• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Den Store Stadion-utbyggings-tråden

Started by Kirk, November 08, 2005, 21:03:04 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Xminator

Jo, de kunne hatt utsikten mot nymarksbanen istedenfor. Og heller gitt de litt større vippene mer plass til bena. Den veggen ødelegger litt av det visuelle. Hadde sett mye bedre ut med seter fra banen og opp til taket.

Haugen2

Quote from: "monzilla"Men dette er da en av få ulemper med å ha stadion i en etasje, i stedet for to  slik som ullevaal og lerkendal. Da kan de få inn VIP mellom etasjene, så ser det noenlunde OK ut. Siden vi skal bare ha ett felt vil vi få den intime stadioen vi ønsker oss, men det vil se rart ut på VIP-område. Kan ikke få i både pose og sekk


Du skal være glad Brann ikke bygger en stadion lik Lerkendal. Lerkendal ble bygget med tanke på vip-ene, ikke supporterne. Det medførte at Vip-arealene deler opp tribunene i to, og feltene forran vip blir småe og lite supporter-vennlige.

Jeg skulle gjerne ha sett en stadion lik den dere får, eller nye Viking stadion, på Lerkendal. Men med større kapasitet.

Xminator

Nå blir jo Brann stadion også bygget for vippene. I motsetning til på Lerkendal blir det ikke plass til "vanlige" folk, så da blir det en etasje :p

Kirk

BT har lagt ut diverse 360 graders visninger av arbeidene på tribunen:
http://www.bt.no/sport/article318408.ece

Corran

No skal vi ikke dømme tribunen for hardt etter å kun ha sett en dårlig skisse som egentlig ikke viser oss noe som helst av helheten.
Eg og e skeptisk men venter litt før eg stønner og sukkker
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

chris_henrik

Denne linken viser nordre tribune, og en ser at det ikke blir en etagedeling, men mer en løsning hvor kun de nederste 60 prosent av tribunen blir fylt med seter.

http://bergen.kommune.no/BKSAK_filer/bksak%5C0%5CVEDLEGG%5C2005132299-13.pdf

En ting som ikke er helt riktig på denne linken er hjørnet mot bt. Hjørnet mot bt blir værende slik som i dag. Altså lik resten av nordre.
<BRANN> ..... DKFM

benny

Quote from: "Corran"No skal vi ikke dømme tribunen for hardt etter å kun ha sett en dårlig skisse som egentlig ikke viser oss noe som helst av helheten.
Eg og e skeptisk men venter litt før eg stønner og sukkker


Synes stadion blir bra jeg. Alle moderne stadionanlegg har viparealer med utsikt til gressmatten.

abe78

Quote from: "chris_henrik"Denne linken viser nordre tribune, og en ser at det ikke blir en etagedeling, men mer en løsning hvor kun de nederste 60 prosent av tribunen blir fylt med seter.

http://bergen.kommune.no/BKSAK_filer/bksak%5C0%5CVEDLEGG%5C2005132299-13.pdf

En ting som ikke er helt riktig på denne linken er hjørnet mot bt. Hjørnet mot bt blir værende slik som i dag. Altså lik resten av nordre.


Der finnes nok en etasjedeling du. 2 rader slik vi ser på BT (langs den ene siden) er skilt av fra resten.

Det folk må banke inne i hodet er at det nettopp nå diskuteres om vi skal ha en VIP stadion eller en folkestadion. Jeg er ikke svart/hvitt, jeg ser gode argumenter på begge sider. Velger vi VIP stadion og det ser ut som om det blir det. Så får vi en stadion med ca. 18.000 sitteplasser pga at VIP arealer stjeler sitteplasser (ca. 2000). Det betyr at man da bygger en lignende langside på sør som man nå bygger i nord.
.og husk!

Xminator

Jeg håper man i sør bygger seter helt til taket, og flytter TV-kameraene permanent over til nordsiden så vi slipper å vise frem glassveggen på TV.

Corran

Quote from: "abe78"
Quote from: "chris_henrik"Denne linken viser nordre tribune, og en ser at det ikke blir en etagedeling, men mer en løsning hvor kun de nederste 60 prosent av tribunen blir fylt med seter.

http://bergen.kommune.no/BKSAK_filer/bksak%5C0%5CVEDLEGG%5C2005132299-13.pdf

En ting som ikke er helt riktig på denne linken er hjørnet mot bt. Hjørnet mot bt blir værende slik som i dag. Altså lik resten av nordre.


Der finnes nok en etasjedeling du. 2 rader slik vi ser på BT (langs den ene siden) er skilt av fra resten.

