• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Den Store Stadion-utbyggings-tråden

Started by Kirk, November 08, 2005, 21:03:04 PM

0 Members and 20 Guests are viewing this topic.

Go Down

Xminator

Intressante tall :) Det viser vel også hvorfor "bergenseren" er så forbannet glad i bilen sin...

Det må jo være utelukkende sportslige grunner til at Brann ikke skulle kunne trekke like mange tilskuere som RBK. Kan selvsagt også være fordi Bergen er en mer utpreget kulturby, men tror ikke forskjellen er så stor som for eksempel til Aalesund.

Trønderen

Krøvel, jeg vil gi deg skryt for de beregningene der. Sjelden man ser noen som legger såpass i argumentasjonen sin på et diskusjonsforum.

Men nettopp på bakgrunn av tallene dine, vil jeg nesten si at du har vist hvorfor Brann burde hatt flere tilskuere enn Rosenborg. Jeg tviler sterkt på at man innenfor en radius av 10-15 km, er så mye mindre interessert i å gå å se kamp enn de innafor 5-10 km. Og som man ser, etter mer en en mil fra stadion, går tallene rett til værs i "favør" Brann.  

0-10 km: Bergen: 134500, Trondheim: 145300.
0-15 km: Bergen: 208200, Trondheim: 147000.
0-20 km: Bergen: 264200, Trondheim: 178000.


Vil tro transportveien er vel så viktig, eller viktigere. Selv bor jeg to mil unna Lerkendal (Malvik), men via motorveien og omkjøringsveien, er jeg ved stadion i løpet av 25 min. Man skal ikke så veldig langt opp på Byåsen, under ei mil unna, før det tar minst like lang tid å komme seg til stadion, enten man kjører bil, eller tar buss. Det går vel nesten raskere med en sykkel. Har aldri vært i Bergen (skam på meg), så hvis det er tungvint å ta seg til stadion fra de store bydelene, så vil jeg gi deg et poeng at avstanden teller. Men da vil jeg samtidig påstå at bergenserne har et interessepotensiale ;)

chris_henrik

Hehe, grundigere kan det vel ikke gjøres. Reschpekt!

Forøvrig: http://ssb.no/ledigestillinger/
<BRANN> ..... DKFM

robbie A

Quote from: "chris_henrik"Hehe, grundigere kan det vel ikke gjøres. Reschpekt!

Forøvrig: http://ssb.no/ledigestillinger/



Tror nok han allerede er ansatt.

og det skulle ikke undre meg om han har utviklet dette statistikk spillet  ;)

http://www.ssb.no/spill/

krøvel vellevold

Har laget en skikkelig nerdeutregning for hhv Brann, RBK og Viking. Og her snakker vi doktorgrad-utgreing for spesielt nerdestatistikk-interesserte... Det har blitt noen justeringer (enkelte områder ligger i grenseland for hvilken km-sone de skal inn under), og så har jeg gjort noen justeringer for ferger. Fergereise omregnes som før fra minutter til ca hvor langt man kunne kjørt på den samme tiden. Jeg har også regnet inn 10 minutter venting. (I mange tilfeller altfor lite). F.eks. 40 minutter overfart + 10 minutter venting = 50 minutter totalt. Dette gjør jeg om til ca 60 km reiselengde, fordi man kommer ca 60 km. på 50 minutter.

KM------------Brann-------RBK-------Viking
0-5 km-------56400------63400------19300
0-10 km-----134500----145300-----118200
0-15 km-----208200----147000-----185900
0-20 km-----259200----166000-----197900
0-25 km-----275900----181900-----214300
0-30 km-----302200----187900-----220800
0-40 km-----324200----213900-----225200
0-50 km-----335200----224900-----227200
0-60 km-----346200----233900-----227200
0-80 km-----362200----246900-----241000
0-100 km----374200----299900-----254300
0-120 km----408200----324900-----283600
0-150 km----426200----357900----(283600)
0-200 km----458200----411900----(283600)
0-250 km----459200----420900----(283600)
0-300 km---(459200)---426900----(283600)
0-400 km---(459200)---442900----(283600)

Som "Brann-land" har jeg tatt hele Hordaland + Gulen, Solund og Hyllestad i Sogn og Fjordane. Som "RBK-land" har jeg tatt hele Trøndelag + søndre deler av Nordland, nordøstre deler av Møre og Romsdal og nordre deler av Hedmark. Som "viking-land" regner jeg Rogaland sør for Boknafjorden, samt halve Karmøy (deler dette med Haugesund-klubbene), halve Klepp (deler dette med Bryne), 2/3 av Egersund og Bjerkreim (siste tredjedelen gir vi Bryne). Time kommune definerer jeg ikke som "Viking-land" siden det er Brynes kommune. Det er godt mulig disse grensene ikke er helt riktige, men jeg har satt dem etter antagelser om hvor klubbene har sine nedslagsfelt.

