• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

En seier for Bergensfotballen!

Started by viks, October 30, 2005, 16:34:20 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

viks

Sender herved de hjerteligste gratulasjoner til Løv-Ham som sikret fortsatt førstedivisjonsfotball i Bergen i 2006!

Dette er utvilsomt av stor betydning for Brann, og Bergensfotballen generelt. Løv-Ham består jo nesten utelukkende av bergensere, og er en glimrende utviklingsarena for spillere som mangler den siste lille utviklingen før de er klar for TL spill.

Kan vi håpe på et mer formalisert sammarbeid Løv-Ham og Brann i mellom?

Som BT har satt fokus på den siste uken, så har det gått lang tid mellom de gode fotballspillerne i vårt distrikt. Jeg tror dagen i dag kan være et vendepunkt i så måte...
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

SKB e BEST!!!

Sender mine gratulasjoner til Løv-Ham! Hadde helt ærlig ikke trodd at de skulle klare det..
idelse og smerte..eller bare ren plankekjøring.

Mr_Soma

Løv-Ham fortjener all kreditt for den meget sterke sesongavsluttningen!

Nå får de helt sikkert mer midler til neste sesong fra sponsorer osv, så får de rustet opp ett lag som kan kjempe opp opprykk til TL.

Er for mange øst og vestfold lag nå!

R.I.P.Super-ray

Måtte løv ham brenne. Kem bryr seg om de egentlig? Ingen tilhørighet, ingen egen stadion.. Fotballen trenger ikke løv ham.
Hater Magnus mest av alle.. Sure gamle gubbe..
7 SUPER RAY - LEGENDE

Rasmus_brann

Quote from: "R.I.P.Super-ray"Måtte løv ham brenne. Kem bryr seg om de egentlig? Ingen tilhørighet, ingen egen stadion.. Fotballen trenger ikke løv ham.
Hater Magnus mest av alle.. Sure gamle gubbe..


Fotball trenger ikke deg heller. Det er meget positivt for både fotballen i norge og for Brann at Løv-Ham er i 1.divisjon. En så stor by (land) som Bergen, bør ha minst et lag i TL og i 1.divisjon. Det som er bra for Brann med at LøvHam er i 1.divisjon er at de kan inngå et sammarbeid med de, dvs. at det blir lettere for Brann å utvikle spillere, det er vanskelig å gå fra 2.divisjon og rett til TL, spesilt nå når Brann 2, har rykket ned i 3.divisjon. Likt samarbeid de tidligere har hatt med Fana..

PS. Gratulerer så mye til Løvene...
et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!

viks

Løv Ham kjenner egne begrensninger, og vet at de aldri kan utfordre Brann som største klubb i Bergen.

Derfor har jeg tro på et mer formelt sammarbeid Brann og Løv Ham i mellom.

Fokus må være og utvikle best mulige fotballspillere i vår region. Brann er nødt til og være veldig resultatorienterte, og derfor kan det være vanskelig for unge spillere og slippe til der.

Gjennom et formalisert sammarbeid, med Løv Ham og et eller to av byens andredivisjonslag, kan Brann "kanalisere" unge spilleres utvikling, og sikre at de til enhver tid spiller på det nivået som er riktig for dem.

Brann 2 får status som rent juniorlag, uten bidrag fra a-stallen. Dette sikrer høyere kvalitet på a-lagets treninger.

Det er jo denne modellen Sogndal har hatt stor suksess med, og jeg personlig har stor tro på at talentarbeidet i Bergen er på riktig vei. Løv Hams bragd idag var utrolig viktig for Bergensfotballen!
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

makrellen

Quote from: "viks"Dette er utvilsomt av stor betydning for Brann, og Bergensfotballen generelt. Løv-Ham består jo nesten utelukkende av bergensere, og er en glimrende utviklingsarena for spillere som mangler den siste lille utviklingen før de er klar for TL spill.

Kan vi håpe på et mer formalisert sammarbeid Løv-Ham og Brann i mellom?

Som BT har satt fokus på den siste uken, så har det gått lang tid mellom de gode fotballspillerne i vårt distrikt. Jeg tror dagen i dag kan være et vendepunkt i så måte...


