det letteste å få sjekket ut...)
2. En eventuell spillegjeld er jo mye lettere å takle for Brann enn at et nært familiemedlem er syk. Hadde førstnevnte vært tilfelle kunne Brann lett gjort sitt for å beholde Kvisvik ut sesongen.
3. Ditto for den gode kompisen Vollvik.
4. Det er jo lite logisk at Kvisvik vil fremstille sin samboer som syk når hun ikke er det. Og ville hun funnet seg i det?
5. Man trenger vel ikke å flytte nærmere 60 mil for å slippe unna spillemiljøet for noen usle måneder. Kommer de på husbesøk?
6. At Brann kjempet om gull og FFK om nedrykk har ingenting å si. Og tilsier ikke en sånn dramatisk grunn. Dette var bestemt før sesongen startet.

Så jeg er fortsatt skeptisk til denne historien før litt mer håndfaste bevis er lagt frem.
Rød makt på Hansa!

Derabilo

Quote from: "Nixon"4. Det er jo lite logisk at Kvisvik vil fremstille sin samboer som syk når hun ikke er det. Og ville hun funnet seg i det?

Så jeg er fortsatt skeptisk til denne historien før litt mer håndfaste bevis er lagt frem.

4. Kvisvik sin samboer var selv innblandet i gjeldsprobleme og skyldte mange penger hun også etter det eg har hørt... Lettere å forstå at hun går med på det viss hun også er innblandet i gjeldsproblemene..

Resten kan eg ikke svare på, vet ikke så mye om dette her, og er litt seint på kvelden for å tenke logisk..

Men håndfaste bevis er vel vanskelig å skaffe, eneste er vel å stole på de du hører det fra, inntil Kvisvik selv innrømmer det på dødsleiet..
 Bergen ut av Norge -

abe78

.og husk!

SeTrE

hmm....trodde ikke folk ville ta dette så "tungt"

men det jeg ville fram til er at "hvis" fredrikstad betalte gjelden....hvorfor kunne da ikke brann gjordt det...og vi kunne beholdt en av våre beste spillere gjennom tidene....

Vi lå tross alt på 2 plass etter halv spilt sesong, og jeg er sikker på at med Raymond hadde vi klart og beholdt kanskje tilogmed vunnet serien..

Xminator

Elvis lever og Bush er alien. Hørt det før :p

Ibex

Jeg hørte også dette ryktet fra flere forskjellige folk i sommer da Raymond gikk til Fredrikstad. Grunnen skulle være at han hadde stor spillegjeld, og at en akkutt pengemangel tvang han til å gå til Fredrikstad slik at en sign-on-fee kunne gå direkte til gjeldsnedbetaling. Om dette ryktet er sant eller ikke vet jeg ikke, men det er jo ganske vanlig at slike rykter lett sprer seg.

Et raskt søk på BT sin skatteliste viser hvertfall at han i 2004 ikke har noen formue. Om han ikke har spillt bort pengene må han ha hatt vanvittig dårlig økonomiske rådgivere når han har hatt nær en million hvert år han har spillt i Brann og etter sigende 4 millioner i året i inntekt den perioden han spillte i Wien.

Nixon

Quote from: "Ibex"Et raskt søk på BT sin skatteliste viser hvertfall at han i 2004 ikke har noen formue. Om han ikke har spillt bort pengene må han ha hatt vanvittig dårlig økonomiske rådgivere når han har hatt nær en million hvert år han har spillt i Brann og etter sigende 4 millioner i året i inntekt den perioden han spillte i Wien.

Eller vanvittig gode økonomiske rådgivere som gjør at han slipper formueskatt og annet svineri...
Rød makt på Hansa!

joachim

Kan ikke forstå hvorfor dette er så vanskelig å tro på. Ingen av oss er vel ukjent med Kvisens offentlige veddemål i forbindelse med kamper i tippeligaen. Jeg har selv sett Kvisen på travbanen sammen med peddi, og jeg tror til og med de har eid noen hester sammen, uten at det gjør ham til spilleavhengig i seg selv. Men faktum er at det i Norge er noe sånt som 300 000 mennesker som er spilleavhengige. Det at Raymond er idrettsmann gjør ham ikke imun mot denslags...  Det er dessuten en kjennsgjerning at det viktigste for en som er avhengig av f.eks gambling er å komme seg vekk fra miljøet. Det gjorde han ved å flytte til Fredrikstad der han har gode venner og familie som kan hjelpe han og familien gjennom dette. Til slutt vil jeg informere de som ikke har fått det med seg at Plankehaugen bygger et hus til Kvisvik på dugnad. Dette er etter det jeg erfarer fordi de måtte selge huset i Bergen for å kvitte seg med gjeld. Er det rart han ville dra hjem... Jeg vil ønske en fantastisk spiller (ikke fullt så god på hestespill :wink: ) lykke til videre.

Nixon

Quote from: "joachim"Til slutt vil jeg informere de som ikke har fått det med seg at Plankehaugen bygger et hus til Kvisvik på dugnad. Dette er etter det jeg erfarer fordi de måtte selge huset i Bergen for å kvitte seg med gjeld. Er det rart han ville dra hjem...