Videre har jeg gjort en fiffig vri: Siden det er mindre sannsynlig at en som bor 100 km unna stadion går på kamp, enn at en som bor 5 km gjør det (pga reisetid og reisekostnader selvsagt), så har jeg gitt hver sone en faktor: Fra 0 til 5 km = faktor 1, fra 5 til 10 km = faktor 0,95, fra 10 til 15 faktor = faktor 0,9, fra 15 til 20 km = faktor 0,85, fra 20 til 25 km = faktor 0,8, fra 25 til 30 km. = faktor 0,75, fra 30 til 40 km = faktor 0,7, fra 40 til 50 km = faktor 0,65, fra 50 til 60 km = faktor 0,6, fra 60 til 80 km = faktor 0,5, fra 80 til 100 km = faktor 0,4, fra 100 til 120 km= faktor 0,3, fra 120 til 150 km = faktor 0,2, fra 150 til 200 km = faktor 0,15, fra 200 til 250 km = faktor 0,10, fra 250 til 300 km = faktor 0,07 og fra 300 til 400 km = faktor 0,05. Med denne utregningsmetoden regner jeg det altså 3,3 ganger så sannsynlig at en som bor 0-5 km fra banen går på kamp, som en som bor 103 km unna (som er avstanden til Voss fra Stadion). Det kan selvsagt diskuteres hvilken faktor man skal gi hver km-sone, men jeg mener disse faktorene høres fornuftige ut.

Med faktorene tatt i betraktning, kommer jeg frem til følgende tall:

Brann: 334010, RBK: 258875, Viking: 227454.

Dette betyr at Brann (både innbyggertall og reiseavstander tatt i betraktning) har 29% større befolkningsgrunnlag enn RBK og 46,8% større befolkningsgrunnlag enn Viking.

Men jeg har også gjort enda en justering: Den går på at det er langt flere innflyttere fra andre landsdeler/land i selve bykommunene (Bergen, Trondheim, Stavanger/Sandnes), enn i omegnskommunene. Jeg har derfor gitt selve de tre nevnte byområdene faktor 0,8 på innbyggertallet. Dette regnet ut fra at sikkert minst 20% av innbyggerne i disse byene er innflyttet fra andre steder. Og siden Bergen kommune utgjør større %-andel av Branns nedslagsfelt enn Trondheim utgjør av RBKs nedslagsfelt, blir forskjellene enda mindre:

Brann: 288588, RBK: 230238, Viking: 192972.

Dermed sitter Brann igjen med 25,3% større befolkningsgrunnlag enn RBK, og 49,5% større enn Viking.

Videre kan jeg ta med at ca 77000 av de som bor i "Brann-land" må med ferge for å komme til Stadion. Dette er 16,2% av innbyggertallet i området. Til sammenligning er det bare ca 27000 i "RBK-land" som må ta ferge for å komme til Lerkendal. Dette er 6% av innbyggertallet i området. og omtrent 47000 som må ta ferge for å komme seg til Viking Stadion. Dette er 16,6% av innbyggertallet i "Viking-land". Jeg har som nevnt bare tatt høyde for 10 min. venting - og det er jo som regel mye mer venting på fergekaien enn det. Dessuten er det vesentlig dyrere å reise en time med ferge enn å kjøre en time med bil. Det har jeg ikke tatt hensyn til i utregningen. En annen ting er at både til Lerkendal og Viking Stadion er det mulig å reise med tog fra flere av de andre større stedene i de respektive landsdeler. Til Bergen er det stort sett bare vossingene som kan ta tog i vårt nedslagsfelt.