Det folk må banke inne i hodet er at det nettopp nå diskuteres om vi skal ha en VIP stadion eller en folkestadion. Jeg er ikke svart/hvitt, jeg ser gode argumenter på begge sider. Velger vi VIP stadion og det ser ut som om det blir det. Så får vi en stadion med ca. 18.000 sitteplasser pga at VIP arealer stjeler sitteplasser (ca. 2000). Det betyr at man da bygger en lignende langside på sør som man nå bygger i nord.


nei man bygger en blanding av vip/folke stadion og vipene som du sier stjeler 2000 plasser stemmer ikke Det blir i overkant av 20000 plasser selv om vi har vip tribune. Og det er like greit å innse det Uten vip og Hvermansen så hadde det ikke blitt ny stadion
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Breiflabben

Quote from: "Xminator"Jeg håper man i sør bygger seter helt til taket, og flytter TV-kameraene permanent over til nordsiden så vi slipper å vise frem glassveggen på TV.



Må si meg helt enig med xminator.
Vi får et voldsomt flott inntrykk av ett stort og flott stadion når en ser fasaden og så kommer man inn og så ser det ut som et kontorbygg i glass med noen seterader foran.
Det hadde vert bedre om vippene ble plassert midt på med skille mellom seteradene enn dette her.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of sigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses. HIT IT!.

Corran

Quote from: "Xminator"Jeg håper man i sør bygger seter helt til taket, og flytter TV-kameraene permanent over til nordsiden så vi slipper å vise frem glassveggen på TV.


Så vidt eg har skjønt det så blir tv permanent på nord tribunen
Mener de bygger permanent tv bås oppunder taket
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

DJ_ADG

TV blir flyttet te Nord, på tegningene e det ihvertfall komentator plasser, tv platform og plass te offside kameraene.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

atlascopo

Gikk ett par runder rundt stadion i forbindelse med kampen i går. Må si fasadsen til BT begynner å komme seg. Men noen som har kontroll over farger og slikt som skal brukes? Pr i dag var det mye tre. Skal dette males rødt?

Ricky

Ingen som har kjøpt siste nr av den 12.mann? Der er det jo en ganske grei skisse av den nye tribunen.

Brannfrelst

Kan du Krøvel gi nøtaktig kapasitet på de nye tribunene? Om du vet dette da.
2.10.07-Gullet kom hem!

rettetast

Flere nye bilder på brann.no. Bt-tribunen begynner å se skikkelig ut frå utsiden.

http://brann.no/index.php?mapping=154&id=212

Er litt skeptisk til dette bildet. Hadde det ikkje vore mogleg å få seter mye lenger opp, uten å måtte bygge tribunen høgere?



Edit: Det eg mener er vel enda mer synelig på dette bildet:

Kirk

Helt enig i at det virker rart at de ikke har laget flere seterader når det er så mye plass opp til taket. Det er jo den totale høyden som er problemet i forhold til naboene.


Quote from: "atlascopo"Gikk ett par runder rundt stadion i forbindelse med kampen i går. Må si fasadsen til BT begynner å komme seg. Men noen som har kontroll over farger og slikt som skal brukes? Pr i dag var det mye tre. Skal dette males rødt?


Blir nok ikke synlig når de er ferdig. Ser ut til å bli en ganske tøff tribune til slutt.

DJ_ADG

Det blir igrunn en ekstra rad, Over øverste rad skal det bli hadicap plasser når heisen e på plass.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

benny

Det er mange her inne som klager på for mange vip-plasser på nye stadion. Vi kan i det minste være glad for at det ikke blir like mange etasjer med viplosjer på nye hovedtribunen som vi ser på det nederste bildet her:

http://www.stadiumguide.com/euroborg.htm

Nixon

Quote from: "DJ_ADG"Det blir igrunn en ekstra rad, Over øverste rad skal det bli hadicap plasser når heisen e på plass.


Jada, fyll opp med folk som hverken kan synge eller klappe...

;)
Rød makt på Hansa!

Helginho

Quote from: "Nixon"
Quote from: "DJ_ADG"Det blir igrunn en ekstra rad, Over øverste rad skal det bli hadicap plasser når heisen e på plass.


Jada, fyll opp med folk som hverken kan synge eller klappe...

;)


Haha, litt på grensen den der..

pidre

Saludar a los monos!

krøvel vellevold

Quote from: "pidre"


Jammen herregud da mann! Sammenligner du Kråmyra (1500 sitteplasser?) og Stavanger Stadion (5500 sitteplasser) med dagens Brann Stadion (15000 sitteplasser)???

