• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Treningsintensitet

Started by Lennono8, November 21, 2005, 08:44:16 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Lennono8

Xminator

Joda, først leker de sisten, og så har de kanonball til oppvarming. Deretter er det gjemmsel i Isdalen der den som skofter mest får høy status i spillergruppen.

Joda, enda ett "halvtomt" innlegg.

Lennono8

Hva er det som er "halvtomt" med noe som ser ut til å være et reelt problem i klubben? Dette er jo et signal om noe er galt slik ting er i dag.

Faren er jo at PVM (og evt andre treningsvillige) skal falle ned på samme nivå som en del av de andre spillerne.

Er jo ingen hemmelighet at Start har kommet dit de er i dag mye grunnet knallhard trening, og ut i fra det lille jeg har sett på TV fra Starttreninger så er det ikke mye rom for å ikke gi alt der...

Min påstand er at Mjelde/Steffensen ikke er "tøff nok" med spillerne. Kall det gjerne "halvtomt", men vi vinner ikke serien med å loffe rundt på Nymarksbanen og i Isdalen...

Xminator

Og jeg sier du er rimelig paranoid.

naitsirk

temaet har blitt diskutert før.

mim nevnte jo og at intensiteten auka då andresen kom. personlig trur eg spelara som walde, klock og kalvenes drar ned intensiteten. berre rein synsing, men dei e liksom typane til det

viks

Quote from: "naitsirk"personlig trur eg spelara som walde, klock og kalvenes drar ned intensiteten. berre rein synsing, men dei e liksom typane til det

Da kjenner ikke du disse typene særlig godt. Kalvenes er en ordentlig beinbrekker som ikke legger noe i mellom, Walde er en dønn seriøs ungutt, og Klock er mye samme type som Kalvenes.

For dumt og synse om sånn når du har lite peiling.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Xminator

Mine favoritter til å være "skippertaksspillere" er Miller og Soma :)

kabelmann

Jepp, de har hele tiden ligget der i vannskorpen, og nå når Kvisvik er borte ligger alt til rette for at de kan slå ut i full blomst.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

viks

Ystås var jo skikkelig god på trening i fjorårssesongen, noe som ga han en del muligheter.

Er vel det mest lysende eksemplet på at å være god på trening ikke alltid gjenspeiles i kampsituasjon.

Uansett så tror jeg treningskulturen i Brann er bra. Ellers hadde neppe en kar som Kjell Solvang giddet og jobbet med guttene i det hele tatt, han forlanger blod og svette, og hvis ikke han får det gidder han ikke.

Brann er på riktig vei treningsmessig. Start har blitt trukket frem i hele år som et eksempel til etterfølgelse, ser man bort i fra disse har ikke Brann trent noe særlig anderledes enn de resterende eliteserielagene meg bekjent, i hvert fall ikke når det gjelder mengdetrening.

Trening er en vitenskap, derfor tror jeg MIM og co har gjort et sjakktrekk med og trekke in utenforstående som Solvang inni prosessen. Ytre impulser er viktig uansett aktivitet.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Lennono8

Solvang er helt klart den som gjør at jeg har et håp om forbedring denne vinteren. Mener å huske at han presenterte et beintøft program som man kunne velge å binde seg til. De som ble med her var Martin A., Guntveit, Klock, Soma og et par til. Noen flere som husker dette?

Håper bare det blir sånn at de som er treningsvillige klarer å dra med seg resten, og at det ikke blir motsatt.

Er enig i at mengde ikke er alt. Riktig trening er også ekstremt viktige for å forebygge skader. Her har vel ikke vi akkurat vært noe eksempel til etterfølgelse... Får håpe det "nye" støtteaparatet inkl. Solvang fikser dette...

Go Up