I tillegg til dette skal vi ikke undervurdere verdien av at alle trøndere har enn felles trønder-identitet, mens folk i Hordaland gjerne ikke har den samme felles identiteten med bergensere, som det folk i HELE Trøndelag har med folk fra Trondheim. Man snakker jo aldri om "hordalendinger" eller "trondhjemmere". Det er alltid snakk om "bergensere" mot "trøndere", når Brann og RBK møtes. Men bergensere er jo i utgangspunktet bare folk som bor i Bergen, mens trøndere er jo folk som bor i to hele fylker. Er ikke sikkert folk i Odda, i Sveio og i Etne føler den samme tilhørigheten til Bergen og bergensere, som det folk i Namsos og Oppdal har felles rundt det å være trøndere. Det samme problemet tror jeg også kan gjelde for Viking: Det er ikke sikkert folk i Sandnes er like begeistret for Stavanger-klubben Viking, som det Stavanger-folk er. Det er vel en viss rivalisering mellom disse byene, på samme måte som det er motsetninger mellom bergenser og stril på våre kanter. Hvor mye slike ting har å si, er selvsagt vanskelig å si.

Sånn... det var et par dagers grundig arbeid og research... Ingen skal si at jeg har fritidsproblemer!!!
Legg ned hele klubben!

Nixon

Rød makt på Hansa!

paf

Quote from: "Nixon"

Du er en ond mann, Nixon!

krøvel vellevold

Quote from: "Nixon"


Nei, nå er det leggetid! AaFK-tallene blir tidtrøyte på søndag.
Legg ned hele klubben!

tosssa


Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Nixon"


Nei, nå er det leggetid! AaFK-tallene blir tidtrøyte på søndag.


Ok, jeg beliter meg.
Snakkes i hvalfangerbyen!
Rød makt på Hansa!

arntf

*Nesegrus beundring for Krøvels statistiske evner*
quot;Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"

kapteinen

kan liksom ikke krangle med det der!
Z

Belfort


Nightfox

Haha, nei, så langt ifra... hahaha..

ElskerBrann

Et lite spørsmål, hvis vi ser frem ett år, hvor mange har vi kapasitet til neste 16.mai?
-:En, to, tre på det fjerde skal det skje, Bergen By skal brenne på ny:-

Pondan

nesten 17900 i går er greit det..

monzilla

Quote from: "ElskerBrann"Et lite spørsmål, hvis vi ser frem ett år, hvor mange har vi kapasitet til neste 16.mai?


Det er vel ingen som kan gi et sikkert svar på dette, da det ikke er klart hva slags tribune som skal bygges.

thesevs

håper krøvel lar jobben bli igjen når han forlater arbeidet..  :-D
jobber i SSB og bedriver statistikker utenom - kan bli tullete av mindre ..
hehe
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

abe78

Er det forresten noe nytt om videre stadionutbygging? Det er vel lite trolig at de bygger videre ut til høsten..?
.og husk!

Belfort

Merkelig hvor stille det er rundt dette temaet om dagen. Rart at ikke noen av avisene har sak om den videre utbyggingen av stadion.

atlascopo

bare å sende inn forespørsler om de kan lage en sak på det det. Via tips funksjonen deres.

Hvis noen gjør det, kommer det nok en sak på det. Bare skrive at du har hørt rykter det er noen skandaler på gang ;)

benny

Så i BA i dag at dersom EM ble arrangert på stadion ville de fjerne taket på østre og vestre tribune(kortsidene) og bygge tribuner i høyden og støtte taket med påler. Tror det vil se veldig rart ut med dobbelt så høye kortsider enn langsider. Tror vi kan bare glemme å få EM dersom det er slike "hjemmesnekrede" stadioner vi har tenkt å stille med. Utviklingen går videre og jeg tror neppe at UEFA i 2016 vil godta noe slikt.

skb!

Quote from: "benny"Så i BA i dag at dersom EM ble arrangert på stadion ville de fjerne taket på østre og vestre tribune(kortsidene) og bygge tribuner i høyden og støtte taket med påler. Tror det vil se veldig rart ut med dobbelt så høye kortsider enn langsider. Tror vi kan bare glemme å få EM dersom det er slike "hjemmesnekrede" stadioner vi har tenkt å stille med. Utviklingen går videre og jeg tror neppe at UEFA i 2016 vil godta noe slikt.