Forresten var det jaggu på tide at noen tok opp at Stadion blir for liten.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "Kirk"Helt enig i at det virker rart at de ikke har laget flere seterader når det er så mye plass opp til taket.  


Det er mye plass opp til selve taket, men det er ikke mye plass opp til bjelkene som holder taket.
Legg ned hele klubben!

benny

Viking økte vel kapasiteten på viking stadion til i år ved å sette inn flere rader (en eller to) mellom disse bjelkene som holder taket.
Om det er muligheter til å gjøre det samme på stadion eks Bt-svingen er jeg ikke sikker på.

DJ_ADG

Quote from: "benny"Viking økte vel kapasiteten på viking stadion til i år ved å sette inn flere rader (en eller to) mellom disse bjelkene som holder taket.
Om det er muligheter til å gjøre det samme på stadion eks Bt-svingen er jeg ikke sikker på.


Det e mulig med en ekstra rad over  BT, sånn som de har gjort på Nedre del av hansa for noe år siden. Men øver den øverste raden på BT skal Brann ha rulestol plasser så det e faktisk plasser der selv om det ikkje e seter.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

benny

Quote from: "DJ_ADG"
Quote from: "benny"Viking økte vel kapasiteten på viking stadion til i år ved å sette inn flere rader (en eller to) mellom disse bjelkene som holder taket.
Om det er muligheter til å gjøre det samme på stadion eks Bt-svingen er jeg ikke sikker på.


Det e mulig med en ekstra rad over  BT, sånn som de har gjort på Nedre del av hansa for noe år siden. Men øver den øverste raden på BT skal Brann ha rulestol plasser så det e faktisk plasser der selv om det ikkje e seter.


Fint at det skal være rullestolplasser på øvre del av Bt-svingen, men de trenger da ikke hele det platået som er der oppe nå til det.

robbie A

Hva er det som skjer på stadionutbygginsfronten? har bildetager gått i hi for vinteren?

Kan noen av dere som har vært på RL kamp fortelle om man er kommet igang med byggingen av tribunen?

vh
R.

vebo

Quote from: "robbie A"Hva er det som skjer på stadionutbygginsfronten? har bildetager gått i hi for vinteren?

Kan noen av dere som har vært på RL kamp fortelle om man er kommet igang med byggingen av tribunen?

vh
R.


De er godt i gang ja, selve tribunen(med sitteplassene) er ikke påbegynt, men bygningnen "bak" begynner å ta form. De hadde til og med en provisorisk plattform til kameramannen der.
Tiocfaidh ár lá

chris_henrik

Lurer på hvor mange av pølsevippene som blir skuffet ved sesongstart når de oppdager at den øverste raden på nye nordre ikke går høyere enn til skillet mellom øvre/nedre Hansa?

1/3 av tribunehøyden går jo med til Vip-bokser, og de tre små radene på toppen.
<BRANN> ..... DKFM

Pondan

Så lenge de ser kampen skal de vere fornøyd. Stått på SS i 10 år no, ser mer en godt nok i den høyden.

chris_henrik

Quote from: "Pondan"Så lenge de ser kampen skal de vere fornøyd. Stått på SS i 10 år no, ser mer en godt nok i den høyden.

Det jeg prøver å si er at pølsevippene nok har litt andre forventninger til plassene sine enn "bare å se kampen".
<BRANN> ..... DKFM

Pondan

Hva er det da? Sitte langt oppe? Er jo nede langs banen kampen er.. sitter heller lengre nede mot banen enn lengre oppe..

Henki

Quote from: "chris_henrik"
Quote from: "Pondan"Så lenge de ser kampen skal de vere fornøyd. Stått på SS i 10 år no, ser mer en godt nok i den høyden.

Det jeg prøver å si er at pølsevippene nok har litt andre forventninger til plassene sine enn "bare å se kampen".


O, du herlige jantelov...
Ballen skal fremover!

Xminator

Quote from: "chris_henrik"Lurer på hvor mange av pølsevippene som blir skuffet ved sesongstart når de oppdager at den øverste raden på nye nordre ikke går høyere enn til skillet mellom øvre/nedre Hansa?

1/3 av tribunehøyden går jo med til Vip-bokser, og de tre små radene på toppen.


Det skal du ikke bekymre deg for mye om. De aller fleste har allerede ved personlig oppmøte valg plassene sine på nyetribunen. Så den er egentlig grei...

ole

Ser at NFF vil arrangere EM i 2016 og at 4 steder i Norge vil være med , deriblandt Bergen. Dette vil kreve en stadion med minst 30000 tilskuere.