Husbyggingen har ingenting med hvorfor Kvisvik ville dra hjem. For Kvisvik ville hjem allerede i fjor høst. Lenge før noen i Plankehaugen kom på ideen om å bygge hus.

Ellers vil jeg jo tro at dette ryktet hadde vært mye mer enn et ullent rykte dersom hele byggegjengen i Plankehaugen (dvs stort sett hele Fredrikstad...) var innforstått med at Kvisvik hadde økonomiske poblemer pga spillegjeld.
Rød makt på Hansa!

bergenpetter

Bestemmte meg egentlig for ikke å kommentere dette, men med så mange påståelige folk... Det er helt riktig at hovedgrunnen til at Kvisvik dro fra bergen var pga spillegjeld og miljøet han var blitt innblandet i. Når han dro til FFk fikk han en slags sign-on fee av klubben som var med å dekke deler av denne gjelden. Både Brann og Idar V tilbød seg å hjelpe, men Kvisvik avstod, fordi dette var av privat art, og han ville derfor ordne opp i problemet selv. tror derimot at han fikk litt hjelp av disse tilslutt uansett. Hussalget som noen nevnte stemmer, han eide den leiligheten, og brukte store deler av overskuddet fra dette for å belate ned gjelden. Og denne historien har vært allment kjent lenge, trodde dette var noe alle viste, vi som kjenner historien litt mer inngående, har høre om dette i over ett år nå, og avisene i Bergen er fullt klar over årsaken til at han gikk. til info, er denne gjelden nå helt nedbetalt.

SeTrE

Som trådsetter av dette vil jeg nå legge diskusjonen død..jeg har fått svar på alt jeg ville....Og jeg skjønner nå at BRANN sa seg villig til og hjelpe kvisviken.....var dette jeg ville prøve og få fram, synes det hadde vært veldig trist at BRANN ikke ville hjelpe en av våre aller beste spillere...

megleren

Dette med Kvisvik og hans spillegjeld er stort sett bare synsing. Jeg personlig kjenner tre av hans nære venner i spillemiljøet. Og alle de benekter dette på det sterkeste. Han hadde ikke spillegjeld når han solgte leiligheten på Laksevåg. Han investerte de pengene i en tomt hjemme. Han leide huset av Vollvik som han bodde i. Han har aldri eid det huset. Det som de sier er at Kvisvik spurte Brann om høyere lønn da Martin Andresen kom til klubben. Han ville ha samme lønn som han og Sæternes. Men fikk beskjed om at det var det ikke rom for. Han ba da om å bli solgt hjem. Dette nektet Brann på og sa at han fikk stå kontrakten ut. Vollvik la seg deretter opp i dette og sa at han eide Kvisvik. Men at dette må la seg løse uten at det ble ståhei av det. De ble da enig om at de skulle finne erstatter for Kvisvik og han kunne få reise hjem. Vollvik bidro til kjøpet av Moen og Kvisvik fikk gå. Kvisvik er pr i dag direktør i Chess sin avdeling på østlandet og tjener mer enn han gjorde i Brann. Han har lønn fra Chess og Fredrikstad. Dere som sjekker hva han tjener kan vente til neste år å se hva han tjener der. Han som alle oss andre velger det beste betalte arbeidet.
r og blir et sittesvin på Hansa

jako

Dere for tro hva dere vil. Men akkurat her vet jeg at jeg har rett i dette angående spillegjeld. Hvorvidt samboeren var syk eller ikke. Vet jeg ingenting om.

De som påstar at spillegjeld ikke er sant tar helt feil.

Det betyr jo egentlig ikke så mye, så like greit å la ballen ligge død. Selv om jeg personlig mener at dett burde avisene ha trykket.
-Brian Labone

kabelmann

Quote from: "Nixon"Eller vanvittig gode økonomiske rådgivere som gjør at han slipper formueskatt og annet svineri...

I tillegg hadde vel Raymond med far og brødre (?) et lite firma som "eide" ham - mener ihvertfall å huske det fra den tiden han kom fra Moss. Om det fremdeles er slik så kan vel en del av det han tjente i Brann skjules fra skattelistene på den måten.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Ricky

Quote from: "megleren"De ble da enig om at de skulle finne erstatter for Kvisvik og han kunne få reise hjem. Vollvik bidro til kjøpet av Moen og Kvisvik fikk gå. Kvisvik er pr i dag direktør i Chess sin avdeling på østlandet og tjener mer enn han gjorde i Brann. Han har lønn fra Chess og Fredrikstad.

Også i Bergen var Kvisvik ansatt i Chess, og mottok det meste av sin lønn derfra. I så måte ville Vollvik være den rette å be om høyere lønn.
Og Brann har da også bekreftet at de har betalt hele PVM-overgangen av egen lomme (selv om Vollvik riktignok forsøkte å skryte på seg noe).

Nei, denne spillegjelden tror jeg lite på før Kvisvik selv eventuelt står frem og sier det. Til det har historiene, ryktene og forklaringene blitt altfor sprikende.

Go Up