Må nesten få si meg enig her. Dette holder rett os slett ikke til et EM. Til alle andre store mesterskap lages det nye, store og flotte stadioner. At vi tror vi skal slippe unna med to tilbygg over kortsidene (som ja, kommer til  se veldig rart ut) er merkelig.

krøvel vellevold

Quote from: "benny"Så i BA i dag at dersom EM ble arrangert på stadion ville de fjerne taket på østre og vestre tribune(kortsidene) og bygge tribuner i høyden og støtte taket med påler. Tror det vil se veldig rart ut med dobbelt så høye kortsider enn langsider. Tror vi kan bare glemme å få EM dersom det er slike "hjemmesnekrede" stadioner vi har tenkt å stille med. Utviklingen går videre og jeg tror neppe at UEFA i 2016 vil godta noe slikt.


Tror ikke stadions design har mye å si for hvem som får EM. Man ser på om stadionene oppfyller kvalitetskrav, infrastruktur, økonomi, osv. I Portugal-EM spilte man jo f.eks. på et stadion med tribuner kun på langsidene (Braga).
Legg ned hele klubben!

jako

Helt enig med Krøvel. Infrastrukturen er en langt større utfordring enn det visuelle. Bergen er knusende overlegen her uansett;)
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

benny

Det må da vel være bedre å bygge på et par etasjer på nye nordre istedet(over vipene), slik at vi får en stor tribune, noe slikt som Old Trafford for noen år siden.
Dersom disse planene til Brann blir gjennomført og man bygger ut de to kortsidene, kunne det gjerne vært noe om vi kun fjernet tribunene over BT etter EM og beholdt en massiv Hansatribune ala the Kop, mulig vi har behov for 25-26000 plasser i 2016.
Jaja, bare noen tanker, 2016 er lenge til og det er jo ikke engang sikkert at vi får noe EM heller.

Nightfox

Det blir vel noe selvmotsigende å bygge ny midlertidig tribunedel på Hansa, når man tidligere har sagt at det er her problemet ligger for å bygge Hansa videre ut som en endelig løsning, pga gjørme underlaget ikke tåler vekta...

Xminator

Stusset også på at de tenkte på å bygge i høyden på Hansa. Det tror jeg ikke de klarer uten å bygge en ny tribune i Hansasvingen. BT og gamle sitte står på fjell, så der burde det nok gå lettere.

robbie A

Quote from: "Xminator"Stusset også på at de tenkte på å bygge i høyden på Hansa. Det tror jeg ikke de klarer uten å bygge en ny tribune i Hansasvingen. BT og gamle sitte står på fjell, så der burde det nok gå lettere.



Tror nok dette kan være litt av forklaringen på hvorfor det ikke har skjedd så mye på byggefronten i det siste.


Når man ikke vet hvor høyt man skal bygge på Søndre så er det vanskelig å sette igang med en reguleringsplan.


vh
R.

krøvel vellevold

Quote from: "Nightfox"Det blir vel noe selvmotsigende å bygge ny midlertidig tribunedel på Hansa, når man tidligere har sagt at det er her problemet ligger for å bygge Hansa videre ut som en endelig løsning, pga gjørme underlaget ikke tåler vekta...
Legg ned hele klubben!

KEO

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Nightfox"Det blir vel noe selvmotsigende å bygge ny midlertidig tribunedel på Hansa, når man tidligere har sagt at det er her problemet ligger for å bygge Hansa videre ut som en endelig løsning, pga gjørme underlaget ikke tåler vekta...


Er enig med deg her krøvel, men vi snakker om 2016 her.
Skulle det bli noe av at vi får arangere et EM så får vi faktisk muligheten til å bygge ut infrastrukturen i dette Molbu landet her.
Tromsø kommer aldri til å få OL så det er bare til å overføre midlene fra staten til ett EM prosjekt så kan det bli mye bra samferdsel mellom de 4 hovedbyene her i landet.
Nu kør vi!

jako

Bergen Trondheim kan bli et problem, men ikke verre enn hva man løser med fly, båt og buss. Tog kan bli for drøyt. Bergen Oslo er skes timer med et vanlig ekspresstog. Setter man opp egne avganger til kun EM formål kan man komme ned i fem timer?

Hadde vi hatt et høyhasdtighetstog eller en autobane så hadde mye vært løst. Men en resietid på 6 timer er ikke spesielt mye for en supporter. Tror det er større utfordringer med innfrastrukturen rundt Stadion.