Ny stadion eller påbygg av Brann stadion?
Kommentar Krøvel , X?

Xminator

Kommentert og utdebatert tidligere i tråden.

Xminator

Kommentert og utdebatert tidligere i tråden.

Superjack

Quote from: "ole"Ser at NFF vil arrangere EM i 2016 og at 4 steder i Norge vil være med , deriblandt Bergen. Dette vil kreve en stadion med minst 30000 tilskuere.

Ny stadion eller påbygg av Brann stadion?
Kommentar Krøvel , X?


Løsningen på denne er egentlig genialt. Dette er 10 år frem i tid, og da hadde det vært perfekt å få på plass en By-arena med 30000 plasser. Dette klarer selv Bergen om de får så god tid på seg. :)

I mellomtiden blir det trangere og trangere om plassen på stadion pga at brann bare vinner og vinner og spiller CL jevnlig. :) Så kommer den nye storstadionen som blir fyllt opp av ville bergensere hver gang Brann spiller :D

En arena som blir sponset av Staten, kommunen og næringslivet, samt at Brann hanker inn en enorm gevinst på salg av nåværende stadion :)
i taper ALDRI!


fortune

Hva skjedde forresten med dette boligbyggerlaget som på et tidspunkt eide stadion? Har de gitt eller solgt stadda tilbake til Brann, eier de den fremdeles eller hva er dealen i så måte?
First is first, second is nothing

DJ_ADG

Quote from: "fortune"Hva skjedde forresten med dette boligbyggerlaget som på et tidspunkt eide stadion? Har de gitt eller solgt stadda tilbake til Brann, eier de den fremdeles eller hva er dealen i så måte?


Dersom det e Stor Bergen du tenker på så eier de 51% av Brann Stadion Asa
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

fortune

Men det er likevel Brann som betaler for hele utbyggingen av Stadion ikke sant? Og blir Brann isåfall eier av en større prosendel av stadionet enn de var før, siden Stadion da øker i verdi?
First is first, second is nothing

Petter Puddefjord

Lenge leve NFF!

Hvis de presser igjennom en ny storstadion med plass til over 30.000 tilskuere i Bergen innen 2016, skal jeg holde kjeft for evig og alltid!

skb!

Quote from: "Petter Puddefjord"Lenge leve NFF!

Hvis de presser igjennom en ny storstadion med plass til over 30.000 tilskuere i Bergen innen 2016, skal jeg holde kjeft for evig og alltid!


Tror ikke NFF gjør dette for å glede Brann akkurat. Jeg kommer neppe til å holde kjeft når det gjelder NFF, ny stadion eller ikke. Like fult er EM velkommen, og i 2016 vil nok også behovet være der for en større Stadion, selv om jeg frykter at dette stadionet faktisk vil være FOR stort. Tomme seter er nesten like ille som manglende seter.

monzilla

Quote from: "windows22"til Løv-Ham?


Storbergen kommer sikkert til å rive anlegget og bygge boliger.

atlascopo

ikke la denne tråden skli ut igjen da, knehøner.

Det er som en klok mann sa lengre oppe. EM problematikken er utdebatert tidliger. Bruk en annen tråd.


Fikk mail fra Brann i forige uke angående utbyggingen. Tribune og tak elementene vil annkomme Bergen og begynne å bli reist fra midten av Januar. Før dette blir det bare grunnarbeid på innsiden. De nye benkene blir blasert borte fra tribunen, men blir senket 0,5 meter ned i bakken for å minske sikten det stjeler fra tribunen. Spillertunnel blir mest sannsynlig en trekkspill variant, som ikke vil bli brukt på vanlige kamper. Men det er krav til at de har en. derfor en som bare står sammenslått.

jako

Quote from: "DJ_ADG"
Quote from: "fortune"Hva skjedde forresten med dette boligbyggerlaget som på et tidspunkt eide stadion? Har de gitt eller solgt stadda tilbake til Brann, eier de den fremdeles eller hva er dealen i så måte?


Dersom det e Stor Bergen du tenker på så eier de 51% av Brann Stadion Asa


Er dedt ikke AS da? Er Brann Stadion børsnotert?
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

paf

Quote from: "jako"
Er dedt ikke AS da? Er Brann Stadion børsnotert?

Det er Aksjeselskap (AS), ikke Almennaksjeselskap (ASA). Et AS blir normalt et ASA når man passerer 50 forskjellige aksjonærer...

Go Up