Virker ikke som om Monsen bryr seg om å vurdere spillere verken på LøvHam eller Brann2. Han virker mye mer ivrig etter å få tak i afrikanske tenåringer som kan fylle opp eøs kvoten

viks

Quote from: "makrellen"
Quote from: "viks"Dette er utvilsomt av stor betydning for Brann, og Bergensfotballen generelt. Løv-Ham består jo nesten utelukkende av bergensere, og er en glimrende utviklingsarena for spillere som mangler den siste lille utviklingen før de er klar for TL spill.

Kan vi håpe på et mer formalisert sammarbeid Løv-Ham og Brann i mellom?

Som BT har satt fokus på den siste uken, så har det gått lang tid mellom de gode fotballspillerne i vårt distrikt. Jeg tror dagen i dag kan være et vendepunkt i så måte...


Virker ikke som om Monsen bryr seg om å vurdere spillere verken på LøvHam eller Brann2. Han virker mye mer ivrig etter å få tak i afrikanske tenåringer som kan fylle opp eøs kvoten


Man må jo se ting litt i perspektiv. Per i dag så finnes det ingen spillere som kan gå rett inn og styrke Brann på Løv Ham, men det er ikke dermed sagt at dette ikke kan skje i fremtiden. Storesund og Mjelde er jo eksempler på spennende spillere, som med regelmessig førstedivisjonsspill, fint kan ta steget opp til og bli etablerte TL spillere.

Håper Arve Walde, og Spurkeland lånes ut til Løv Ham neste år. Gjerne Misje og.

Den beste måte for unge spillere og utvikle seg på er og spille seniorfotball, helst i så ung alder som mulig!

At MIM og POL ønsker og fylle opp non EU kvoten, har jo ingenting med motvilje til og satse på spillerutvikling. Ceesay kan eksempelvis spille for Brann 2neste år hvis han signerer, det ville han ikke kunnet om de hadde holdt seg i andre divisjon.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Charlie Winters

gratulerer Løv Ham og takk for hjelpen Sogndal..
RANN vinner!

Kruxleiven

Håper Celtic Løv Ham gir full gass og satser. Jeg har ingenting i mot en lokalkonkurrent. Dessverre er ikke dette Sverige der hvilket som helst lag kan slå seg opp og vinne. De har en dyktig trener, et ganske erfarent lag og har fått en veldig opptur med å klare seg nå. Hadde jeg vært i Brann hadde jeg vært villig til å hjelpe dem med Knudsen, Macattack og Walde. Så spørs det om de virkelig er gode nok for 1. divspill for Løv Ham. Stadion har de ikke, men det lille de har kan faktisk brukes i 1. div. Jeg drømmer om Brann-Løv Ham på stadion med 21000 tilskuere, 2-3000 Løv Ham supportere og kamp på tribunen.

Når alt det er sagt. Hva med et navnebytte? Hadde de kalt seg noe mer catchy ville de nok ha lettere for å vinne folks hjerter.

Xminator

Nå er vel egoet til Macallister for stort til å spille 1. divisjon.

Nixon

Quote from: "Xminator"Nå er vel egoet til Macallister for stort til å spille 1. divisjon.


Når egoet til Tommy Knarvik kan, kan alle...
Rød makt på Hansa!

viks

Tror Big Mac før reiser hjem en og spille i førstedivisjon.

Er personlig av den opfatningen at et år i første kunne gjort gutten veldig godt, men som poengtert i tråden så er nok selvbildet hans ikke helt i harmoni med det vi andre ser. Synd egentlig, for han har en del spennende ferdigheter, men savner kanskje den viktigste: avslutningsferdigheter. Dette går veldig mye på selvtillit, og handler mye om det som skjer inne i hodet. Således kunne et år i første gjort ham godt..
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Lurkin

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Xminator"Nå er vel egoet til Macallister for stort til å spille 1. divisjon.


Når egoet til Tommy Knarvik kan, kan alle...


Hahahaha.

Vel, gratulasjoner til Løv-Ham, alltid hyggelig med lag i 1. divisjon fra Bergen. Kruxleiven sin drøm om byderby på Stadion med 21000 tilskuere høres hyggelig ut, men hvor finner man 2-3000 Løv-Ham supportere?