Jeg nekter å tro at både Bergen og Stavanger får være arrangørby.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Xminator

De skal ha 4 norske steder, så Stavanger er vel ett like hett tips som Tromsø eller Hamar.

krøvel vellevold

Quote from: "KEO"[ Er enig med deg her krøvel, men vi snakker om 2016 her.
Skulle det bli noe av at vi får arangere et EM så får vi faktisk muligheten til å bygge ut infrastrukturen i dette Molbu landet her.
.


Får vi EM, så blir vel det avgjort 6-7 år i forveien. På de 6-7 årene er det helt utenkelig at det vil bli laget tilfredsstillende komminukasjoner mellom de norske byene. For det første tar den poltitiske debatten 30-40 år før noe blir vedtatt (Askøybroen tok vel bare 25 år), og så tar det 10 år å bygge det. Og da sitter man med et resultat av planene fra 40-50 år tilbake, som selvsagt er for dårlige i 2047/2057. Det er slik Norge fungerer, så kommunikasjonene kommer garantert ikke til å være på stell til EM 2016.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"De skal ha 4 norske steder, så Stavanger er vel ett like hett tips som Tromsø eller Hamar.


Bergen er jo selvsagt hvis det skal være fire norske byer og kapasiteten skal være 30000. Hvem skulle det ellers være? Kristiansand? Tromsø?  

Noe annet er det hvis det er snakk om fire STADIONER (ikke byer). Da kan man ha to stadioner i Oslo. Men det er vel neppe særlig aktuelt for UEFA å ha to EM-stadioner i samme by når innbyggertallet er på 550 000.
Legg ned hele klubben!

benny

Quote from: "krøvel vellevold"
Får vi EM, så blir vel det avgjort 6-7 år i forveien. På de 6-7 årene er det helt utenkelig at det vil bli laget tilfredsstillende komminukasjoner mellom de norske byene. For det første tar den poltitiske debatten 30-40 år før noe blir vedtatt (Askøybroen tok vel bare 25 år), og så tar det 10 år å bygge det. Og da sitter man med et resultat av planene fra 40-50 år tilbake, som selvsagt er for dårlige i 2047/2057. Det er slik Norge fungerer, så kommunikasjonene kommer garantert ikke til å være på stell til EM 2016.


Hvilke kommunikasjoner er det du vil ha da, fire felts motorveier? veiene mellom byene er ikke så dårlig, noen strekninger er elendig, enig i det, og det må det vel være mulig å gjøre noe med på 6-7 år. Dessuten blir det bygget veier kontinuerlig ikke bare hvis vi får noe EM. Ingen problemer med å kjøre strekningen mellom de norske byene på en halv dag og 12-13 timer til Gøteborg. det er jo flere dager mellom kampene til de forskjellige lagene. Dessuten går det tog(kan være greit å sove litt ut på toget) og fly. Det viktigste vil være å få på plass skikkelige stadioner og nok overnattingsmuligheter. Det er jo enda større avstander i Polen og Ukraina.

krøvel vellevold

Quote from: "benny"
Quote from: "krøvel vellevold"
Får vi EM, så blir vel det avgjort 6-7 år i forveien. På de 6-7 årene er det helt utenkelig at det vil bli laget tilfredsstillende komminukasjoner mellom de norske byene. For det første tar den poltitiske debatten 30-40 år før noe blir vedtatt (Askøybroen tok vel bare 25 år), og så tar det 10 år å bygge det. Og da sitter man med et resultat av planene fra 40-50 år tilbake, som selvsagt er for dårlige i 2047/2057. Det er slik Norge fungerer, så kommunikasjonene kommer garantert ikke til å være på stell til EM 2016.


Hvilke kommunikasjoner er det du vil ha da, fire felts motorveier? veiene mellom byene er ikke så dårlig, noen strekninger er elendig, enig i det, og det må det vel være mulig å gjøre noe med på 6-7 år. Dessuten blir det bygget veier kontinuerlig ikke bare hvis vi får noe EM. Ingen problemer med å kjøre strekningen mellom de norske byene på en halv dag og 12-13 timer til Gøteborg. det er jo flere dager mellom kampene til de forskjellige lagene. Dessuten går det tog(kan være greit å sove litt ut på toget) og fly. Det viktigste vil være å få på plass skikkelige stadioner og nok overnattingsmuligheter. Det er jo enda større avstander i Polen og Ukraina.


Stort sett er det dårlige veier mellom Bergen og de andre byene i Norge. F.eks. er jo strekningen Arna - Dale elendig, Vinje - Gudvangen er dårlig, man må over dårlige høyfjellsveier (Hol-Aurland m de horrible Aurlandssvingene, Hemsedal eller Hardangervidden m Måbødalen). Skal man til Trondheim fra Bergen er det jo enda verre: Holsfjellet/Hemsedal, Golsfjellet, Valdresflya og Dovrefjell... Eventuelt hundre ferger og inn/ut fjorder gjennom Sogn og Fjordane. Og det er ikke akkurat fergefritt mellom Bergen og Stavanger heller. Norge egner seg veldig dårlig for slike gigantmesterskap...
Legg ned hele klubben!

Super Hasund

Uansett pikk og pakk av problemer så e et em i bergen, PRi diamant-klassen. Kan isje takke nej te nokke sånnt. Ka e det?,den nest største eller tredje største turneringen vi har her på  planeten.

Personlig så tåler eg isje landslag. Eg kan se så og si all fotball. Men landslag......gjeeeeeeeeeeesp. I 90! Ofret isje et sekund på norge idag. Så heller på aminal planet. E mye vakrere å se en anakonda prøve å sluke hel en halvråtten heste lik enn å se papprika jens og co drite seg ut foran hele europa.

Men em e super reklame for byen vår. De som isje vil ha em te bergen e helt idde. Beklager.Se på mulighetene. Isje problemene
La Folket Synge

*Feltz*

Stalin

Jeg får vondt av å prøve og lese postene dine.

Northside

Om vi skulle få EM her, hvor mye vil Brann kunne tjene på det egentlig? Vi får kanskje en mye større tribune, noe vi ikke trenger... Er det noe mer?

Marek

Quote from: "NorthsideFCDH"Om vi skulle få EM her, hvor mye vil Brann kunne tjene på det egentlig? Vi får kanskje en mye større tribune, noe vi ikke trenger... Er det noe mer?


Om vi skulle få EM her, hva har Brann å tape på det?
ons Ivar skal hem...

Brannfrelst

Brann stiller jo stadion til disposisjon,så noe må det da være å hente? Og tenk på alle de millionene av kronene supportere vil legge igjen rundt om i byen?
2.10.07-Gullet kom hem!

jako

Quote from: "Xminator"De skal ha 4 norske steder, så Stavanger er vel ett like hett tips som Tromsø eller Hamar.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Superjack

Ja, det blir ganske morsomt når ViF spiller for 10000 tilskuere på sin 30 000 tilskueres arena og Lyn på Ullevål med 3000 tilskuere i adeccoligaen. Fy f så bortkasting av resursser. Ender vel opp med at Lyn og ViF først får tomter til 1 krone så dekket nye stadioner av NFF og kulturdepartementet, mens resten av klubbene i norge sitter med gjeld i 100 millionersklassen.

Lukter litt sånn ny runde med Hater hater hater NFF :)
i taper ALDRI!

Brannfan23

Liten spørsmål:Hvor mange sitteplasser kommer det til å være på staddaen neste år?

ElskerBrann

Et kjapp lite spørsmål til: Når ALL utbygging er ferdig hva blir kapasiteten?
-:En, to, tre på det fjerde skal det skje, Bergen By skal brenne på ny:-

krøvel vellevold

Quote from: "ElskerBrann"Et kjapp lite spørsmål til: Når ALL utbygging er ferdig hva blir kapasiteten?


Ingen som vet, for planene for den siste utbyggingen (sør) er ikke fastsatt ennå.
Legg ned hele klubben!

Petter Puddefjord

Kapasitet: 24.485 -> med søndre tribune i to plan, der nederste del går helt fra banen til idrettsveien (Sprinteren), og utbygging av resterende sving.

krøvel vellevold

Quote from: "Petter Puddefjord"Kapasitet: 24.485 -> med søndre tribune i to plan, der nederste del går helt fra banen til idrettsveien (Sprinteren), og utbygging av resterende sving.


hvor har det tallet fra? Det er jo ikke lenge siden du kom trekkende med 21000 og noe.
Legg ned hele klubben!

monzilla


Go Up