Hadde forresten vært kult med Løv-Ham i Tippeligaen, da får vi 14 hjemmekamper.
Berømte Brann fra Bergen

brannfrik

henger meg på gratulasjonsbølgen. eg har også tro på at dette kan få fart på talentutviklingen i Bergen og at det kanskje kommer brann til gode i det lange løp. det står i alle fall stor respekt av det de har utrettet
denne høsten og de har bevist at de har noe i første divisjon å gjøre..

Quote from: "Lurkin"Vel, gratulasjoner til Løv-Ham, alltid hyggelig med lag i 1. divisjon fra Bergen. Kruxleiven sin drøm om byderby på Stadion med 21000 tilskuere høres hyggelig ut, men hvor finner man 2-3000 Løv-Ham supportere?

Hadde forresten vært kult med Løv-Ham i Tippeligaen, da får vi 14 hjemmekamper.


fyllingen greide å stable noen på beina i sin tid, så eg regner med at løv-ham vil klare det dersom de rykker opp enda en divisjon. finnes vel folk som føler litt tilhørighet til fyllingsdalen og ( selv om det kanskje høres rart ut ). har tro på at engasjementet rundt løv-ham vil øke hvis de får realisert planene de har om en arena i sin egen bydel, slik at de i større grad kan skape sin egen ramme om engasjementet.

eg håper at løv-ham kan klare å stabilisere seg i første divisjon og at de med årene kan ta steget mot den øverste divisjonen, for eg savner i likhet med mange andre et byderby. det blir nok neppe et slikt derby som man ser i England eller for den saks skyld i Oslo, for i Bergen har brann vært den enerådende fotballmakten såpass lenge at løv-ham aldri vil bli i stand til å utfordre oss når det gjelder å sjel og atmosfære. men det hadde jo vært kjekt med noen å hate igjen, men innerst inne tror eg at det bare blir med dagdrømmen..

Gull2006

Løv-Ham er et stilig navn.. Løvene fra Fyllingen!! Jeg er også veldig glad for at LøvHam klarte seg. Håper at de klarer å etablere seg i 1.div.


Lurkin

Spørsmålet blir da: Hvis Løv-Ham greier å stable opp 2-3000 supportere, greier vi virkelig da å hate de? Eller for å formulere meg annerledes, greier de å hate Brann?

Brann har som sagt et monopol på Bergen, og Løv-Ham vil bare bli en bonus for oss. Hvis de eventuelt greier å stable opp en liten hat-gruppe mot oss (de = ex-Brann-supportere), så vil de mest sannsynlig føle en glede når vi vinner ting i fremtiden. Det skjer jo så sjeldent at byen blir jo snudd opp ned når det først skjer.
Berømte Brann fra Bergen

BL

Ingen grunn til å tenke på det, skjer aldri.
Hansa-
Felt Z

hanioslo

Gratulerer med ny kontrakt Løv-Ham!

Uansett hva en sier eller liker, så er det positivt med flere lag fra Bergen i toppen av norsk fotball.

Ser og at flere av Branns såkalte stallfyll kan bidra til å løfte Løv-Ham til neste år. Det er urealistisk å snakke opprykk, men å redde en sikker eksistens i 1. divisjon. Big Mc, Klock, spurkeland, walde, nisje, Haugen, Knudsen burde alle kunne ha godt av enten utleie(de yngste) eller permanent overgang(de dårligste) til naboen.
trandlien ut av Bergen!

Gull2006

Quote from: "Stalin"


hehe.. hvem bryr seg? skal de skifte navn fordi det ikke er "tøft" da?

Uansett flott at de holdt seg i 1.div. men jeg de kommer nok aldri til å etablere seg på et høyere nivå enn 1.div. Lokalderby med 2000-3000 LøvHam-supportere? Det har jeg ikke troen på i det heletatt, men tanken er morsom :)


rødesk

oen må gå...!

AtroZ

Løv-Ham er minst like tøft som Ham-Kam..

Håper også Brann forsterker stallen såpass at de kan lånevekk masse spillere til Løv-Ham
Football is a game in which a handful of fit men run around for one and a half hours
watched by millions of people who could really use the exercise.`

BrannSupporter

Flott at Løv-Ham klarte og holde seg. Det så ikke akkuratt sånn ut tidligere i sesongen.

Go Up